• AUTO

    F1: Μαξ ο τρομερός!

    Μαξ Φερστάπεν

    Μαξ Φερστάπεν


    Διατηρώντας τον τίτλο για 2η χρονιά ο Φερστάπεν μπήκε σ’ ένα πολύ κλειστό κλαμπ 17 ανθρώπων που έχουν από 2 τίτλους και πάνω.

    Η βροχή στη Σουζούκα, ξέπλυνε τα σημάδια του Άμπου Ντάμπι. Ακόμη και αυτοί που ακόμη συζητούν για το αν έπρεπε να πάρει πιο αυστηρή ποινή ο Πέρεζ στη Σιγκαπούρη και γιατί δεν πήρε ποινή ο Φερστάπεν στη Σουζούκα στις δοκιμές, σήμερα αναγνωρίζουν το μεγαλείο του πρωταθλητή.

    Ο Μαξ Φερστάπεν στα 25 του μοιάζει να τα έχει όλα. Δεν έφτασε εύκολα ως εδώ, καθώς ο πατέρα του Γιος – ένας μέτριος οδηγός F1 – τον πίεσε αφόρητα για να διαμορφώσει τη σημερινή προσωπικότητά του.

    Ο Φερστάπεν δεν μπήκε ομαλά στην κορυφαία ομάδα της Red Bull. Πήρε τη θέση του Δανιήλ Κβίατ (και στην καρδιά της Κέλυ Πικέ) στο Ισπανικό GP του 2016. Σ’ αυτόν τον αγώνα που οι Χάμιλτον – Ρόσμπεργκ τράκαραν μεταξύ τους ο Φερστάπεν κατάφερε να κερδίσει στα 17 του χρόνια το πρώτο του GP.

    Ο Μαξ Φερστάπεν με την αγαπημένη του Κέλυ Πικέ, κόρη του 3 φορές πρωταθλητή Νέλσον Πικέ

    Αυτό παραλίγο να τον «κάψει» καθώς πήραν τα μυαλά του αέρα. Επιθετική οδήγηση, συγκρούσεις, εντάσεις με τους συναθλητές του, το «Crashstappen» του κόλλησε ως παρατσούκλι και τον ακολουθούσε. Ο Χάμιλτον δε θα ξεχάσει ποτέ τις επιθέσεις του Ολλανδού το 2018 όταν αυτός διεκδικούσε τον τίτλο κόντρα στο Φέτελ.

    Όπως δε θα ξεχάσει ποτέ το περσινό «έγκλημα» το Μάσι που αλλοίωσε το αποτέλεσμα στον τελικό του Άμπου Ντάμπι. Η ιστορία όμως συνεχίζεται, ο Μάσι μετρήθηκε ελλιποβαρής και είναι σπίτι του, αλλά ο Φερστάπεν με τη φετινή του απόδοση, έβαλε τέλος στην αμφισβήτησή του. Μην το υποτιμάτε καθόλου, κατά την άποψή μου φέτος ήταν η «δύσκολη» χρονιά για το Μαξ.

    Η χρονιά της καθιέρωσης. Σκεφτείτε να μην τα είχε καταφέρει φέτος. Να είχε χάσει από τον Λεκλέρκ ή το Σάινθ ή ακόμη χειρότερα από τον Πέρεζ.

    Όλοι θα αναφέρονταν στο πρωτάθλημα του Μάσι. Από το 2000 στη F1 έχουμε τρεις οδηγούς που κυριάρχησαν: Σουμάχερ, Φέτελ, Χάμιλτον. Οι τρεις τους έχουν πάρει 16 από τους 23 τίτλους. Απομένουν άλλοι 7 για Αλόνσο (2), Ράικονεν (1), Μπάτον (1), Ρόσμπεργκ (1), Φερστάπεν (2). Οι Ράικονεν, Μπάτον, Ρόσμπεργκ δεν μπόρεσαν να βρεθούν ξανά σε θέση διεκδίκησης, ενώ ο Αλόνσο ψάχνει εις μάτην από το 2006 το δρόμο της επιστροφής στην κορυφή.

    Κατακτώντας χτες για δεύτερη φορά τον τίτλο ο Φερστάπεν με 12 νίκες σε: Σαουδική Αραβία, Ίμολα, Μαϊάμι, Ισπανία, Αζερμπαϊτζάν, Καναδά, Γαλλία, Ουγγαρία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ιταλία, Ιαπωνία πέρασε σ’ ένα κλαμπ 7 ανθρώπων που έχουν δυο τίτλους: Αλόνσο, Χάκινεν, Φιτιπάλντι, Κλαρκ, Γκράχαμ Χιλ, Ασκάρι. Από τρεις τίτλους έχουν πέντε οδηγοί: Σένα, Πικέ, Λάουντα, Στιούαρτ, Μπράμπαμ, Δυο οδηγοί οι Προστ, Φέτελ έχουν τέσσερις τίτλους. Ο Φάντζιο έχει πέντε τίτλους, οι Σουμάχερ, Χάμιλτον από 7.

    Μιλώντας γι’ αυτή του την επιτυχία ο Φερστάπεν τόνισε: «Είμαι ευγνώμων σ’ όλους όσοι συνετέλεσαν σ’ αυτή την επιτυχία. Είναι τρελό έχω ανάμεικτα συναισθήματα. Ούτε πέρυσι μετά τον πρώτο τίτλο μπορούσα ποτέ να φανταστώ κάτι τέτοιο. Έχουμε πολύ καλό μονοθέσιο φέτος. Η ομάδα τόσο στην πίστα όσο και στο εργοστάσιο δουλεύει πυρετωδώς και συνεχώς προσπαθεί να κάνει το μονοθέσιο ταχύτερο.

    Η Honda κάνει δουλειά και προοδεύει συνεχώς. Έχουμε δυο τίτλους μαζί τους, είναι σημαντικό που ο δεύτερος τίτλος ήρθε στην έδρα τους. Είμαι περήφανος γι’ αυτό. Η πρώτη φορά ήταν πιο…συναισθηματική. Αλλά η δεύτερη είναι πιο όμορφη, η φετινή χρονιά με τόσες νίκες και την ομαδική δουλειά και τα 1-2. Είναι σημαντικό να πάρουμε και τον τίτλο στους κατασκευαστές. Είναι μια μοναδική χρονιά, δεν συμβαίνει συχνά αυτό».

    Ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, μιλώντας για το Φερστάπεν τόνισε: «Αυτό που γίνεται ξεπερνάει και τα πιο τρελά μας όνειρα. Μετά τις δυσκολίες στους πρώτους αγώνες τόσο ο Μαξ όσο και η ομάδα ανέβηκαν επίπεδο. Είμαι περήφανος για τη δουλειά του και για τη δουλειά τους. Υπό μεγάλη πίεση, η κατάκτηση του τίτλου είναι πραγματικά ιδιαίτερη. Επόμενος στόχος το πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά από 8 χρόνια».

    Το ρεκόρ 13 νικών σε μια σεζόν μοιράζονται οι Σουμάχερ (2004) – Φέτελ (2013). Ο Φερστάπεν μπορεί να το σπάσει αν κερδίσει στους δυο από τους τέσσερις αγώνες που απομένουν (ΗΠΑ, Μεξικό, Βραζιλία, Άμπου Ντάμπι). Μέχρι τώρα ο Ολλανδός με 12 νίκες σε 18 αγώνες κερδίζει δυο στους τρεις. Είναι η 13η φορά στην ιστορία του θεσμού που ένας οδηγός διατηρεί τον τίτλο. Από τους 34 πρωταθλητές μόνο 11 έχουν καταφέρει να πάρουν δυο συνεχόμενους τίτλους.

    Ο αντίπαλος του Φερστάπεν Σαρλ Λεκλέρκ που ξεκίνησε με δυο νίκες στους τρεις πρώτους αγώνες φέτος, αλλά μετά ξεφούσκωσε κατορθώνοντας να κερδίσει έκτοτε μόνο στην Αυστρία είπε: «Πολλά συγχαρητήρια στο Μαξ για τον δεύτερο τίτλο του. Ήταν θέμα χρόνου να το πάρει και μαθηματικά».

    Διαβάστε επίσης:

    F1: Ο Φερστάπεν είναι παγκόσμιος πρωταθλητής!

    Βελτιωμένα καύσιμα από τη Shell!



    ΣΧΟΛΙΑ