array(0) {
}
        
    
Menu
-1.57%
Τζίρος: 280.63 εκατ.

Γαλαξίας: Η «ήρεμη δύναμη» στα σούπερ μάρκετ – Αργή ανάπτυξη αλλά και χωρίς δανεισμό

ΔΕΘ 2024

ΑΚΤΩΡ: Παραδίδει σύντομα το Μετρό Θεσσαλονίκης

Η ΑΚΤΩΡ, θυγατρική του Ομίλου Intrakat, ολοκληρώνει την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης με στόχο να το παραδώσει στο ελληνικό κράτος τον Νοέμβριο του 2024.

Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, το οποίο, όταν τεθεί σε λειτουργία, όχι μόνο θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα έργα μετρό στην Ευρώπη, με αρκετές καινοτόμες προδιαγραφές, όπως η χρήση συρμών χωρίς μηχανοδηγούς (driverless).

1

Η υλοποίηση του έργου σηματοδοτεί μία σημαντική στιγμή στην τεχνική ιστορία της Ελλάδας, καθώς Έλληνες μηχανικοί εργάζονται πυρετωδώς για την αποπεράτωση ενός διόλου αυτονόητου και ίσως του πλέον δύσκολου υπογείου έργου της ελληνικής ιστορίας.

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία, έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού σε όλους τους σταθμούς της κύριας γραμμής καθώς και η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων, οι δοκιμές των οποίων βρίσκονται σε εξέλιξη, με στόχο την έγκαιρη παράδοση του έργου στο ελληνικό κράτος.

Για την επιτάχυνση της κατασκευής του έργου προηγήθηκε μία εκτεταμένη και γρήγορη κινητοποίηση υλικών και ανθρώπινων πόρων, με στόχο να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα του έργου χωρίς παρεκκλίσεις, έπειτα από την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από τον Όμιλο Intrakat τον Νοέμβριο του 2023, η οποία δημιούργησε έναν μεγάλο πόλο στις κατασκευές στην Ελλάδα.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας. Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά, το οποίο επίσης υλοποιεί η ΑΚΤΩΡ, περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ. και θα διασυνδεθεί λειτουργικά με την κύρια γραμμή.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα της πόλης, καθώς θα προσφέρει ταχύτητα και άνεση στην μετακίνηση. Αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες ημερησίως και με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 60.000 και θα οδηγήσει σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους, αντίστοιχα, αλλά και σε σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης υγρών καυσίμων.

Παράλληλα, η ΑΚΤΩΡ υλοποιεί μία ακόμη σύμβαση για τη δημιουργία ενός σύγχρονου συγκοινωνιακού κόμβου στην περιοχή του σταθμού «Νέα Ελβετία», που θα λειτουργήσει ως «πύλη» και θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων των περιαστικών περιοχών από και προς τον ομώνυμο τερματικό σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για έναν σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο, που θα περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, όπως Σταθμό Μετεπιβίβασης λεωφορείων, χώρο για μετεπιβίβαση σε Ταξί και ΙΧ οχήματα, στο πλαίσιο του οποίου υλοποιείται και ένα σημαντικό συγκοινωνιακό έργο που θα συνδέσει τον σταθμό με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, ενώ θα δημιουργηθεί και ποδηλατόδρομος.

Αλέξανδρος Εξάρχου, Πρόεδρος ΔΣ & Διευθύνων Σύμβουλος ΑΚΤΩΡ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΘ 2024: Το Υπερταμείο βάζει… καλάθι στην ανάπτυξη

Κλείδωσαν οι εξαγγελίες της ΔΕΘ – 40 παρεμβάσεις για όλους

Κώστας Τσιάρας-Θεσσαλονίκη: Ανάγκη η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του πρωτογενούς τομέα

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν βροντούν τα κανόνια, η μάχη Metlen και ΟΠΑΠ, οι φήμες για Μυτιληναίο, οι φωτό του Τσιάρα, η νίκη της Κεραμέως, τι απαντά ο Άδωνις στις φήμες για facelift, η Παπαδοπούλου στο My story, και το Baglietto των 400.000
Όμιλος AKTOR: Ισχυρό παρόν, δυναμικό μέλλον
Οι μεγάλοι «παίκτες» πίσω από τα δημόσια έργα: Ποιοι κατασκευάζουν τις μεγάλες υποδομές (οδικά και σιδηροδρομικά έργα – έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας)
Στεγαστική κρίση και απόθεμα ακινήτων: Ποιοι επενδύουν σε οικιστικά έργα
ΑΚΤΩΡ: Στην τελική ευθεία η επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά – Πότε διακόπτεται η λειτουργία
Τι φέρνει το big deal του ΟΠΑΠ, μετρ των εξαγορών o Καραβίας, οι νέες εκπλήξεις Εξάρχου, το κέρδος της Intralot, το beef Κούστα – Φραγγιά, οι φήμες για Τσιάρα και το θέατρο της Σίας Κοσιώνη
Η ΕΚΤΕΡ στο κατώφλι της 7ης τάξης – Τι σημαίνει η κορυφαία βαθμίδα για τον κλάδο των κατασκευών
AKTOR: Με επιτυχία πραγματοποιήθηκαν οι δράσεις ενημέρωσης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς»
Το σκληρό ροκ των τραπεζών, το πάρτι της Πληροφορικής, η λάμψη της Intralot, οι φανατικοί σε ΑΕΜ και ΔΕΗ, οι συμβουλές του Προκοπίου, η ηγετική εμφάνιση Τσάκου Junior και η ωραία δημοσιογράφος με Cartier και Van Cleef
Τι συζητήθηκε στο Μαξίμου με τους εργολάβους, τι θα πουν Μητσοτάκης με Σκλαβενίτη – Όλο το παρασκήνιο