Το Ολλανδικό Grand Prix ήταν γεμάτο με περιστατικά και συναρπαστική εξέλιξη, με τον Όσκαρ Πιάστρι να κατακτά τη νίκη. Ξεκινώντας από την pole, κατάφερε να μείνει επικεφαλής της κούρσας από την αρχή ως την καρό σημαία και να πετύχει και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Έτσι εξασφάλισε το πρώτο Grand Slam της νεαρής του καριέρας. Το προηγούμενο Grand Slam της McLaren είχε πετύχει ο Χάμιλτον στο Κινέζικο GP του 2008. Η σημερινή ήταν η ένατη νίκη του Αυστραλού που ισοφάρισε έτσι τον συμπατριώτη του και μάνατζερ του, Μαρκ Γουέμπερ, αλλά και τον έτερο οδηγό της McLaren Λάντο Νόρις, ο οποίος εγκατέλειψε σήμερα με πρόβλημα στην υβριδική μηχανή. Ήταν η νίκη υπ’ αριθμόν 201 για τη McLaren, η πέμπτη της στο Ζάντφορτ.

F1 Ολλανδιας

1

Ο Μαξ Φερστάπεν ανέβηκε στο βάθρο στη δεύτερη θέση. Ήταν η πρώτη φορά μετά το Grand Prix του Καναδά που ο πρωταθλητής ανέβηκε στο βάθρο. Πάντως στο Ζάντφορτ ανεβαίνει σταθερά στο βάθρο στη σύγχρονη εκδοχή του αγώνα από το 2021 έχοντας τρεις νίκες και δύο δεύτερες θέσεις. Στην τρίτη θέση, ο Ισάκ Χατζάρ (Racing Bulls) εξασφάλισε το παρθενικό του βάθρο και έγινε ο νεότερος Γάλλος οδηγός που το έχει πετύχει αυτό σε ηλικία 20 ετών, 11 μηνών και τριών ημερών. Ήταν η πρώτη εμφάνιση της Ιταλικής ομάδας στο βάθρο μετά το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν το 2021 και τότε ήταν Γάλλος οδηγός, ο Πιερ Γκασλί που είχε τερματίσει τρίτος.

F1 Ολλανδιας

Ο αγώνας ήταν απρόβλεπτος με πολλά συμβάντα. Στην εκκίνηση χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις τύποι σλικ ελαστικών. Για το πρώτο μέρος 14 οδηγοί επέλεξαν τη μέση γόμα, τέσσερις τη μαλακή γόμα και δύο τη σκληρή γόμα. Η σκληρή γόμα C2 χρησιμοποιήθηκε περισσότερο, καλύπτοντας σχεδόν το 50% (658 γύρους, 48,28%), ακολουθούμενη από τη μέση γόμα (399 γύροι, 29,27%) και τη μαλακή (306 γύροι, 22,45%). Το Grand Prix ήταν απρόβλεπτο μέχρι το τέλος, ειδικά λόγω των πολλών εμφανίσεων του αυτοκινήτου ασφαλείας μετά από συγκρούσεις και αποσύρσεις. Ο Πιάστρι κέρδισε όχι μόνο επειδή είχε ένα πολύ καλό μονοθέσιο, αλλά και επειδή διαχειρίστηκε τέλεια όλες τις κρίσιμες στιγμές, ειδικά τις τρεις επανεκκινήσεις μετά τις περιόδους του αυτοκινήτου ασφαλείας που προκάλεσαν οι συγκρούσεις των Ferrari (ο Χάμιλτον μόνος του, ο Λεκλέρκ με τον Αντονέλι) αλλά και η εγκατάλειψη του Νόρις.

F1 Ολλανδιας

Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Όσκαρ Πιάστρι τόνισε: «Ήλεγχα τον αγώνα όταν χρειαζόταν και προφανώς ήταν απίστευτη ατυχία για τον Λάντο στο τέλος, αλλά ένιωθα ότι είχα τον έλεγχο και απλώς χρησιμοποίησα τον ρυθμό όταν τον χρειαζόμουν. Ήταν ένας κάπως διαφορετικός αγώνας σε σχέση με πριν από 12 μήνες, οπότε είμαι πολύ χαρούμενος με όλη τη δουλειά που κάναμε για να βελτιωθούμε εδώ. Είμαι πολύ ικανοποιημένος που βγήκα νικητής. Προσπαθούμε να βελτιωθούμε παντού όπου μπορούμε. Στην αρχή αυτού του Σαββατοκύριακου φαινόταν σαν να ήταν δύσκολο και κατάφερα να πάρω την pole, σήμερα είμαι ευχαριστημένος με τον ρυθμό που είχα. Είμαι πολύ χαρούμενος, προφανώς το αυτοκίνητο ασφαλείας μου έδωσε λίγη περισσότερη ένταση, το αντιμετώπισα 3 φορές. Είμαι πολύ περήφανος για όλη την ομάδα. “Δεν ήμουν μόνο εγώ που βελτιώθηκα για να φτάσω εδώ, ήταν όλη η ομάδα γύρω μου έχει βελτιωθεί, χωρίς αυτούς τίποτα από όλα αυτά δεν θα ήταν δυνατό».

Η τελική κατάταξη ήταν:

F1 Ολλανδιας

Η βαθμολογία των οδηγών είναι:

F1 Ολλανδιας

Η βαθμολογία των κατασκευαστών είναι:

F1 Ολλανδιας

Επόμενος αγώνας το Ιταλικό GP την ερχόμενη Κυριακή 7/9.

F1 Ολλανδιας

Διαβάστε επίσης:

F1 Ολλανδίας: Ο Πιάστρι στην pole

Inter – Pirelli: Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια

F1 Ολλανδία: Ταχύτερος ο Νόρις στα ελεύθερα