• AUTO

    F1 Μονακό: Ταχύτερος ο Λεκλέρκ στα ελεύθερα!

    Charles Leclerc, Ferrari SF-24

    Charles Leclerc, Ferrari SF-24 (Photo by Andy Hone / LAT Images)


    Ο Λεκλέρκ ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο την προσπάθεια ν’ ανέβει για πρώτη φορά στο βάθρο του αγώνα της πατρίδας του. O Moνεγάσκος οδηγός ήταν ταχύτερος σήμερα και από τα περάσματά του, ήταν σαφές ότι η Ferrari ξεκίνησε με σωστό στήσιμο.

    Παρόμοια εικόνα παρουσίαζε και ο Χάμιλτον με την Mercedes, ο Βρετανός – 3 φορές νικητής στο Μόντε Κάρλο – ήταν ταχύτερος όλων στο FP1 και δεύτερος στο FP2.  Εάν ισχύει ότι το τελικό αποτέλεσμα του Grand Prix του Μονακό καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την κατάταξη των ελεύθερων δοκιμών προκριματικών, τότε ο Σαρλ Λεκλέρκ είναι σε καλό δρόμο. Ο Μονεγάσκος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας κατά τη διάρκεια των FP2 με 1: 11.278 όντας ένα δέκατο ταχύτερος από το χρόνο που έδωσε πέρυσι την pole στο Φερστάπεν. Ήταν εντυπωσιακό να βλέπει κανείς τον οδηγό της Scuderia Ferrari να βελτιώνεται σε κάθε προσπάθεια, ενώ άλλοι οδηγοί δυσκολεύονταν λίγο περισσότερο να βρουν το όριο στα μονοθέσιά τους.

    2024 Monaco Grand Prix, Friday – Jiri Krenek

    Επίσης αξίζει να τονίσουμε ότι πέντε οδηγοί με διαφορετικά μονοθέσια βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα με διαφορά ανάμεσά τους 7 δέκατα. Ferrari, Mercedes, Aston Martin, Red Bull και McLaren βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα. Όπως συμβαίνει συχνά στις ελεύθερες δοκιμές του Μονακό, οι οδηγοί προσπάθησαν να κάνουν όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους για να χτίσουν αυτοπεποίθηση αντιμετωπίζοντας τις μοναδικές προκλήσεις αυτής της πίστας. Ο μόνος που χτύπησε την μπαριέρα και έσπασε την εμπρός αεροτομή ήταν ο Ζου, αυτό προκάλεσε και την μοναδική κόκκινη σημαία της ημέρας.

    Συνολικά, οι 20 οδηγοί κάλυψαν 1180 γύρους, δηλαδή σχεδόν τέσσερις χιλιάδες χιλιόμετρα, 3.937,66 για την ακρίβεια. Το πιο δημοφιλές ελαστικό ήταν αυτό με τη μεσαία γόμα C4 (600 γύροι), ακολουθούμενο από τη σκληρή γόμα C3 (314) και ενώ η μαλακή γόμα C5 (266) ήταν η λιγότερο δημοφιλής.

    Μετά την ανάλυση των ελαστικών και των δεδομένων ο αρχιμηχανικός της Pirelli, Σιμόν Μπερά τόνισε: «Η ημέρα ήταν πολύ γεμάτη, με δύο ώρες ελεύθερων δοκιμαστικών για τις ομάδες της Formula 1, ενώ οι κατηγορίες Formula 2 και Formula 3, παρουσίασαν μια συναρπαστική παράσταση στις κατατακτήριες. Είναι σημαντικό για τους οδηγούς να κάνουν συνεχείς γύρους για να μπουν σε ρυθμό και να βρουν εκείνα τα τελευταία εκατοστά του δευτερολέπτου της πίστας που αντιπροσωπεύουν την ιδανική γραμμή μέσα στις στροφές.

    Από καθαρά τεχνική άποψη, είδαμε την πίστα να γίνεται όλο και πιο γρήγορη σε κάθε γύρο και αυτό θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα στις κατατακτήριες, καθώς οι συνθήκες θα μπορούσαν να αλλάξουν σημαντικά από την αρχή μέχρι το τέλος κάθε Q. Το γεγονός ότι ο καλύτερος χρόνος σήμερα είναι ένα δέκατο πιο γρήγορος από την περσινή pole position, είναι σημάδι της προόδου που έχει σημειωθεί με αυτή τη γενιά μονοθεσίων, δεδομένου ότι τα ελαστικά έχουν παραμείνει σχεδόν τα ίδια με αυτά της περασμένης χρονιάς».

    Charles Leclerc, Ferrari SF-24 (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)

    O Λεκλέρκ προσπαθούσε να συγκρατήσει τη χαρά του: «Συνολικά, φαίνεται πως έχουμε ένα καλό μονοθέσιο για αυτή την πίστα και ένιωθα αρκετά άνετα σήμερα. Πρέπει να διατηρήσουμε αυτόν τον ρυθμό και στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών γιατί μπορεί σήμερα να πήρα λίγο μεγαλύτερο ρίσκο από τους άλλους, το οποίο απέδωσε σε χρόνους, όμως το κλειδί εδώ είναι να τα συνδυάσουμε όλα την κρίσιμη στιγμή.

    Κάναμε καλή δουλειά και πρέπει να συνεχίσουμε να εστιάζουμε σε εμάς. Ήταν υπέροχο συναίσθημα να οδηγώ εντός έδρας με όλη αυτή την υποστήριξη, θα δώσουμε τα πάντα για έναν καλό αποτέλεσμα αύριο».

    Ο Χάμιλτον δεν έκρυψε την ικανοποίησή του για την σημερινή απόδοση της Mercedes: «Ήταν μια καλή μέρα, το μονοθέσιο ήταν πολύ θετικό, το απολάμβανα πραγματικά να το οδηγώ – αυτή η πίστα είναι εκπληκτική. Η πρόσφυση ήταν αρκετά καλή. Νομίζω ότι έχουμε ακόμα κάποιες προκλήσεις με την ισορροπία κρατήματος, αλλά έδειχνε δυνατό. Το επίπεδο πρόσφυσης ήταν θετική έκπληξη αλλά και ο τρόπος που ανταποκρινόταν το μονοθέσιο. Ήταν σίγουρα πιο καλά από τα προηγούμενα χρόνια ειδικά τα τελευταία δύο».

    Max Verstappen of (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

    Από την πλευρά του ο Φερστάπεν ήταν πιο προβληματισμένος από ποτέ: «Δεν μπορώ καν να περιγράψω τι συμβαίνει πραγματικά. Είναι απλά πολύ δύσκολο. Δεν το περίμενα, αλλά είναι σίγουρα το χειρότερο δυνατό μέχρι στιγμής. Υπάρχουν πολλές λακκούβες, ανομοιομορφίες και αλλαγές κλίσης στην πίστα, για εμάς αυτό είναι ουσιαστικά αδύνατο να το διαχειριστούμε. Κάθε φορά που διέρχομαι από αυτά, χάνουμε πολύ χρόνο. Είναι ο τρόπος που είναι σχεδιασμένο το μονοθέσιο θα προσπαθήσουμε να το βελτιώσουμε λίγο, αλλά δεν περιμένω θαύματα. Η Ferrari είναι μίλια μπροστά. Δεν σκέφτομαι την pole για αύριο, απλά θέλω να προσπαθήσω να λύσω τα προβλήματα που έχουμε και μετά θα δούμε πού θα καταλήξουμε».

    Valtteri Bottas

    Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για αύριο στις 17:00 και θα μεταδοθούν απευθείας από το ΑΝΤ1+. Η σημερινή κατάταξη του FP2 ήταν:



    ΣΧΟΛΙΑ