• Business

    Pret a Manger και Costa αυξάνουν κατά 5% το κατώτατο ωρομίσθιο – Τι είχε προηγηθεί

    • NewsRoom
    Pret a Manger και Costa: Αυξάνουν 5% το κατώτατο ωρομίσθιο

    Pano Christou, CEO στην Pret A Manger


    Δύο γνωστές αλυσίδες στη Βρετανία, η Pret a Manger και η Costa αυξάνουν 5% το κατώτατο ωρομίσθιο.

    Η αλυσίδα καφέ και έτοιμου φαγητού Pret a Manger αποφάσισε να δώσει αύξηση στους μισθούς των εργαζομένων κατά 5%, έπειτα από κάποιες αποφάσεις που προκάλεσαν αντιδράσεις.

    Σύμφωνα με τον Guardian, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς το προσωπικό, η γενική διευθύντρια της Pret a Manger στο Ηνωμένο Βασίλειο, Clare Clough, είπε ότι η αρχική αμοιβή για τους εργαζόμενους στα καταστήματα θα αυξηθεί σε τουλάχιστον 9,40 λίρες την ώρα, από το νόμιμο ελάχιστο ποσό των 8,91 λιρών. Παράλληλα επεσήμανε ότι όλα τα μέλη της ομάδας, συμπεριλαμβανομένων και των διευθυντών, θα πάρουν αύξηση.

    Η απροσδόκητη αυτή ενίσχυση για τους εργαζόμενους έρχεται μόνο ένα μήνα αφότου η «Pret» είπε στους υπαλλήλους ότι θα σταματήσουν να πληρώνονται για το διάλειμμα, έτσι ώστε κάποιος σε οκτάωρη βάρδια, συμπεριλαμβανομένου του νόμιμα απαιτούμενου μισού ωραρίου διαλείμματος, να λάβει μείωση μισθού. Ωστόσο, η απόφαση αυτή όχι μόνο προκάλεσε δημόσια κατακραυγή, αλλά και οι εργαζόμενοι απείλησαν με απεργία.

    Η επιρροή της Costa

    Η αλλαγή πλεύσης της εταιρείας, έρχεται περίπου μία εβδομάδα αφότου ο αντίπαλος της Pret, Costa έδωσε στους εργαζόμενους αύξηση 5% σε 9,36 λίρες την ώρα για εργαζόμενους άνω των 23 ετών.

    11% αύξηση και για την Itsu

    Εντωμεταξύ και η Itsu, η αλυσίδα γρήγορου φαγητού εμπνευσμένη από την Ασία που δημιουργήθηκε από τον Julian Metcalfe, πρόκειται να αυξήσει τον ωρομίσθιο για 1.000 από τους χαμηλότερα αμειβόμενους εργαζόμενους στα 72 καταστήματά της κατά 11% σε ελάχιστο £10.40 την ώρα.

    Οι επιχειρήσεις αναγκάζονται να βελτιώσουν τις αμοιβές και τις συνθήκες για μερικούς από τους χαμηλότερα αμειβόμενους εργαζόμενους στο Ηνωμένο Βασίλειο, λόγω της εκτεταμένης έλλειψης ειδικευμένων προσλήψεων σε υπηρεσίες και προετοιμασία τροφίμων, οδήγηση φορτηγών και συλλογή προϊόντων.

    Οι δυσκολίες της πανδημίες

    Η Clough στο μήνυμά της ανέφερε μεταξύ άλλων: «Όπως όλοι γνωρίζουμε, οι τελευταίοι 18 μήνες ήταν μια απίστευτα προκλητική περίοδος για τα Pret και ξέρω ότι εσείς, το έχετε νιώσει αυτό περισσότερο από τον καθένα. Αλλά αυτή η εβδομάδα είναι ένα μεγάλο ορόσημο, δίνοντάς μας την ευκαιρία να επενδύσουμε ξανά σε εσάς και τις αλυσίδες καταστημάτων μας».

    «Το γεγονός ότι φτάσαμε σε αυτό το ορόσημο είναι μια αντανάκλαση των υπηρεσιών που έχετε προσφέρει κατά τη διάρκεια της πιο δύσκολης περιόδου στην ιστορία του Pret. Δεν μπορώ να σας ευχαριστήσω αρκετά για τις προσπάθειές σας. Πάντα λέγαμε ότι θα επωφεληθούμε από την ευκαιρία να επενδύσουμε ξανά σε αμοιβές και παροχές μόλις η ανάκαμψή μας βρίσκεται σε βιώσιμη βάση» πρόσθεσε.

    Η κίνηση της Pret

    «Η πλειοψηφία των καταστημάτων μας στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι πλέον σε καλό δρόμο, με πολλά από τα περιφερειακά μας καταστήματα να έχουν καλύτερη απόδοση από ποτέ και τα καταστήματά μας στο Λονδίνο έχουν ανακτήσει το 80% της κίνησης πριν από την πανδημία…» αναφέρει η εταιρία.

    «Εχουμε ακόμη δρόμο για ανάκαμψη, αλλά είμαστε πραγματικά ευτυχείς που μπορούμε να αναγνωρίσουμε την αφοσίωση και την εξυπηρέτηση πελατών των καταστημάτων μας μετά από την πιο δύσκολη περίοδο στην ιστορία των Pret» καταλήγει.

    Διαβάστε επίσης

    Κομισιόν: 7 δισ. για βασικά έργα υποδομών, συνδέσεις και πράσινες μεταφορές

    e-food μετά τον σάλο: Συγγνώμη για το λάθος



    ΣΧΟΛΙΑ