• AUTO

    F1 Σουζούκα: Ο Φερστάπεν στην pole!


    Μια αμφίρροπη μάχη στα χιλιοστά του δευτερολέπτου που κρίθηκε στις λεπτομέρειες έδωσε στον Ολλανδό πρωταθλητή την 5η του φετινή pole.

    Οι οδηγοί λατρεύουν τη Σουζούκα και αυτό ήταν ξεκάθαρο σήμερα στις κατατακτήριες δοκιμές: Έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, η μάχη για θέσεις ήταν αμφίρροπη και οι διαφορές πολύ μικρές, στα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Φέτελ που υπερέβαλλε εαυτόν και κατάφερε να φέρει την σχετικά αργή Aston Martin στην 9η θέση της κατάταξης.

    Παρατηρώντας την πίστα της Σουζούκα μπορεί να μαντέψει εν μέρει κανείς γιατί αρέσει τόσο στους οδηγούς. Το πρώτο μέρος με ανοιχτό γκρι ολοκληρώνεται πριν την στροφή 8. Περιέχει εκτός από την ευθεία εκκίνησης τερματισμού που είναι και το μοναδικό σημείο στο οποίο ανοίγει το DRS μια αλληλουχία γρήγορων στροφών με συνεχή ροή που ενθουσιάζει τους οδηγούς. Εδώ ελέω τελικής (304km/h) στην ευθεία ταχύτερος όλων ήταν ο Φερστάπεν (31.116).

    Ο Σάινθ ήταν 11 χιλιοστά (303km/h) πιο αργός εκεί, ο Λεκλέρκ (302km/h) 33 χιλιοστά πιο αργός. Η εικόνα αντιστράφηκε στο δεύτερο κομμάτι. Ναι μεν ο Σάινθ παρέμεινε σταθερά δεύτερος, αλλά ταχύτερος ήταν ο Λεκλέρκ. Η διαφορά του από το Φερστάπεν ήταν 157 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Είναι σαφές πως η Ferrari έχει σημαντική υπεροχή στο πιο αργό τεχνικό κομμάτι της πίστας με τις αλλεπάλληλες στροφές. Στο τρίτο κομμάτι το πιο σκούρο γκρι, που ξεκινά ανάμεσα στη Spoon και στην 130R ακόμη μια φορά ο Σάινθ ήταν δεύτερος επιβεβαιώνοντας τον κανόνα του «μέτριου μέτρου». Ταχύτερος ο Φερστάπεν που πήρε εδώ 160 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Αν ο Ολλανδός είχε πετύχει τους καλύτερους χρόνους του στον ίδιο γύρο η διαφορά τους θα ήταν 36χιλ του δευτερολέπτου.

    Σήμερα η διαδικασία έγινε σε στεγνό οδόστρωμα με συννεφιά. Οι μόνοι οδηγοί που πειραματίστηκαν στο Q1 με τη μέση γόμα ήταν αυτοί της Mercedes. Φάνηκε αμέσως όμως πως η γόμα C4 (η Pirelli έχει φέρει τις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της στη Σουζούκα) δεν μπορούσε να δώσει χρόνο πρόκρισης στο Q2. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν όπως ήταν αναμενόμενο οι δυο Williams, η Haas του Μάγκνουσεν η Aston Martin του Στρολ και η Alpha Tauri του Γκασλί που αντιμετώπισε πρόβλημα στα φρένα. Ο Γάλλος οδηγός ανακοίνωσε σήμερα πως του χρόνου θα αγωνίζεται με τα χρώματα της Alpine, δίπλα στο συμπατριώτη του Εστεμπάν Οκόν με τον οποίο έχουν μεγάλη, όχι ανέφελη, προϊστορία από την εποχή των καρτ. Τη θέση του Γκασλί στην Alpha Tauri θα πάρει ο 27χρονος Ολλανδός Νικ ντε Βρις που εντυπωσίασε στο ντεμπούτο του με τη Williams στη Μόντσα καθώς κατάφερε να βαθμολογηθεί. Ταχύτερος όλων στο Q1 ήταν ο Φερστάπεν.

    Ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:30 ήταν ο νικητής του προηγούμενου αγώνα στη Σιγκαπούρη, Σέρτζιο Πέρεζ. Ο Μεξικάνος οδηγός ήταν ταχύτερος όλων (1:29.925). Εκτός έμειναν οι Ρικιάρντο, Μπότας, Τσουνότα, Ζου, Σουμάχερ. Αξίζει να σταθεί κανείς στα νεύρα που είχε ο Τσουνότα καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα όπως και ο Γκασλί με τα φρένα. Ο Γιούκι Τσουνότα είναι υπό πίεση καθώς θέλει όσο τίποτα μια καλή εμφάνιση εντός έδρας, μπροστά στο κοινό του. Ο Ρικιάρντο έχασε την 10η θέση για 3 χιλιοστά από το Φέτελ.

    Το ξεκίνημα του Q3 βρήκε το Φερστάπεν να πετυχαίνει ένα πολύ γρήγορο πέρασμα στο 1:29.3 που εν τέλει του έδωσε και την pole. Ο Ολλανδός στην 2η προσπάθειά του έκανε λάθος στο σύμπλεγμα στροφών 8 και 9 και χτυπώντας στο κερμπ έχασε και ένα κομμάτι από το διαχύτη του μονοθεσίου. Οι δυο Ferrari ήταν πολύ κοντά του, στο ίδιο δέκατο η μάχη ήταν συγκλονιστική ανάμεσα στους τρεις και κρίθηκε σε όσο διαρκεί ένα βλεφάρισμα.

    Εξαιρετική επίδοση από τον Οκόν που κατάφερε να φέρει την Alpine στην 5η θέση όντας ο πρώτος από τους υπόλοιπους. Θυμίζουμε τη μάχη της 4ης θέσης στους κατασκευαστές ανάμεσα σε Alpine και McLaren. Η McLaren μετά τη διπλή εγκατάλειψη της Alpine στη Σιγκαπούρη πήρε προβάδισμα 4 βαθμών. Ο Φερστάπεν στο γύρο εξόδου από την πίστα έκλεισε το Νόρις και οι αγωνοδίκες εξετάζουν το συμβάν. Μιλώντας σχετικά ο Φερστάπεν τόνισε πως δεν έπρεπε ο Νόρις να επιχειρήσει να περάσει εκεί. Οι αγωνοδίκες αφού εξέτασαν το συμβάν αποφάσισαν πως δεν συντρέχει λόγω ποινής. Δόθηκε μόνο προειδοποίηση στο Φερστάπεν. Η αίσθησή μου είναι πως ο Ολλανδός έπεσε στα μαλακά. Έκανε λάθος, έπρεπε να πάρει ποινή.

    Συνολικά η σημερινή κατάταξη ήταν:

    Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για αύριο στις 08:00 το πρωί και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote. Μια ώρα νωρίτερα στις 07:00 θα ξεκινήσει στην κρατική τηλεόραση η ειδική εκπομπή για τη F1.

    Διαβάστε επίσης

    F1 Σουζούκα: Η καλύτερη πίστα στον κόσμο!



    ΣΧΟΛΙΑ