Το Ουγγρικό GP ήταν ένας αγώνας συναρπαστικός σε εξέλιξη από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο. Κρίθηκε δε στη διαχείριση ελαστικών καθώς όπως φάνηκε στην πράξη η στρατηγική μιας λιγότερης αλλαγής έδωσε τη νίκη στο Νόρις που εκκινούσε 3ος και έπεσε 5ος στην πρώτη στροφή.

Ο Βρετανός οδηγός με τη McLaren κατάφερε ν’ ανακτήσει την 4η θέση προσπερνώντας τον Αλόνσο στον 3ο γύρο και μετά ακολούθησε κατά πόδας τους Λεκλέρκ, Πιάστρι, Ράσελ που βρίσκονταν μπροστά του. Ο Πιάστρι άνοιξε τον χορό των πιτ στοπ για τους πρωτοπόρους στον 18ο γύρο. Προφανώς η McLaren έχοντας τα μονοθέσιά της στις θέσεις 2 και 4 και έχοντας την δυναμική αποφάσισε να διαχωρίσει τις στρατηγικές επιλογές.

1

Ο Πιάστρι ακολούθησε στρατηγική 2 αλλαγών, ο Νόρις μιας αλλαγής. Στον 19ο γύρο μπήκαν και οι Λεκλέρκ, Ράσελ στα πιτ για να «καλύψουν» τον Πιάστρι και έτσι ο Νόρις βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα. Ως τον 31ο γύρο όπου μπήκε στα πιτ και άλλαξε από μέση σε σκληρή γόμα στη μοναδική του αλλαγή. Μ’ αυτή πήγε ως το τέλος.

Αντίθετα οι άλλοι τρεις έκαναν και δεύτερη στάση. Αυτή τη φορά πρώτος μπήκε ο Λεκλέρκ στον 40στο γύρο και ακολούθησαν οι Ράσελ (43ο) και Πιάστρι (45ο). Ο Μονεγάσκος αρχικά έχασε την 2η θέση από τον Αυστραλό ενώ αντιμετώπιζε πρόβλημα με το σασί όπως λέει η ανακοίνωση της Ferrari. Λίγους γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας τον πέρασε και ο Ράσελ ανεβαίνοντας βάθρο. Ο Λεκλέρκ προσπάθησε να παίξει άμυνα αλλάζοντας γραμμή στα φρένα και αυτό επίσυρε ποινή 5 sec η οποία πάντως δεν του στέρησε τους 12 βαθμούς της 4ης θέσης.

 

 Lando Norris -McLaren MCL39 Mercedes
Lando Norris -McLaren MCL39 Mercedes

O Νόρις οδήγησε την κούρσα μέχρι το τέλος αλλά διατηρήθηκε μπροστά υπό ασφυκτική πίεση. Ο Πιάστρι έχοντας λάστιχα πιο φρέσκα κατά 14 γύρους ανέβασε ρυθμό και έφτασε το Νόρις 5 γύρους πριν την καρό σημαία. Προσπάθησε να εκβιάσει το προσπέρασμα βουτώντας στα φρένα και μπλοκάροντας τον εσωτερικό αφόρτιστο τροχό. Παραλίγο να πέσει πάνω στην άλλη McLaren, πράγμα που θα είχε οδυνηρά αποτελέσματα. Αμέσως ήρθε η υπενθύμιση μέσω ενδοεπικοινωνίας από την ομάδα: «Όσκαρ θυμήσου τον τρόπο που πρέπει ν’ αγωνίζεστε μεταξύ σας». Η McLaren πέτυχε το 4ο συνεχές 1-2 και έκτο φετινό της, με τους οδηγούς της να καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις.

Συνολικά, αυτή ήταν η 56η φορά που η ομάδα πέτυχε κάτι τέτοιο. Η προηγούμενη φορά που οι McLaren είχαν κάνει 102 τέσσερις συνεχόμενες φορές ήταν το 1988 με τους Σένα και Προστ. Ο Λάντο Νόρις εξασφάλισε την 200ή νίκη για την ομάδα, η οποία πλέον βρίσκεται στη δεύτερη θέση της λίστας όλων των εποχών, πίσω από τη Ferrari που έχει 248 νίκες. Ο Τζορτζ Ράσελ σημείωσε το έκτο φετινό βάθρο, το 21ο της καριέρας του.

LECLERC Charles , Scuderia Ferrari SF-25,
Leclerc Charles , Scuderia Ferrari SF-25,

Όλοι οι τύποι ελαστικών χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα. Στην εκκίνηση, η μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών (15) επέλεξε τη μεσαία γόμα. Ο Άλμπον, ο Σάινθ και ο Χούλκενμπεργκ διάλεξαν την μαλακή, ενώ ο Χάμιλτον και ο Γκασλί προτίμησαν τη σκληρή. Από στρατηγικής πλευράς, οι οδηγοί χωρίστηκαν σχεδόν εξίσου, με δέκα να κάνουν μία αλλαγή και εννέα να κάνουν δύο αλλαγές. Ο Εστεμπάν Οκόν, συμπλήρωσε 55 γύρους με τη σκληρή γόμα. Ο Γκάμπριελ Μπορτολέτο και ο Λίαμ Λόσον διένυσαν την μεγαλύτερη απόσταση με τη μεσαία γόμα (40 γύροι), ενώ ο Γιούκι Τσουνόντα ολοκλήρωσε 17 γύρους με τη μαλακή γόμα.

O Lando Norris, o Oscar Piastri  και ο George Russell, μαζι με τον Mark Ingham, Head of Design της McLaren στο βάθρο των νικητών
O Lando Norris, o Oscar Piastri και ο George Russell, μαζί με τον Mark Ingham, Head of Design της McLaren στο βάθρο των νικητών

Μετά το πέσιμο της καρό σημαίας ο νικητής Λάντο Νόρις, δήλωσε: «Είμαι εξαντλημένος, είμαι νεκρός. Ήταν δύσκολο, ήταν δύσκολο. Αρχικά δεν είχαμε πραγματικά σχεδιάσει μία μόνο στάση για αλλαγή ελαστικών, αλλά μετά τον πρώτο γύρο ήταν η μόνη μας επιλογή για να μπούμε ξανά στον αγώνα. Ήταν δύσκολο. Στο τελευταίο κομμάτι, με τον Όσκαρ να με πλησιάζει, πίεζα στο όριο. Έχει εξαντληθεί λίγο η φωνή μου. Αλλά είναι καλό, ακόμα πιο ικανοποιητικό εξαιτίας του ρίσκου – το τέλειο αποτέλεσμα σήμερα». Ο Νόρις με τη νίκη του αυτή μείωσε τη διαφορά στη βαθμολογία των οδηγών από τον Πιάστρι στους 9 βαθμούς. Επόμενος αγώνας το Ολλανδικό GP στις 31/8.

 

Η τελική κατάταξη ήταν:

 

Η βαθμολογία των οδηγών είναι:

 

Η βαθμολογία των κατασκευαστών είναι: