To GP του Κατάρ είναι η τελευταία προσθήκη στο ημερολόγιο της F1 μαζί με το Λας Βέγκας.
Οι Καταριανοί μπήκαν στο παιχνίδι προσφέροντας 1 δις δολάρια για 10ετή συμφωνία. Το φετινό Grand Prix του Κατάρ είναι ο προτελευταίος αγώνας της σεζόν και ο τελευταίος που θα διεξαχθεί με τη μορφή Sprint. Έρχεται μόλις μία εβδομάδα μετά το Λας Βέγκας, το οποίο απέχει 13.000 χιλιόμετρα σε ευθεία γραμμή από τη Λουσέιλ. Αμφότεροι οι αγώνες όπως άλλωστε και ο τελικός στο Άμπου Ντάμπι, διεξάγονται νύχτα, αλλά ο καιρός δεν θα μπορούσε να είναι πιο διαφορετικός. Ενώ οι συνθήκες στην έρημο της Νεβάδα ήταν κρύες, στο Κατάρ οι οδηγοί θα πρέπει να αντιμετωπίσουν ζέστη και υγρασία παρόμοια με αυτές που βίωσαν στη Σιγκαπούρη. Η πίστα της Μέσης Ανατολής είναι ιδιαίτερα απαιτητική για τα ελαστικά και αυτό οδήγησε στην εισαγωγή ενός έκτακτου μέτρου, περιορίζοντας τον αριθμό των γύρων που μπορούν να διανυθούν από ένα σετ ελαστικών σε 25. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πρέπει να αλλάξουν ελαστικά τουλάχιστον δύο φορές κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Η πίστα της Λουσέιλ σχεδιάστηκε αρχικά ως πίστα αγώνων μοτοσικλετών, κάτι που είναι εμφανές από τη μάλλον μοναδική της διάταξη: γρήγορη και με στροφές, με μια ευθεία που ξεπερνά το ένα χιλιόμετρο σε μήκος. Η πίστα, στα περίχωρα της Ντόχα, θέτει στους οδηγούς, στα μονοθέσια και στα ελαστικά κάποιες ασυνήθιστες προκλήσεις. Διαθέτει 16 στροφές, δέκα εκ των οποίων είναι δεξιές, ενώ η τοποθεσία της μέσα στην έρημο σημαίνει ότι συχνά φυσάει άμμος στην πίστα, επηρεάζοντας αναπόφευκτα την εξέλιξη κρατήματος της πίστας (track evolution). Σε μια προσπάθεια να αποτραπεί αυτό έχουν δημιουργήσει περιοχές με τεχνητό γρασίδι γύρω από την πίστα.

Οι υψηλές θερμοκρασίες είναι ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα του τριημέρου στο Κατάρ. Παρά το γεγονός ότι ο αγώνας διεξάγεται τη νύχτα, η υψηλή υγρασία, σε συνδυασμό με την αποθηκευμένη θερμότητα που συσσωρεύτηκε κατά τις ώρες της ημέρας, καθιστά το κόκπιτ ένα πολύ απαιτητικό περιβάλλον, σε βαθμό που, τα προηγούμενα χρόνια, ορισμένοι οδηγοί ένιωσαν εξάντληση με το τέλος του Grand Prix. Από την πλευρά των ελαστικών, η θερμοκρασία της πίστας μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση τοπικής παραμόρφωσης λόγω υπερθέρμανσης, ακόμα κι αν, όπως είναι εμφανές από προηγούμενους αγώνες φέτος, η τρέχουσα γκάμα γομών φαίνεται να είναι πιο ανθεκτική σε αυτό το φαινόμενο.
Οι τρεις πιο σκληρές γόμες της σειράς της Pirelli επιλέχθηκαν για τη Ντόχα. Οι C1, C2 και C3 αποτελούν την προφανή επιλογή σε μια πίστα όπου τα ελαστικά υπόκεινται σε επίπεδα ενέργειας παρόμοια με αυτά στη Σουζούκα. Είναι οι μόνες γόμες που έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ για αυτό το Grand Prix. Αυτό το τρίο γομών έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν τρεις φορές φέτος, όλες στο πρώτο μέρος της σεζόν, στην Ιαπωνία, στο Μπαχρέιν και στην Ισπανία. Οι περισσότερες στροφές στην πίστα της Λουσέιλ είναι υψηλής ταχύτητας, πράγμα που σημαίνει ότι τα ελαστικά έχουν ελάχιστο χρόνο να ανακάμψουν και το τμήμα που τα καταπονεί περισσότερο είναι από τη στροφή 12 έως τη 14. Η επιφάνεια της πίστας, η οποία είναι αρκετά λεία, προκαλεί συνήθως τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining), που συμβάλλει στην παραγωγή υψηλού ρυθμού φθοράς στα ελαστικά.

Κάθε σετ ελαστικών που παρέχεται στις ομάδες στην αρχή του αγωνιστικού τριημέρου μπορεί να καλύψει το πολύ 25 γύρους στην πίστα της Λουσέιλ. Οι γύροι θα υπολογίζονται σωρευτικά σε όλες τις περιόδους της πίστας, συμπεριλαμβανομένων των γύρων που διανύονται υπό την παρουσία του Αυτοκινήτου Ασφαλείας (Safety Car) ή του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας (Virtual Safety Car). Οι γύροι προς το grid (σχηματισμού), οι γύροι προθέρμανσης (formation laps) και αυτοί που ολοκληρώνονται μετά την καρό σημαία στο Sprint και στο Grand Prix δεν θα συμπεριληφθούν στον υπολογισμό. Καθώς το Grand Prix του Κατάρ διεξάγεται σε 57 γύρους, κάθε οδηγός αναπόφευκτα θα χρειαστεί να αλλάξει ελαστικά τουλάχιστον δύο φορές. Πριν την έναρξη του Grand Prix, η Pirelli θα ενημερώσει τις ομάδες πόσοι γύροι απομένουν διαθέσιμοι για κάθε σετ. Ο περιορισμός, ο οποίος συμφωνήθηκε με τη FIA, τη F1 και τις ομάδες, αποφασίστηκε για να αποτραπεί η εμφάνιση του μέγιστου επιπέδου φθοράς των ελαστικών, όπως συνέβη πέρυσι, όταν τα ελαστικά χρησιμοποιήθηκαν πέρα από τη διάρκεια ζωής τους, με διαχείριση της αποδόμησής τους. Ωστόσο, κάτι τέτοιο ασκεί υπερβολική καταπόνηση στην κατασκευή του ελαστικού.

Ο αγώνας αυτού του Σαββατοκύριακου θα είναι ο τέταρτος για το Grand Prix του Κατάρ, το οποίο είχε διεξαχθεί προηγουμένως το 2021, το 2023 και το 2024.
Ο Φερστάπεν είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στη Ντόχα, έχοντας κερδίσει τα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που καθιστά και τη Red Bull Racing την κατασκευάστρια ομάδα με τις περισσότερες νίκες. Το 2023, ο Ολλανδός εξασφάλισε τον τίτλο του πρωταθλητή στην πρωτεύουσα του Κατάρ. Έχει επίσης σημειώσει δύο από τους τρεις ταχύτερους γύρους αγώνα, αλλά έχει ξεκινήσει από την pole position μόνο μία φορά. Την πρώτη χρονιά, το 2021, ο Χάμιλτον κέρδισε εκκινώντας από την pole, για τη Mercedes.

Ο Νόρις έχει τη δική του ευκαιρία για να πάρει τον τίτλο στο Κατάρ. Η διαφορά των 24 βαθμών από τους Πιάστρι και Φερστάπεν που ισοβαθμούν στην 2η θέση (2ος λόγω αποτελεσμάτων ο Πιάστρι) επιτρέπει στο Βρετανό να διαχειριστεί την κατάσταση. Στο Κατάρ θα μοιραστούν 33 βαθμοί: 25 βαθμοί στο GP της Κυριακής 30/11, 8 στο Sprint του Σαββάτου 29/11. Άλλοι 25 βαθμοί θα μοιραστούν στο Άμπου Ντάμπι 7/12. Συνολικά 58 βαθμοί. Αν κάποιος από τους Φερστάπεν και Πιάστρι πάρει το μέγιστο, τότε θα φτάσει τους 424 βαθμούς Για να πάρει τον τίτλο στο Κατάρ ο Νόρις, θα πρέπει να μαζέψει 2 βαθμούς παραπάνω από τους Φερστάπεν και Πιάστρι. Για να το πετύχει αυτό, αρκεί να τερματίσει μπροστά τους, εντός βαθμών, τόσο στο Sprint όσο και στο GP.
Στην εκπομπή «Formula 1 Show», που ξεκινά στις 17:00, μία ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα, αποκλειστικά από το ΑΝΤ1+, ο απεσταλμένος στο Κατάρ, Πάνος Σεϊτανίδης, θα μεταφέρει το παρασκήνιο, το κλίμα από τα paddock και όσα δεν καταγράφουν οι κάμερες στον αγωνιστικό χώρο. Θα παρακολουθήσουμε ακόμα αποκλειστική συνέντευξη του Ντέιβιντ Κούλθαρντ, τη συναρπαστική εμπειρία ενός hot lap με οδηγό τον Βάλτερι Μπότας, καθώς και τις δηλώσεις που έκαναν στην κάμερα του ΑΝΤ1 οι δεκάδες celebrities που παρέλασαν στο κόκκινο χαλί που είχε στηθεί στα paddock του Las Vegas.
Στην παρουσίαση της εκπομπής θα βρίσκεται ο Τάκης Πουρναράκης. Μαζί του θα είναι η Μαρία Θωμά και ο Κώστας Λεώνης. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Μαρία Ανδρεάδη, Γιώργος Ανανίδας, Τάκης Πουρναράκης και Κώστας Λεώνης.

Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λωρίδα της Γάζας: Ισραηλινοί στρατιώτες πυροβόλησαν Παλαιστίνιους που βγήκαν από κτίριο με τα χέρια ψηλά
- Αντιπαράθεση Μ. Λαζαρίδη – Ευ. Λιακούλη για την κατάθεση μάρτυρα στην εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
- Ο γιος του Ανδρέα Λοβέρδου συνελήφθη μετά από καταδίωξη – «Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;» φέρεται να είπε στους αστυνομικούς
- OPEC+: Εξακολουθεί να προσανατολίζεται σε παύση των αυξήσεων στις αρχές του 2026
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Επιχείρηση δεν έκοψε 25.000 αποδείξεις σε δυο χρόνια και ζήτησε… διαγραφή του προστίμου – Τι επικαλέστηκε στην εφορία για τη νομοθεσία
Trendyol: Αγωγή ύψους €500.000 από ελληνική εταιρεία για προσβολή εμπορικού σήματος και αθέμιτo ανταγωνισμό