Την σταδιακή «έξωση» των πετρελαιοκίνητων οχηµάτων και τη µείωση των βενζινοκίνητων -τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα µεγάλα αστικά κέντρα-, εξετάζει η κυβέρνηση µε παράλληλη ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, µέσω της παροχής κινήτρων, προκειµένου να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος της ελαχιστοποίησης του αποτυπώµατος του άνθρακα.
«Το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο αποµακρυνόµαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εµείς, ως Πολιτεία, θα δώσουµε έµφαση στα θέµατα των αυτοκινήτων και των µεταφορών, µε στόχο να φύγουµε σταδιακά από τη λογική των ντίζελ οχηµάτων», επισηµαίνει με δήλωσή του στο «Εθνος» ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης.
Στο πλαίσιο αυτό, η ηγεσία του υπουργείου αναµένεται τις προσεχείς ηµέρες να ανακοινώσει «πακέτο» κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
Στα µέτρα αυτά εντάσσονται:
- Η 10ετής προσαρµογή της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση.
- Η επιδότηση της τοποθέτησης ρευµατοδοτών (φορτιστών ηλεκτρικών οχηµάτων)
- Η συνεργασία µε τις εταιρείες ηλεκτρισµού για την τοποθέτηση ρευµατοδοτών κατά µήκος των αυτοκινητοδρόµων.
- Οι «καθαρές» και ασφαλείς µετακινήσεις αποτελούν, άλλωστε, προτεραιότητα για την ΕΕ, µε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις να έχουν ήδη προγραµµατίσει απαγόρευση κυκλοφορίας των οχηµάτων µε κινητήρες ντίζελ.
Στο πρόσφατο πρώτο άτυπο Συµβούλιο Υπουργών Υποδοµών και Περιβάλλοντος, οι Ελληνες εκπρόσωποι Χρήστος Σπίρτζης και Σωκράτης Φάµελλος χαρακτήρισαν σηµαντική την παροχή φορολογικών κινήτρων από την ΕΕ για την αγορά ηλεκτροκίνητων τουλάχιστον στις επαγγελµατικές κατηγορίες οχηµάτων, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία: «Προτάθηκε η µείωση φόρων ειδικά για τοµείς όπου αυτό είναι σχετικά εύκολο, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία, και µε αντικίνητρα που θα αποθαρρύνουν τη χρήση ρυπογόνων οχηµάτων».
Οι δύο υπουργοί πρότειναν οικονοµικά κίνητρα για τη γρήγορη ανάπτυξη υποδοµών για δηµόσιες µεταφορές, αλλά και υποδοµών ρευµατοδότησης για ηλεκτροκίνηση.
Από το 2011 που απελευθερώθηκε η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα ντίζελ αυτοκίνητα έχουν σημειώσει μεγάλη αύξηση πωλήσεων στην Ελλάδα.
Ειδικότερα ήταν 29 Νοεμβρίου του 2011 όταν η πετρελαιοκίνηση απελευθερώθηκε καθώς δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η σχετική απόφαση.
Συγκεκριμένα, το άρθρο 50 όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ από τότε αναφέρει:
«1. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α’ 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (Euro V και Euro VI) ή μεταγενέστερου.
2. Οι διατάξεις του παρόντος αρχίζουν από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Νέα απόφαση «βόμβα»: Tέλος στα diesel αυτοκίνητα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Εντός Οκτωβρίου η εφαρμογή του μέτρου επιδότησης αμόλυβδης και diesel στα νησιά
MH ΧΑΣΕΤΕ: Diesel-gate: Η «ημέρα της κρίσεως» για τη Volkswagen – Μέτοχοι διεκδικούν αποζημιώσεις 9 δισ. ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρηματιστήριο: ΕΛΠΕ, ΔΕΗ και Alpha φρέναραν τον δείκτη, πάτησε τα 6 ευρώ πάλι η Ideal Holdering – Στο 2,12% ο ΑΔΜΗΕ
- Σταυριάνα Ασπρογιαννίδου: Ποιο είναι το όραμα της Howden Marine για την παρουσία της στην Ελλάδα
- Ο Βασίλης Μαυρομμάτης νέος Διευθυντής Πωλήσεων Direct Sales στη CPI Α.Ε.
- Συνάντηση με εκπροσώπους της OpenAI είχε ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος-Αύριο υπογράφεται Μνημόνιο Συνεργασίας

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Γιάννης Αλαφούζος: Πλοίο της Kyklades Maritime είναι το πρώτο τάνκερ που φόρτωσε πετρέλαιο από το λιμάνι της Ταρτούς στη Συρία
Γιατί ειναι happy στο ΜΜ με τον Πανάρα, oι άγριοι τραπεζίτες, η Metlen στον FTSE100, τι συμβαίνει στον ΑΔΜΗΕ, στον ΟΠΑΠ τα Λαχεία, η κίνηση Βαφειά, το ράλι της AKTΟR και τα 600 εκατ. του Πατέρα

Πότε θα γίνουν εκλογές και ποιος θα ηγηθεί της ΝΔ, οι ανόητοι των μετοχών, η δύναμη της AKTOR και του Εξάρχου, η αξιοπιστία της ΑΕΜ, ο Λύκος και ο Πινόκιο, η ανασφαλής της Novo Nordisk και ο γύπας φαρμακοβιομήχανος
