• AUTO

    F1 Άμπου Ντάμπι: Κερδισμένος και χαμένος ο Φερστάπεν!


    Ο Ολλανδός πήρε με εμφατικό τρόπο την pole με σημαντική διαφορά. Ένα λάθος όμως τον ανάγκασε να καταταγεί με τη μαλακή γόμα στο Q2.

    Στη Red Bull βλέποντας την ταχύτητα των Mercedes στις ελεύθερες δοκιμές αποφάσισαν να βοηθήσουν στην καθοριστική όπως αποδείχτηκε πρώτη προσπάθεια του Φερστάπεν στο Q3 με μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις από το προπορευόμενο μονοθέσιο του Πέρεζ.

    Δε θεωρώ πως έπαιξε τόσο μεγάλο ρόλο σίγουρα όμως κάτι έδωσε. Κοιτώντας τη λίστα με τις τελικές ταχύτητες ο Ολλανδός είναι ταχύτερος όλων με 328km/h πράγμα ασυνήθιστο για Red Bull, προφανώς βοηθήθηκε λίγο από τις μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις. Βέβαια και ο Πέρεζ είναι δεύτερος σε τελική ταχύτητα στα 327.7km/h. Ο Φερστάπεν έχει λοιπόν μεγάλη διαφορά 0.371 χιλιοστά από τον Χάμιλτον που κατετάγη δεύτερος.

    Εντυπωσίασε ο Νόρις με τη McLaren που κατάφερε ν’ ανέβει στην 3η θέση περνώντας στο φινάλε τον Πέρεζ. Ο Μεξικάνος που θυσίασε τον πρώτο του γύρο στο Q3 για να βοηθήσει το Φερστάπεν, δεν κατάφερε να κρατηθεί πιο ψηλά. Μάλιστα η διαφορά του από το Σάινθ με τη Ferrari ήταν μόλις 45 χιλιοστά. Ανεξήγητα ο Μπότας δεν βελτίωσε και έπεσε 6ος.

    Η θέση του μπορεί να αποτελέσει μέρος της στρατηγικής της Mercedes αύριο. Ο Φινλανδός με τη μέση γόμα μπορεί να βρεθεί μπροστά από το Φερστάπεν όταν νομοτελειακά ο Ολλανδός θα μπει νωρίτερα για να βάλει τη σκληρή γόμα. Ίσως αποδειχτεί χρονοβόρο να τον περάσει. Προκαλεί εντύπωση η 8η θέση του Τσουνότα o οποίος μάλιστα θα εκκινήσει με τη μέση γόμα.

    Έχουμε το Φερστάπεν πρώτο και το Χάμιλτον δίπλα του. Θυμίζουμε πως στη Γιας Μαρίνα χρησιμοποιούνται οι πιο μαλακές γόμες της Pirelli. Οπότε ο Ολλανδός εκκινεί με τη C5 και ο Βρετανός με τη C4. Θεωρητικά ο Χάμιλτον ανησυχεί περισσότερο για το τι θα γίνει πίσω του με τους Νόρις, Πέρεζ, Σάινθ που επίσης εκκινούν με μαλακή γόμα. Θα είναι θέμα για το Βρετανό να κρατηθεί μπροστά τους.

    Αν τα καταφέρει να μείνει πίσω από το Φερστάπεν πολύ σύντομα θα βρεθεί πρώτος καθώς ο Ολλανδός υποχρεωτικά θα μπει για αλλαγή στα πιτ πριν τον 15ο γύρο. Μετά θα πρέπει να βγάλει 40+ γύρους με τη σκληρή γόμα. Ο Βρετανός θα έχει περίπου 10 γύρους με άδειο δρόμο μπροστά του με τη μεσαία γόμα να φτιάξει μια διαφορά που θα του επιτρέπει να βγει μπροστά μετά τη δική του αλλαγή. Ο Φερστάπεν θα έχει να διαχειριστεί προσπεράσματα όπως αυτό του Μπότας αλλά και την πιο αργή σκληρή γόμα.

    Θεωρητικά λοιπόν ο Χάμιλτον έχει προβάδισμα στρατηγικής με τη μέση γόμα. Όμως αυτό μπορεί ν’ αλλάξει από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας στο 10ο γύρο π.χ. Η στρατηγική των δυο αλλαγών είναι λίγο πιο αργή αλλά  αυτή της μιας αλλαγής είναι οριακή ειδικά με τη μαλακή γόμα.

    Ο Φερστάπεν προσπάθησε να καταταγεί στο Q2 με τη μέση γόμα, αλλά έκανε λάθος και παραμόρφωσε το σετ. Καθώς δεν είχε άλλο, υποχρεωτικά έβαλε μαλακή γόμα, μένει να δούμε πως θα τον επηρεάσει αυτό αύριο. Λογικά στην εκκίνηση θα είναι καλύτερα και αφού εκκινεί από την pole δύσκολα θα απειλήσει ο Λιούις αν ξεκινήσει καλά ο Μαξ.

    Στις δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση των κατατακτήριων δοκιμών ο Φερστάπεν τόνισε: «Θέλαμε να καταταγούμε με τη μέση στο Q2 αλλά παραμόρφωσα το ελαστικό. Ένιωθα καλά χτες με τη μαλακή γόμα στη προσομοίωση αγώνα οπότε δε νομίζω ότι θα κάνει μεγάλη διαφορά. Δε θα είναι εύκολο, οι Mercedes έχουν  φόρμα στους τελευταίους αγώνες. Ανυπομονώ για αύριο που είναι το σημαντικό μέρος».

    Από την πλευρά του ο Χάμιλτον σημείωσε: «Οι Red Bull έκαναν το 1-0 σήμερα. Είχαν τα λάστιχά τους εντός του παραθύρου λειτουργίας στο τελευταίο πέρασμα. Η βοήθεια των μειωμένων αεροδυναμικών αντιστάσεων του Πέρεζ ωφέλησε τον Φερστάπεν που πήρε την pole. Όμως ο Μαξ έκανε σπουδαίο γύρο. Δε μπορούσαμε να πετύχουμε τέτοιο χρόνο σήμερα. Του άξιζε η pole. Ευτυχώς από τη δεύτερη θέση θα μπορώ να βλέπω που βρίσκεται και να κινηθώ ανάλογα».

    Αξίζει να τονιστεί πως στη Red Bull έχουν λιγότερο φτερό στην πίσω αεροτομή για να έχουν καλύτερη τελική ταχύτητα και να μπορούν να αμυνθούν στις ευθείες. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Χάμιλτον υπολείπεται έξι km σε τελική ταχύτητα από τους Φερστάπεν και Πέρεζ.

    Ο αγώνας εκκινεί αύριο στις 15:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote. Περισσότερα θα πούμε μια ώρα πριν την εκκίνηση του αγώνα στις 14:00 στο Instagram F1 Live με τον Πάνο Σεϊτανίδη.

    Για να το παρακολουθήσετε αρκεί να συντονιστείτε σε ένα από τα δυο προφίλ: @pournarakis, @seitanf1. Σας περιμένουμε.

    Η τελική κατάταξη των δοκιμών ήταν:

     Διαβάστε επίσης:

    GP Άμπου Ντάμπι: Ποιος έχει το momentum;

    F1: Του χρόνου γίνονται 18!



    ΣΧΟΛΙΑ