• Συνεντεύξεις

    Νάντια Θεοχαράκη: Πώς απογειώθηκε το KOOLFLY

    • Συνέντευξη στην Κατερίνα Δαφέρμου

    Νάντια Νικητέα Θεοχαράκη, Koolfly


    «Το e-commerce δεν γνωρίζει σύνορα» υπογραμμίζει η Νάντια Νικητέα – Θεοχαράκη στην αίθουσα συσκέψεων στο γραφείο της στο KOOLFLY, ίσως της πιο επιτυχημένης εταιρείας online fashion shopping στην Ελλάδα.

    «Στο ίντερνετ ο ανταγωνισμός, όπως λέμε, βρίσκεται a click away. Δηλαδή ένα κλικ χρειάζεται ο χρήστης για να περάσει από εσένα στον ανταγωνιστή σου. Τον χάνεις ή τον κερδίζεις σε δευτερόλεπτα», εξηγεί.

    Το KOOLFLY προκάλεσε αίσθηση ακαριαία, από την ώρα που «ξεμύτισε» στην αγορά, το 2013. Από την ευρεία γκάμα των 180 εταιρειών τις οποίες εμπορεύεται, οι περισσότερες συγκαταλέγονται ανάμεσα στους γίγαντες της ευρείας κατανάλωσης (Replay, Lacoste, Superga, Adidas, Vans, Ugg, Sebago, Converse, Lauren by Ralph Lauren, Herchel Supply & Co. είναι μόνο λίγες εξ αυτών). Αυτές πλαισιώνονται με νέες εταιρείες, όπως οι Arkk Copenhagen, Vagabond, Rains, οι οποίες κινούνται στην αιχμή του δόρατος της διεθνούς μόδας, δίνοντας ιμπρεσιονιστικά την παρουσία της αισθητικής πρωτοπορίας.

    Στα μυστικά της επιτυχίας του KOOLFLY συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, οι έξυπνες λύσεις που προτείνει για να βελτιώσει κανείς ολόπλευρα την καθημερινότητά του, από την εμφάνισή του έως την περιποίηση του σώματός του. Και όχι με εξεζητημένο τρόπο, αλλά με απλό, προσιτό «πρόσωπο» και άμεση εξυπηρέτηση: «Θα ήθελα λευκά παπούτσια για να τα φορέσει ο γιος μου στην παρέλαση», ακούστηκε χαρακτηριστικά η παραγγελία μίας κυρίας και η επιθυμία της εκπληρώθηκε αμελλητί.

    Δεν υπάρχουν σύνορα

    Σε όλη τη διάρκεια της συγκεκριμένης συνομιλίας, η Νάντια Νικητέα – Θεοχαράκη δεν έπαψε ούτε λεπτό να εκφράζεται με νεανικό ενθουσιασμό και θαυμασμό για το ηλεκτρονικό εμπόριο: «Πρόκειται για μία πραγματικότητα που μας ωθεί όλους – επιχειρήσεις και καταναλωτές – σε μια συνεχή εξέλιξη, βάζοντας τον πήχη ψηλά στην ενημέρωση και στις αγοραστικές συνήθειες. Γινόμαστε όλοι πιο ανοιχτοί».

    Αυτό αποτέλεσε εξαρχής επιδίωξη της εταιρείας. Σήμερα το KOOLFLY αποτελεί τον κατεξοχήν online fashion προορισμό όπου ο επισκέπτης μπορεί να αναζητήσει (ανάμεσα σε παραπάνω από 15.000 επιλογές) τα πιο fashionable ρούχα με τις καλύτερες τιμές. Αποστέλλει εμπορεύματα σε πάνω από ογδόντα χώρες σε όλο τον κόσμο (Σεϊχέλες, Μπαχάμες, Κίνα…), με τις παραγγελίες στις συγκεκριμένες αγορές του εξωτερικού να αποτελούν το 40% των πωλήσεών του.

    Κάθε χρόνο η εταιρεία βραβεύεται στην Ελλάδα στα e-volution awards ενώ στην καρδιά της κρίσης, πριν από πέντε χρόνια, βρέθηκε φιναλίστ μαζί με την τεράστια Farfetch (πρωταγωνίστρια στα ρούχα πολυτελείας) στην κατηγορία  καλύτερου pure online store στα Global Fashion Awards 2015, τα οποία διοργανώνει ετησίως η WGSN Fashion Trend Forecasting.

    «Είναι μια ηθική επιβράβευση των προσπαθειών και της μεθοδικής δουλειάς που κάνουμε», αναφέρει με υπερηφάνεια η κ. Νάντια Νικητέα – Θεοχαράκη.

    Οι απαρχές

    Αυτή την αίσθηση, των άπειρων δυνατοτήτων που προσφέρει ο χωρίς σύνορα κόσμος του διαδικτύου, είχε συλλάβει εξαρχής η Νάντια όταν πριν από περίπου δέκα χρόνια άρχισε να μελετάει την πιθανότητα να αρχίσει εκ νέου να εργάζεται. Δούλευε με δυναμισμό σε κατασκευαστικές εταιρείες μέχρις ότου γέννησε τις δύο κόρες της, οπότε και σταμάτησε.

    «Ανέκαθεν είχα ενασχόληση με διάφορα πράγματα, ιδιαίτερα με την ΕΛΕΠΑΠ, αλλά επιθυμούσα πλέον μία κανονική δουλειά. Τα παιδιά μου, στα δώδεκα και δεκατέσσερα χρόνια τους, ήταν πλέον πιο ανεξάρτητα», εξηγεί η ίδια.

    «Νομίζω εξάλλου ότι στα παιδιά πάντα αρέσει να βλέπουν τους γονείς τους να συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνία. Η οικογένειά μου πάντα με στήριζε στις επιλογές μου, οπότε και αντιμετώπισαν  τη σκέψη μου πολύ θετικά”, θυμάται η Νάντια. “Το 2011 είχε ξεκινήσει η κρίση στην Ελλάδα ενώ στο εξωτερικό το digital προχωρούσε δυνατά. Ύστερα από έρευνα αγοράς αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μία εταιρεία e-commerce”.

    Το KOOLFLY ξεκίνησε λοιπόν το 2013 στοχεύοντας στο νεανικό κοινό, παρέχοντας την δυνατότητα για online αγορές σε συνδυασμό με youth περιεχόμενο και ποικίλη ύλη, δηλαδή με ενημέρωση για συναυλίες και ταξίδια. Τότε δεν υπήρχαν ακόμη παρά ελάχιστα παρόμοια ελληνικά site.

    Οι κόρες της Νάντιας ήταν μάλιστα αυτές που επινόησαν και το όνομα της εταιρείας, ώστε να συμπλέει με το όραμά της για κάτι δροσερό, φρέσκο και γρήγορο.

    Ωστόσο «οι νέοι δεν δέχονται πάντα εύκολα να τους πεις τι να κάνουν», παρατηρεί με οξύνοια η Νάντια.

    Έτσι, χωρίς χρονοτριβές, στις αρχές του 2013 έγιναν αλλαγές στο προϊοντικό μείγμα και το KOOLFLY στράφηκε στο μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό που «έχει διαμορφωμένη, σφαιρική άποψη για τη μόδα ενώ διαθέτει και την οικονομική ανεξαρτησία για να την αποκτήσει», όπως η ίδια διευκρινίζει.

    Σήμερα, λοιπόν, εξυπηρετεί κυρίως την ηλικιακή ομάδα 25-44, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν διεισδύει και στις ηλιακές ομάδες 18-24 και 44-55.

    Το 60% της πελατείας καλύπτεται από το γυναικείο κοινό «αλλά επειδή στο KOOLFLY αγαπάμε τους άνδρες» κατά μήνες το εκκρεμές φτάνει στη μέση, 50% άνδρες, 50% γυναίκες. Κυρίως πρόκειται για εργαζόμενους που αναζητούν ρούχα με σύγχρονο, fun σχεδιασμό και ποιότητα αντοχής.

    Ωστόσο, καμία επιτυχία δεν στρώνεται σε δρόμους με ροδοπέταλα. Η Νάντια πέρασε από διάφορες συμπληγάδες: Το 2012 εξαιτίας της γραφειοκρατίας «ένιωθε κανείς ότι τιμωρείτο επειδή επιθυμούσε να συστήσει μία επιχείρηση». Και στην καρδιά της κρίσης η ομάδα απέδειξε το σθένος της: «Με το ξέσπασμα των capital controls, προσαρμοστήκαμε γρήγορα και άμεσα, με το να επικοινωνήσουμε με τους προμηθευτές μας, διαβεβαιώνοντάς τους ότι είμαστε εδώ και ότι θα συνεχίσουμε να είμαστε εδώ. Παράλληλα, προσφέραμε περισσότερους τρόπους πληρωμών, με επακόλουθο να αυξηθεί  η χρήση της πιστωτικής κάρτας. Αποτέλεσε μια έντονη, συντεταγμένη προσπάθεια», υπογραμμίζει η ίδια. Συνέβαλε βέβαια στην ευτυχή κατάληξή της το γεγονός ότι οι καταναλωτές στράφηκαν τότε σύσσωμοι προς τις εγχώριες εταιρείες.

    Πίσω από κάθε επιχειρηματική επιτυχία κρύβεται πάντα μεθοδική δουλειά, με πολύ μεράκι και πάθος. Έτσι και στην περίπτωση του KOOLFLY η  Νάντια Νικητέα – Θεοχαράκη ήταν εκείνη που από την αρχή οραματίστηκε μία κερδοφόρα επιχείρηση και από τότε δεν έπαψε ποτέ να εργάζεται με τα νούμερα στο μπροστινό μέρος του κοφτερού, επιχειρηματικού μυαλού της.

    «Έχοντας θέσει ως ξεκάθαρο στόχο το ΚOOLFLY να αποτελεί τον “νούμερο ένα” προορισμό για το ελληνικό κοινό που επιζητεί σε συνδυασμό με τις οnline αγορές του και καθημερινή ενημέρωση στο χώρο της μόδας, κάτι τέτοιο μόνο εύκολα δεν επιτυγχάνεται. Οφείλεις να βρίσκεσαι συνεχώς στις επάλξεις, σε όλο τον κύκλο των επιχειρηματικών λειτουργιών του KOOLFLY: από τις προμήθειες, τις χρηματοοικονομικές λειτουργίες, τον ανταγωνισμό και το marketing, μέχρι τις επενδύσεις σε υποδομές και προσωπικό»

    H Νάντια Νικητέα – Θεοχαράκη θεωρείται μία από τις πιο καλοντυμένες γυναίκες, με την έννοια της σοφιστικέ κομψότητας. Όπως άλλωστε τονίζει και η ίδια, «η μόδα συνιστά μία ευρύτερη έννοια. Δηλαδή, εκτός από το ντύσιμό μας, το χρώμα και το σχέδιο των ρούχων μας και των αξεσουάρ που τα συνοδεύουν, αντικατοπτρίζει διάφορες εκφάνσεις της κοινωνικής και προσωπικής μας ζωής. Επομένως, το τι είναι μόδα καθορίζεται από τη γενικότερη στάση μας στη ζωή».

    Μία ιδιαίτερη οικογένεια 

    Επικεφαλής σήμερα μίας ομάδας είκοσι ατόμων την οποία χαρακτηρίζει «οικογένεια», θεωρεί τη διοίκηση του προσωπικού εξόχως απαιτητικό και ιδιαίτερο κομμάτι.

    «Μία οικογένεια ανάμεσα στις χαρές της, δεν μπορεί να αποφύγει και τις κόντρες της», εξηγεί η Νάντια Νικητέα – Θεοχαράκη. «Αισθανόμαστε κοντά ο ένας στον άλλον αλλά σαν οικογένεια όλοι έχουμε και τις απαιτήσεις μας από τη ζωή: όπως έχω εγώ, έτσι έχουν και οι συνεργάτες μου. Οπότε υπάρχουν οι καλές μας ημέρες αλλά και αυτές  που έχουμε διαφωνίες. Είναι κάτι υγιές και δεν σας κρύβω ότι έχω μάθει πάρα πολλά από το κομμάτι της διοίκησης».

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ακολουθεί τακτική equal pay για τους άνδρες και τις γυναίκες που εργάζονται στην εταιρεία της.

    «Δεν κάνω διακριτική μεταχείριση στους συνεργάτες μου. Έμαθα να  δραστηριοποιούμαι σε ανταγωνιστικά περιβάλλοντα με πολυποίκιλες προκλήσεις και με αυτόν τον τρόπο θέλω να δουλεύει η ομάδα των συνεργατών μου, ανεξαρτήτως φύλου».

    Η Νάντια Νικητέα – Θεοχαράκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καλαμάτα. Τελειώνοντας το σχολείο, φοίτησε στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, από όπου και πήρε το πτυχίο της. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην Αμερική, αποκτώντας ειδίκευση στους τομείς του construction engineering και project management στο πανεπιστήμιο Northeastern και ταυτόχρονα παρακολούθησε business courses μαθήματα στο περίφημο Sloane Business School του πανεπιστημίου ΜΙΤ. Mε την ολοκλήρωση των σπουδών της εισχώρησε στους κόλπους της μεγάλης Bechtel Construction Company όπου εργάστηκε επί τρία χρόνια πάνω σε ένα τεράστιο έργο υποδομής. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα εργάστηκε σαν πολιτικός μηχανικός και business consultant:

    «Σαν γυναίκα δεν αντιμετώπισα, λόγω φύλου, κάποια δυσκολία.  Άλλωστε, δεν θα το επέτρεπα πότε στο εαυτό μου να δεχθεί κάτι τέτοιο», λέει η ίδια για την επαγγελματική πορεία της.

    Για την επιστημονική της κατάρτιση ως πολιτικός μηχανικός, όπως εξηγεί εκείνη, «μου άρεσαν πάντα οι αριθμοί, ότι μπορείς να ξεκινήσεις από μία κόλλα χαρτί και να σχεδιάσεις μια γέφυρα, ένα κτίριο». Και προσθέτει γελώντας: «Once an engineer always an engineer, όπως λέμε εμείς. Δομείται ο τρόπος σκέψης σου ώστε να σκέφτεσαι με λογικές αλληλουχίες. Και αυτό με βοήθησε στη ζωή μου, ότι μπορείς να λειτουργήσεις one step ahead, να σχεδιάσεις κοιτάζοντας μπροστά. Και με βοήθησε πολύ και εδώ στο KOOLFLY».

    Οι κόρες της σπουδάζουν στην Αμερική. Η Νάντια Νικητέα- Θεοχαράκη δεν σκοπεύει να τους ζητήσει να στελεχώσουν την ομάδα της στο KOOLFLY εκτός και εάν οι ίδιες το ζητήσουν.

    «Εμείς (σ.σ. η Νάντια και ο Τάκης Θεοχαράκης) σπουδάσαμε στο Πολυτεχνείο, εκείνες ακολουθούν τη δική τους πορεία και τις δικές τους επιλογές», διευκρινίζει.

    «Ο πατέρας μου ήταν δικηγόρος, ο αδελφός μου γιατρός και εγώ πολιτικός μηχανικός. Οι γονείς μου δεν προσπάθησαν ποτέ να μας υπαγορεύσουν τι θα κάνουμε στη ζωή μας και τους ευχαριστώ ιδιαιτέρως για αυτό. Τα παιδιά πρέπει να λαμβάνουν τις δικές τους αποφάσεις ώστε να μπορούν και να υπερασπιστούν αυτό που έχουν επιλέξει. Είμαι σίγουρη ότι θα επιτύχουν σε ό,τι επιλέξουν να κάνουν», προσθέτει.

    Όπως με το ηλεκτρονικό εμπόριο που δεν γνωρίζει σύνορα, έτσι συμβαίνει και με τη χωροταξική διάταξη των γραφείων της εταιρείας: Μία αίθουσα χωρίς δωμάτια ή διαχωριστικά, με το γραφείο της Νάντιας να βρίσκεται δίπλα στους συνεργάτες της, τοποθετώντας την περίπου ισότιμα ανάμεσά τους. «Αποτελεί απτή απόδειξη πως ένας άδειος χώρος, μπορεί να αποκτήσει ζωντάνια και δράση μέσα από την υλοποίηση των στόχων σου», λέει η ίδια.

    Όλη μαζί η ομάδα της παρακολουθεί τις διεθνείς εκθέσεις δύο με τρεις φορές κάθε χρόνο ενώ βρίσκονται σε συνεχή ραντεβού με έλληνες εισαγωγείς και εταιρείες στο εξωτερικό.

    «Παρακολουθούμε την αγορά και τι λένε οι πελάτες μας. Οι τάσεις της αγοράς μπορεί να μας σπρώξουν να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε κάποια brands. Ταυτόχρονα ακούμε τους πελάτες μας και μαθαίνουμε πολλά από αυτούς και τις πληροφορίες που μας παρέχουν σχετικά με το εμπόρευμά μας. Είναι στο DNA της KOOLFLY να ακούμε τι χρειάζεται ο πελάτης».

    Το KOOLFLY καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου με μια ευρεία προϊοντική γκάμα σε ρούχα, παπούτσια, τσάντες, αξεσουάρ, προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης, μέχρι πετσέτες θαλάσσης ακόμη και βαλίτσες. Πρόσφατα πρόσθεσε μία νέα κατηγορία, την Tech and Smart Living, με έξυπνα gadgets και ιδέες για δώρα ενώ παράλληλα διαθέτει και επιλογές για το Παιδί, κατηγορία την οποία εμπλουτίζει συνεχώς. Στόχος παραμένει πάντα να ακολουθεί τις παγκόσμιες τάσεις όπως το sustainable fashion. Στηρίζει λοιπόν τη βιωσιμότητα στη μόδα, φιλοξενώντας φέτος στη χειμερινή συλλογή την πρωτοποριακή ισπανική εταιρεία SKFK με ρούχα από ανακυκλώσιμα υλικά, φιλικά προς το περιβάλλον.

    Το ψηφιακό μέλλον 

    Το e-commerce πάντως βρίσκεται σε συνεχή άνοδο σε παγκόσμια κλίμακα και αυτή η ανοδική πορεία δεν θα επιβραδυνθεί: «Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένας από τους πιο ραγδαία αναπτυσσόμενους τομείς του διαδικτύου, με πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με το παραδοσιακό “window shopping”. Το βασικότερο εξ αυτών έγκειται στο γεγονός ότι ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει τις αγορές του 24 ώρες την ημέρα, άνετα, γρήγορα και με τον πλέον ασφαλή τρόπο. Φανταζόμασταν πριν από χρόνια ότι θα κάνουμε αγορές από το κινητό μας;», αναρωτιέται η Νάντια.

    «Δεν θεωρώ ότι το e-commerce θα αντικαταστήσει τα φυσικά καταστήματα αλλά αυτά καλούνται τώρα να ανταποκριθούν στη σύγχρονη επιταγή για ευκολία και ταχύτητα, επενδύοντας στην online παρουσία τους. Εμείς έχουμε επικεντρώσει στο online όλες μας τις δυνάμεις και για αυτό διαθέτουμε τόσο εξορθολογισμένες διαδικασίες: θα βρεις γρήγορα αυτό που χρειάζεσαι και θα το επιστρέψεις εξίσου γρήγορα και εύκολα αν χρειαστεί. Το πλεονέκτημα του online αγοραστή έγκειται στο ότι μπορεί και ενημερώνεται για όλες τις παγκόσμιες τάσεις και τις τιμές αντίστοιχων προϊόντων ώστε να κάνει τις απαραίτητες συγκρίσεις προτού αγοράσει. Το e-commerce μάς προσφέρει αμέτρητες επιλογές. Διότι, πριν, τι είχαμε; Κάποια συγκεκριμένα αγαπημένα μαγαζιά. Ενώ τώρα έχουμε τον κόσμο στα πόδια μας. Με ένα click away».

    Το KOOLFLY διατηρεί μέχρι σήμερα το ενημερωτικό περιεχόμενό του, που σύμφωνα με τη Νάντια το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα sites ή  online καταστήματα μόδας: παρέχει “fun” πληροφορίες σχετικά με τη φυσιογνωμία της κάθε εταιρείας και τους λόγους για τους οποίους την έχουν επιλέξει να φιγουράρει στο KOOLFLY, ποιο θεωρείται το δυνατό της σημείο και όλα τα σχετικά, όπως σε ένα μαγκαζίνο. Επιπλέον, oι fashion editors του KOOLFLY προτείνουν έξυπνους συνδυασμούς από διάφορα brands και προσφέρουν στυλιστικές συμβουλές κάτω από την κατηγορία “Inspiration” για όσους δεν έχουν χρόνο ή δεν παρακολουθούν τη μόδα (ας πούμε: shop the sporty style).

    Τέλος, υπάρχει πάντα στο KOOLFLY η επιλογή της τηλεφωνικής παραγγελίας, που πραγματοποιείται εξίσου γρήγορα.

    Όλοι αυτοί οι παράγοντες συμβάλλουν στη διαχρονική ιδιαιτερότητα της εταιρείας, το φιλικό και προσιτό “look and feel” ψηφιακό παρουσιαστικό της, την οικεία αίσθηση και την σύγχρονη εικόνα του.

    Πώς φαντάζεται, όμως, η Νάντια Νικητέα – Θεοχαράκη το KOOLFLY τα επόμενα χρόνια;

    Τα επόμενα πέντε χρόνια, η ίδια φαντάζεται το KOOLFLY μεγαλύτερο και πιο «σοφό» σε γνώσεις και εμπειρίες, αλλά και με περισσότερες καινοτομίες για τους φίλους – πελάτες του, τονίζει χαρακτηριστικά.



    ΣΧΟΛΙΑ