Το Smart #1 αποτελεί σταθμό στη νέα εποχή της εταιρίας.
Άφησε πίσω της τα εξαιρετικά μικρά, απόλυτα αστικά μοντέλα και πέρασε σε ένα ώριμο, ηλεκτρικό μέλλον με περισσότερη τεχνολογία, μεγαλύτερους χώρους και ξεχωριστό χαρακτήρα. Η Smart συνεχίζει να κινείται με τη γνωστή της φιλοσοφία, απλώς πλέον την εκφράζει μέσα από μεγαλύτερα και ακόμη πιο προηγμένα μοντέλα.

Η συνεργασία Mercedes-Benz και Geely έχει φέρει νέα πνοή. Καθαρό design, premium αύρα και σύγχρονη ηλεκτρική φιλοσοφία. Μια εταιρεία που κάποτε ήταν το απόλυτο σύμβολο αστικής κινητικότητας με το ForTwo, σήμερα γράφει ένα ολοκαίνουργιο κεφάλαιο, δείχνοντας πως μπορεί να διατηρεί την κομψότητά της, να εξελίσσεται και να διεκδικεί ρόλο πρωταγωνιστή στη σύγχρονη ηλεκτροκίνηση. Το Smart #1 είναι ακριβώς αυτό, ένα νέο ξεκίνημα, με τα βλέμματα στραμμένα στο μέλλον. Είναι ένα αυτοκίνητο που κεντρίζει το ενδιαφέρον. Στρογγυλεμένες επιφάνειες, μοντέρνες καμπύλες και προηγμένη τεχνολογικά αισθητική που το κάνουν να ξεχωρίζει. Η σχεδίασή του αποπνέει νεανικότητα αλλά και ωριμότητα, συνδυάζοντας κομψότητα και δυναμισμό με έναν τρόπο απολύτως ισορροπημένο και ένα σύνολο που δεν θυμίζει (ευτυχώς) άλλα μοντέλα άλλων εταιριών.

Από μπροστά, το Smart #1 εντυπωσιάζει με το φιλικό αλλά δυναμικό του βλέμμα. Τα λεπτοκαμωμένα φωτιστικά σώματα led σχηματίζουν ένα Χ και μια κομψή φωτεινή υπογραφή που τραβά αμέσως τα βλέμματα, ενώ η καθαρή μάσκα χωρίς περιττά ανοίγματα ενισχύει τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα. Οι καμπύλες επιφάνειες στο καπό χαρίζουν μοντέρνα, στιβαρή παρουσία σπάζοντας ελαφρώς τη μονοτονία.

Το πλαϊνό του προφίλ είναι από τα πιο ενδιαφέροντα στην κατηγορία. Γεμάτο ρευστές γραμμές, ισορροπημένες αναλογίες με την οροφή να μοιάζει να κατεβαίνει στο πίσω μέρος όπου βρίσκεται και το κομψό λογότυπο της εταιρίας. Οι 19″ ζάντες, με λιτή-αεροδυναμική σχεδίαση κλειστού τύπου, συμπληρώνουν ιδανικά το σύνολο, χαρίζοντας premium οπτική και προσδίδοντας στο Smart #1 έναν μυώδη χαρακτήρα που το κάνει να δείχνει ακόμη πιο επιβλητικό καθότι και υπερυψωμένο.

Στο πίσω μέρος, η ενιαία φωτεινή λωρίδα led, πανομοιότυπη με την εμπρός αλλά σε κόκκινο χρώμα, τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου δίνοντας όγκο. Οι απαλές καμπύλες και ο καθαρός προφυλακτήρας προσδίδουν κομψότητα και σοβαρότητα, ενώ η οροφή τύπου floating roof σε μαύρη απόχρωση, δημιουργεί μια μοντέρνα, ανάλαφρη εικόνα. Το σύνολο είναι αρμονικό, καλαίσθητο και κάτι το διαφορετικό από τα συνηθισμένα.

Το εσωτερικό του Smart #1 αποπνέει ηρεμία και ποιοτική απλότητα. Η πρόσβαση γίνεται με keyless entry, ενώ η εκκίνηση δεν απαιτεί κουμπί, απλώς επιλέγεις τη θέση D και ξεκινάς. Τα μαύρα δερμάτινα καθίσματα, με μαλακή αίσθηση, καλή στήριξη και θέρμανση, προσφέρουν premium άνεση, ενώ οι λευκές ραφές στις πόρτες και στα καθίσματα δημιουργούν μια όμορφη, κομψή αντίθεση.

Το τιμόνι με την παχιά στεφάνη και το flat-bottom τμήμα δίνει «στιβαρή» αίσθηση στον οδηγό. Στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη 12,8″ με την λεοπαρδαλη να πρωταγωνιστεί σε όλο το μενού. Προσφέρει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 9,2″ προβάλλει ό,τι χρειάζεται χωρίς φλυαρία και με ωραία γραφικά. Η ασύρματη φόρτιση κινητού, τα ποιοτικά υλικά με πινελιές αλουμινίου και οι άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι με κάλυμμα, ενισχύουν την πρακτικότητα αλλά και την ασφάλεια των μικροαντικειμένων που δεν είναι εκτεθειμένα σε κοινή θέα.

Η πανοραμική οροφή πλημμυρίζει την καμπίνα με φως, η ηχομόνωση είναι εξαιρετική ενώ πίσω χωράνε δύο ενήλικες επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών των 323 lt (έως 976 lt) και το frunk στο εμπρός καπό των 15 lt καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες της καθημερινότητας και ενός ολιγοήμερου ταξιδιού. Η γενικότερη αίσθηση στο εσωτερικό είναι: ηρεμία, σύγχρονη αισθητική και ευχάριστα premium χαρακτηριστικά με διακριτικότητα.

Πάνω από τον πίσω άξονα βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας των 200 kW (272 PS) με μέγιστη ροπή 343 Nm. Η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου μίας σχέσης, προσφέροντας απόλυτα ομαλή, γραμμική μετάδοση. Η αμεσότητα στο γκάζι είναι εντυπωσιακή: το αυτοκίνητο σε κολλάει στο κάθισμα με έναν «γεμάτο» ρυθμό επιτάχυνσης που δεν τρομάζει, αλλά ενθουσιάζει. Η λειτουργία S-Pedal ενισχύει την ανάκτηση ενέργειας, επιτρέποντας σχεδόν οδήγηση μόνο με το ένα πεντάλ. Η μπαταρία των 66 kWh, με μέση κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας 17,4 kWh/100 km, μας χάρισε μια αυτονομία κοντά στα 370 km με ήπια οδήγηση. Η απόκριση είναι άμεση, η λειτουργία αθόρυβη, ενώ τα προγράμματα Eco, Comfort και Sport προσαρμόζουν τη συνολική συμπεριφορά και τον ρυθμό επιτάχυνσης, με αντίκτυπο στην κατανάλωση προφανώς.

Το Smart #1 είναι ευκολοδήγητο, απόλυτα φιλικό και ποτέ νευρικό, ενώ τα συστήματα ευστάθειας δουλεύουν υποδειγματικά, αποτρέποντας κάθε σπινάρισμα κατά την εκκίνηση ή στο απότομο βύθισμα στο πεντάλ του γκαζιού. Μοναδική παρατήρηση αποτελεί η αντίσταση αέρα που επηρεάζεται από το ογκώδες σχήμα και το σχεδόν κάθετο εμπρός παρμπρίζ, προκαλώντας έναν αεροδυναμικό θόρυβο που με χαμηλωμένη την μουσική και ταχύτητα άνω των 90 km/h, γίνεται αισθητά αντιληπτός. Η ταχυφόρτιση έως 150 kW μειώνει τον χρόνο αναμονής, καθώς από 10% έως 80% φορτίζει σε περίπου 30 λεπτά. Η ανάρτησή του έχει ρύθμιση μέτρια προς σκληρή, με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Αποσβένει αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες, αν και σε μεγάλες λακκούβες μεταφέρει ένα ελαφρύ ταρακούνημα στην καμπίνα. Παρ’ όλα αυτά, η ηχομόνωση είναι κορυφαία και οι θόρυβοι περιορισμένοι στο ελάχιστο.

Στις στροφές γέρνει ελάχιστα και αποπνέει αίσθηση σταθερότητας και ασφάλειας. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο, ελαφρύ και με πολύ καλή πληροφόρηση. Τα φρένα έχουν εξαιρετική απόκριση, καλή αίσθηση στο γραμμικό πεντάλ και συνεργάζονται άψογα με τη λειτουργία S-Pedal, μειώνοντας σημαντικά τη φθορά και αυξάνοντας την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Στην πόλη το Smart #1 είναι ευέλικτο και ξεκούραστο, η εύρεση θέσης παρκαρίσματος λόγω του μήκους του (4.270mm) δεν αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση, ενώ στα ταξίδια παραμένει ήρεμο και σταθερό. Σε δρόμους με συνεχόμενες αλλαγές πορείας, η συμπεριφορά του είναι σβέλτη και προβλέψιμη, απέχοντας αρκετά από την σπορ οδήγηση παρά το γεγονός πως διαθέτει την ισχύ. Ένας παράγοντας είναι και το βάρος των 1.9tn.

Το Smart #1 διαθέτει πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού με διακριτική και αποτελεσματική παρέμβαση. Το Smart Pilot Assist, με 5 ραντάρ και μία ειδική κάμερα, προσφέρει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2+. Ο αυτοπροσαρμοζόμενος διατηρητής ταχύτητας (Cruise Control) με λειτουργία stop&go κάνει τις μετακινήσεις εντός πόλης ευκολότερες και πιο ξεκούραστες, ενώ συστήματα όπως το σύστημα διατήρησης λωρίδας βοηθά το όχημα να παραμείνει στο κέντρο της λωρίδας του και το υποστηρίζει σε επικίνδυνους ελιγμούς, το σύστημα ειδοποίησης τυφλού σημείου, οι κάμερες 360ο , οι αισθητήρες παρκαρίσματος και άλλα συστήματα, προστατεύουν τον ίδιο τον οδηγό αλλά και τους γύρω του. Η παρέμβαση όλων των συστημάτων είναι ήπια και απόλυτα προβλέψιμη, ακριβώς όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Το Smart #1 είναι ένα σύγχρονο B-SUV που συνδυάζει premium αίσθηση, τεχνολογία, στιβαρή οδήγηση, επιδόσεις και έναν εντυπωσιακό ηλεκτρικό χαρακτήρα. Απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα μίνιμαλ, δυναμικό και μοντέρνο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ιδανικό για την πόλη αλλά και για ταξίδια. Οι τιμές ξεκινούν από 36.950€ για την έκδοση Pure, 39.350€ για την Pro, ενώ οι Premium και Pulse ξεκινούν από 47.700€. Στην κορυφή, η έκδοση Brabus με 315 kW (428 PS) αγγίζει τα 52.430€. Απέναντί του συναντά τα: Volvo EX30, KIA EV3, Mini Aceman,, DS3, Jeep Avenger, Ford Puma, Peugeot 2008, Alfa Romeo Junior. Με τη συνεχή έλευση νέων κατασκευαστών από την Κίνα, ο ανταγωνισμός ολοένα και μεγαλώνει, προς όφελος του υποψήφιου αγοραστή. Το Smart #1 είναι ένα αυτοκίνητο που δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει, αλλά τελικά το καταφέρνει και ξέρει να κάνει την καθημερινότητα του χρήστη ευκολότερη.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Smart #1 Pro+
Κινητήρας: ηλεκτρικός, σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Χωρητικότητα μπαταρίας: 66 kWh
Ισχύς: 200 kW (272 PS)
Ροπή: 343 Nm
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.270 / 1.822 / 1.636 mm
Μεταξόνιο: 2.750 mm
Βάρος: 1.875 kg
Χώρος αποσκευών: 323 lt έως 976 lt (σε διθέσια διαμόρφωση), εμπρός 15 lt (frunk)
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,7 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 17,4 kWh/100 km
Αυτονομία (δοκιμής): 370 km.
Εκπομπές CO2: 0
Τέλη κυκλοφορίας: 0
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 45.000 ευρώ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γενεύη: Έγκριση νέων κανόνων για τη Eurovision – Χώρες ανακοινώνουν αποχή αν συμμετάσχει το Ισραήλ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Μέρα με την μέρα η δικαιοσύνη ανακτά ολοένα και μεγαλύτερο κύρος
- Εθνική Τράπεζα: Αγορά 431.000 ιδίων μετοχών από 26/11 έως 3/12/2025
- Εφετείο Αθηνών: Στις 10.00 πμ θα ξεκινήσουν οι συνεδριάσεις την Παρασκευή λόγω της κακοκαιρίας