• Πολιτική

    Τραμπ: Πρωην υπάλληλος του Facebook που τον βοήθησε να γίνει πρόεδρος…τώρα αλλαξοπιστεί

    • NewsRoom


    Οι αξιωματούχοι των Ρεπουμπλικάνων είχαν αναθέσει την εκστρατεία προώθησης της υποψηφιότητας Ντόναλντ Τραμπ για την προεδρία των ΗΠΑ το 2016, σ’ έναν 28χρονο υπάλληλο του Facebook, ο οποίος τώρα «αλλαξοπίστησε» όπως αναφέρει η εφημερίδα «Wall Street Journal».

    Ο ταλαντούχος 28χρονος είναι ο Τζέιμς Μπαρνς, ένας άνθρωπο σοβαρός και μετρημένος, που, όπως λέει, θέλει να κάνει το κόσμο καλύτερο.

    Ο Τζέιμς, μεγάλωσε σε οικογένεια Ευαγγελιστών, πήγαινε συχνά στην Εκκλησία και ήταν σταθερά Ρεπουμπλικάνος. Ξεχώρισε από τους συναδέλφους του με το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα να του αναθέτει την προώθηση της στρατηγικής του Τραμπ με στόχο τη ανάληψη της προεδρίας. Για τις εκλογές του 2020, όμως αποφάσισε να γίνει «αντάρτης» στηρίζοντας το κόμμα των Δημοκρατικών.

    Η αποκάλυψη του άγνωστου μέχρι σήμερα υποστηρικτή του Τραμπ που έκανε προεκλογική εκστρατεία υπέρ του Ρεπουμπλικανού δισεκατομμυριούχου μέσω του Facebook, έρχεται την ώρα που τα social media βάζουν φρένο στις πολιτικές διαφημίσεις.

    Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Wall Street Journal», ο Μπαρνς αποχώρησε από τα γραφεία του Facebook την Άνοιξη, και παραδέχτηκε ότι έχει επικεντρωθεί στη χρήση στρατηγικών ψηφιακής διαφήμισης που χρησιμοποίησε για λογαριασμό της εκστρατείας Τραμπ για να αποτρέψει αυτή την φορά την επανεκλογή του.

    Ο Μπαρνς απαρνήθηκε το κόμμα που στήριζε τόσα χρόνια και πλέον είναι μέλος του Δημοκρατικού Κόμματος. Πια εργάζεται στην μη κερδοσκοπική εταιρεία «Ακρωνύμιο», στην οποία ο πρώην διευθυντής της εκστρατείας του Ομπάμα, Ντέιβιντ Πλαφ, έχει σημαντικό ρόλο.

    Ο Μπαρνς μέσα σε αυτή την αλλαγή της «κοσμοθεωρίας» του, αποφάσισε να εκθέσει τον πρώην εργοδότη του, το Facebook, αποκαλύπτοντας τα εργαλεία και τα προϊόντα του Facebook που χρησιμοποίησε για να διαδώσει την προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ. Παραδέχτηκε ότι πιέστηκε από την εκστρατεία Τραμπ όσο και από κάποιους συναδέλφους στο Facebook και εξέφρασε την ανησυχία του για την επιρροή της εταιρείας στον πολιτικό λόγο.

    Βέβαια, για τις εκλογές του 2020, οι πολιτικές δαπάνες για ψηφιακή διαφήμιση αναμένεται να φθάσουν τα 2,9 δισεκατομμύρια από 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2016, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Borrell Associates Inc.

    Υπενθυμίζεται ότι το κοινωνικό μέσω δικτύωσης, Facebook, έχει παίξει καταλυτικό ρόλο στις τρεις τελευταίες προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ. Επιπλέον, έχει δεχθεί δριμεία κριτική για το ότι παρέχει σε κομματικές εκστρατείες πρόσβαση σε εξελιγμένα εργαλεία στόχευσης, τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις επέτρεψαν στους πολιτικούς φορείς να απομονώσουν ομάδες χρηστών για παραπλανητικές διαφημίσεις.

    Αποφάσισε λοιπόν να προβεί σε αλλαγές για να φρενάρει την εξάπλωση της παραπληροφόρησης καταργώντας τις προμήθειες για τους υπαλλήλους που πωλούν πολιτικές διαφημίσεις. Η εταιρεία εξετάζει επίσης τρόπους για να καταστήσει δυσκολότερη την στόχευση πολιτικών διαφημίσεων σε πολύ μικρές ομάδες ανθρώπων.



    ΣΧΟΛΙΑ