Μετά από 23 Grand Prix και έξι αγώνες Sprint, όλα καταλήγουν στον τελικό με τρεις οδηγούς να διεκδικούν το Πρωτάθλημα Οδηγών στο φινάλε για πρώτη φορά εδώ και 15 χρόνια. Ο Λάντο Νόρις προηγείται, με διαφορά 12 βαθμούς από τον πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν, με τον Όσκαρ Πιάστρι να είναι άλλους τέσσερις βαθμούς πιο πίσω. Χτες στη συνέντευξη Τύπου έγινε το αδιαχώρητο.
Ο Νόρις και ο Πιάστρι μπήκαν πρώτοι, κάθισαν δίπλα-δίπλα σε έναν δερμάτινο καναπέ στην αίθουσα αναμονής, ενώ ο Σαρλ Λεκλέρ, ο Ισάκ Χατζάρ και ο Τζορτζ Ράσελ τελείωναν τις υποχρεώσεις τους με τα μέσα ενημέρωσης. Περνούσαν την ώρα τους κουβεντιάζοντας χαλαρά, όπως συνηθίζουν όταν είναι μαζί, και κοιτώντας στα τηλέφωνά τους, ενώ οι φωτογράφοι διαγκωνίζονταν για την καλύτερη φωτογραφία τους. Ο Φερστάπεν μπήκε χαλαρός τη σωστή χρονική στιγμή και κάθισε στο άλλο άκρο του καναπέ, μήκους σχεδόν πέντε μέτρων.
Όταν κλήθηκαν να μπουν μέσα, ο Νόρις πήρε τη θέση του στη μέση του καναπέ, με τον Φερστάπεν στα δεξιά του και τον Πιάστρι στα αριστερά του. Όπως θα περίμενε κανείς, κανένας από τους τρεις δεν έδειχνε ενθουσιασμένος που βρισκόταν εκεί. Ήταν σαφές, ωστόσο, ότι ο Φερστάπεν ήταν ο πιο χαλαρός από όλους. Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής τα έχει κάνει όλα – συμπεριλαμβανομένης της κατάκτησης του πρώτου του παγκόσμιου τίτλου σε έναν αγώνα που έκρινε το πρωτάθλημα το 2021 στην ίδια πίστα. Μάλιστα σε μια αποστροφή του λόγου του αναφερόμενος στο τρόπαιο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή που βρισκόταν δίπλα τους είπε:
«Έχω τέσσερα τέτοια κύπελλα στο σπίτι, οπότε είναι ωραίο να προσθέσω ένα πέμπτο.

Ο Ολλανδός που συνομιλούσε με τον Νόρις μεταξύ των απαντήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια – προσπάθησε να υποβαθμίσει τις ελπίδες του: «Δεν είχα πραγματικά σκοπό να μπω στη μάχη για τον τίτλο. Άλλωστε, βρισκόμουν 104 βαθμούς πίσω μετά την Ολλανδία τον Αύγουστο. Αλλά να ‘μαστε». Ο Φερστάπεν έχει τη δυναμική καθώς κέρδισε στους πέντε από τους τελευταίους οκτώ αγώνες. Μπορεί κανείς να δει ότι αποπνέει αυτοπεποίθηση. Αν και ξέρει ότι δεν θα είναι εύκολο, εξακολουθεί να επιθυμεί πολύ αυτόν τον τίτλο, ακόμα κι αν δημόσια είναι κάπως αδιάφορος για όλα αυτά: «Φυσικά, πάντα προσπαθείς να κερδίσεις, αλλά ταυτόχρονα έχω ήδη πετύχει όλα όσα ήθελα να πετύχω στη F1, και όλα τα άλλα είναι απλώς ένα μπόνους. Συνεχίζω να τρέχω στους αγώνες γιατί το αγαπώ και το απολαμβάνω, έτσι μπαίνω και σε αυτό το Σαββατοκύριακο. Θα περάσω καλά, θα προσπαθήσω να μεγιστοποιήσω το αποτέλεσμα αλλά δεν αρκεί όσον αφορά το πού θα καταλήξω στην κατάταξη. Ρεαλιστικά, δεν νομίζω ότι είμαστε οι ταχύτεροι, αλλά ποτέ δεν ξέρεις. Πολλά πράγματα μπορούν να συμβούν, όπως στο Κατάρ, οπότε θα δούμε».

Ο Νόρις και ο Πιάστρι δεν έχουν την ίδια εμπειρία διεκδίκησης πρωταθλήματος αλλά έχουν κερδίσει από 7 αγώνες φέτος. Είναι φυσιολογικά λίγο πιο νευρικοί. Ο Πιάστρι, φάνηκε να έχει ανακτήσει κάποια αυτοπεποίθηση μετά το δυνατό Σαββατοκύριακο στο Κατάρ – ακόμα κι αν δεν πήρε τη νίκη στον αγώνα λόγω της στρατηγικής της McLaren:
«Είμαι χαλαρός. Έχω βρεθεί στην αντίθετη πλευρά της μάχης για το πρωτάθλημα στις μικρές κατηγορίες και ξέρω πώς είναι αυτό – ήταν αρκετά δύσκολο. Το να έχω τους λιγότερους βαθμούς από εμάς τους τρεις είναι αρκετά διαφορετικό για μένα. Νομίζω ότι μετά το Κατάρ έχω μεγάλη αυτοπεποίθηση ότι μπορώ να αποδώσω καλά. Προφανώς χρειάζομαι αρκετά πράγματα να συμβούν αυτό το Σαββατοκύριακο για να βγω πρωταθλητής, αλλά θα βεβαιωθώ ότι θα είμαι στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή και θα δούμε τι θα γίνει».
Τις δύο τελευταίες φορές που υπήρξε μάχη τριών διεκδικητών το 2007 και το 2010, ήταν ο οδηγός στην τρίτη θέση της βαθμολογίας που επικράτησε: Κίμι Ραϊκόνεν το 2007 και Σεμπάστιαν Φέτελ το 2010.

Ο Νόρις ήταν εμφανώς ο πιο αγχωμένος:
«Υπήρξαν κάποιες αναλύσεις μετά το περασμένο Σαββατοκύριακο, για κάποια από τα λάθη που κάναμε. Επίσης, τα λιγότερο εμφανή πράγματα στα οποία πρέπει να βελτιωθούμε. Αυτό είναι φυσιολογικό. Κατά τα άλλα τίποτα δεν αλλάζει. Αντιμετωπίζετε το ίδιο από όλους μέσα στην ομάδα. Απλώς υπάρχει περισσότερος ενθουσιασμός για όλους. Θα κάνω το καλύτερο δυνατό για να μείνω στην κορυφή της βαθμολογίας μέχρι το τέλος της χρονιάς – μερικές μέρες ακόμα! Ταυτόχρονα, αν δεν πάνε τα πράγματα όπως θέλω, θα προσπαθήσω ξανά του χρόνου. Πιθανότατα θα πονέσει για λίγο, μετά όμως αυτή είναι η ζωή, θα συνεχίσουμε και θα προσπαθήσουμε να τα πάμε καλύτερα την επόμενη σεζόν. Αισθάνομαι ότι δεν έχω τίποτα να χάσω, επειδή είναι απλώς ένας αγώνας, για ένα πρωτάθλημα, αλλά σε 30 χρόνια πιθανότατα δεν θα το σκέφτομαι τόσο πολύ, ούτε το ένα ούτε το άλλο. Δεν με απασχολεί υπερβολικά. Θα κάνω το καλύτερο που μπορώ, και αν συμβεί, υπέροχα, αν όχι, τότε θα προσπαθήσω ξανά του χρόνου».

Ο Νόρις για να εξασφαλίσει τον τίτλο πρέπει να τερματίσει 3ος, ανεξάρτητα από το πού θα τερματίσουν οι αντίπαλοί του. Έτσι, αν ο Φερστάπεν κερδίσει, ο Πιάστρι θα μπορούσε να βοηθήσει το Νόρις:
«Δεν έχει συζητηθεί. Ειλικρινά, θα το ήθελα πολύ. Αλλά δεν θα το ζητήσω εξαρτάται από τον Όσκαρ. Δεν θέλω να το ζητήσω γιατί δεν νομίζω ότι είναι δίκαιο αίτημα. Αν κερδίσει ο Μαξ, τότε, εντάξει, συγχαρητήρια σε αυτόν και ανυπομονώ για την επόμενη χρονιά. Δεν αλλάζει τίποτα, δεν αλλάζει τη ζωή μου». Από την πλευρά του ο Πιάστρι είπε: «Δεν είναι κάτι που έχουμε συζητήσει. Οπότε, ναι, δεν έχω πραγματικά μια απάντηση μέχρι να ξέρω τι αναμένεται από εμένα».

Διαβάστε επίσης:
Mercedes CLA: Άνοιξαν οι παραγγελίες
Οδηγούμε τo ηλεκτρικό Smart #1
F1 Άμπου Ντάμπι: Θα έχουμε νέο πρωταθλητή;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Μετά το νέο Καραϊσκάκη, ο Βαγγέλης Μαρινάκης δρομολογεί την ανακαίνιση του γηπέδου και της Νότιγχαμ Φόρεστ
Συνέλαβαν τον επιχειρηματία Άγγελο Γιαννακόπουλο των φούρνων «Χωριάτικο»: Ετρεχε με 216 χιλιόμετρα την ώρα με Lamborghini
Η άνοδος των 5, ποιος εφοπλιστής αγόρασε Ευρώπη, τα αστέρια της Morgan και η εμφάνιση του Snob, ποιος CEO παίρνει 400.000 ευρώ, το «ξύπνημα» της Φραγγιά και το πάρτι θρύλος του Τσεσμέ