• Έξυπνες συσκευές: Από την ψυχαγωγία στην εξοικονόμηση ενέργειας - Δεν αυξήθηκαν οι πωλήσεις τους το 2022 λόγω κρίσης

    Smart Home: Το μέλλον είναι εδώ

    Έξυπνες συσκευές: Από την ψυχαγωγία στην εξοικονόμηση ενέργειας – Δεν αυξήθηκαν οι πωλήσεις τους το 2022 λόγω κρίσης

    • NewsRoom

    Σταθερά κινήθηκαν οι πωλήσεις της αγοράς έξυπνων συσκευών το 2022 και δεν ακολούθησαν την αυξητική πορεία που είχαν το 2021 λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος που επηρέασε γενικότερα την κατανάλωση.

    Επίσης παρατηρείται μια στροφή από τις έξυπνες συσκευές ψυχαγωγίας που γνώρισαν άνθιση την περίοδο της πανδημίας στις συσκευές που εξοικονομούν ενέργεια, λόγω της οικονομικής και ενεργειακής κρίσης.

    Συνολικά οι συσκευές που θα πουληθούν το 2022 εκτιμώνται στα 897,4 εκατομμύρια τεμάχια, σύμφωνα με το IDC Worldwide Quarterly Smart Home Device Tracker, με μεγάλες κατηγορίες όπως τα έξυπνα ηχεία και οι τηλεοράσεις να παρουσιάζουν μονοψήφια πτώση.

    Το 2021 η παγκόσμια αγορά έξυπνων οικιακών συσκευών αυξήθηκε κατά 11,7% σε σύγκριση με το 2020 με περισσότερες από 895 εκατομμύρια συσκευές να έχουν πουληθεί σύμφωνα με την International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Smart Home Device Tracker. Οι δικτυωμένες συσκευές ψυχαγωγίας βίντεο –όπως έξυπνες τηλεοράσεις, sticks ροής και αποκωδικοποιητές συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο– κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο 34,7% και αυξήθηκαν 4,8% σε ετήσια βάση το 2021. Οι έξυπνες συσκευές φωτισμού είναι προβλέπεται να είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία συσκευών με πενταετή σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 23,6%..

    «Τα υψηλά επίπεδα αγορών που έχουν σημειωθεί από την έναρξη της πανδημίας πλησιάζουν στο τέλος τους για τα έξυπνα ηχεία και τις τηλεοράσεις καθώς η ζήτηση για αυτές τις κατηγορίες θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα έως ότου η οικονομία δει κάποια βελτίωση προς το 2024», ανέφερε ο Jitesh Ubrani, διευθυντής έρευνας για το Mobileity and Consumer Device Trackers της IDC.

    «Ωστόσο, η σημερινή κρίση αποτελεί μια ευκαιρία για συσκευές εξοικονόμησης κόστους, όπως έξυπνοι θερμοστάτες και έξυπνος φωτισμός, καθώς αυτά τα προϊόντα μπορούν να βοηθήσουν τους καταναλωτές να μειώσουν το κόστος κατά τη διάρκεια μιας περιόδου αυξήσεων λόγω του πληθωρισμού».

    Η Βόρεια Αμερική κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο στις αγορές έξυπνων συσκευών το 2021 και αυξήθηκε κατά 11,4%. Η περιοχή Ασίας/Ειρηνικού ήταν δεύτερη με 31% των αγορών και ρυθμό ανάπτυξης 10,8%. Η Δυτική Ευρώπη και η Λατινική Αμερική κατέγραψαν σταθερή ανάπτυξη 14,8% και 11,2% αντίστοιχα.

    Η Βόρεια Αμερική ηγείται του υπόλοιπου κόσμου στις αγορές έξυπνων συσκευών αλλά εκτιμάται ότι μέχρι το 2025, η περιοχή Ασίας/Ειρηνικού θα ξεπεράσει τη Βόρεια Αμερική σε όγκο συσκευών. Τα αυξανόμενα ποσοστά διείσδυσης ευρυζωνικών συνδέσεων και η επέκταση των εταιριών που θα εισέλθουν στις περιοχές της Ασίας/Ειρηνικού, της Λατινικής Αμερικής και της EMEA θα συμβάλουν σημαντικά στον ρυθμό υιοθέτηση έξυπνων οικιακών συσκευών σε αυτά τα μέρη του κόσμου.

    Παρά την αστάθεια της αγοράς μετά την πανδημία και τον αντίκτυπό της στις αλυσίδες εφοδιασμού καθώς και τα σοκ από την πλευρά της ζήτησης, η IDC αναμένει ότι η παγκόσμια αγορά έξυπνων οικιακών συσκευών θα σημειώσει σταθερή ανάπτυξη τα επόμενα πέντε χρόνια, καθώς αυξάνοντας τα οικοσυστήματα έξυπνων κατοικιών.

    Η ανάπτυξη της αγοράς θα οδηγηθεί επίσης από την υψηλή ευρυζωνική διείσδυση και τον αυξανόμενο αριθμό ασύρματων οικιακών δικτύων, αν και καταγράφονται και ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με το απόρρητο, την ασφάλεια, το κόστος και τη διαλειτουργικότητα. Για την έλλειψη διαλειτουργικότητας το επερχόμενο πρότυπο Matter θα βοηθήσει στην άρση ορισμένων από αυτές τις ανησυχίες.

    Σημαντικοί, όμως, είναι και οι λόγοι που ωθούν στην ανάπτυξη της αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως η αύξηση της ευρυζωνικής διείσδυσης, η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος και η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για την εξοικονόμηση κόστους, την ευκολία και την ενεργειακή απόδοση που μπορούν να προσφέρουν οι έξυπνες οικιακές συσκευές.

    Διαβάστε περισσότερα στο αφιέρωμα Smart Home: Το μέλλον είναι εδώ