• Συνεντεύξεις

    S. Szimeiszter (Jysk): «Στόχος τα 60 καταστήματα εντός 4ετίας»

    • Γιώργος Μανέττας
    JYSK: Πρόγραμμα ανακαινίσεων του δικτύου καταστημάτων της

    Ο Country Manager της JYSK Ελλάδας και Ουγγαρίας, Sandor Szimeiszter


    Ήρθε στην Ελλάδα στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης, το 2015 όταν η χώρα περπατούσε σε τεντωμένο σχοινί. Η δανέζικη αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού, Jysk, πήρε το ρίσκο και δικαιώθηκε. Μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε, κόντρα στις αντιξοότητες, να κερδίσει την προτίμηση των καταναλωτών και να αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς, στήνοντας ένα δίκτυο 24 καταστημάτων σε όλη την επικράτεια.

    Με την ίδια και ακόμη μεγαλύτερη ένταση αναμένεται να κινηθεί το επόμενο διάστημα. Συγκεκριμένα, σκοπεύει να ανοίξει 40 καταστήματα μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, σε διάφορες περιοχές της χώρας αλλά και στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη ενώ ιδιαίτερα έμφαση θα δοθεί και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές.

    Για όλα τα παραπάνω σχέδια αλλά και την επόμενη μέρα της ελληνικής αγοράς μιλάει στο mononews.gr ο Country Manager της JYSK Ελλάδας και Ουγγαρίας, Sandor Szimeiszter.

    Από την στιγμή που έχετε έρθει στην Ελλάδα ανοίγετε διαρκώς νέα καταστήματα. Πρόσφατα μάλιστα προχωρήσατε στη λειτουργία ενός νέου σημείου στα Χανιά της Κρήτης. Ποια είναι τα επόμενα βήματα ανάπτυξης του δικτύου σας; Σε ποιες πόλεις έρχονται τα νέα ανοίγματα;

    Το κατάστημα των Χανίων ήταν το 24ο κατάστημά μας στην Ελλάδα, στα επόμενα χρόνια στόχος μας είναι να ανοίγουμε 10 νέα καταστήματα κάθε χρόνο. Το τωρινό μας πλάνο προβλέπει να έχουμε ένα δίκτυο 60 καταστημάτων μέσα στα επόμενα 4 χρόνια αλλά σε χώρες με παρόμοιο πληθυσμό με την Ελλάδα έχουμε συνήθως 80 ή και περισσότερα καταστήματα. Μέσα στους επόμενους λίγους μήνες θα ανοίξουμε καταστήματα στη Δράμα, την Κόρινθο, την Τρίπολη και την Κέρκυρα αλλά και σε κάποιες ακόμα περιοχές της Αθήνας. Βασικά στοχεύουμε στο άνοιγμα καταστημάτων JYSK σε πόλεις με πληθυσμό πάνω από 50.000 κατοίκους. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη έχουν ως εκ τούτου μεγάλες δυνατότητες για το άνοιγμα αρκετών ακόμα νέων σημείων καθώς υπάρχουν γειτονιές με μεγάλο αριθμό κατοίκων. Όμως εξίσου σημαντικά είναι και τα μεγάλα νησιά λόγω και της τουριστικής τους ανάπτυξης.

    Με τις ρυθμούς τρέχουν οι πωλήσεις και τα κέρδη σας, σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά και ποιος ο στόχος που έχετε θέσει;

    Ο στόχος μας είναι να αναπτυσσόμαστε με ένα 5% κάθε χρόνο στα υπάρχοντα καταστήματα και έχουμε τη δυνατότητα να τον καλύπτουμε εύκολα στην Ελλάδα. Φυσικά, ο συνολικός μας ρυθμός ανάπτυξης είναι πολύ μεγαλύτερος αν ληφθούν υπόψη και τα νέα καταστήματα που ανοίγουν κάθε χρόνο.

    Πόσα χρήματα έχετε επενδύσετε μέχρι σήμερα και πόσα σχεδιάζετε να διαθέσετε για την επόμενη τριετία;

    Κάθε ένα από τα καταστήματά μας αντιπροσωπεύει μια αρχική επένδυση της τάξης των 300-500 χιλιάδων ευρώ. Η Ελλάδα έχει ιδιαιτερότητες ως χώρα καθώς η αγορά των ακινήτων για το retail είναι διαφορετική σε σχέση με ότι έχουμε συνηθίσει σε άλλες χώρες. Σπανίζουν τα πολυχρηστικά κτίρια, τα κτίρια δηλαδή που μπορούν με μικρές και εύκολες τροποποιήσεις να εξυπηρετήσουν διαφορετικές ανάγκες. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να κάνουμε αρκετές τροποποιήσεις σε σχέση με το τυπικό μας πρότυπο καταστήματος και να επενδύσουμε περισσότερο από ότι συνήθως στα κτίρια. Από την άλλη πλευρά αυτές οι ιδιαιτερότητες είναι που κάνουν την επέκτασή μας στην Ελλάδα μια μοναδική και ενδιαφέρουσα πρόκληση.

    Ποια είναι η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καταστήματος και πόσο επηρεάζει τα φυσικά καταστήματα; Μπορούν να συνυπάρξουν αυτά τα δύο;         

    Οι ηλεκτρονικές μας πωλήσεις αναπτύσσονται με εξαιρετικούς ρυθμούς σε όλες τις χώρες. Πιο συγκεκριμένα για την Ελλάδα, το δίκτυο των καταστημάτων μας είναι ακόμα σε αρχικό στάδιο ανάπτυξης αλλά το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι διαθέσιμο για όλη την Ελλάδα, γεγονός που επιτρέπει ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη. Πιστεύουμε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον και στο επίκεντρο της στρατηγικής μας για τα επόμενα 3 χρόνια είναι το «Seamless cross channel». Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες έχουν μια ευρεία δυνατότητα επιλογών σχετικά με τα κανάλια αγορών και τα προϊόντα και εμείς θέλουμε να τα αναπτύξουμε όλα για να μπορούμε να τους τα προσφέρουμε. Διαμέσου του online καταστήματος, όχι μόνο παρέχουμε ένα ακόμα κανάλι για τις αγορές των πελατών μας αλλά ταυτόχρονα επεκτείνουμε την διαθέσιμη γκάμα προϊόντων σε σύγκριση με τα φυσικά καταστήματα. Από την άλλη πλευρά το συνεχώς επεκτεινόμενο δίκτυο φυσικών καταστημάτων μπορεί να λειτουργήσει και ως επιλογή δωρεάν παραλαβής προϊόντων που παραγγέλθηκαν ηλεκτρονικά. Βλέπουμε λοιπόν την ανάπτυξη και των δύο καναλιών ως μια αρμονική συνεργασία και όχι ως ανταγωνιστικά μεταξύ τους.

    Απ’ ό,τι δείχνει η πορεία σας, στα περίπου τέσσερα χρόνια από την είσοδο στην ελληνική αγορά, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αγκαλιάσει το εγχείρημά σας. Μάλιστα, «υποχρεώσατε» τον μεγάλο παίκτη του κλάδου, να δημιουργήσει ένα νέο concept καταστημάτων στην ελληνική αγορά. Μήπως τελικά αργήσατε να έρθετε;

    Ο ανταγωνιστής στον οποίον πιθανόν να αναφέρεστε αναζητά επίσης εδώ και χρόνια τρόπους για να προσαρμόσει την επιχειρηματική του πρόταση στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς. Από ότι βλέπω υπάρχουν δυσκολίες σε αυτή τη μετάβαση και ίσως το άνοιγμα καταστημάτων με ένα νέο concept από το αρχικό τους ίσως να μην είναι ο κατάλληλος τρόπος. Από την άλλη πλευρά βέβαια πρόκειται για μια πολύ ισχυρή επιχείρηση, τη μεγαλύτερη στην κατηγορία μας και θεωρώ ότι θα συνεχίσει να παίζει ένα σημαντικό ρόλο. Είναι αλήθεια ότι θα μπορούσαμε να έχουμε εισέλθει στην ελληνική αγορά νωρίτερα, αλλά ο χρόνος της εισόδου μας ήταν σε συνάφεια και με την γενικότερη επέκτασή μας στα Βαλκάνια. Αυτό που δεν είναι εμφανές με μια πρώτη ματιά, είναι ότι υπάρχει ένα τεράστιο πρόγραμμα logistics πίσω από την τροφοδοσία των καταστημάτων μας, το οποίο αποτελεί επίσης μια μεγάλη επένδυση και χρειάζεται χρόνο για να αναπτυχθεί. Στην πραγματικότητα, το project της τροφοδότησης των ελληνικών καταστημάτων μέσω της νέας μας αποθήκης στη Βουλγαρία δεν θα έχει ολοκληρωθεί νωρίτερα από το τέλος του έτους, γεγονός που μας κρατάει λίγο πίσω σε κάποιο βαθμό προς το παρόν.

    Τι πιστεύετε είναι το στοιχείο που σας έκανε να ξεχωρίσετε; Τι βρήκαν σε εσάς οι Έλληνες καταναλωτές που δεν μπόρεσε να καλύψει ο ανταγωνισμός; Ήταν οι τιμές, ήταν η εγγύτητα των σημείων πώλησης, η ποιότητα, τι απ’ όλα αυτά;

    Είμαστε κοντά στους πελάτες μας επειδή έχουμε ήδη αρκετά καταστήματα που μπορούν να εξυπηρετήσουν από μικρές καθημερινές ανάγκες μέχρι μεγάλες ανάγκες αγορών στις κατηγορίες που δραστηριοποιούμαστε. Έχουμε ανταγωνιστικές τιμές, φροντίζουμε ώστε όλα τα προϊόντα της γκάμας μας να είναι διαθέσιμα στα καταστήματά μας άμεσα ή σε ένα μικρό χρονικό διάστημα από την παραγγελία τους. Δεν θέλουμε απλώς να ανταποκριθούμε και να καλύψουμε όσα οι πελάτες μας αναζητούν, θέλουμε ταυτόχρονα να τους εμπνεύσουμε με μια συνεχώς ανανεωμένη γκάμα προϊόντων. Συνοψίζοντας λοιπόν θα έλεγα ότι είμαστε μια ευέλικτη, καινοτόμος εταιρεία που διαθέτει πολύ ενέργεια στο να αλλάζει προς την σωστή κατεύθυνση και να βάζει τον πελάτη και τις ανάγκες του στο επίκεντρο της στρατηγικής της.

    Πώς βλέπετε να κινείται η κατανάλωση στον κλάδο σας τα επόμενα χρόνια;

    Θεωρούμε ότι οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να επενδύουν χρήματα για την ανανέωση των σπιτιών τους, επομένως είμαστε αισιόδοξοι σχετικά με το μέλλον της αγοράς μας. Απλά θα πρέπει να εξασφαλίσουμε την ανάπτυξη των υπηρεσιών και των προϊόντων μας με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών έτσι ώστε να συνεχίσουμε να αποτελούμε την πρώτη επιλογή τους και στο μέλλον.



    ΣΧΟΛΙΑ