array(0) {
}
        
    
Menu
-1.3%
Τζίρος: 389.14 εκατ.

Μητσοτάκης: Συνεργασία μεσογειακών χωρών και σχήμα 5Χ5 στην ατζέντα του για τη σύνοδο MED9 στην Σλοβενία

Γιατί εκτινάχθηκαν τα ναύλα σε ορισμένες διαδρομές των containerships

Η έλλειψη χωρητικότητας στα containerships έχει οδηγήσει τις τιμές των ναύλων σε άνοδο μέχρι και 50% σε ορισμένες διαδρομές. Ειδικότερα, τα ναύλα από Βόρεια Ευρώπη προς Ασίας εκτινάχθηκαν στα 1,029 δολάρια ανά feu, από 663 δολάρια ανά feu στα μέσα Φεβρουαρίου, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα δύο και πλέον ετών, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos Baltic […]

Εριέττα Κομνηνού
containership της ναυτιλιακής Maersk

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας

Η έλλειψη χωρητικότητας στα containerships έχει οδηγήσει τις τιμές των ναύλων σε άνοδο μέχρι και 50% σε ορισμένες διαδρομές.

Ειδικότερα, τα ναύλα από Βόρεια Ευρώπη προς Ασίας εκτινάχθηκαν στα 1,029 δολάρια ανά feu, από 663 δολάρια ανά feu στα μέσα Φεβρουαρίου, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα δύο και πλέον ετών, σύμφωνα με τον δείκτη Freightos Baltic Index.

Η αύξηση αποδίδεται στην έλλειψη χωρητικότητας, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείας προχώρησαν σε τεράστιο αριθμό ακυρώσεων ταξιδιών το Φεβρουάριο και το Μάρτιο προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον αντίκτυπο του κορονοϊού στις κινεζικές εξαγωγές.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία συμφόρησης από τους ναυλωτές που αναζητούν τώρα χώρο σε πλοία που επιστρέφουν στην Ασία από την Ευρώπη και τη Βόρειο Αμερική.

Τα ναύλα για φορτία επιστροφής σκαρφάλωσαν υψηλότερα παρά την πτώση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων που πρόκειται να αποσταλούν.

Η δανέζικη Sea-Intelligence (SeaIntel) έχει προβλέψει ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων αντιμετωπίζει πιθανή απώλεια όγκου 10% φέτος, ισοδύναμη με 17 εκατ. teu παγκοσμίως.

Ωστόσο, τα ναύλα παραμένουν σχετικά ισχυρά, καθώς οι εταιρείες έχουν ακυρώσει ένα σημαντικό αριθμό δρομολογίων προκειμένου να διαχειριστούν τη μείωση της ζήτησης.

Ορισμένες εκτιμήσεις δείχνουν ότι η χωρητικότητα έχει μειωθεί μέχρι κατά κατά 50% σε ορισμένες διαδρομές εκτός της Κίνας.

Τα περισσότερα δρομολόγια από την Κίνα ήταν κενά στα μέσα Φεβρουαρίου μετά το κινεζικό νέο έτος, αλλά ο αριθμός έχει αρχίσει να μειώνεται, ενώ τα σημάδια δείχνουν ότι τα δρομολόγια επιστρέφουν στο φυσιολογικό, δήλωσε η SeaIntel.

Αυτές οι εξελίξεις δείχνουν ότι οι μεταφορικές εταιρείες προετοιμάζονται για την ανάκαμψη της ζήτησης στο εγγύς μέλλον, με το ενδεχόμενο να υπάρξει επιτάχυνση στα τέλη Απριλίου, όταν υπάρξει αλληλοεπικάλυψη των παραγγελιών του καλοκαιριού με τις προηγούμενες.

“Καθώς η παραγωγή ανακάμπτει, η αύξηση στις τιμές γίνεται ολοένα και πιο πιθανή και οι μεταφορικές ετοιμάζονται για την αντεπίθεση”, αναφέρει η SeaIntel.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Navios (Αγγελική Φράγκου): Πούλησε τρία πλοία με 69,1 εκατ. δολάρια, παρέλαβε ένα νεότευκτο τάνκερ και έχει εξασφαλίσει έσοδα 3,6 δισ. δολαρίων έως το 2037

ΕΛΑΣ: Συνελήφθη ο πρόεδρος του Ατρομήτου Βασίλης Μπέτσης – Βρέθηκαν αποθηκευμένα στο γήπεδο φωτοβολίδες, κοντάρια και κράνη

Γιατί ο Γιάννης Αλαφούζος σπάει το ταμείο και ρίχνει τρελά λεφτά στον Παναθηναϊκό

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας: Αντίστροφη μέτρηση για τον διαγωνισμό των προκαταρκτικών μελετών βυθού
Από αγοραστής, συμπαραγωγό: Η Ελλάδα επανατοποθετείται στον ευρωπαϊκό χάρτη αμυντικών και ναυπηγικών συνεργασιών
Game changer για την Ελλάδα η τεχνητή νοημοσύνη – Δαίδαλος και Pharos βάζουν τα θεμέλια της ελληνικής Silicon Valley
Κωστής Ι. Φραγκούλης: Ποιος είναι ο εφοπλιστής που έγινε πρόεδρος σε κορυφαίο ναυτιλιακό θεσμό
Απειλείται με κατεδάφιση η βίλα των 11 εκατ. ευρώ του Μέσι στην Ίμπιζα
Τζον Φρέντρικσεν: Ποιος είναι ο Big Wolf της παγκόσμιας ναυτιλίας, τα μεγάλα ρίσκα και η αυτοκρατορία των 18 δισ. δολ.
Η Kering φέρεται να συζητά την πώληση της μονάδας καλλυντικών της στη L’Oréal για 4 δισ. ευρώ
Υεμένη: Επλήγη από βλήμα δεξαμενόπλοιο με σημαία Καμερού ανοιχτά του Αντέν
Κικίλιας: «Η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες αποδεκτούς από όλους και όχι τιμωρητικούς μηχανισμούς»
Νικόλας Πατέρας στο 27ο Marine Money: Τα ορόσημα της 40ετούς πορείας του στη ναυτιλία και η ανάπτυξη της Contships (video)