• AUTO

    F1 Μεξικό: Ο Φερστάπεν στην pole!


    Ο πρωταθλητής πήρε την 6η φετινή pole και συνεχίζει στον ίδιο κυριαρχικό ρυθμό με στόχο το απόλυτο στους 3 αγώνες που απομένουν.

    Είναι ένα ακόμη δύσκολο Σαββατοκύριακο για τη Red Bull. Την προηγούμενη εβδομάδα έγινε γνωστός ο θάνατος του ιδρυτή της, Ντήτριχ Μάτεζιτς. Αυτή τη βδομάδα ανακοινώθηκε η συμφωνία με τη FIA όσον αφορά στην παράβαση των 2.15 εκ. δολαρίων επί του περσινού οριοθετημένου προϋπολογισμού των 145 εκ ευρώ. Αυτός ίσχυε για όλες τις ομάδες και η παραβίαση της Red Bull, χαρακτηρίστηκε μικρή.

    Η ποινή που συμφωνήθηκε ανάμεσα σε FIA και Red Bull είναι χρηματικό πρόστιμο 7 εκ. δολαρίων άμεσα καταβλητέο και περιορισμός κατά 10% του χρόνου της αεροδυναμικής σήραγγας. Ως πρωταθλήτρια η Red Bull έχει περιορισμένο στο 70% το χρόνο της σήραγγας. Αυτό τώρα θα πάει στο 63%.

    Με αυτό το κλίμα εντός της ομάδας ο Φερστάπεν κατάφερε να πάρει το μέγιστο από το μονοθέσιο του και να σημειώσει χτες τον ταχύτερο γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές. Μάλιστα ήταν ο μόνος που κατόρθωσε να σπάσει το φράγμα του 1:18.

    Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους της διαφοράς ρυθμού των μονοθεσίων σε σχέση με πέρυσι αξίζει να τονίσουμε ότι ο Μπότας είχε σταματήσει τα χρονόμετρα στο 1:15.875. Ο Φινλανδός τα πήγε εξαιρετικά και φέτος σημειώνοντας την 6η καλύτερη επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές μπροστά από τη Ferrari του Λεκλέρκ.

    Είναι ξεκάθαρο ότι στο κόκκινο στρατόπεδο έχουν χάσει το βηματισμό τους. Οι Ferrari στις κατατακτήριες δοκιμές με βάση τα όσα δήλωσαν οι οδηγοί της Κάρλος Σάινθ (5ος) και Σαρλ Λεκλέρκ (7ος) υστερούσε σε τελική ταχύτητα, σε σετάρισμα ανάρτησης με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πατήσουν στα κερμπ αλλά και σε οδηγησιμότητα.

    Ο αγωνιστικός διευθυντής Λώρεντ Μέκις τόνισε πως η συγκεκριμένη πίστα δεν επιτρέπει στη Ferrari να εκμεταλλευτεί πλήρως το μονοθέσιό της.

    Ακριβώς στον αντίποδα βρίσκεται η Mercedes με τους Ράσελ και Χάμιλτον να τοποθετούν τα ασημί βέλη στην 2η και 3η θέση της εκκίνησης. Μάλιστα οι δυο Βρετανοί δεν ήταν ευχαριστημένοι και από τις δηλώσεις τους έδειχναν ότι πίστευαν στην pole.

    Με τη διαφορά στους κατασκευαστές να είναι στους 53 βαθμούς από τη δεύτερη Ferrari, εύκολα γίνεται αντιληπτό πως η Mercedes θέλει όσο τίποτα το μέγιστο των βαθμών σήμερα. Το ασημί μονοθέσιο μετά τη βελτίωση που έγινε στο Ώστιν είναι σαφώς ταχύτερο και μένει να δούμε αν θα μπορέσουν αύριο να κοντράρουν το Φερστάπεν.

    Η εκκίνηση απέχει πολύ από το τέλος της ευθείας όπως παραδέχτηκε και ο poleman και σίγουρα οι Mercedes θα προσπαθήσουν να κολλήσουν πίσω από τη Red Bull και να επωφεληθούν από τις μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις.

    Η επίδραση του slip stream αλλά και του DRS δεν είναι τόσο έντονη λόγω του αραιού αέρα οπότε τα προσπεράσματα θα είναι λίγο πιο δύσκολα. Από τις χθεσινές τελικές ταχύτητες στο τέλος της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού οι Red Bull είναι 2km/h ταχύτερες από τη Mercedes του Χάμιλτον και 4km/h πιο γρήγορες από τη Mercedes του Ράσελ και τις Ferrari.

    Ο Φερστάπεν παρέλαβε το τρόπαιο της pole από τον Μεξικάνο Κάρλος Σλιμ Ντομίτ, γιό του Κάρλος Σλιμ. Ο Μεξικανός μεγιστάνας, έχει παίξει σπουδαίο ρόλο στην αναβίωση του Μεξικάνικου GP, στην ανακαίνιση της πίστας Hermanos Rodriquez και στη στήριξη των Μεξικάνων οδηγών στη F1.

    Είναι πρόεδρος της America Movil και της Escuderia Telmex που υποστηρίζει λατινοαμερικάνους στην καριέρα τους στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Παραδείγματα είναι ο Πιέτρο Φιτιπάλντι η Τατιάνα Καλντερόν και φυσικό ο Σέρτζιο Πέρεζ.

    Ο σημερινός αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 22:00 το βράδυ και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote. Μια ώρα νωρίτερα στις 21:00 ξεκινά στην ΕΡΤ η ειδική εκπομπή για τη F1.

    Η σημερινή σειρά εκκίνησης είναι:

    Ο αγώνας των 71 γύρων θα έχει μια ή δυο αλλαγές με τις δυο να είναι θεωρητικά ταχύτερες για όσους εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα και βάλουν δυο φορές τη μέση γόμα. Εναλλακτικά μπορούν να βάλουν μαλακή – μέση – μαλακή. Επίσης για μια αλλαγή θα πάνε από μέση σε σκληρή με τη λεία πίστα να προκαλεί μειωμένη φθορά στα ελαστικά.

    Διαβάστε επίσης:

    Ιδού οι νέες Alfa Romeo Giulia και Stelvio

    Opel Grandland GSe!



    ΣΧΟΛΙΑ