Δεν θα είναι η πρώτη φορά που αναδεικνύεται πρωταθλητής στην πίστα της Λουσέιλ. Το 2023 ο Φερστάπεν εξασφάλισε τον 3ο του τίτλο στον αγώνα Sprint του Κατάρ. Ο Νόρις έχει τη δική του ευκαιρία για να πάρει τον τίτλο. Η διαφορά των 24 βαθμών από τους Πιάστρι και Φερστάπεν που ισοβαθμούν στην 2η θέση (2ος λόγω αποτελεσμάτων ο Πιάστρι) επιτρέπει στο Βρετανό να διαχειριστεί την κατάσταση.

Στο Κατάρ θα μοιραστούν 33 βαθμοί: 25 βαθμοί στο GP της Κυριακής 30/11 (απευθείας 18:00 ΑΝΤ1+), 8 στο Sprint του Σαββάτου 29/11 (απευθείας 16:00 ΑΝΤ1+). Άλλοι 25 βαθμοί θα μοιραστούν στο Άμπου Ντάμπι 7/12 (απευθείας 15:00, ΑΝΤ1+). Συνολικά 58 βαθμοί. Αν κάποιος από τους Φερστάπεν και Πιάστρι πάρει το μέγιστο, τότε θα φτάσει τους 424 βαθμούς Για να πάρει τον τίτλο στο Κατάρ ο Νόρις, θα πρέπει να μαζέψει 2 βαθμούς παραπάνω από τους Φερστάπεν και Πιάστρι. Για να το πετύχει αυτό, αρκεί να τερματίσει μπροστά τους, εντός βαθμών, τόσο στο Sprint όσο και στο GP.

1

F1

To 2023 και το 2024, νικητής στο Κατάρ ήταν ο Φερστάπεν. Πέρυσι στο βάθρο μαζί του ανέβηκαν οι Λεκλέρκ και Πιάστρι. Ο Αυστραλός πέρυσι, όπως και πρόπερσι κέρδισε στον αγώνα Sprint. Μάλιστα στο Sprint του 2023 ήταν η πρώτη νίκη του στη F1.

Το Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο της Λουσέιλ έχει μήκος 5.4km (57 γύροι). Φτιάχτηκε το 2004 και έγινε γνωστή στην κοινότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού φιλοξενώντας αγώνες μηχανών. Είναι δεξιόστροφη, με 16 στροφές μέσης ή υψηλής ταχύτητας και μια πολύ μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού, μήκους πάνω από 1 km που προσφέρεται για προσπεράσματα. Είναι ιδιαίτερα απαιτητική πίστα για τα ελαστικά.

Διαθέσιμες θα είναι οι τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας C1, C2, C3. Επιπλέον αποφασίστηκε για λόγους ασφαλείας κάθε σετ ελαστικών να χρησιμοποιηθεί έως 25 γύρους στον αγώνα. Οπότε υποχρεωτικά όλοι οι οδηγοί θα κάνουν δυο αλλαγές ελαστικών. Καθώς πρόκειται για Σαββατοκύριακο με αγώνα Sprint, κάθε οδηγός θα έχει 2 σετ σκληρής γόμας, 4 σετ μεσαίας γόμας και 6 σετ μαλακής γόμας.

F1

Είναι ξεκάθαρο λοιπόν πως τα μονοθέσια που είναι πιο ευγενικά με τα ελαστικά (McLaren, Ferrari) χάνουν το στρατηγικό πλεονέκτημά τους σε μια πίστα που θεωρητικά η μια αλλαγή ελαστικών αντί για δυο θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά. Αντίστοιχη απόφαση είχε παρθεί και το 2023 γιατί η αιχμηρή διαμόρφωση των κερμπ τραυμάτιζε τα ελαστικά. Φέτος η απόφαση έχει να κάνει με τα επίπεδα φθοράς των ελαστικών που πέρυσι άγγιξαν τα όρια ασφαλείας. Θυμίζουμε πως το 2023 οι οδηγοί είχαν φτάσει στα όρια τους λόγω ζέστης.

Φέτος η πρόβλεψη του καιρού δίνει πιο ήπιες συνθήκες με τη θερμοκρασία αέρα να έχει διακύμανση από 18 – 28 βαθμούς Κελσίου. Ο αγώνας γίνεται στις 19:00 ώρα τοπική υπό το φως των προβολέων. Αντίθετα τα μονοθέσια των Red Bull και Mercedes που φθείρουν περισσότερο τα λάστιχα θα έχουν τη δυνατότητα να πιέσουν χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη διαχείριση καθώς μπορούν να συμπληρώνουν 102km με κάθε σετ ελαστικών.

F1

Διαβάστε επίσης:

Η ΑΙΟΝ στην Ελλάδα

H Mustang Dark Horse του Ρίτσαρντ Χάμοντ

Leapmotor B10: Δείτε πως τα πήγε στα crash test