Το νέο Mazda 6e πάτησε Ελλάδα και είχαμε την ευκαιρία να συμπληρώσουμε τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του.

Καταρχάς και πριν μπούμε στη θέση του οδηγού το σχήμα του κλέβει τις εντυπώσεις. Εντάξει συνολικά η Mazda επιμένει διαφορετικά αλλά στην εποχή των SUV και των crossover να παρουσιάζεις coupe sedan είναι κόντρα στο ρεύμα. Το Mazda 6e είναι απευθείας ανταγωνιστής του Tesla Model 3 σύμφωνα με τους ανθρώπους της Mazda. Προσωπικά το βλέπω απέναντι και στα Toyota bz4X, BYD Seal και BMW i4. Με μήκος 4.9m και μεταξόνιο 2.9m είναι εξαιρετικά άνετο για τους επιβαίνοντες πόσο μάλλον που δεν υπάρχει και τούνελ μετάδοσης στο πάτωμα.

1

Το Mazda 6e είναι ξεχωριστό καθώς συνδυάζει την εκλεπτυσμένη αισθητική της Mazda με την ηλεκτρική τεχνολογία και την οδηγική φιλοσοφία Jinba Ittai – την απόλυτη ενότητα ανάμεσα σε οδηγό και αυτοκίνητο. Η κομψή, coupé-inspired σιλουέτα του αυτοκινήτου προσφέρει μια σπορ, ρευστή μορφή, ενώ διατηρεί την πρακτικότητα ενός πεντάθυρου hatchback. Οι επιφάνειες ακολουθούν τη γλώσσα Kodo – Soul of Motion, με γραμμές που δημιουργούν την αίσθηση δυναμικής κίνησης ακόμη και σε στάση. Το Aero-Fusiform σχήμα –που θυμίζει ένα τέλεια σμιλεμένο σχήμα στο οποίο συγκλίνουν όλες οι γραμμές– ενισχύει την αεροδυναμική και την αίσθηση ροής. Τα πάνελ των θυρών, εμπνευσμένα από το σπρέι ταχύπλοου σκάφους, παράγουν εντυπωσιακά παιχνίδια φωτός και σκιάς.

Στο πίσω μέρος, τα τέσσερα κυλινδρικά στοιχεία φωτισμού παραπέμπουν στη σχεδιαστική κληρονομιά της Mazda, ενώ η συνολική γεωμετρία αποπνέει σταθερότητα και δύναμη. Για πρώτη φορά σε μοντέλο Mazda, το 6e διαθέτει φωτιζόμενο signature wing, το οποίο λειτουργεί και ως οπτική ένδειξη φόρτισης, προσδίδοντας μοναδική ταυτότητα στην εμπρός όψη. Οι πόρτες χωρίς πλαίσιο, οι ενσωματωμένες χειρολαβές και η ηλεκτρικά επεκτεινόμενη πίσω αεροτομή ολοκληρώνουν μια μορφή που συνδυάζει καθαρότητα, τεχνολογία και λιγότερες αεροδυναμικές αντιστάσεις.

Το εσωτερικό του Mazda 6e ακολουθεί τη σχεδιαστική αρχή του «ma», της δύναμης του κενού χώρου. Η καμπίνα εκπέμπει ηρεμία και καθαρότητα, ενισχύοντας την αίσθηση ευρυχωρίας και premium ποιότητας. Ένα αιωρούμενο οριζόντιο ταμπλό εκτείνεται σε όλο το πλάτος της καμπίνας, ενώ η υψηλή κεντρική κονσόλα δημιουργεί αίσθηση ασφάλειας και φυσικής εστίασης στον δρόμο. Ο μινιμαλισμός δεν σημαίνει απλότητα, σημαίνει σκόπιμη και προσεγμένη τοποθέτηση κάθε χειριστηρίου. H πανοραμική γυάλινη οροφή αφήνει το φυσικό φως να πλημμυρίσει το εσωτερικό, ενώ το εξελιγμένο ambient σύστημα φωτισμού με 64 αποχρώσεις επιτρέπει την πλήρη εξατομίκευση της ατμόσφαιρας.

Τα ενιαίας σχεδίασης καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα προσφέρουν υψηλή άνεση και σύγχρονη, αισθητική. Η Mazda προσφέρει μια επιλογή από ταπετσαρίες υψηλής ποιότητας: Ζεστό μπεζ ή μαύρο τεχνητό δέρμα στην έκδοση Takumi και πολυτελές υφασμάτινο ύφασμα Tan Nappa και Suede στην έκδοση Takumi Plus. Οι διακριτικές σατινέ πινελιές και οι λεπτομερείς ραφές ολοκληρώνουν την εκλεπτυσμένη, σοφιστικέ εμφάνιση. Το Mazda 6e εξελίχθηκε από μηχανικούς σε Χιροσίμα και Όμπεροζελ με έναν στόχο: να μεταφέρει την αίσθηση ενότητας οδηγού και οχήματος στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

Η ρύθμιση της ανάρτησης, του τιμονιού και των πεντάλ έχει γίνει με ακρίβεια, ενώ η πολλαπλών συνδέσμων πίσω ανάρτηση και η σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους 50:50 δημιουργούν αίσθηση άμεσης απόκρισης, καθαρού feedback και εμπιστοσύνης στον δρόμο. Το ολοκληρωμένο brake control προσφέρει ομαλές μεταβάσεις μεταξύ επιτάχυνσης–φρεναρίσματος–στροφής, ενώ η πίσω αεροτομή αναδύεται αυτόματα στα 90 km/h για ενισχυμένη σταθερότητα.

Στην πρώτη μας επαφή με το ολοκαίνουργιο, αμιγώς ηλεκτρικό Mazda 6e, η οδηγική εμπειρία ανέδειξε έναν χαρακτήρα που συνδυάζει αρμονικά την τεχνολογική ωριμότητα με σοβαρή διάθεση αν και νιώθεις σα να σου κλείνει το μάτι κάθε φορά που πατάς το γκάζι. Η αθόρυβη λειτουργία του δημιουργεί ένα κομψό «πέπλο» ηρεμίας, μέσα στο οποίο η γραμμική αλλά ζωηρή επιτάχυνση ξεδιπλώνεται με τρόπο που σε ωθεί να αναζητάς συνεχώς μικρές αφορμές για περισσότερα χιλιόμετρα. Η ανάρτηση φιλτράρει τις ανωμαλίες με αποτελεσματικότητα, πετυχαίνοντας ελάχιστες κλίσεις, παρά το βάρος του αυτοκινήτου, ενώ το ακριβές και άμεσο σύστημα διεύθυνσης, με αντιπροσωπευτική αίσθηση «βάρους», σου δίνει την αίσθηση ότι διαβάζεις τον δρόμο με τα ακροδάχτυλα.

Το «κράτημά» του θυμίζει τετρακίνητο. Τα ηλεκτρονικά του συστήματα επεμβαίνουν χωρίς να ενοχλούν, επιτρέποντας στο 6e να ακολουθεί την τροχιά του χωρίς ίχνος υπερστροφής ή υποστροφής, παρότι πισωκίνητο. Με τρία προγράμματα οδήγησης και τέσσερα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας (χωρίς να φτάνει την λειτουργία one-pedal), προσφέρει διαφορετικές προσωπικότητες για κάθε περίσταση. Η άμεση, προβλέψιμη απόκριση του γκαζιού ενισχύει την αίσθηση ελέγχου, ενώ τα λίγο πιο «κοφτερά-απότομα» φρένα θέλουν απλώς λίγα χιλιόμετρα μέχρι να νιώσεις εξοικειωμένος. Θα άξιζε να αναφέρουμε πως όλη αυτή η συμπεριφορά συνθέτει μια άνετη, ώριμη και ταυτόχρονα ζωντανή συνολική αίσθηση οδήγησης.

Υπάρχουν δυο εκδόσεις:

  • 190 kW (258 PS)
  • 180 kW (245 PS)

Αμφότερες διαθέτουν 320 Nm ροπής, 0–100 km/h σε λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 175 km/h.

Το νέο Mazda 6e διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης:

  • Normal Mode: Eναρμονίζοντας την αυτονομία και την απόδοση, καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινή χρήση.
  • Sport Mode: Η λειτουργία Sport έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μια πιο συναρπαστική και δυναμική εμπειρία. Προσφέρει ισχυρή επιτάχυνση, μέτρια αναγεννητική πέδηση και αυξημένη αντίσταση στο τιμόνι για καλύτερη αίσθηση του δρόμου.
  • Individual Mode: Eπιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει την επιτάχυνση, την αναγεννητική πέδηση και τα χαρακτηριστικά του τιμονιού σύμφωνα με τις προτιμήσεις του. Η επιτάχυνση μπορεί να ρυθμιστεί σε μέτρια ή ισχυρή, η αναγεννητική πέδηση διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα, χαμηλή, τυπική, μέτρια και ισχυρή και η αντίσταση του τιμονιού μπορεί να ρυθμιστεί μεταξύ τυπικής και σπορ ρύθμισης.

Το νέο Mazda 6e διατηρεί τον αυθεντικό οδηγικό χαρακτήρα της μάρκας, προσθέτοντας νέα επίπεδα ακρίβειας, απόκρισης και ηλεκτρικής πολιτισμένης λειτουργίας. Με το Mazda 6e, η Mazda εισέρχεται με αυτοπεποίθηση στην ηλεκτρική εποχή, χωρίς να εγκαταλείπει τις θεμελιώδεις αρχές της, την ιαπωνική αισθητική, την ανθρωποκεντρικότητα και τη χαρά της οδήγησης.

Ο Πολυχρόνης Συγγελίδης επικεφαλής της Mazda.

Τιμές

Mazda 6e        Takumi 258hp                                     43.490 €

Mazda 6e        Takumi Plus 258hp                             45.440 €

Mazda 6e        Takumi 245hp Long Range                45.090 €

Mazda 6e        Takumi Plus 245hp Long Range        47.040 €

Στις παραπάνω τιμές υπάρχει ως τις 31/12 ένα welcome bonus της ομίλου Συγγελίδη ύψους 3000 ευρώ, ενώ το όχημα δύναται να επιδοτηθεί και με 3000 ευρώ από το ΚΗ3. Άρα υπολογίστε 6000 ευρώ λιγότερα από τα αναγραφόμενα.

Διαβάστε επίσης

Toyota Hellas: Επίσημος Εταίρος Μετακίνησης της ΕOE ως και το 2028