Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Λάντο Νόρις (McLaren), ήταν ταχύτερος την πρώτη μέρα δράσης στην πίστα του Λας Βέγκας, σημειώνοντας χρόνο 1:33.602 στη δεύτερη περίοδο, η οποία διεξήχθη δύο ώρες νωρίτερα από πέρυσι. Πέρυσι στην ίδια περίοδο ταχύτερος ήταν ο Χάμιλτον με 1:33.825 ενώ ο χρόνος της pole (Ράσελ) ήταν στο 1:32.3. Δεύτερος σήμερα ήταν ο Κίμι Αντονέλι με Mercedes, 29 χιλιοστά πιο αργός από τον Άγγλο, με τον Σαρλ Λεκλέρ τρίτο για τη Ferrari.
Ο Μονεγάσκος που ήταν ταχύτερος στο FP1, σημείωσε την επίδοσή του με τη μέση γόμα σε αντίθεση με τους δύο μπροστά του που χρησιμοποίησαν την ταχύτερη μαλακή. Η διαφορά του από τη McLaren ήταν στα 161 χιλιοστά. Ο Λεκλέρκ δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει την περίοδο καθώς το μονοθέσιό του παρουσίασε πρόβλημα στο κιβώτιο. Έτσι έμεινε στην πίστα σε μια λωρίδα διαφυγής, λόγω τεχνικού προβλήματος.

Στην πρώτη ώρα των ελεύθερων δοκιμών, υπό τους προβολείς της πίστας του Las Vegas Strip Circuit, ο Λεκλέρ ήταν ο ταχύτερος με 1:34.802, μπροστά από τον Άλεξ Άλμπον με Williams και τον Γιούκι Τσουνόντα της Red Bull Racing. Οι περισσότεροι οδηγοί αξιολόγησαν πρώτα τη μεσαία γόμα, με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ (Sauber) να είναι ο μόνος που χρησιμοποίησε τη σκληρή.
Ο Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin) ήταν ο πρώτος που δοκίμασε την πιο μαλακή γόμα που έφερε η Pirelli εδώ. Όλα τα μονοθέσια είχαν χαμηλές κλίσεις στις αεροτομές παρόμοιες με τη Μόντσα. Στόχος η μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων και η αύξηση της τελικής ταχύτητας στη μεγάλη ευθεία των 1.9km.
Μερικές σταγόνες βροχής πριν την έναρξη του FP2 δεν επηρέασαν ουσιαστικά την κατάσταση της επιφάνειας της πίστας και σύντομα όλοι οι οδηγοί βγήκαν με τη μέση γόμα, με εξαίρεση τον Γκάμπριελ Μπορτολέτο με Sauber, ο οποίος αρχικά χρησιμοποίησε την C3, πριν ακολουθήσει τους υπόλοιπους στην C4. Ο Λίαμ Λόσον (Racing Bulls) ήταν ο πρώτος που επιχείρησε προσομοίωση κατατακτηρίων με τη μαλακή γόμα, με τους υπόλοιπους να τον ακολουθούν περίπου στα μισά της περιόδου.
Με 20 λεπτά να απομένουν, η κόκκινη σημαία βγήκε καθώς αναφέρθηκε ότι ένα καπάκι φρεατίου κινούνταν πριν τη στροφή 17. Η περίοδος ξανάρχισε με έξι λεπτά να απομένουν. Σχεδόν κανένας οδηγός δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει το γύρο του, καθώς αρχικά έμεινε από κιβώτιο η Ferrari του Λεκλέρκ.

Αμέσως μετά και ενώ απέμεναν μόλις δύο λεπτά, η κόκκινη σημαία βγήκε εκ νέου γιατί το καπάκι του φρεατίου συνέχισε να μετακινείται, έκτοτε η πίστα δεν άνοιξε ξανά καθώς δεν υπήρχε χρόνος. Ως αποτέλεσμα η κατάταξη των χρόνων δεν αποτυπώνει πλήρως την εικόνα, καθώς ορισμένοι οδηγοί δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν μια προσομοίωση κατατακτηρίων. Ο Λεκλέρκ για παράδειγμα όταν το επιχείρησε έχασε τον έλεγχο της Ferrari με έντονη υποστροφή που έδινε την εικόνα ότι η μαλακή γόμα που χρησιμοποιούσε για πρώτη φορά δεν είχε έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας.

Οι κόκκινες σημαίες κατέστησαν επίσης δύσκολη την αξιολόγηση της περιόδου, διότι οι οδηγοί δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν μεγάλες αποστάσεις ώστε οι ομάδες να αποκτήσουν χρήσιμα δεδομένα για τον αγώνα. Το γεγονός ότι η πίστα είναι πάντα πολύ βρώμικη στην αρχή του Σαββατοκύριακου σημαίνει ότι βελτίωση του κρατήματος θα είναι σημαντική και οι χρόνοι των γύρων θα συνεχίσουν να πέφτουν ραγδαία αύριο, αν το επιτρέψει η βροχή.

Όπως αναμενόταν, από την πρώτη κιόλας περίοδο ελεύθερων δοκιμών, η επίδραση της εξέλιξης της πίστας στο Λας Βέγκας ήταν πολύ αισθητή. Η πίστα κλείνει για την κανονική κυκλοφορία μόλις λίγες ώρες πριν βγουν τα μονοθέσια, οπότε ήταν πολύ βρώμικη αρχικά και άρχισε να αποκτά σταδιακά στρώμα από γόμα καθώς αυξανόταν ο αριθμός των γύρων, κάτι που αντικατοπτρίστηκε στη μείωση των χρόνων που παρατηρήθηκε από την αρχή έως το τέλος των περιόδων.
Οι χρόνοι ήταν χαμηλότεροι από εκείνους που είδαμε στην αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Στο FP1, οι χαμηλές θερμοκρασίες της πίστας οδήγησαν σε τοπική παραμόρφωση τη μέση και τη μαλακή γόμα αν και λιγότερο από πέρυσι, εν τέλει αυτό δεν επηρέασε τη φθορά.

Αυτός ο παράγοντας επηρέασε κυρίως τον εμπρός άξονα, ο οποίος υπόκειται στη μεγαλύτερη επίδραση ψύξης στην κύρια ευθεία και είναι επίσης η αιτία της υποστροφής που εμφανίζουν τα μονοθέσια σε αυτή την πίστα. Η διαφορά στη χρήση των ελαστικών επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τα διαφορετικά προγράμματα που υιοθέτησαν οι ομάδες.
Η μέση γόμα που χρησιμοποιήθηκε για περισσότερους γύρους με μεγάλα φορτία καυσίμου, εμφάνισε εντονότερα σημάδια τοπικής παραμόρφωσης σε σύγκριση με τη μαλακή που χρησιμοποιήθηκε σχεδόν αποκλειστικά σε προσομοιώσεις κατατακτηρίων γύρων. Η βελτίωση της πίστας και τα χαμηλά φορτία καυσίμου κατά τη διάρκεια της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών βοήθησαν στη σημαντική βελτίωση της εικόνας των ελαστικών. Η σκληρή γόμα δεν διαφέρει σε χρόνο πολύ από τη μέση και φαίνεται πως θα πρωταγωνιστήσει στον αγώνα της Κυριακής.

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για αύριο Σάββατο στις 06:00 το πρωί και θα μεταδοθούν απευθείας από ΑΝΤ1, ΑΝΤ1+.
Οι χρόνοι στο FP2 ήταν:
Διαβάστε επίσης:
Οδηγούμε το Mazda 6e στην Ελλάδα
Toyota Hellas: Επίσημος Εταίρος Μετακίνησης της ΕOE ως και το 2028
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Foxconn – Nvidia: Χτίζουν το μεγαλύτερο AI GPU data center στην Ταϊβάν αξίας 1,4 δισ. δολαρίων
- Χρηματιστήρια: Οι μετοχές οδεύουν προς τη χειρότερη εβδομάδα από τον Απρίλιο – «Βαρίδι» η Τεχνητή Νοημοσύνη
- Σταθερή ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα στην ευρωζώνη τον Νοέμβριο – Η Γερμανία παρέμεινε κινητήρια δύναμη
- TUDOR Ranger: Η επιστροφή του εμβληματικού εργαλείου που γεννήθηκε για ωμή περιπέτεια
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Νικόλας Πατέρας (Contships): Πώς μια επένδυση 11 εκατ. δολ. απέφερε 63 εκατ. δολ. – Η εντυπωσιακή απόδοση 472%