ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποιος είναι ο ρόλος των media σε ένα κόσμο που βρίσκεται εν μέσω διχαστικών πολιτικών, τεχνολογικών αλλαγών και οικονομικών προκλήσεων; Το Harvard Business School of Greece άνοιξε αυτή τη συζήτηση την Πέμπτη με έναν εκλεκτό καλεσμένο, τον Sir Mark Thompson, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του CNN.
Την εκδήλωση με τίτλο “The role of Media in a polarized world. The Future of News” (Ο ρόλος των Media σε έναν διχασμένο κόσμο. Το μέλλον της Ενημέρωσης) συντόνισε ο Στέλιος Ζαββός, πρόεδρος του HBS Club of Greece με τη συμμετοχή των δημοσιογράφων, Παύλου Τσίμα και Γιάννη Παλαιολόγου.
Τα media στην εποχή της Τεχνολογίας
Μεγάλο μέρος της συζήτησης αφορούσε την έλευση των νέων τεχνολογιών και της Τεχνητής Νοημοσύνης, με τους φόβους για το μέλλον του επαγγέλματος της δημοσιογραφίας να κυριαρχούν.
Ο Thomson παραδέχθηκε ότι οι εφαρμογές ΑΙ αποτελούν ένα πανίσχυρο εργαλείο, το οποίο είναι φιλικό προς τον χρήστη στην αναζήτηση ειδήσεων. «Είναι σύνηθες να μπαίνεις σε μία τέτοια εφαρμογή για να ενημερωθείς για τις ειδήσεις που σε ενδιαφέρουν. Η πληροφορία προέρχεται από εμάς τους δημοσιογράφους, όμως κανείς δεν το γνωρίζει».
Παρά τις δυσκολίες που φέρνει στα media η Τεχνητή Νοημοσύνη, ο Thomson εμφανίστηκε αισιόδοξος για τη χρήση της από την δημοσιογραφία. «Η τέχνη του ρεπορτάζ από τον ανθρώπινο παράγοντα δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμία τεχνολογία. Μπορούμε όμως να εκμεταλλευτούμε αυτή την τεχνολογία σε πολλές παραμέτρους της δουλειάς μας, ακόμα και στο fact checking, πάντα όμως με τη συμβολή φυσικής παρουσίας», σημείωσε.
Η κρίση εμπιστοσύνης
Ένα ακόμα ζήτημα που απασχολεί την δημοσιογραφία είναι η κρίση εμπιστοσύνης του κοινού στα παραδοσιακά μέσα, τάση που ενισχύουν πολιτικές δυνάμεις παγκοσμίως που στρέφονται για την επικοινωνία των πολιτικών τους σε νέες τεχνολογίες.
«Ως παραδοσιακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, πρέπει να μάθουμε όσο το δυνατόν περισσότερα για το κοινό μας. Πρέπει να παρέχουμε έγκυρα νέα, να προβάλουμε γεγονότα και στο τέλος, θεωρώ, ότι θα νικήσουμε αυτόν τον πόλεμο. Αυτό που κάνουμε είναι σημαντικό και με το σωστό marketing θα πείσουμε τον κόσμο για την ποιότητα των υπηρεσιών μας‘, σημείωσε ο Thompson.
Όσο για το μέλλον των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ο πρόεδρος του CNN υποστήριξε ότι η προσαρμοστικότητα θα αποτελέσει το κλειδί για τους επιτυχημένους δημοσιογραφικούς ομίλους.
«Η δημοσιογραφία στο μέλλον θα είναι πιο ανοιχτή στο κοινό, πιο πρακτική. Θα πρέπει να εξυπηρετεί τις ανάγκες του. Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν οι δημοσιογραφικοί όμιλοι είναι ότι στο μέλλον δεν θα πάμε σε μια καινούρια κατάσταση και θα μείνουμε σε αυτή. Θα πρέπει διαρκώς να αναπτύσσονται και να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- THE DOLLI: Η Αθήνα με μια νέα ματιά και την εκλεκτή αισθητική της Pauline Karpidas
- H «άγνωστη» τουρκική πρόκληση στο Αγαθονήσι, το Top Secret της Κίμπερλι, ο ελληνικός σκέτος του Χασάπη και ο Φραπές και η «κόμισσα» Ματσούκα
- Ιωάννα Μαρινοπούλου: Η ξανθιά καλλονή, ο έρωτας κι ο γάμος με τον Πάνο Μαρινόπουλο και η νέα ζωή με τον Ferragamo
- Προϋπολογισμός 2026: Tο τίμημα της χαμένης δεκαετίας