• AUTO

    F1: Φερστάπεν και με ζέστη και με κρύο!

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    SPA, BELGIUM – AUGUST 28: Race winner Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing and Second placed Sergio Perez of Mexico and Oracle Red Bull Racing celebrate with their team after the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 28, 2022 in Spa, Belgium. (Photo by Dan Mullan/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202208280757 // Usage for editorial use only //


    F1: Ο Ολλανδός πρωταθλητής ήταν άπιαστος στο Βέλγιο. Η απόδοση της Red Bull δεν επηρεάζεται από τον καιρό.

    Πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα στην Ουγγαρία είχαμε την Παρασκευή και το Σάββατο ζέστη (40 βαθμούς οδόστρωμα) και την Κυριακή κρύο (20 βαθμούς). Η Mercedes πήρε την pole στην Ουγγαρία και πήγε καλά στον αγώνα. Ξαφνικά στο Βέλγιο βρέθηκε σχεδόν 2 sec πίσω. Αντίστοιχα οι Ferrari μόλις έπεσε η θερμοκρασία στην Ουγγαρία άρχισαν να γλιστράνε και να χάνουν σε ρυθμό.

    Στο Βέλγιο έκανε κρύο Παρασκευή, Σάββατο. Η θερμοκρασία οδοστρώματος δεν ξεπέρασε τους 22 βαθμούς Κελσίου. Παραταύτα η Red Bull στα χέρια του Φερστάπεν πετούσε. Όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές ευνοούνται τα μαλακά ελαστικά, όταν ανεβαίνουν δουλεύουν καλύτερα οι σκληρές γόμες. Η γόμα C4 που ήταν η μαλακή στο Σπα έχει θερμοκρασία βέλτιστης λειτουργίας τους 105 βαθμούς Κελσίου η γόμα C2 τους 115 βαθμούς Κελσίου. Την Κυριακή στο Σπα η θερμοκρασία έφτασε στους 37 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα.

    Γι’ αυτό και ελάχιστοι οδηγοί πήραν το ρίσκο να χρησιμοποιήσουν τη μαλακή γόμα. Ο Σάινθ για να εξασφαλίσει ότι θα μείνει μπροστά στην εκκίνηση και οι Φερστάπεν, Λεκλέρκ, Μπότας που εκκινούσαν από πίσω και ήθελαν να κερδίσουν θέσεις. Ο Μπότας έπαθε Λατίφι, ο Λεκλέρκ ήταν άτυχος καθώς η ζελατίνα από το κράνος πήγε στον αεραγωγό του φρένου και χρειάστηκε να μπει στα πιτ στον 3ο γύρο για να την απομακρύνει. Ο Φερστάπεν από την άλλη κατάφερε μέσα σε 12 γύρους να ανέβει από 14ος πρώτος. Κατάφερε να προσπεράσει το 2ο Σέρτζιο Πέρεζ και βρέθηκε 1ος όταν ο Σάινθ μπήκε στα πιτ. Ο Ισπανός είχε εμφανώς πρόβλημα πτώσης απόδοσης με τη μαλακή γόμα λόγω υπερθέρμανσης. Την ίδια ώρα ο Φερστάπεν πετούσε χωρίς να έχει φθείρει υπέρμετρα τα ελαστικά. Θα περίμενε κανείς η κατάσταση ν’ αλλάξει με τη μέση γόμα.

     

     

    Περιέργως πως όμως – σημειώστε – ότι μιλάμε για μια γόμα που οι ομάδες την ξέρουν καλά καθώς είναι διαθέσιμη σε όλους τους αγώνες ο Φερστάπεν συνέχισε να «πετάει» ενώ τα προβλήματα υπερθέρμανσης (degradation) έγιναν πιο έντονα στη Ferrari. Η κατάσταση δεν λύθηκε για το Σάινθ ούτε με τη σκληρή γόμα. Αντίστοιχα ο Λεκλέρκ που απέφυγε τη σκληρή γόμα δεν είχε ανταγωνιστικό ρυθμό με τη μέση γόμα.


    Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής της Ferrari, Ματία Μπινότο τόνισε: « Η Red Bull είναι ταχύτερη. Είχαμε πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης των ελαστικών, πρέπει να το δούμε, είναι καλύτεροι στη διαχείριση των ελαστικών. Επίσης έχουν καλύτερη αεροδυναμική απόδοση με μέσες κλίσεις στις αεροτομές».

    Από την πλευρά του ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε:

    “Το Σπα είναι μια μοναδική πίστα, είναι σπουδαίο ότι μάθαμε πως θα παραμείνει στο πρόγραμμα της Formula 1 και του χρόνου. Η φετινή διοργάνωση ήταν επιτυχής, παρά τις μεικτές καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Πάνω από 360.000 θεατές είδαν εκπληκτικά προσπεράσματα στα οποία τα ελαστικά μας έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Είδαμε έναν σπουδαίο αγώνα με τη σκληρή γόμα να χρησιμοποιείται από την πλειοψηφία των οδηγών. Θα αναλύσουμε όλα τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, αλλά η πληροφορία που ακούσαμε στην ενδοεπικοινωνία ότι ήταν δυο δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερη από το αναμενόμενο είναι ένα φανταστικό επίτευγμα για μας. Μολονότι ξέραμε πως στον αγώνα η θερμοκρασία θα είναι υψηλότερη απ’ ότι την Παρασκευή και το Σάββατο, είχε ενδιαφέρον να δούμε την ποικιλία στρατηγικών που χρησιμοποιήθηκε. Πέρα από τον καιρό η πίστα κρατούσε καλύτερα και αυτό προκαλούσε μεγαλύτερη πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης. Δεν υπήρχαν προβλήματα με μετατόπιση ή αποκόλληση γόμας καθώς η πτώση απόδοσης οφείλονταν μόνο σε υπερθέρμανση. Δεν είχαμε κανένα πρόβλημα με τις τροποποιήσεις στην πίστα καθώς εκμεταλλευτήκαμε την εμπειρία μας από τον πρόσφατο 24ωρο αγώνα αντοχής στο Σπα. Αυτός έγινε παράλληλα με το Ουγγρικό Grand Prix και η Pirelli διέθεσε τότε 17.000 ελαστικά. Συγχαρητήρια στη Red Bull για το 1-2, είχαν πραγματικά εντυπωσιακό ρυθμό στον αγώνα.”


    ΕΛΑΣΤΙΚΑ: ΠΟΥ ΚΡΙΘΗΚΕ Ο ΑΓΩΝΑΣ

    Λόγω ποινών στην εκκίνηση ο Φερστάπεν, εκκίνησε τον αγώνα από την 14η θέση και αξιοποίησε την κόκκινη μαλακή γόμα P Zero για να κερδίσει γρήγορα θέσεις στην αρχή του αγώνα. Μέχρι το 12ο γύρο είχε βρεθεί στην 1η θέση που την διατήρησε ως τον 16ο γύρο. Τότε μπήκε για αλλαγή και τοποθέτησε την κίτρινη μέση γόμα P Zero. Δυο γύρους αργότερα ανέκτησε το προβάδισμα και το διατήρησε στη δεύτερη αλλαγή όπου πάλι έβαλε μέση γόμα 14 γύρους πριν το τέλος. Έτσι πήρε τη 2η συνεχόμενη νίκη του ξεκινώντας από τις πίσω θέσεις, μετά την Ουγγαρία όπου είχε εκκινήσει 10ος.

    Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

    Είδαμε μεγάλη ποικιλία στρατηγικών στον αγώνα, οι τρεις πρώτοι είχαν 3 διαφορετικές στρατηγικές. Ο οδηγός της Red Bull, Σέρτζιο Πέρεζ, που τερμάτισε δεύτερος, δεν χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα. Εκκίνησε με τη μέση γόμα και έβαλε ένα ακόμη σετ μέσης γόμας προτού τοποθετήσει τη σκληρή γόμα για το τελευταίο μέρος. Ο οδηγός της Ferrari, Κάρλος Σάινθ χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα για να διατηρήσει το προβάδισμα καθώς εκκινούσε από την pole. Έμεινε επικεφαλής ως την πρώτη του αλλαγή στο 12ο γύρο. Χρησιμοποίησε και τις τρεις γόμες κατά την διάρκεια του αγώνα και ανέβηκε στο βάθρο. Από τα μονοθέσια που τερμάτισαν, 16 σταμάτησαν 2 φορές και 2 σταμάτησαν 3 φορές.

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ