ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Για μια σημαντική αλλαγή που αφορά την επαναφορά της ισχυρής κερδοφορίας ετοιμάζεται η Boeing, την ώρα που αυξάνει τον μηνιαίο ρυθμό παραγωγής και προχωρά με την πιστοποίηση για το πολυαναμενόμενο αεροσκάφος 777X.
Ο αμερικανικός κολοσσός κατασκευής αεροσκαφών αναμένει την ταμειακή ροή να αυξηθεί το επόμενο έτος, αντιστρέφοντας την απώλεια μετρητών ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που παρατηρήθηκε για το 2025, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Τζέι Μαλάβε (Jay Malave), στην πρώτη του ατομική παρουσίαση σε συνέδριο επενδυτών από τότε που διορίστηκε στη θέση τον Αύγουστο.
Στον απόηχο της είδησης, η μετοχή της εταιρείας εκτοξεύτηκε σήμερα πάνω από 8% (στις 17:34 ώρα Ελλάδος), σημειώνοντας τη μεγαλύτερη άνοδο από τον Απρίλιο.
Σύμφωνα με το Bloomberg, τα σχόλια του Malave παρείχαν την πρώτη λεπτομερή ματιά στις προβλέψεις της εταιρείας για το 2026, μια χρονιά κατά την οποία η ανάκαμψη της Boeing θα αποκτήσει νέα δυναμική, εάν οι παραδόσεις αεροσκαφών συνεχίσουν να αυξάνονται, καθώς τα εργοστάσια και η αλυσίδα εφοδιασμού σταθεροποιούνται.
Μακροπρόθεσμα, η εταιρεία εξακολουθεί να αναμένει να επιτύχει τελικά τον στόχο για ρευστότητα ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων που είχε θέσει η προηγούμενη ομάδα διοίκησης, δήλωσε ο Malave.
Ο οικονομικός διευθυντής ανέφερε έναν σταθερά βελτιωμένο ρυθμό παραγωγής στα εργοστάσια της Boeing, ειδικά για τα αεροσκάφη 737 Max και 787 Dreamliner, και τη μείωση του αποθέματος των μη παραδοθέντων αεροσκαφών ως λόγους αισιοδοξίας, παράλληλα με τη βελτίωση της κερδοφορίας στο τμήμα άμυνας και τη σταθερή ανάπτυξη των δραστηριοτήτων παροχής υπηρεσιών.
Οι αναλυτές αναμένουν ότι η Boeing θα δημιουργήσει 2,46 δισεκατομμύρια δολάρια σε ελεύθερες ταμειακές ροές το επόμενο έτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις που συγκέντρωσε το Bloomberg.
Αυτό θα αποτελούσε βελτίωση από τη σωρευτική ταμειακή εκροή ύψους 2,25 δισεκατομμυρίων δολαρίων που καταγράφηκε κατά τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους.
Ωστόσο, οι αναλυτές έχουν μειώσει τις προβλέψεις τους για τις ελεύθερες ταμειακές ροές κατά περισσότερο από το μισό από τα μέσα Ιουλίου.
Αυτό συμβαίνει μετά την αποκάλυψη της Boeing ότι αντιμετώπισε περαιτέρω καθυστερήσεις στο 777X της, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο αεροσκάφος παραγωγής της να καθυστερήσει περισσότερο από επτά χρόνια.
Η εταιρεία αναμένει επίσης να καταβάλει ένα μεγάλο ποσό στο υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ τον επόμενο χρόνο, προκειμένου να επιλύσει μια υπόθεση που αφορά δύο θανατηφόρα δυστυχήματα με 737 Max.
Ο Malave προειδοποίησε επίσης ότι το μεγαλύτερο μοντέλο 737, το Max 10, πιθανότατα δεν θα πιστοποιηθεί για εμπορική χρήση μέχρι αργότερα το 2026, μεταθέτοντας ορισμένες παραδόσεις στο 2027.
Να σημειωθεί ότι η μετά από χρόνια αναταραχής, η εταιρεία προσπαθεί να περιορίσει το χρέος της και να επενδύσει σε έργα που θα διασφαλίσουν το μέλλον της.
Αυτό που κάνει την ανάκαμψη πιο επείγουσα είναι το γεγονός ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει πληρωμές χρέους ύψους 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον επόμενο χρόνο, ενώ σχεδιάζει να αποπληρώσει γρήγορα άλλα 3 δισεκατομμύρια δολάρια σε υποχρεώσεις της Spirit AeroSystems Holdings, μόλις ολοκληρωθεί η εξαγορά του προμηθευτή.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι η Boeing δέχτηκε πλήγμα ύψους 39 δισεκατομμυρίων δολάρια κατά το πρώτο μισό αυτής της δεκαετίας, συμπεριλαμβανομένων 13,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρσι, καθώς αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει μια απεργία, ομοσπονδιακές έρευνες και αναδιάρθρωση της ηγεσίας.
Διαβάστε επίσης:
Ελβετία: Αυστηροποιεί τους κανόνες για τις ξένες επενδύσεις
Μικρή «ανάσα» για την Tesla: Rebound στην Κίνα τον Νοέμβριο με αύξηση των πωλήσεων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αγρότες: Νέα μπλόκα σε Μάλγαρα και τελωνείο Ευζώνων
- Βουλή: Αντιπαράθεση μεταξύ Χρυσοχοΐδη και αντιπολίτευσης για τα αγροτικά μπλόκα
- Βλαντίμιρ Πούτιν: Συνάντηση με τον Γουίτκοφ και τον Κούσνερ στο Κρεμλίνο
- Άντριι Σιμπίχα (ΥΠΕΞ Ουκρανίας): Οι δηλώσεις του Πούτιν δείχνουν πως η Ρωσία δεν είναι έτοιμη να τερματίσει τον πόλεμο