Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναμένεται να ξεκινήσει πλήρη αντιμονοπωλιακή έρευνα σχετικά με την προσφορά της MSC, του Τζιανλουίτζι Απόντε και της BlackRock για τον τερματικό σταθμό της CK Hutchison στο λιμάνι της Βαρκελώνης.

Η έρευνα αναμένεται να ξεκινήσει μόλις ολοκληρωθεί η προκαταρκτική αξιολόγηση της Επιτροπής στις 10 Δεκεμβρίου.

1

Η συμφωνία, προβλέπει τον κοινό έλεγχο του τερματικού σταθμού της Βαρκελώνης στην Terminal Investment Limited (TiL), την μονάδα λειτουργίας λιμένων της MSC με έδρα την Ελβετία, και στην BlackRock.

Η εγκατάσταση μπορεί να διαχειριστεί πολλά mega-πλοία ταυτόχρονα και στεγάζει τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό τερματικό σταθμό της ΕΕ στη Μεσόγειο, με διάταξη οκτώ γραμμών που συνδέει το λιμάνι με τις κύριες εμπορευματικές διαδρομές σε όλη τη νότια Ευρώπη.

Σύμφωνα με την πηγή, ο επικείμενος έλεγχος θα μπορούσε να οδηγήσει την Επιτροπή να ζητήσει διορθωτικά μέτρα από τις εταιρείες πριν από τη χορήγηση οποιασδήποτε έγκρισης.

Οι έρευνες πλήρους κλίμακας διαρκούν συνήθως περίπου τέσσερις μήνες ή περισσότερο και ενδέχεται να οδηγήσουν σε εκποιήσεις ή άλλες δεσμεύσεις για την άμβλυνση των ανησυχιών σχετικά με τον ανταγωνισμό.

Η Επιτροπή αρνήθηκε να σχολιάσει. Η BlackRock δεν απάντησε σε επανειλημμένα αιτήματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για σχολιασμό και δήλωση.

Η MSC δήλωσε ότι η ισπανική συναλλαγή είναι ξεχωριστή από την κοινή προσφορά BlackRock-MSC για το μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου λιμενικών περιουσιακών στοιχείων της CK Hutchison και προηγείται χρονικά της.

Η CK Hutchison του μεγιστάνα του Χονγκ Κονγκ Li Ka-shing στοχεύει να πουλήσει το 80% των μετοχών της στην επιχείρηση λιμένων αξίας 22,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, η οποία εκτείνεται σε 43 τερματικούς σταθμούς σε 23 χώρες.

Παραμένει ασαφές εάν τα ευρωπαϊκά μέρη της ευρύτερης πώλησης, τα οποία περιλαμβάνουν δραστηριότητες στο Βέλγιο, την Πολωνία και την Ολλανδία, ενδέχεται επίσης να εξεταστούν αργότερα. Τα περιουσιακά στοιχεία εκτός ΕΕ εμπίπτουν εκτός της δικαιοδοσίας των Βρυξελλών.

Το πακέτο έχει προσελκύσει πολιτική ευαισθησία λόγω των συνεχιζόμενων εντάσεων μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, ιδίως επειδή διαθέτει δύο τερματικούς σταθμούς που βρίσκονται κατά μήκος της στρατηγικής σημασίας Διώρυγας του Παναμά. Αν και η συμφωνία της Βαρκελώνης περιορίζεται στην Ισπανία, εντάσσεται σε αυτό το ευρύτερο γεωπολιτικό πλαίσιο.

Η TiL λειτουργεί ήδη έναν τερματικό σταθμό στο λιμάνι της Βαλένθια, γεγονός που ενδέχεται να επηρεάσει την ανάλυση ανταγωνισμού της Επιτροπής, καθώς εξετάζει τον επεκτεινόμενο ρόλο της MSC στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων της Ισπανίας.

 

Διαβάστε επίσης 

CMA CGM: Αύξηση 43% στα κοντέινερ εξαιτίας του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών

Συγχαρητήρια της Μελίνας Τραυλού για την εκλογή της Ελλάδας στον ΙΜΟ

Xclusiv: Πρώτοι οι Έλληνες εφοπλιστές στις πωλήσεις με 139 πλοία και δεύτεροι στις αγορές με 126 πλοία