• AUTO

    F1 Μαϊάμι, Sprint: Ο Φερστάπεν στην pole!


    Ο πρωταθλητής θα εκκινήσει τον αγώνα σπριντ του Μαϊάμι από την pole position σήμερα στις 19:00 (απευθείας ΑΝΤ1+).

    Φέτος ο Ολλανδός ήταν ο ταχύτερος σε όλες τις κατατακτήριες δοκιμές με μία εξαίρεση: Τη βρεγμένη περίοδο του Sprint στην Κίνα, τότε πήρε την pole o Νόρις υπό βροχή. Στο Μαϊάμι ο Φερστάπεν παρότι έκανε λάθος στον έναν γρήγορο γύρο του SQ3 κατάφερε να πάρει την 1η θέση, απορούσε μάλιστα πως έγινε αυτό: «Καλά τι συνέβη στους άλλους;». Με βάση τους αθλητικούς κανονισμούς απαιτούνταν η χρήση της μέσης γόμας στο SQ1 και στο SQ2 ελαστικού για τις δύο πρώτες περιόδους. Η αλλαγή σε μαλακή γόμα στην 3η και τελευταία περίοδο δεν έφερε αντίστοιχη βελτίωση στους χρόνους: ο χρόνος της pole του Φερστάπεν 1’27”641 ήταν πιο αργός από τον καλύτερο του Νόρις στο SQ2 κατά 44 χιλιοστά. Οι μισοί οδηγοί δεν βελτίωσαν τους χρόνους τους στο SQ3.  Μαζί με τον Φερστάπεν στην πρώτη σειρά του grid θα είναι η γαλάζια Ferrari του Σαρλ Λεκλέρκ (1’27″749). Ο Μονεγάσκος παρότι έχασε την μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών καθώς χτύπησε άτσαλα το κερμπ στη στροφή 16 και έκανε τετακέ κατάφερε την κρίσιμη στιγμή να κάνει έναν γρήγορο γύρο.

    Στο FP1 αρχικά επιλέχθηκαν οι δύο πιο σκληρές γόμες C3 (μέση) και C2 (σκληρή). Οι Red Bull, Mercedes και ο Ζου με τη Sauber επικεντρώθηκαν στη μέση γόμα, ενώ σχεδόν όλοι οι άλλοι έβαλαν τη σκληρή γόμα που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στον αγώνα. Εξαιρέσεις ήταν ο Σάρτζαντ (Williams) και οι οδηγοί της Racing Bull, που έκαναν προσομοίωση αγώνα τόσο με τη μέση όσο και με τη σκληρή γόμα. Προς το τέλος σχεδόν όλοι οι οδηγοί έσπευσαν να αξιολογήσουν τη συμπεριφορά της μαλακής γόμας C4. Μόνο οι Αλόνσο, Σάρτζαντ, Ρικιάρντο, και Τσουνόντα δεν ακολούθησαν αυτή την πρακτική.

    Στον Φερστάπεν απονεμήθηκε το βραβείο Pirelli Sprint Qualifying Award από τον Τζέιμς Γουάιτ, έναν τυχερό Αμερικανό θαυμαστή που επέλεξε ο χορηγός του Grand Prix του Μαϊάμι, για αυτή την εκπληκτική εμπειρία. Το τρόπαιο είναι χειροποίητο, φτιάχτηκε στην Ιταλία και αποτελείται από ένα τετράγωνο φυσικού καουτσούκ με πιστοποίηση FSC που βρίσκεται ανάμεσα σε δύο κομμάτια γυαλιού πάνω στο οποίο είναι χαραγμένη η πίστα του Μαϊάμι.

    Με την θερμοκρασία οδοστρώματος να φτάνει στις κατατακτήριες δοκιμές Sprint τους 55 βαθμούς Κελσίου είναι πιθανόν σήμερα στον αγώνα Sprint να πρωταγωνιστήσει η μέση γόμα αν και δεν αποκλείεται η μαλακή γόμα.  Μετά το τέλος της διαδικασίας ο Φερστάπεν δεν ήταν ευχαριστημένος: «Για να είμαι ειλικρινής ένιωσα πολύ απαίσια. Ήταν απίστευτα δύσκολο να κάνω τα ελαστικά να λειτουργήσουν. Ήδη στο SQ2 δεν ένιωθα καλά. Στο SQ3, δεν βελτίωσα με τη μαλακή γόμα. Μετά το FP1 ήμουν αρκετά σίγουρος ότι μπορούσαμε να παλέψουμε για την pole, αλλά μετά δεν ήταν έτσι, κατά κάποιο τρόπο βρεθήκαμε στην πρώτη θέση. Δεν ξέρω τι συνέβη με τα άλλα μονοθέσια στον τελευταίο γύρο».

    VASSEUR Frédéric (fra), Team Principal & General Manager of the Scuderia Ferrari HP, LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari HP SF-24, SAINZ Carlos (spa), Scuderia Ferrari HP SF-24, portrait during the Formula 1 Crypto.com Miami Grand Prix 2024, 6th round of the 2024 Formula One World Championship from May 3 to 5, 2024 on the Miami International Autodrome, in Miami, United States of America – Photo Antonin Vincent / DPPI

    Από την πλευρά του ο Λεκλέρκ ήταν ευχαριστημένος: ¨Πήγα καλύτερα από τους προηγούμενους αγώνες. Δεν ξεκίνησα καλά γιατί έχασα το FP1, οπότε έπρεπε να πάω αμέσως τέρμα γκάζι στις κατατακτήριες χωρίς προηγούμενη πρόβα. Επιτρέπεται να χρησιμοποιούμε μόνο ένα σετ ελαστικών στο SQ1, οπότε ήταν πολύ, πολύ δύσκολο, αλλά αμέσως ένιωσα την αίσθηση, στηρίχτηκα στη σκληρή δουλειά που έκανα πριν έρθουμε εδώ για να φέρω τα ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία και τα κατάφερα. Υπάρχουν τόσες πολλές συζητήσεις σε αυτό το άθλημα είσαι τόσο καλός όσο ο τελευταίος σου αγώνας. Προφανώς, με δύο αγώνες στη σειρά όπου ήμουν κακός στις κατατακτήριες, έδωσα δικαίωμα να λένε, τώρα μπορούν να σταματήσουν. Αλλά πρέπει να δουλέψω με συνέπεια και να προσπαθήσω να μείνω σε αυτό το επίπεδο, να φέρνω τα ελαστικά σταθερά στο σωστό παράθυρο, όπως έκανα στο παρελθόν. Έχασα το FP1, επομένως δεν έχω ιδέα για τον ρυθμό αγώνα. Ελπίζω ότι μπορούμε να έχουμε ένα καλό Sprint και έναν καλό αγώνα για να έχουμε ελπίδες για τη νίκη την Κυριακή».

    Ο αγώνας Sprint είναι προγραμματισμένος για τις 19:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από το ΑΝΤ1+. Οι κατατακτήριες δοκιμές του αγώνα είναι προγραμματισμένες για τις 23:00 το βράδυ.  

    Η σειρά εκκίνησης στο Sprint θα είναι:



    ΣΧΟΛΙΑ