ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δύο δεξαμενόπλοια ανοιχτής θαλάσσης, τα οποία βρίσκονται υπό βαριές κυρώσεις λόγω μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου, υπέστησαν σχεδόν ταυτόχρονες εκρήξεις στα ανοικτά των τουρκικών ακτών στη Μαύρη Θάλασσα.
Το πρώτο, το Kairos, μήκους 900 ποδιών, άρχισε να μπάζει νερά μετά από μια έκρηξη, σύμφωνα με αναφορά τοπικού ναυτικού πράκτορα. Η Γενική Διεύθυνση Ναυτιλίας της Τουρκίας επιβεβαίωσε το περιστατικό και ανέφερε ότι ένα δεύτερο πλοίο, το Virat, είχε επίσης δεχθεί πλήγμα κοντά στις τουρκικές ακτές και αναδυόταν καπνός. Τα αίτια παραμένουν ασαφή και βρίσκονται σε εξέλιξη επιχειρήσεις διάσωσης και για τα δύο πλοία.
Τα δύο δεξαμενόπλοια είναι ανάμεσα σε εκατοντάδες πλοία που συγκεντρώθηκαν για να συνεχίσουν τη ροή του ρωσικού πετρελαίου μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Το Kairos έχει τεθεί υπό κυρώσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ το Virat έχει χαρακτηριστεί από τις ΗΠΑ και την ΕΕ.
Ανακοίνωση της τουρκικής Αρχής Ναυτιλίας
VIRAT isimli tanker, Karadeniz’de takribi 35 deniz mili açıkta isabet aldığını bildirmiş, olay yerine kurtarma unsurları ve ticari gemi yönlendirilmiştir. Gemideki 20 personelin durumu iyi olup makine dairesinde yoğun duman tespit edilmiştir. Süreç takip edilmektedir. pic.twitter.com/gbkkywPqeW
— DENİZCİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (@denizcilikgm) November 28, 2025
Το δεξαμενόπλοιο VIRAT ανέφερε ότι δέχθηκε πλήγμα περίπου 35 ναυτικά μίλια ανοιχτά στη Μαύρη Θάλασσα. Στο σημείο έχουν κατευθυνθεί σωστικά μέσα και εμπορικό πλοίο. Η κατάσταση των 20 μελών του πληρώματος είναι καλή, ενώ έχει εντοπιστεί έντονος καπνός στη μηχανή. Η διαδικασία παρακολουθείται.
Δεν είναι η πρώτη φορά που πλοία συνδεδεμένα με τη Μόσχα υφίστανται εκρήξεις φέτος. Στους πρώτους μήνες του 2025 σημειώθηκαν επίσης αρκετές εκρήξεις που χτύπησαν εμπορικά πλοία με ιστορικό προσεγγίσεων σε ρωσικά λιμάνια.
Προς το παρόν δεν είναι γνωστό τι συνέβη σε αυτά τα πλοία και —αν πράγματι δέχθηκαν επίθεση— ποιος είναι υπεύθυνος.
Το Πολεμικό Ναυτικό της Ισπανίας, το οποίο εκδίδει προειδοποιήσεις ναυσιπλοΐας για την περιοχή, αναφέρει ότι υπάρχει επίσης σημαντικός κίνδυνος από πλωτές νάρκες σε τμήματα της Μαύρης Θάλασσας από την αρχή της σύγκρουσης.
Το Kairos είναι δεξαμενόπλοιο τύπου Suezmax, του οποίου το προηγούμενο ταξίδι ήταν από το ρωσικό λιμάνι Νοβοροσίσκ προς την ΠαραΝτίπ της Ινδίας, μεταφέροντας το βασικό κωδικό πετρέλαιο Urals της Μόσχας. Σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων του Bloomberg, επέστρεφε στο ρωσικό λιμάνι για να φορτώσει το επόμενο φορτίο του τη στιγμή του περιστατικού.
Όπως το Kairos, έτσι και το Virat ήταν άδειο τη στιγμή που δέχτηκε πλήγμα. Φαίνεται ότι παρέμενε ακίνητο στο δυτικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας για το μεγαλύτερο μέρος του έτους, μετά την υπαγωγή του στη λίστα κυρώσεων του Office of Foreign Assets Control (OFAC) των ΗΠΑ στις 10 Ιανουαρίου.
Οι διαχειριστές και των δύο πλοίων, όπως αναγράφονται στη διεθνή βάση δεδομένων ασφάλειας Equasis, δεν ανταποκρίθηκαν σε κλήσεις και email για σχολιασμό.
Ο Βόσπορος, σημαντική εμπορική δίοδος για προϊόντα όπως το ρωσικό πετρέλαιο που προέρχεται από τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, παραμένει ανοιχτός. Το Kairos φέρει σημαία Γκάμπια, σύμφωνα με τον πράκτορα. Για το Virat, η Equasis δεν εμφανίζει καταγεγραμμένη σημαία.
Rusya’nın Novoroski limanına seyreden boş KAIROS tankeri, kıyılarımızdan 28 mil açıkta, dışarıdan bir etkiyle yangın çıktığı ihbarı alınmış olup gemideki 25 personelin durumu iyidir, denizcilerin tahliyesi için bölgeye kurtarma unsurlarımız sevk edilmiş, süreç takip edilmektedir. pic.twitter.com/rVcHPXL4YC
— DENİZCİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (@denizcilikgm) November 28, 2025
Διαβάστε επίσης
Eurogroup: O Κυριάκος Πιερρακάκης και ο Βέλγος ομόλογος του ανταγωνίζονται για την προεδρία (Upd)
Τουρκία: Πυρκαγιά έπειτα από έκρηξη σε τάνκερ στη Μαύρη Θάλασσα – Ενδέχεται να χτύπησε σε νάρκη
Καναδάς: Σε τροχιά ανάπτυξης 2,6% «έτρεξε» η οικονομία το γ’ τρίμηνο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μεσσηνία: Ο πρώτος νομός με κάμερες σε όλους τους δήμους – Μνημόνια Συνεργασίας υπέγραψε ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης με τους δημάρχους
- Σωκράτης Φάμελλος: Διάλογος με την Τουρκία, ούτε βήμα πίσω στα εθνικά μας συμφέροντα
- Η Angelakos (Hellas) S.A παρέλαβε το νεότευκτο Gallia Graeca II και ναυπηγεί άλλα επτά πλοία
- Αποκαταστάθηκε η ηλεκτροδότηση σε Σπάτα, Παιανία και Πικέρμι