Χρόνια είχε η Alfa Romeo να βγάλει ένα αυτοκίνητο, που μπορείς να χαρακτηρίσεις πραγματική Alfa Romeo. H Giulia παραμένει σημείο αναφοράς, η Stelvio δε συγκινεί, η Tonale περνά αδιάφορη αλλά η Junior είναι αλλιώς. Πρόκειται αναμφίβολα για το πιο όμορφο SUV της κατηγορίας Β που προσφέρεται τόσο σε υβριδική έκδοση όσο και σε αμιγώς ηλεκτρική. Πέρα όμως από τις απλές εκδόσεις που έχουν και μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον υπάρχει και μια έκδοση Veloce αμιγώς ηλεκτρική.

Το όνομα Veloce έχει βαθιές ρίζες στην ιστορία της Alfa Romeo, καθώς έχει χρησιμοποιηθεί για να προσδιορίσει τις σπορ εκδόσεις των μοντέλων της από τη δεκαετία του ’50 (π.χ. Giulietta Veloce) και αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της μάρκας στην ταχύτητα και την οδηγική απόλαυση. Εδώ έρχεται σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση να δώσει μια άλλη διάσταση για την ιστορική μάρκα.
Η πρώτη «πραγματική» και συνάμα ηλεκτροκίνητη Alfa Romeo, είναι γεγονός. Το θέμα δεν είναι οι επιδόσεις – που είναι καταιγιστικές – αλλά η αίσθηση που αποκομίζει κανείς οδηγώντας το αυτοκίνητο.

Ξεκινάμε από το σύστημα διεύθυνσης: έχει τον πιο άμεσο λόγο μετάδοσης (14,6:1) στην κατηγορία, καθιστώντας το τιμόνι εξαιρετικά κοφτερό και γρήγορο στην απόκριση. Διαθέτει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό Torsen στον εμπρός άξονα. Αυτό είναι κρίσιμο, καθώς βοηθάει στην κατανομή της αυξημένης ροπής (345 Nm) στους εμπρός τροχούς, εξασφαλίζοντας μέγιστη πρόσφυση και αποτελεσματικότητα κατά την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών.
Στην πράξη όταν πατάς το γκάζι τέρμα σε άσφαλτο χαμηλής πρόσφυσης χρειάζεται σεβασμός, αλλά σε όλες τις άλλες περιπτώσεις η δύναμη και η σταθερή ροπή περνούν ομαλά στο δρόμο χάρη και στην ανάρτηση που είναι χαμηλωμένη κατά 25 χιλιοστά και έχει ειδικό σπορ σετάρισμα για να μειώσει τις κλίσεις του αμαξώματος και να βελτιώσει την οδική συμπεριφορά.

H Junior Veloce φορά αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με μεγαλύτερους εμπρός δίσκους 380 χιλιοστών και 4πίστονες μονομπλόκ δαγκάνες, για αποτελεσματική επιβράδυνση που ταιριάζει στις υψηλότερες επιδόσεις και το βάρος των 1590kg. To πακέτο ολοκληρώνεται με καλαίσθητες ζάντες 20 ιντσών που φέρουν σπορ ελαστικά υψηλών επιδόσεων διάστασης 225/40/20.
Η εξωτερική εμφάνιση της Junior και ειδικά το εμπρός μέρος έχει ταυτότητα Alfa Romeo και συναισθηματική σχεδίαση. Με την πρώτη ματιά αναγνωρίζει κανείς για ποια εταιρία μιλάμε, με τον θυρεό στο μέσο της μάσκας να τονίζει πως πρόκειται για ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Τα αιχμηρής σχεδίασης φωτιστικά σώματα led δημιουργούν μια δυναμική υπογραφή προσδίδοντας σύγχρονο χαρακτήρα.
Ήπιες γραμμές, τονισμένοι θόλοι και μεγάλης διάστασης τροχοί με ζάντες αλουμινίου 20″ δημιουργούν αίσθηση κίνησης και τραβούν το βλέμμα. Το διακριτικό έμβλημα VELOCE στα εμπρός φτερά με τα καλλιγραφικά γράμματα, προσδίδει κύρος και φινέτσα. Η οροφή και οι καθρέπτες σε μαύρο χρώμα κάνουν αντίθεση με το κόκκινο χρώμα του αμαξώματος ενώ το κόκκινο σιρίτι χαμηλά στο πλάι και πίσω δίνουν μια σπορ πινελιά.

Στο πίσω μέρος την παράσταση κλέβουν τα φωτιστικά σώματα led όπου η σχεδίασή τους θυμίζει μουστάκι όπως γυρίζουν και κατεβαίνουν προς τα κάτω. Έντονες καμπύλες, αεροτομή στο πάνω μέρος και διαχύτης στο κάτω μέρος συμπληρώνουν την πίσω όψη, η οποία είναι ξεχωριστή.

Το εσωτερικό της Junior Veloce είναι σχεδιασμένο για να συνδυάζει την ιταλική σπορ αίσθηση με την ψηφιακή τεχνολογία, διατηρώντας το χαρακτηριστικό DNA της Alfa Romeo. Η κυρίαρχη αίσθηση είναι η σπορ πολυτέλεια. Στο ταμπλό, υπάρχουν δύο οθόνες 10,25 ιντσών: ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής για το infotainment.
Ο πίνακας οργάνων διατηρεί τη σχεδίαση Cannocchiale, ένα κλασικό στοιχείο της μάρκας. Η έκδοση Veloce διαθέτει καλαίσθητα σπορ καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική στήριξη, επενδυμένα με αλκαντάρα και συνθετικό δέρμα, προσφέροντας καλή συγκράτηση σε γρήγορες στροφές. Τα καθίσματα φέρουν κόκκινες ραφές, σκούρες επενδύσεις, και ένθετα από ανθρακονήματα τονίζοντας τη σπορ ατμόσφαιρα.
Το τριάκτινο τιμόνι, σήμα κατατεθέν της Alfa Romeo, είναι μικρότερο σε διάμετρο και πιο παχύ, προσφέροντας άμεση αίσθηση. Του χαρίζει το αλκαντάρα πάνω και κάτω, στα σημεία που δεν πιάνεις στην γρήγορη οδήγηση. Παρά τον compact χαρακτήρα της Junior, το εσωτερικό προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για την κατηγορία. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 400 λίτρων, τιμή από τις κορυφαίες για ηλεκτρικό B-SUV.

Ο ηλεκτροκινητήρας της Alfa Romeo Junior Veloce είναι μόνιμου μαγνήτη (PSM), και βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρός άξονα. Αυτός ο κινητήρας αποδίδει 206 kW (280 PS) και εντυπωσιακή ροπή 345 Nm. Η σταθερή τιμή της ροπής είναι το κλειδί για τις εντυπωσιακές επιταχύνσεις του μοντέλου, τόσο από στάση (0 – 100 km/h σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα) όσο και εν κινήσει. Σε αντίθεση με τις πιο ήπιες ηλεκτρικές εκδόσεις της Junior (156 PS), η Veloce διαθέτει αυτή την αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος που έχει ειδική ρύθμιση (calibration) για να ταιριάξει με το σπορ στήσιμο.
Η ισχύς μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, όπου το μπλοκέ διαφορικό Torsen καταφέρνει επιτυχώς να μεγιστοποιεί την πρόσφυση στις στροφές. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει όχι μόνο δύναμη, αλλά και μια αίσθηση άμεσης και ακριβούς απόκρισης, σύμφωνη με την παράδοση Veloce της Alfa Romeo.

Στην καθημερινότητα η Veloce σου φτιάχνει τη διάθεση με την αισθητική της. Η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά μπρος τα κάλλη τι είναι ο πόνος; Στον αυτοκινητόδρομο, ταξιδεύει απροβλημάτιστα και η σταθερή ροπή σου επιτρέπει να προσπερνάς πολύ γρήγορα. Η κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στις 21 kwh/100km και η πραγματική αυτονομία με την μπαταρία των 50kwh στα 270km.
Στις γρήγορες καμπές η Junior Veloce είναι εξαιρετικά σταθερή και εμπνέει εμπιστοσύνη. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές μπορείς εύκολα να παρασυρθείς. Το κοφτερό τιμόνι, η άκαμπτη δομή, η σφιχτή ανάρτηση και τα στιβαρά φρένα, συντελούν στο να ανεβάζεις ρυθμό χωρίς λογική και σύνεση. Ξεφεύγοντας από το «πρέπει» και επιτρέποντας στο «θέλω» να κυριαρχήσει στιγμιαία, νιώθεις πως αυτό το αυτοκίνητο διαφέρει.

Η διαφορά έγκειται στον τρόπο που σε κάνει να αισθάνεσαι. Το τιμόνι είναι ακριβές, στην είσοδο θέλει υπομονή, το Torsen λειτουργεί, στην έξοδο πρέπει να είσαι φειδωλός στο γκάζι, αλλά μόλις ισιώσουν οι τροχοί απογειώνεσαι ξανά. Είναι μια πραγματική Alfa Romeo που σου επιτρέπει να βρεις αρμονία στην σπορ οδήγηση. Δικαίως φέρει τα ονόματα Junior και Veloce. Ακούω αυτά που λέτε για ήχο, συναίσθημα, Bέμπερ, πίσω κίνηση και ξύλινο τιμόνι. Οδηγήστε την και συζητάμε μετά…

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Alfa Romeo Junior Elettrica 280 Veloce
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς: 206 KW (280 PS)
Μέγιστη ροπή: 345 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54 kWh (Ονομαστική), 50,8 kWh (Πραγματική)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,9 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 21 kWh/100 km
Αυτονομία δοκιμής: 270 km
Εκπομπές CO2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.173/1.781/1.505 mm
Μεταξόνιο: 2.557 mm
Βάρος: 1.590 kg
Χώρος αποσκευών: 400 lt (1.265lt με διθέσια διαμόρφωση)
Τιμή: Από 40.400 ευρώ (με κρατική επιδότηση και προωθητική ενέργεια).

Διαβάστε επίσης:
Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026: Οι 11 φιναλίστ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τουρκία: 11 συλλήψεις μετά τον θάνατο τριών ανθρώπων από δηλητηρίαση
- Συναγερμός στο Λονδίνο: Εξερράγη βαν σε υπόγειο πάρκινγκ- Πληροφορίες για έναν τραυματία
- Αυξήσεις σε συντάξεις και εισφορές από το 2026 – Ποιοι ωφελούνται και ποιοι επιβαρύνονται
- Lavipharm: Αύξηση 11,2% προσαρμοσμένων EBITDA στο 9μηνο
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Ιδιοκτήτης ακινήτου έβαλε φωτοβολταϊκό στο σπίτι του και έφαγε… πρόστιμο 2.600 ευρώ – Γιατί η εφορία απέρριψε τη φοροέκπτωση για την επιδότηση ενεργειακής αναβάθμισης
Συνελήφθη η δημοσιογράφος Ράνια Καρατζαφέρη για απειλή και εξύβριση αστυνομικών που της έκαναν αλκοτέστ
ΑΑΔΕ: Επιστρέφεται ο ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2014–2019 σε χιλιάδες φορολογουμένους – Για ποιον λόγο και ποιοι το δικαιούνται