Τηλεοπτικά δικαιώματα, Champions League και δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτές είναι οι τρεις φράσεις που περιγράφουν ό,τι ζούμε τα τελευταία 24ωρα στην ευρωπαϊκή αγορά. Η νέα τετραετία 2027-2031 για τα ευρωπαϊκά κύπελλα, στον νέο κύκλο δικαιωμάτων, αποτελεί το πρώτο μεγάλο crash test του νέου μοντέλου της UEFA, με την UC3 και τη Relevent να βγάζουν στο σφυρί τις διοργανώσεις σε ένα περιβάλλον όπου οι πλατφόρμες streaming και τα κλασικά pay TV δίνουν πόλεμο χαρακωμάτων.
Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: από τα σημερινά περίπου 4,4 δισ. ευρώ έσοδα τον χρόνο, η UEFA θέλει να ακουμπήσει τα 5 δισ. στη νέα περίοδο και να φτάσει μέχρι και τα 6,5 δισ. ως το 2031 (!).
Με τις προσφορές που έπεσαν στο τραπέζι σε Αγγλία, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία και Γαλλία, δείχνει ότι το πλάνο βγαίνει. Το ερώτημα είναι ποιος θα πληρώσει την τελική νύφη.
Ναι, φυσικά ο συνδρομητής.
Ο αμερικανικός γίγαντας που «μπουκάρει» στην Ευρώπη
Ο μεγάλος νικητής του πρώτου γύρου είναι ένας και έχει αμερικανικό διαβατήριο. Η Paramount, το νέο σχήμα μετά τη συγχώνευση Paramount – Skydance, μπαίνει με φόρα στην καρδιά του ποδοσφαιρικού προϊόντος της UEFA.
-Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Paramount+ παίρνει το βασικό πακέτο του Champions League για την τετραετία 2027-2031, ρίχνοντας στο καναβάτσο την TNT Sports που πλήρωνε ως τώρα 1 δισ. λίρες για τον τρέχοντα κύκλο και προσπάθησε χωρίς επιτυχία να υπερασπιστεί τη θέση της.
-Η Paramount είναι preferred bidder στη Γερμανία, αναλαμβάνοντας την πρώτη επιλογή κάθε Τρίτη βράδυ και όλα τα υπόλοιπα ματς και highlights, με την Amazon να κρατά το πρώτο pick της Τετάρτης.
Πρόκειται για repositioning ολόκληρου του ομίλου ως global sports streaming power. Ήδη έχει τα δικαιώματα του Champions League στις ΗΠΑ μέσω CBS και Paramount+, τώρα πατάει πόδι και στο ευρωπαϊκό σπίτι του θεσμού. Και μάλιστα σε δύο από τις πιο ακριβές αγορές του πλανήτη.

Πίσω από όλα αυτά βρίσκεται ο Ντέιβιντ Έλισον, γιος του Λάρι Έλισον της Oracle, με αντίστοιχου βεληνεκούς κεφάλαια και φιλοδοξίες. Όταν έχεις τέτοιου τύπου πλάτες, το να τινάξεις την μπάνκα για να πάρεις το Champions League στην Αγγλία είναι περισσότερο στρατηγική επένδυση παρά ρίσκο.
Sky, Amazon, BBC: η Αγγλία γίνεται… παζλ τριών συνδρομών
Στην Αγγλία το τοπίο γίνεται πιο περίπλοκο από ποτέ. Για να δει κάποιος όλα τα ευρωπαϊκά Κύπελλα από το 2027 χρειάζεται:
-Paramount+ για το κύριο πακέτο του Champions League
-Amazon Prime Video για το πρώτο pick της Τρίτης
-Sky Sports για όλα τα ματς του Europa League και του Conference League
-BBC για highlights του Champions League την Τετάρτη
Με απλά λόγια, το μοντέλο «ένα κανάλι, όλα τα ευρωπαϊκά» έχει… πεθάνει. Το νέο αφήγημα είναι «σπάμε τα πακέτα, ανεβάζουμε τον συνολικό λογαριασμό και πολλαπλασιάζουμε τις ροές εσόδων». Για τους ομίλους βγάζει νόημα, για τον μέσο φίλαθλο όμως σημαίνει 3-4 συνδρομές για να νιώθει ότι δεν μένει απ’ έξω.
1,46 δισ. ευρώ από την Telefónica
Στην Ισπανία, η Telefónica (μητρική της Movistar) έβγαλε το μπλοκάκι και έγραψε ένα νούμερο που μιλάει από μόνο του: 1,464 δισ. ευρώ για να διατηρήσει αποκλειστικά όλες τις διοργανώσεις της UEFA (Champions League, Europa League, Conference League, Super Cup και Youth League) για τις σεζόν 2027-28 έως 2030-31. Περίπου 366 εκατ. ευρώ τον χρόνο, δηλαδή αύξηση 14% σε σχέση με τον προηγούμενο κύκλο.
Η Movistar+ κρατάει έτσι τον πλήρη έλεγχο της premium μπάλας, μεταδίδοντας πάνω από 500 αγώνες ευρωπαϊκών διοργανώσεων κάθε χρόνο. Μοναδική… παραχώρηση η συν-μετάδοση του τελικού του Champions League με τη δημόσια RTVE.
Σε μια αγορά όπου τα OTT και οι τεχνολογικοί γίγαντες καραδοκούν, η Telefónica στέλνει μήνυμα ότι το ποδόσφαιρο παραμένει η ραχοκοκαλιά της pay TV στρατηγικής της. Πληρώνει περισσότερο, αλλά κρατάει το προϊόν που την διαφοροποιεί και μπορεί να το μεταπωλήσει χονδρικά εφόσον το κρίνει απαραίτητο.
Η επάνοδος του Canal+ με σούπερ deal
Στη Γαλλία, το Canal+ έκανε αυτό που περίμεναν πολλοί αλλά λίγοι πίστευαν ότι θα καταφέρει σε τέτοια τιμή: κράτησε όλες τις διοργανώσεις της UEFA – Champions League, Europa League, Conference League – μέχρι το 2031.

Με δεδομένο ότι έχει ήδη χάσει τη Ligue 1, το να ασφαλίσει το ευρωπαϊκό πακέτο ως αποκλειστικός πάροχος είναι θέμα επιβίωσης και brand. Ο Μαξίμ Σααντά, CEO του ομίλου, το παρουσίασε ως απόδειξη ότι η πλατφόρμα διαθέτει «την κορυφαία ποδοσφαιρική προσφορά στον κόσμο». Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, αλλά με Premier League, Formula 1, MotoGP και τώρα όλες τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις, το Canal+ έχει χτίσει το απόλυτο premium πακέτο για τον Γάλλο συνδρομητή.
Το TF1 αναμένεται να συνεχίσει να παίρνει τον τελικό του Champions League free-to-air, όμως όλη η υπόλοιπη σεζόν είναι «κλειδωμένη» πίσω από το paywall του Canal+.
Πόλεμος streaming σε Γερμανία και Ιταλία: μοιρασιά ρόλων και
Σε Γερμανία και Ιταλία το μοντέλο είναι πιο «συλλογικό» αλλά όχι λιγότερο ακριβό.
Γερμανία
-Paramount+ παίρνει την Τρίτη και όλα τα υπόλοιπα ματς και highlights του Champions League
-Amazon Prime Video έχει το πρώτο pick της Τετάρτης
-ZDF μπαίνει στο παιχνίδι με highlights
-DAZN αναλαμβάνει όλα τα ματς Europa League και Conference League
Ιταλία
-Amazon Prime Video με πρώτο pick Τετάρτης στο Champions League
-Sky Italia με τα υπόλοιπα ματς Champions League και όλα τα Europa/Conference
Είναι ξεκάθαρο ότι η UEFA και η Relevent έχουν επιλέξει να “σπάσουν” το προϊόν σε κομμάτια, για να μην εξαρτώνται από έναν μόνο υπερ-πάροχο σε κάθε χώρα και να δημιουργούν ανταγωνισμό μεταξύ πλατφορμών. Η παράπλευρη απώλεια είναι το απόλυτο μπέρδεμα για τον χρήστη, αλλά όταν ο στόχος είναι τα 5 και 6,5 δισ. ευρώ, η απλότητα δεν είναι προτεραιότητα.
UC3, Relevent και το νέο μοντέλο
Όλα αυτά τα deals είναι αποτέλεσμα μιας δομικής αλλαγής που έχει περάσει κάπως… χαμηλά στο ευρύ κοινό αλλά αλλάζει τα πάντα στο παρασκήνιο.

Η UEFA δεν πουλά πια μόνη της τα δικαιώματα, ούτε μέσω της παλιάς Team Marketing. Ο νέος παίκτης είναι η UC3, η κοινή εμπορική εταιρεία UEFA – European Club Association, δηλαδή η φωνή των μεγάλων συλλόγων μέσα στο ταμείο. Συνεργάζεται με τη Relevent Football Partners, εταιρεία αμερικανικών συμφερόντων (Stephen Ross, Miami Dolphins), η οποία έχει υποσχεθεί συγκεκριμένο ramp-up εσόδων: από τα 4,4 δισ. ευρώ σήμερα στα 5 δισ. από το 2027 και με στόχο τα 6,5 δισ. μέχρι το 2031.
Με λίγα λόγια, το μοντέλο έγινε ακόμα πιο αμερικανικό: μεγάλοι όμιλοι, μακροχρόνια deals, segmentation του προϊόντος, μεγιστοποίηση revenues. Το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο γίνεται πιο business από ποτέ.
Εν κατακλείδι…
…το Champions League γίνεται όλο και πιο χρυσοφόρο για την UEFA και τους broadcasters, αλλά ταυτόχρονα όλο και πιο «premium» για εκείνον που θέλει απλώς να δει την ομάδα του. Η επόμενη τετραετία 2027-2031 δεν θα κριθεί μόνο στους ισολογισμούς, αλλά και στην υπομονή – και στην τσέπη – των συνδρομητών σε όλη την Ευρώπη.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- THE DOLLI Sunday Table: Η Aκρόπολη στο πιάτο μας με φρέσκα θαλασσινά, χρώματα κι αρώματα
- Η διακύβευση των εκλογών: Ποια οικονομική στρατηγική θα κυβερνήσει;
- Αποκάλυψη mononews: Αυτός είναι ο συμβιβασμός Κούστα – Γιαννικοπούλου – Το ποσό που εισέπραξε η πρώην και τα «τριαντάφυλλα» του Σαγκάλ
- Σε ρυθμούς Fed οι αγορές – Μπορεί ο Δεκέμβριος να ανατρέψει το βαρύ κλίμα στις αγορες;