• AUTO

    Έκθεση Παρίσι: Ιδού το πρώτο ηλεκτρικό Jeep!

    Έκθεση Παρίσι: Ιδού το πρώτο ηλεκτρικό Jeep!


    Το Avenger είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο (BEV) της μάρκας και αποκαλύπτεται σήμερα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι.

    Το Jeep Avenger αποτελεί το πρώτο δείγμα μιας νέας σειράς αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας για την Ευρώπη. Σχεδιασμένο και εξελιγμένο εξαρχής ως ένα αυθεντικό Jeep, το Avenger ενσαρκώνει απόλυτα το DNA της μάρκας σε ένα συμπαγές SUV με έναν ξεχωριστό συνδυασμό στιλ, δυνατοτήτων, πρακτικότητας και τεχνολογίας αιχμής.

    Είναι ένα συμπαγές SUV, το οποίο με μόλις τέσσερα μέτρα μήκος. Το 2023 η κατηγορία B-SUV αναμένεται να φτάσει τα 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις, αριθμός που αντιστοιχεί σε μία στις πέντε πωλήσεις στην Ευρώπη. Τοποθετείται κάτω από το Renegade, συμπληρώνοντας τις προτάσεις της Jeep στη συγκεκριμένη κατηγορία.  Eφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 400V.

    Eίναι το πρώτο ηλεκτρικό σύστημα που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding. Αποδίδει 115 kW (156 ίπποι) και 260Nm ροπής. Η νέα μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh κατασκευάζεται από τη Stellantis, προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα αποτελείται από 17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία (Lithium-Ion NMC 811) και εξασφαλίζει στο Avenger 400km αυτονομίας σε μικτές συνθήκες WLTP και 550km σε αστικές συνθήκες.

    Η νέα μπαταρία που πέρασε με επιτυχία δοκιμές άνω των 2 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, είναι εξαιρετικά συμπαγής και δεν μειώνει το διαθέσιμο εσωτερικό χώρο. Παράλληλα προφυλάσσεται ακόμα και στις εκτός δρόμου διαδρομές από μεταλλικές προστατευτικές ποδιές σε συνδυασμό με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Το Avenger  σε φορτιστή DC 100 kW φορτίζει από 20% στο 80% σε 24 λεπτά. Αντίστοιχα με φορτιστή AC ισχύος 11 kW, η φόρτιση (0% – 100%) διαρκεί 5,5 ώρες.

    Έκθεση Παρίσι: Ιδού το πρώτο ηλεκτρικό Jeep!

    Η παραγωγή του πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Stellantis, στο Tychy της Πολωνίας. To Jeep Avenger θα φτάσει στις εκθέσεις στις αρχές της επόμενης χρονιάς και θα αποτελεί μια έξυπνη και ξεχωριστή επιλογή για όσους αναζητούν ένα όχημα μηδενικών ρύπων. Το Avenger είναι το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep, το οποίο εφοδιάζεται με τα συστήματα Selec-Terrain® και Hill Descent Control.

    Το σύστημα Selec-Terrain® προσφέρει έξι επιλογές: “Normal” για την καθημερινή χρήση, “Eco” για μέγιστη αυτονομία, “Sport” για υψηλότερη απόδοση, “Snow” για μέγιστη πρόσφυση σε παγωμένες συνθήκες, “Mud” για μέγιστη απόδοση σε λασπωμένες διαδρομές και “Sand”, η οποία περιορίζει την πιθανότητα το όχημα να ακινητοποιηθεί σε αμμώδες έδαφος.

    Έκθεση Παρίσι: Ιδού το πρώτο ηλεκτρικό Jeep!

    To Avenger έχει μήκος μόλις 4,08 μέτρα, 16 εκατοστά πιο μικρό από το Renegade. Την ίδια στιγμή οι πολύ μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω και οι μεγάλοι τροχοί κάνουν ακόμα πιο δυναμικές τις αναλογίες του. Οι μικροί πρόβολοι σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη στην κατηγορία απόσταση από το έδαφος (200χλστ.) προσφέρουν εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο), οι οποίες είναι απαραίτητες για τις εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά και εξαιρετικά χρήσιμες ακόμα και στις αστικές συνθήκες.

    Έκθεση Παρίσι: Ιδού το πρώτο ηλεκτρικό Jeep!

    Η σχεδιαστική προσέγγιση του Avenger αποτελεί μια μοντέρνα εκδοχή του στιλ της Jeep σε συμπαγείς διαστάσεις. Η θρυλική εμπρός μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες, εξελίχθηκε σε μια πιο οριζόντια διάταξη για μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

    Η μάσκα παρέχει προστασία στα φωτιστικά σώματα σε περίπτωση μιας σύγκρουσης με χαμηλή ταχύτητα, ενώ τα τραπεζοειδή φτερά -ακόμα ένα κλασσικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό της Jeep- ενισχύουν την αίσθηση στιβαρότητας. Τα τραπεζοειδή φτερά επίσης επιτρέπουν τη μέγιστη ελευθερία άρθρωσης της ανάρτησης, ενώ όλα τα στοιχεία έχουν εξελιχθεί και με βάση τη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση, όπως για παράδειγμα η οροφή με την «αιωρούμενη» πίσω κολόνα που επίσης χαρακτηρίζει τη σύγχρονη γκάμα της μάρκας.

    Έκθεση Παρίσι: Ιδού το πρώτο ηλεκτρικό Jeep!

    Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα με το σχήμα “X” που έχει εμπνευστεί από τα κλασσικά δοχεία μεταφοράς καυσίμου, εφαρμόζονται στο Avenger στην πλέον μοντέρνα εκδοχή τους. Με στόχο να μειωθούν οι ζημιές που προκύπτουν από συγκρούσεις με χαμηλή ταχύτητα, οι οποίες αντιστοιχούν στο 70% των περιπτώσεων στην Ευρώπη, το Avenger διαθέτει περιμετρικά προστατευτικές επιφάνειες, αλλά και φωτιστικά σώματα που επίσης είναι καλυμμένα χάρη στον τρόπο τοποθέτησής τους μέσα στη μάσκα.

    Αυτά τα στοιχεία υπολογίζεται ότι μπορούν να μειώσουν το κόστος επισκευής από μικρά ατυχήματα κατά περίπου 1.000 ευρώ.  Επίσης οι ποδιές στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα είναι κατασκευασμένες από πολυμερές υλικό με ενσωματωμένο το χρώμα, έτσι ώστε ακόμα και να χαραχθούν η ζημιά δεν είναι εμφανής.

    Το εσωτερικό του νέου Avenger εκπέμπει στιλ, αλλά και χρηστικότητα. Οι καθαρές και στιβαρές γραμμές είναι εμπνευσμένες από το Wrangler, ενώ η οριζόντια διάταξη περιλαμβάνει τους αεραγωγούς, τον κρυφό φωτισμό, αλλά και την οθόνη αφής των 10,25’’. Στο κάτω μέρος του ταμπλό η ανοικτή επιφάνεια προσφέρει άπλετο χώρο αποθήκευσης.

    Το Avenger διαθέτει δερμάτινα καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μασάζ, ατμοσφαιρικό φωτισμό με επιλογή χρωμάτων και πανοραμική οροφή. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect με την οθόνη των 10,25’’ και τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων (από 7 έως 10,25 ίντσες ανάλογα με την έκδοση). Το σύστημα προσφέρει ασύρματη λειτουργία mirroring με Android Auto και Car Play, διαμόρφωση της οθόνης με widgets, πλοήγηση της TomTom με φωνητικές εντολές και αναβαθμίσεις μέσω διαδικτύου.

    Παράλληλα μέσω της εφαρμογής Jeep Mobile App, οι χρήστες μπορούν να εντοπίζουν μέσω του κινητού τους το όχημα, να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν τις πόρτες, να ρυθμίζουν τον κλιματισμό, να προγραμματίζουν την ώρα φόρτισης,

    Η κεντρική κονσόλα επίσης σχεδιάστηκε ώστε να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο, με 34 λίτρα χωρητικότητας, εντυπωσιακή τιμή σε σχέση με τα 15 λίτρα που κατά μέσο όρο προσφέρει ο ανταγωνισμός στην κατηγορία.

    Με στόχο την πρακτικότητα και την ευχρηστία, η κεντρική κονσόλα μετακινείται ώστε να φιλοξενεί αντικείμενα διαφόρων μεγεθών, ενώ επιπλέον χώρος υπάρχει κάτω από τα κουμπιά του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, ο οποίος προστατεύεται από ένα μαγνητικό αναδιπλούμενο κάλυμμα. Σε αυτό το χώρο ένα κινητό μπορεί να φορτίζει και ταυτόχρονα να χωρά και ένα μπουκάλι 1,5 λίτρων.

    Η ίδια φιλοσοφία πρακτικότητας κυριαρχεί και στο χώρο αποσκευών που με 380 λίτρα είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Το κατώφλι φόρτωσης έχει κατέβει στα μόλις 720 χλστ., ενώ το πλάτος του ανοίγματος ξεπερνά το 1 μέτρο. Παράλληλα η πόρτα έχει λειτουργία hands-free, επίσης κάτι που δεν είναι συνηθισμένο στην κατηγορία.

    Έκθεση Παρίσι: Ιδού το πρώτο ηλεκτρικό Jeep!

    Διαβάστε επίσης:

    BMW M2: Με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο!

    F1: Να γιατί δε γίνονται αγώνες υπό βροχή

     



    ΣΧΟΛΙΑ