• AUTO

    F1 Aston Martin: Έχει στροφές ο δρόμος για την κορυφή!


    H βρετανική ομάδα έκανε την έκπληξη στο ξεκίνημα της σεζόν, το ερώτημα είναι μπορεί να συνεχίσει έτσι;

    Ο Λώρενς Στρολ μιλά εξαιρετικά σπάνια. Έχει κάνει μια μεγάλη επένδυση στη F1 τόσο σε έμψυχο δυναμικό όσο και σε υποδομές. H Aston Martin ήταν η αποκάλυψη στους 3 πρώτους φετινούς αγώνες. Το μονοθέσιό της ήταν γρήγορο στις δοκιμές και σταθερό στον αγώνα, έτσι ο Αλόνσο ανέβηκε και στους 3 αγώνες στο βάθρο, στο 3ο σκαλί.

    Πιθανόν μια συγκυρία να τους φέρει και στο μεσαίο σκαλί του βάθρου σε κάποιον από τους επόμενους αγώνες.

    Αξίζει να τονιστεί πως η Aston Martin μετά από 3 αγώνες φέτος βρίσκεται στη 2η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών με 65 βαθμούς τη στιγμή που πέρυσι μάζεψε συνολικά 55 βαθμούς και τερμάτισε 7η.

    Αξίζει μάλιστα να τονιστεί πως ήταν η ομάδα που παρουσίασε τη μεγαλύτερη πρόοδο στο δεύτερο μισό της περσινής σεζόν όσον αφορά στην ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου της.

    Οι Αλόνσο και Στρολ περπατάνε στα πάντοκ.
    Οι Αλόνσο και Στρολ περπατάνε στα πάντοκ

    Ο Στρολ έπεισε τον Αλόνσο να πάει στην ομάδα δείχνοντάς του τα σχέδια για τις νέες εγκαταστάσεις. Ο Καναδός έχει επενδύσει συνολικά περισσότερα από 300 εκ. ευρώ για να μετατρέψει τις παλιές εγκαταστάσεις της ομάδας (από την εποχή της Jordan) σε νέα υπερσύγχρονη υποδομή.

    Δεδομένου ότι οι υβριδικές μηχανές δεν εξελίσσονται τα επόμενα χρόνια η ομάδα δεν έχει ανταγωνιστικό μειονέκτημα η υβριδική μηχανή της Mercedes είναι ίδια μ’ αυτή που χρησιμοποιεί η επίσημη ομάδα.

    Ο Στρολ πέραν του Αλόνσο επένδυσε και σε μια σειρά στελεχών υψηλού επιπέδου, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Βρετανού μηχανικού Νταν Φάλοους.

    Ο κορυφαίος αεροδυναμιστής ήταν για χρόνια στη Red Bull δίπλα στον Άντριαν Νιούι και πηγαίνοντας στην Aston Martin προφανώς δεν ξέχασε όσα ήξερε.

    Αρκετοί έχουν επισημάνει το πόσο μοιάζει το φετινό μονοθέσιο της Aston Martin μ’ αυτό της Red Bull, προφανώς αυτή είναι μια απλοϊκή προσέγγιση καθώς το ένα έχει υβριδική μηχανή Honda και το άλλο Mercedes.

    Δηλαδή άλλο όγκο, άλλη κατανομή βάρους και άλλη θέση του κέντρου βάρους. Παραταύτα το σχήμα της Aston Martin είναι αεροδυναμικά αποδοτικό, απλό και επιδέχεται μεγάλο εύρος ρυθμίσεων.

    Όπως αποδείχτηκε στους πρώτους αγώνες της χρονιάς προσαρμόζεται εύκολα σε διαφορετικές πίστες και έχει τόσο την ταχύτητα όσο και την αξιοπιστία. Όμως το πρωτάθλημα της F1, είναι μαραθώνιος όχι sprint. Έχει 23 αγώνες και θα τελειώσει στα τέλη Νοεμβρίου.

    Καθοριστικό ρόλο παίζει η εξέλιξη του μονοθεσίου. Η Aston Martin καθώς πέρυσι τερμάτισε στην 7η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών έχει δυνατότητα να χρησιμοποιήσει την αεροσήραγγά της φέτος στο 100%.

    Επίσης έχει την οικονομική δυνατότητα να το κάνει, παρότι υπάρχει το όριο 135 εκ. δολαρίων οι μισές ομάδες δεν έχουν τόσα λεφτά να δαπανήσουν. Αυτό δεν είναι όμως πρόβλημα για την ομάδα του Στρολ.

    Σίγουρα τα απανωτά βάθρα του Αλόνσο αποτελούν πηγή έμπνευσης για τους ανθρώπους της ομάδας. Οι οποίοι πλην εξαιρέσεων δεν έχουν κάνει πρωταθλητισμό και δεν έχουν ψηθεί στο τομέα της ανταγωνιστικής εξέλιξης κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

    Αυτή κατά την άποψή μου είναι η αχίλλειος πτέρνα της ομάδας. Αξίζει να τονιστεί πως οι νέες εγκαταστάσεις θα καταστούν λειτουργικές το δεύτερο μισό της χρονιάς. Είναι λοιπόν μια μεταβατική περίοδο για την ομάδα που αλλάζει επίπεδο και ετοιμάζεται να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια.

    Γι’ αυτό περιμένω να καμφθεί η απόδοσή τους με το πέρασμα των αγώνων φέτος. Προβλέπω πως τελικά θα δώσει μάχη για την 4η θέση με τις Alpine. Αν τα καταφέρει θα είναι και πάλι μια θεαματική βελτίωση σε σχέση με το 2022.

    Οι νέες εγκαταστάσεις θα ολοκληρωθούν στο τέλος του 2023.
    Οι νέες εγκαταστάσεις θα ολοκληρωθούν στο τέλος του 2023

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ