• AUTO

    Δοκιμάζουμε με το νέο Nissan X-Trail 1.5lt!


    Με μήκος 4.7m, τιμή κάτω από 40χ και όνομα βαρύ σαν ιστορία το μεγάλο SUV της Nissan αποτελεί μια καλή εναλλακτική.

    Κατανοώ πλήρως ότι αυτός που θέλει να διαθέσει 40χ. ευρώ για SUV κοιτά κυρίως το κάτω άκρο της premium κατηγορίας και ειδικά τα BMWX1 – Mercedes GLA. Αν θες όμως περισσότερους χώρους και σε πιάνει ένα άγχος με τα 2.0lt του RAV 4, τότε η Nissan έχει μια φρέσκια πρόταση την οποία αξιολογήσαμε συμπληρώνοντας πίσω από το τιμόνι 1000km. Το νέο Xtrail έχει αρκετές εκδόσεις εμείς αυτές τις μέρες είχαμε στα χέρια μας τη βασική: 1.5lt/163PS με κίνηση στον εμπρός άξονα και αυτοματοποιημένο κιβώτιο τύπου Xtronic. Εδώ αν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την παρουσίαση του μοντέλου. Αξίζει να τονιστεί πως υπάρχει δυνατότητα να παραγγείλετε X trail με επτά καθίσματα, στοιχείο καθοριστικό για πολυμελείς οικογένειες. Με το Xtrail ταξιδέψαμε φορτωμένοι με επιβάτες και αποσκευές από την Αθήνα ως το Λεβίδι Αρκαδίας. Από κει περιπλανηθήκαμε στον ορεινό όγκο του Μαινάλου σε επαρχιακούς δρόμους, δασικούς δρόμους και βατούς χωματόδρομους. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το X Trail και εντός πόλης, τα στενά δεν είναι το φόρτε του, αλλά δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα λόγω μεγέθους. Σ’ αυτό συμβάλλει και το σύστημα καμερών εμπρός πίσω που είχε το μοντέλο δοκιμής μας. Υπάρχουν αρκετά επίπεδα εξοπλισμού από την 5θεσια έκδοση Energy (38.590) την 7θεσια έκδοση Acenta (43.590) που φτάνουν στην τετρακίνητη έκδοση ePower των 213PS Techna Plus τα 50χ. Αξίζει να τονιστεί το βάρος του αμαξώματος που φτάνει τα 1600kg στη δικίνητη έκδοση και φτάνει τα 1700kg στην 4κινητη, 7θεσια έκδοση.

    Παρατηρώντας το απέξω πρώτα απ’ όλα είναι επιβλητικό. Το σχήμα του εντελώς νέο, ξεχωρίζει δεν το μπερδεύεις με τίποτα άλλο. Είναι χωρίς αμφιβολία ένα όχημα κύρους. Το εμπρός τραπέζιο της μάσκας οριοθετεί το χώρο. Τα διπλά φώτα το πλαισιώνουν και το κάτω τραπέζιο ενώνει τα σχήματα. Στο πίσω μέρος ο όγκος του αυτοκινήτου σβήνει με δωρικές γραμμές χωρίς έντονες ακμές. Η διαμόρφωση του πίσω προφυλακτήρα αλά διαχύτη κάνει τη διαφορά.  Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν δικίνητο με την κίνηση εμπρός και η απόστασή του από το έδαφος έφτανε τα 23cm. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι με μια 4αδα ελαστικά μεικτών συνθηκών θα τα καταφέρει καλύτερα από πολλά 4χ4 με συμβατικά λάστιχα. Εντός πόλης το αυτοματοποιημένο κιβώτιο σε συνδυασμό με τη ροπή του ήπιου υβριδικού συστήματος στις χαμηλές στροφές επιτρέπουν να κινείσαι απροβλημάτιστα, με συνεχή ροή. O 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας συνεπικουρείται από την ηλεκτρική ροπή του ήπιου υβριδικού συστήματος στις μέσες επιταχύνσεις και δίνει μια αίσθηση αβίαστης επιτάχυνσης. Η ενδοτικότητα της ανάρτησης είναι αγχολυτική (γόνατα MacPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω). Λακκούβες και εγκάρσιες ανωμαλίες εξαφανίζονται. Οι διαμήκεις ανωμαλίες αντιμετωπίζονται επαρκώς με καθόλου ή αρκετό φορτίο. Ενδιάμεσα σε ταχύτητες 20 – 40km/h η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και η ενδοτικότητα του ψηλού προφίλ (235/60 R18) οδηγούν σε μια δευτερογενή ταλάντωση που γίνεται αισθητή.

    Στον αυτοκινητόδρομο το μεγάλο Nissan ταξιδεύει σύννομα, χωρίς έντονους θορύβους. Εντυπωσιακή είναι η σταθερότητά του, ακόμη και σε δυνατούς πλάγιους ανέμους που αποτελούν αχίλλειο πτέρνα των μεγάλων SUV. Με ταχύτητες από 110km/h – 130km/h η κατανάλωση είναι στα 8lt/100km. Η δύναμη του κινητήρα είναι μεστή, σε καμία περίπτωση δεν αισθάνεσαι ότι σου λείπει γκάζι. Ακόμη και σε φάση προσπεράσματος σε ανηφόρα επαρχιακού δρόμου, επιλέγεις τη χαρτογράφηση “Sport” και προσπερνάς χωρίς να παγώσει το χαμόγελο στα χείλη. Την ίδια ώρα το κιβώτιο CVT που έχει 8 «σχέσεις» κάνει τη δουλειά του περνώντας απαρατήρητο. Αξίζει να τονιστεί ότι η ένταση του εσωτερικού φωτισμού με δυο οθόνες 12.3 ιντσών καθ’ εκάστη (πίνακας οργάνων και multimedia) μειώνεται εύκολα και επαρκώς ώστε να μην προβληματίζει σε νυχτερινό ταξίδι. Τα φώτα led είναι επαρκή στη μεγάλη σκάλα, δεν μας ενθουσίασαν όμως ούτε με την ακτίνα τους, ούτε με το άνοιγμά τους. Η προσαρμοστικότητα του διατηρητή ταχύτητας (adaptive cruise control) επιδέχεται βελτίωσης. Η μείωση της ταχύτητας όταν το ραντάρ διαβάζει προπορευόμενο όχημα είναι αρχικά πιο έντονη απ’ ότι απαιτείται από τις προδιαγραφές ασφαλείας. Το σύστημα είναι τόσο πολύ παρεμβατικό που καταντά κουραστικό σε πυκνή ροή κυκλοφορίας.

    Με την νέα γενιά του ProPILOT Assist with Navi-link το Xtrail διατηρεί ταχύτητα και λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο ενώ σταματά στα διόδια μόνο του. Τα ραντάρ του απεικονίζουν τη σήμανση  (όριο ταχύτητας) και μέσω του συστήματος πλοήγησης το αυτοκίνητο γνωρίζει που βρίσκεται και στις στροφές μειώνει πρόσκαιρα την επιλεχθείσα ταχύτητα.

    Μπαίνοντας σε επαρχιακό δρόμο είναι ξεκάθαρο πως το Xtrail βρίσκεται στο στοιχείο του: Καλή κατευθυντικότητα στις στροφές, σταθερότητα, ισορροπημένο κράτημα. Το μεγάλο Nissan είναι απόλυτα ασφαλές και τολμώ να πω εντυπωσιακά σβέλτο για το μέγεθος και το χαρακτήρα του. Οφείλω να σταθώ στη σιγουριά που εμπνέει στον οδηγό, ταξιδέψαμε νύχτα με αντίξοες καιρικές συνθήκες, βροχή, δυνατό άνεμο χωρίς κανένα θέμα. Ο κλιματισμός σωστά μελετημένος κρατά τα τζάμια διαυγή, οι υαλοκαθαριστήρες σε καλύπτουν εύκολα, τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας απενεργοποιούνται εύκολα και κινείσαι χωρίς αποσπάσεις προσοχής. Αποκομίζεις μια αίσθηση αρχοντιάς κινούμενος σ’ αυτές τις δύσκολες συνθήκες, νύχτα με βροχή.

    Σε ήπιο χωματόδρομο το Xtrail πάει εντελώς απροβλημάτιστα και εύκολα διαβαίνει από νεροφαγώματα και χαντάκια χάρη στη μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Επιφυλάσσομαι για την 4κινητη έκδοση αλλά είμαι σίγουρος πως ακόμη και με τη δικίνητη με τα κατάλληλα ελαστικά δύσκολα θα βρεθείς εκτεθειμένος.

    Συμπέρασμα: Ολοκληρωμένη πρόταση από τη Nissan. Αν θες χώρους ή 7θεσιο είναι μια επιλογή που οφείλεις να αξιολογήσεις. Η μέση κατανάλωση των 9lt/100km είναι ένα θέμα που στο συγκεκριμένο μοντέλο αντιμετωπίζεται από την υβριδική έκδοση e Power η οποία κοστίζει όμως περισσότερο.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Nissan Xtrail 1.5lt

    Κινητήρας: 1.476 cc,
    Ισχύς: 163 PS/ 4800 rpm
    Ροπή: 300 Nm/ 2800 – 3600 rpm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Αυτοματοποιημένο Xtronic συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,6 sec
    Τελική ταχύτητα: 200 km/h
    Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 9.1 lt/100 km
    Εκπομπές CO2: 161 gr/km
    Τέλη κυκλοφορίας: 113 ευρώ

    Βάρος: 1.664 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.680/1.840/1.725 mm
    Μεταξόνιο: 2.705 mm
    Χώρος αποσκευών: 585 lt
    Τιμή: από 38.590 (έκδοση δοκιμής Ν – CONNECTA: €44.000)

    Το Xtrail συνδέεται εύκολα με Android Auto (ενσύρματα) και Apple CarPlay (ασύρματα). Είναι συμβατό με Google Assistant και Amazon Alexa, δίνει πρόσβαση σε 3D Maps και Live Traffic, ενημερώνει για διόδια και τιμή καυσίμων, ενώ συνδέεται και με το κινητό σας μέσω Nissan Connect Services. Από εκεί βλέπεις αν είναι κλειδωμένο, ενεργοποιείς φώτα και κόρνα, το εντοπίζεις στο χάρτη, και άλλα…

    Διαβάστε επίσης



    ΣΧΟΛΙΑ