• AUTO

    Για σκι με το Volvo XC60


    Το χιόνι που έχει στο Μαίναλο δεν επαρκεί για σκι, είναι όμως ιδανικό για να θέσουμε στο επαναφορτιζόμενο XC60 μια τετρακίνητη πρόκληση.

    Το XC60 είναι χωρίς καμία αμφιβολία η επιλογή μου από τη σειρά XC της Volvo. Κοντό, ψηλό, βαρύ το XC40, ανοικονόμητο το XC90, το XC60 είναι η χρυσή τομή γι’ αυτόν που ενδιαφέρετε για σπορτίφ οδήγηση.

    Παγκόσμιο αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2018, απόκτησε πρόσφατα την πιο ισχυρή έκδοση Τ8 η οποία έχει δυο κινητήρες: θερμικό και ηλεκτρικό. Η συνολική δύναμη φτάνει τα 390PS κάτι που καθιστά το XC60 πραγματικά γρήγορο, όχι μόνο από στάση αλλά και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.

    Ο θερμικός κινητήρας βρίσκεται μπροστά και κινεί τον εμπρός άξονα. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι πίσω και κινεί τον πίσω άξονα. Η μπαταρία στο κέντρο συμβάλει στην κατανομή βάρους και στο χαμηλό κέντρο βάρους

    Ο ηλεκτροκινητήρας εδράζεται στον πίσω άξονα οπότε το T8 είναι τετρακίνητο και τροφοδοτείται από μια μπαταρία 11,6kwh η οποία μετά βίας επαρκεί για 30km αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Σε hybrid mode όμως συντελεί στη διατήρηση της κατανάλωσης σε εξωφρενικά χαμηλά επίπεδα. Εμείς βάλαμε πάνω από 800km ταξιδεύοντας με το XC60T8 και η κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν 5.4lt/100km. Όχι προσεκτικά, κανονικά και κάποια στιγμή σε ρυθμό «polestar engineering». H μπαταρία φορτίζει σε 5 ώρες σε οικιακή πρίζα.

    Μπαίνοντας στο εσωτερικό του XC60 απολαμβάνεις μια απέριττη αίσθηση πολυτέλειας που χαρακτηρίζει όλα τα Volvo. Δέρμα, ξύλο και ένας ευμεγέθης κρύσταλλος Orrefors για λεβιέ ταχυτήτων συνθέτουν μια μοναδική εικόνα. Η κεντρική οθόνη πολυμέσων σήμα κατατεθέν των Volvo έχει γραφικά που σου επιτρέπουν να παρακολουθείς την λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Η αρχή λειτουργίας του συστήματος εξαρτάται από ποιο οδηγικό προφίλ θα επιλεγεί (Constant AWD, Pure, Hybrid, Power, Off Road, Polestar engineered), με το «Pure» να δίνει τη δυνατότητα και μόνο ηλεκτρικής κίνησης για αποστάσεις έως και 30κμ χιλιομέτρων.

    Εντός πόλης κινείσαι αρχοντικά και απολαμβάνεις την ροπή του ηλεκτροκινητήρα και την άνεση του 8ταχυτου κιβωτίου ταχυτήτων. Ταξιδεύοντας με τη βοήθεια του pilot assist που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε την ποιότητα του ηχοσυστήματος, το εκπληκτικό δερμάτινο σαλόνι και την άνεση των καθισμάτων. Φτάνεις κυριολεκτικά ξεκούραστος στον προορισμό σου, για μας ήταν το Λεβίδι Αρκαδίας.

    Την επόμενη μέρα υπό βροχή ξεκινήσαμε για Αλωνίσταινα, Ροϊνό, με τη μπαταρία γεμάτη. Τελείωσε πράγματι στην Αλωνίσταινα. Οδηγώντας το XC60 είχα την αίσθηση ενός βαριού αυτοκινήτου, με ισορροπημένη συμπεριφορά στις στροφές, θετικό κράτημα και μια αίσθηση στα φρένα που χρειάζονταν συνήθεια. Επιστρέφοντας από Αλωνίσταινα πήρα το δρόμο για το χιονοδρομικό Μαινάλου.

    Επέλεξα το πρόγραμμα “polestar engineered” και πάτησα όσο επιτρέπει η λογική και τα όρια του άδειου δρόμου: Wow. Πραγματικά έμεινα άφωνος. Περιμένεις να έχει δύναμη και σπρώχνει από χαμηλά, περιμένεις να επιταχύνει 40-100km/h πιο γρήγορα απ’ ότι το λες, αλλά δεν περιμένεις η αερανάρτηση να μεταμορφώσει το XC60 σε Polestar. Ταυτόχρονα τα φρένα δαγκώνουν γραμμικά, εμπνέοντάς σου και άλλη εμπιστοσύνη. Οδήγησα πραγματικά σε εξωφρενικά γρήγορο ρυθμό, χωρίς δράματα και ράμματα, μπούκες και γλιστρήματα για μερικά λεπτά. Κυριολεκτικά δεν περίμενα ποτέ και δεν θα το πίστευα αν μου το λέγατε πως το XC60 μπορεί να οδηγηθεί έτσι, σαν Gti.

    Φτάνοντας στο χιονοδρομικό του Μαινάλου, ενθουσιασμένος, αποφασίζω να θέσω μια ακόμη πρόκληση στο XC60. Επιλέγω off road και όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό βίντεο ανεβαίνω στην χιονισμένη πίστα του σκι, χωρίς κανένα πρόβλημα.

    Συνολικά πρόκειται για δεκαθλητή: Πολυτελώς στην πόλη, άνετα στα ταξίδι, απίστευτα γρήγορο σε δρόμο με στροφές, ικανό off road, σπάνια ζητάει καύσιμο, ε τι άλλο να ζητήσει κανείς; Αν ψάχνετε αυτοκίνητο στην κατηγορία σας προτείνω να το αξιολογήσετε.

    Ένα μοτίβο έχει ο Θεός, στις φλέβες του ανθρώπου και στα κλαδιά της καρυδιάς

     

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Volvo XC60 T8

    Κινητήρας βενζίνης: 1.968 cc
    Ισχύς: 303 PS/6.000 rpm
    Ροπή: 40,8kgm/2.200 rpm
    Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 88 PS
    Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 240 Nm
    Συνδυαστική ισχύς: 390 PS
    Συνδυαστική ροπή: 65,7kgm
    Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.5 sec
    Τελική ταχύτητα: 180 km/h (περιορισμένη ηλεκτρονικά σε όλα τα Volvo)
    Μεικτή κατανάλωση: 5,4 lt/100 km (δοκιμής)
    Εκπομπές CO2: 42 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
    Βάρος: 2200 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.688/1.902/1.658 mm
    Μεταξόνιο: 2.865 mm
    Χώρος αποσκευών: 468 -1395lt
    Τιμή: 64.808 ( έκδοση δοκιμής Inscription 69.397€)

     

    Διαβάστε επίσης:

    Οδηγούμε το επαναφορτιζόμενο Volvo XC40

    Η Volvo Cars κάνει το πιο extreme crash test στην ιστορία της

    Volvo Cars: Ξεκίνησε την παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού XC40 Recharge



    ΣΧΟΛΙΑ