ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με μία εντυπωσιακή κίνηση στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, ο εφοπλιστής Νικόλας Πατέρας πέτυχε θεαματική απόδοση εκμεταλλευόμενος την πιο hot επενδυτική τάση της ναυτιλίας: τα feeder containerships.
Ο εφοπλιστής που πίστεψε στρατηγικά στη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων όταν ίδρυσε τη ναυτιλιακή Contships Logistics το 2015, αγόρασε μέσα στην τελευταία δεκαετία 64 μικρού μεγέθους πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δημιουργώντας τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο στόλο feeder παγκοσμίως.
Την τελευταία διετία έχει πουλήσει περίπου 24 από αυτά εξασφαλίζοντας έσοδα περίπου 230 εκατ. δολαρίων, ενώ συνεχίζει να κεφαλαιοποιεί το νέο κύμα ζήτησης για feeder από αρκετούς πλοιοκτήτες που βλέπουν ευκαιρίες στη μικρής κλίμακας διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Το super deal
Η τελευταία του κίνηση αφορά στην πώληση των χωρητικότητας 1,484-teu feeder Contship Run και Contship Sea (κατασκευής 2007) στην MSC Mediterranean Shipping Company στη συνολική τιμή των 34 εκατ. δολαρίων. Τα είχε αποκτήσει πριν από έξι χρόνια από γερμανικά funds έναντι μόλις 11 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας τώρα κέρδος 210%.
Μάλιστα η απόδοση είναι μεγαλύτερη αν συνυπολογιστούν τα έσοδα που απέφερε στην Contships η ναύλωση των πλοίων κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid και της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Με βάση το tradewinds, εκτιμάται ότι τα δύο πλοία απέφεραν στη ναυτιλιακή περίπου 64 εκατ. δολάρια σε έσοδα από ναυλώσεις την περίοδο 2019–2025.
Λαμβάνοντας υπόψη και τα λειτουργικά έξοδα, τα 11 εκατ. δολάρια που επένδυσε ο Νικόλας Πατέρας στα δύο αυτά πλοία παρήγαγαν καθαρό εισόδημα 63 εκατ. δολαρίων — περιθώριο κέρδους 472%, χωρίς προσαρμογή για τον πληθωρισμό.
Ο εφοπλιστής έχει αποδείξει και άλλη φορά στο παρελθόν την ικανότητα να «διαβάζει» το momentum της αγοράς.
Χαρακτηριστική ήταν η τολμηρή απόφαση που πήρε στα έτη 2006-2007, να πουλήσει ολόκληρο τον στόλο -περίπου 50 πλοία- της προηγούμενης εταιρείας του, Pacific & Atlantic, λίγο πριν καταρρεύσουν οι ναυτιλιακές αγορές.
Όσον αφορά την Contships, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του στόλου της, έχει χρησιμοποιήσει μέρος της υψηλής ρευστότητάς της για την απόκτηση 10 πιο σύγχρονων πλοίων, μεταξύ των οποίων και τα πέντε πλοία που εξαγόρασε από τη MPC Container Ships έναντι 71,9 εκατ. δολαρίων.
Μετά την ολοκλήρωση όλων των πρόσφατων συναλλαγών, η εταιρεία κατέχει σήμερα 34 πλοία, αξίας περίπου 500 εκατ. δολαρίων.
Διαβάστε επίσης:
Νικόλας Πατέρας (Contships): Ισχυρά αποτελέσματα στο γ’ τρίμηνο και κυρίαρχη θέση στην αγορά feeder
ΕΕ: Εξετάζει νέες κυρώσεις για τον σκιώδη στόλο της Ρωσίας
The Shipping Decision Makers Forum Shape the Seas: Πράσινη, Ψηφιακή και Ανθρωποκεντρική Ναυτιλία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πέθανε ο Πάνος Μαρινόπουλος
- Χρηματιστήριο: Σε ιστορικά υψηλά η ΜΟΗ, 25 ετών η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, β’ εξαμήνου ο ΟΤΕ και 16 ετών η ΔΕΗ
- Καφούνης(ΕΣΕΕ): Αναπτυξιακός ο προϋπολογισμός που πρέπει όμως να οδηγήσει και σε στήριξη του εμπορίου
- ΗΠΑ: Nintendo and «Battlefield 6» εκτόξευσαν στα $4,9 δισ. τις πωλήσεις τον Οκτώβριο