Η Cayenne αποτέλεσε το πρώτο SUV της Porsche. Αμφισβητήθηκε αρχικά αλλά εν τέλει κατάφερε να μεταφέρει επιτυχώς τον θρυλικό χαρακτήρα της μάρκας σε ένα εντελώς καινούργιο κομμάτι της αγοράς. Το σπορ αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις έγινε παγκόσμια επιτυχία αμέσως μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του τον Σεπτέμβριο του 2002.

Τώρα, μια νέα εποχή ξεκινά με το πλήρως ηλεκτρικό Cayenne. Με περίπου το 36% των σπορ αυτοκινήτων της, που πωλούνται παγκοσμίως να είναι ηλεκτρικά, η Porsche αλλάζει γρήγορα. Το Cayenne Electric είναι το επόμενο ορόσημο σε αυτή την επιτυχημένη ιστορία και συμπληρώνει την υπάρχουσα προσφορά μοντέλων Cayenne με κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικών στο πνεύμα μιας εντελώς ευέλικτης επιλογής κινητήρων Porsche.

1


Η πλήρως ηλεκτρική οικογένεια Cayenne αποτελείται αρχικά από δύο μοντέλα: το Cayenne Electric και το Cayenne Turbo Electric – και τα δύο με τετρακίνηση και ως εκ τούτου εξοπλισμένα με το ηλεκτρονικό σύστημα Porsche Traction Management (ePTM). Το Cayenne Turbo επιταχύνει από 0-100 km/h σε 2,5 δευτερόλεπτα, από 0-200 km/h σε 7,4 δευτερόλεπτα και φτάνει στην τελική ταχύτητα των 260 km/h. Αυτή η ισχυρή απόδοση καθίσταται δυνατή σε ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν ως και 850 kW (1.156 PS) και έως 1.500 Nm ροπής όταν ενεργοποιείται η λειτουργία ελέγχου εκκίνησης «Launch Control». Η παραλλαγή Turbo διαθέτει άμεση ψύξη λαδιού του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα για να εξασφαλίσει υψηλή συνεχή απόδοση ισχύος και αποδοτικότητα. Αυτή είναι μια καινοτομία από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Σε κανονική λειτουργία οδήγησης, είναι διαθέσιμα έως 630 kW (857 PS). Μέσω της λειτουργίας «Push-to-Pass»,μπορούν να ενεργοποιηθούν επιπλέον 130 kW (176 PS) για 10 δευτερόλεπτα με το πάτημα ενός κουμπιού. Το απλό μοντέλο Cayenne έχει 300 kW (408 PS) σε κανονική λειτουργία και 325 kW (442 PS) και 835 Nm ροπής με «Launch Control». Επιταχύνει από 0-100 km/h σε 4,8 δευτερόλεπτα, φτάνοντας στην τελική ταχύτητα των 230 km/h.


Το Cayenne Electric προσφέρει επίσης υψηλές τιμές ανάκτησης ενέργειας, επιτυγχάνοντας επίπεδα Formula E με ισχύ ανάκτησης έως και 600 kW. Στην καθημερινή ζωή, περίπου το 97% της κινητικής ενέργειας του οχήματος ανακτάται από τους ηλεκτροκινητήρες. Τα μηχανικά φρένα σπάνια χρειάζεται να παρέμβουν. Στο Cayenne Turbo, το σύστημα πέδησης «Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)» είναι επίσης διαθέσιμο για αυτήν την περίπτωση, ως προαιρετικός εξοπλισμός. Το Cayenne Electric οφείλει μεγάλο μέρος της ευελιξίας του στο σασί του. Η προσαρμοζόμενη αερανάρτηση με το σύστημα «Porsche Active Suspension Management (PASM)» είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού και στα δύο μοντέλα. Το Turbo διαθέτει επίσης τη λειτουργεία περιορισμένης ολίσθησης του πίσω διαφορικού «Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)». Τα δύο μοντέλα μπορούν να εξοπλιστούν με τετραδιεύθυνση στον πίσω άξονα, μέσω της οποίας στρίβουν αντίθετα οι πίσω τροχοί έως και πέντε μοίρες χαρίζοντας στην ευελιξία του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το σύστημα ανάρτησης «Porsche Active Ride» είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο, πρόκειται για το ενεργό σύστημα ανάρτησης, γνωστό από τα σπορ σεντάν της Porsche. Εξισορροπεί σχεδόν πλήρως τις κινήσεις του αμαξώματος και εξασφαλίζει εξαιρετική σταθερότητα, δυναμική και άνεση.


Στην καρδιά των ηλεκτροκίνητων μοντέλων Cayenne βρίσκεται η πρόσφατα αναπτυγμένη μπαταρία υψηλής τάσης 800V με χωρητικότητα 113 kWh, η οποία ψύχεται για βέλτιστη θερμική διαχείριση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια αυτονομία έως 642 km (WLTP) για το Cayenne Electric και έως 623 km για το Turbo. Χάρη στην τεχνολογία 800-volt, η Cayenne φορτίζει με ισχύ φόρτισης συνεχούς ρεύματος έως 400kW. Το επίπεδο φόρτισης (SoC) μπορεί να αυξηθεί από 10 σε 80 τοις εκατό σε λιγότερο από 16 λεπτά. Αυτό αντιστοιχεί σε απόσταση 325 χιλιομέτρων (Cayenne) ή 315 χιλιομέτρων (Cayenne Turbo). Η ισχυρή απόδοση φόρτισης ήταν πρωταρχικός στόχος κατά την ανάπτυξη του νέου Cayenne. Η Cayenne Electric είναι επίσης η πρώτη Porsche που υποστηρίζει προαιρετικά την επαγωγική φόρτιση, ένα σύστημα που φορτίζει έως και 11 kW. Το μόνο που απαιτεί η ασύρματη φόρτιση της Porsche είναι ο χρήστης να σταθμεύει πάνω σε μια επιδαπέδια πλάκα με ενσωματωμένο φορτιστή. Έπειτα, η διαδικασία φόρτισης ξεκινά αυτόματα.


Το Cayenne Electric συνδυάζει τις χαρακτηριστικές αναλογίες της μάρκας Porsche με μια σαφώς ανεπτυγμένη φιλοσοφία σχεδιασμού. Τα κυριότερα σημεία περιλαμβάνουν το χαμηλό καπό με λεπτούς προβολείς LED Matrix. Αυτά τονίζουν το πλάτος του οχήματος και συνδυάζουν όλες τις λειτουργίες φωτισμού σε μία μονάδα. Τα έντονα ανάγλυφα φτερά είναι επίσης πολύ χαρακτηριστικά άλλων σχεδίων της Porsche, όπως και η «flyline» – η εμβληματική, ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή της οροφής. Η πλάγια όψη χαρακτηρίζεται από πόρτες χωρίς πλαίσιο και μια εντυπωσιακή πτυχή στην επιφάνεια της πόρτας. Οι πλαϊνές ποδιές έχουν ευδιάκριτο τρισδιάστατο σχεδιασμό. Η διχρωμία υπογραμμίζει τις σπορ αναλογίες του αυτοκινήτου. Τα ειδικά για το μοντέλο προστατευτικά των θόλων τροχών τονίζουν τον off-road χαρακτήρα του. Εντυπωσιακές λεπτομέρειες στο πίσω μέρος, όπως η φωτεινή λωρίδα με τη χαρακτηριστική 3D εμφάνιση και τα κινούμενα γραφικά, καθώς και τα φωτιζόμενα γράμματα Porsche, υπογραμμίζουν τη σύγχρονη φιλοσοφία σχεδιασμού.


Για υποψήφιους πελάτες με ειδικές απαιτήσεις όσον αφορά τη γωνία προσέγγισης και την ανθεκτικότητα, υπάρχει το πακέτο Off-Road. Το μπροστινό τμήμα του με τροποποιημένη γεωμετρία βοηθά στην ασφαλή πλοήγηση σε δύσβατους χωματόδρομους, ιδιαίτερα απότομες ανηφόρες ή κατηφόρες και δύσκολα εδάφη. Χάρη στον συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25, το νέο Cayenne Electric είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά SUV στην κατηγορία του, προσφέροντας οφέλη όσον αφορά την αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας. Το σύστημα «Porsche Active Aerodynamics (PAA)» προσαρμόζει με ακρίβεια τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στις αντίστοιχες συνθήκες οδήγησης και την ταχύτητα και, παράλληλα με μια αποτελεσματική στρατηγική ελέγχου, συμβάλλει επίσης στη δυναμική οδήγησης που αναμένεται από τη μάρκα με επιπλέον κάθετη δύναμη (downforce). Τα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία περιλαμβάνουν κινούμενα πτερύγια ψύξης αέρα στο μπροστι-νό μέρος, μια προσαρμοζόμενη αεροτομή οροφής και τις καινοτόμες, ενεργές αεροτο-μές στο πίσω μέρος του Turbo. Επιπλέον, επεκτείνουν τα πλευρικά πτερύγια και βελ-τιώνουν τα χαρακτηριστικά ροής του αέρα, γεγονός που οδηγεί σε αύξηση της αυτο-νομίας, ειδικά σε υψηλότερες ταχύτητες. Άλλα αεροδυναμικά μέτρα περιλαμβάνουν τις αεροκουρτίνες στο μπροστινό τμήμα του αμαξώματος, ένα σχεδόν πλήρως κλειστό, κάτω μέρος του οχήματος, ειδικές αεροδυναμικές ζάντες και έναν διαχύτη στο πίσω μέρος.


Το νέο Cayenne Electric είναι 55 χιλιοστά μακρύτερο από το μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το νέο SUV έχει μήκος 4.985 mm, πλάτος 1.980 mm και ύψος 1.674 mm. Η διαφορά είναι μεγαλύτερη στο μεταξόνιο (3.023 mm), όπου μια αύξηση σχεδόν 13 εκατοστών σημαίνει περισσότερο χώρο για τα πίσω πόδια και άνεση για τους επιβάτες στο πίσω μέρος μεγαλύτερη από ποτέ. Το σύστημα πίσω καθισμάτων είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο στον βασικό εξοπλισμό και προσφέρει ευέλικτες επιλογές ρύθμισης από μια θέση άνεσης σε μια θέση φορτίου. Η χωρητικότητα των αποσκευών είναι 781 έως 1.588 λίτρα, συν τον μπροστινό χώρο αποσκευών 90 λίτρων. Η χρηστική αξία του νέου αυτοκινήτου υπογραμμίζεται επίσης από την ικανότητα ρυμούλκησης έως και 3,5 τόνων, ανάλογα με τον εξοπλισμό.


Στον τομέα της ψηφιοποίησης, η νέα φιλοσοφία «Porsche Driver Experience» έχει ως επίκεντρο την οθόνη «Flow Display» – μια κομψή καμπυλωτή οθόνη OLED που ενσωματώνεται στην κεντρική κονσόλα και επιτρέπει τον σαφή διαχωρισμό μεταξύ της οθόνης και των περιοχών ελέγχου. Συμπληρώνεται από έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με τεχνολογία OLED 14,25 ιντσών και προαιρετική οθόνη συνοδηγού 14,9 ιντσών. Συνδυαστικά, το αποτέλεσμα είναι η μεγαλύτερη οθόνη προβολής που έχει υπάρξει ποτέ σε μια Porsche. Για πρώτη φορά στο Cayenne, διατίθεται επίσης ένα σύστημα Head-up Display (HUD) με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (AR), το οποίο προβάλλει οπτικά μια επιφάνεια οθόνης 87 ιντσών σε απόσταση 10 μέτρων μπροστά από το όχημα. Όλες οι οθόνες ενσωματώνονται άψογα στην εσωτερική αρχιτεκτονική. Τα κουμπιά και τα χειριστήρια για ιδιαίτερα συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες, όπως ο κλιματισμός και η ένταση ήχου, είναι αναλογικά. Επιπλέον, έχει αναπτυχθεί ένα υποβραχιόνιο που επιτρέπει στον οδηγό να χειρίζεται τα ψηφιακά και αναλογικά στοιχεία εργονομικά – ακόμη και σε ιδιαίτερα δυναμικές συνθήκες οδήγησης. Τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα Cayenne είναι διαθέσιμα για παραγγελία τώρα. Οι τιμές συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και του ειδικού ανά χώρα εξοπλισμού ξεκινούν από 105.200 ευρώ για το Cayenne και 165.500 ευρώ για το Cayenne Turbo στη Γερμανία.

Διαβάστε επίσης:

F1 Λας Βέγκας: Όλα στο 4

Οδηγούμε το Mazda 6e στην Ελλάδα

Toyota Hellas: Επίσημος Εταίρος Μετακίνησης της ΕOE ως και το 2028