AUTO

Formula1: Πρόγραμμα εκτάκτου ανάγκης!

TEST T1 BARCELLONA – GIOVEDì 20/02/20


Ο αθλητισμός έχει βρεθεί σε δεινή θέση λόγω της πανδημίας, το ίδιο συμβαίνει και με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Η F1 βρέθηκε σε πολύ άσχημη θέση προσπαθώντας να ξεκινήσει τη σεζόν στα μέσα Μαρτίου στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Δεν κατάφερε να το πραγματοποιήσει και η ανακοίνωση του σημερινού προγράμματος που έχει μόνο Ευρωπαϊκό σκέλος δεικνύει το μέγεθος του προβλήματος που αντιμετωπίζουν τα στελέχη της Liberty Media.

Για να θεωρείται «παγκόσμιο» ένα πρωτάθλημα με βάση τους κανονισμούς της FIA θα πρέπει να έχει αγώνες σε τουλάχιστον τρεις ηπείρους. Σήμερα ανακοινώθηκε μόνο το Ευρωπαϊκό Σκέλος και αυτό περιλαμβάνει 8 αγώνες όλους κεκλεισμένων των θυρών. Για να καταρτιστεί αυτό το πρόγραμμα απαιτήθηκε η έγκριση των κατά τόπους κυβερνήσεων αλλά και εξαίρεση από την καραντίνα εισερχομένων, στα μέλη της F1, από τη Βρετανική κυβέρνηση.

Θυμίζουμε ότι οι περισσότερες ομάδες έχουν την έδρα τους στη Βρετανία.

 

Οι ομάδες άνοιξαν χτες τα εργοστάσια τους, αλλά το μυαλό δεν είναι στη δουλειά είναι στα λεφτά: «Κόψε» είναι η κουβέντα που ακούγεται από τους χορηγούς προς την ομάδα, από την ομάδα προς τους προμηθευτές, από τον διευθυντή προς το λογιστήριο από τους τηλεοπτικούς σταθμούς προς την Liberty Media. Η πρεμιέρα της F1 στο Red Bull Ring, δε θα έχει καμία απολύτως σχέση μ’ αυτή που περιμένουμε. Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές είναι ερωτηματικό αν στο grid θα υπάρχουν 18 ή 20 μονοθέσια. Στη Williams πειραματίζονται με τα χρώματα, ψάχνοντας να βρουν τη νέα εμφάνιση του μονοθεσίου, από χορηγούς ή επενδυτές σιγή ιχθύος.

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι εκτός Ευρώπης θα γίνουν κάποιοι αγώνες στην Ασία, όπως επίσης είναι βέβαιο ότι δεν θα ξαναπάνε φέτος στην Αυστραλία. Άρα χρειάζεται ένας τουλάχιστον αγώνας στην Αμερικάνικη Ήπειρο για να μιλάμε για παγκόσμιο πρωτάθλημα. Μ’ αυτά που συμβαίνουν σε ΗΠΑ, Βραζιλία, Μεξικό η μόνη σοβαρή πιθανότητα για τους επόμενους 6 μήνες είναι ο Καναδάς, αλλά εκεί ξεκινά ο βαρύς χειμώνας μετά το Νοέμβριο άρα πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατό. Όσο δεν ανακοινώνεται βέβαια κάτι σχετικό, υπάρχουν θέματα.

Παράλληλα με το πρωτάθλημα της F1, στην Αυστρία θα ξεκινήσουν τα πρωταθλήματα F2, F3 αυξάνοντας προφανώς την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος. Σε όλους τους Ευρωπαϊκούς αγώνες θα γίνονται παράλληλα αγώνες F2, F3. H F1 επιθυμεί να έχει θεατές από το φθινόπωρο στις πίστες και έχει ως στόχο τη διοργάνωση τουλάχιστον 15 -18 αγώνες ως το τέλος της χρονιάς. Πέρα από την δημόσια υγεία είναι δύσκολο να πεισθούν οι οργανωτές να πάρουν το επιχειρηματικό ρίσκο διοργάνωσης αγώνα ακόμη κι αν πρόκειται για κρατικά χρήματα. Μένει να μάθουμε αν η Liberty Media προχώρησε σε γενναίες εκπτώσεις έως και μηδενισμού του ποσού για το δικαίωμα οργάνωσης αγώνα, ποσό που υπό φυσιολογικές συνθήκες ανέρχεται σε μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Κάτι φυσιολογικό αφού χωρίς θεατές το προσδόκιμο εσόδου των διοργανωτών έχει πρακτικά μηδενιστεί.

Το πρόγραμμα των 8 αγώνων γεννά πολλά ερωτηματικά όπως π.χ. στο διπλό αγώνα στην Αυστρία πόσο πιθανό είναι οι ίδιοι οδηγοί, τα ίδια μονοθέσια, οι ίδιοι μηχανικοί να έχουν διαφορετικό αποτέλεσμα μια βδομάδα αργότερα; Τι μπορεί να αποτρέψει τους δυο αγώνες από το να είναι πανομοιότυποι και την τελική δεκάδα ακριβώς ίδια; Πόσο προβλέψιμο είναι όλο αυτό;


ΣΧΟΛΙΑ