Υπάρχουν αυτοκίνητα που σε μεταφέρουν. Υπάρχουν και εκείνα που σε ταξιδεύουν, όχι απλώς σε έναν προορισμό, αλλά στην εμπειρία. Το νέο Mini Cooper ανήκει στη δεύτερη κατηγορία. Με το γνώριμο χαμόγελο της μάσκας του και τη χαρακτηριστική σιλουέτα που μοιάζει να ξεπήδησε από σελίδες ιστορίας, το νέο 5θυρο Mini έρχεται πιο ώριμο, πιο δυναμικό και πιο πρακτικό από ποτέ. Είναι σαν να πήρε μια βαθιά ανάσα και να μεγάλωσε, χωρίς όμως να χάσει τίποτα από τη σπιρτάδα που έκανε το όνομά του θρύλο.


Στα χέρια μας το πεντάθυρο Mini Cooper 4ης γενιάς συνοδευόμενο από το γράμμα C (Combustion) , καθώς πρόκειται για την έκδοση με τον θερμικό κινητήρα βενζίνης (Ε Electric για το ηλεκτρικό). Ας το γνωρίσουμε καλύτερα σε ένα φθινοπωρινό οδοιπορικό στο Πήλιο. Από την αρχοντική Πορταριά και τη γραφική Μακρυνίτσα που αποτελούν τα «μπαλκόνια του Βόλου», με τις πλακόστρωτες πλατείες τους να γεμίζουν από ταξιδιώτες όλες τις εποχές, μέχρι τη Μακρυράχη, τον Κισσό και τους καταρράκτες του, με το μονοπάτι να σε οδηγεί μέσα σε σκιερές καστανιές και τρεχούμενα νερά, φτάνοντας ως την ονειρική Τσαγκαράδα, γνωστή για τον τεράστιο πλάτανο της πλατείας με την απίθανη θέα προς το Αιγαίο. Το Mini απέδειξε πως δεν είναι απλώς ένα παιδί της πόλης αλλά ένας μικρός εξερευνητής.

1


Στις στροφές του βουνού ένιωθες αυτή τη γνώριμη Mini αίσθηση, το «go-kart feeling» που κάνει κάθε χιλιόμετρο ένα μικρό παιχνίδι που προσφέρει χαμόγελα. Είναι ένα μικρό, ανήσυχο πνεύμα που λατρεύει τις στροφές και τη διαδρομή όσο κι εμείς. Εκεί, ανάμεσα στα πέτρινα καλντερίμια και τις σκιές των πλατανιών, με τους παραδοσιακούς οικισμούς να μοιάζουν σα να μην τους άγγιξε ο χρόνος, το Mini ξανασυστήθηκε ως αυτό που πάντα ξέραμε καθώς φιλοδοξεί να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του, προσφέροντας μια εμπειρία οδήγησης η οποία παραμένει πιστή στις παραδόσεις, προσαρμοσμένη όμως στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.


Στο εμπρός μέρος δεσπόζει η νέα οκτάγωνη μάσκα, τα στρογγυλά LED φώτα και οι καθαρές γραμμές που του χαρίζουν φρεσκάδα και αυτοπεποίθηση. Από το πλάι, το ελαφρώς επιμηκυμένο μεταξόνιο προδίδει την πρακτικότητα της 5θυρης έκδοσης, χωρίς όμως να αλλοιώνει τον δυναμισμό του. Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα Union Jack και η διακριτική αεροτομή υπογραμμίζουν τη βρετανική του ταυτότητα με στυλ. Η οροφή ξεκινάει μπλε εμπρός αλλά πηγαίνοντας προς τα πίσω γίνεται άσπρη αποτελώντας μια στυλάτη λεπτομέρεια.


Στο τοπίο του Πηλίου, με το βαθύ μπλε αμάξωμα να παραπέμπει στο γαλάζιο του Αιγαίου, το Mini δείχνει να προσαρμόζεται ανάλογα, σε όποια γωνιά της πανέμορφης Ελλάδας κι αν βρεθεί. Από την πλευρά του Παγασητικού έως τα χωριά που «βλέπουν» το ανοιχτό πέλαγος, κάθε καμπή του δρόμου αποκαλύπτει ένα νέο φυσικό σκηνικό με τα πεσμένα κίτρινα-πορτοκαλί φύλλα να τα κάνουν όλα πιο μαγικά. Μέσα στα τοπία αυτά σιγουρευτήκαμε πως το Μini είναι ένα αυτοκίνητο που τραβά το βλέμμα όχι με υπερβολή, αλλά με την απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στο διαχρονικό και το σύγχρονο.


Πλησιάζοντας, αυτόματα ξεκλειδώνει και μας υποδέχεται με το λογότυπο Mini στο δάπεδο, το οποίο προβάλλεται από τους εξωτερικούς καθρέπτες. Στιβαρό άνοιγμα πόρτας η οποία δεν διαθέτει πλαίσιο στα παράθυρα, χαρακτηριστικό των Mini Cooper.


Μπαίνοντας μέσα, σε υποδέχεται με μια γνώριμη αίσθηση, αλλά και μια σαφή εικόνα εξέλιξης. Η στρογγυλή OLED οθόνη στο κέντρο του ταμπλό είναι η τεχνολογική του «καρδιά», συνδυάζοντας πληροφόρηση, ψυχαγωγία και οδηγικά δεδομένα σε ένα εντυπωσιακό, διαδραστικό περιβάλλον. Συνδέεται ασύρματα με το κινητό μέσω Apple Car play & Android Auto. Το head-up display φροντίζει να κρατά το βλέμμα του οδηγού στο δρόμο, ενώ οι επενδύσεις και οι λεπτομέρειες φανερώνουν τη γνωστή Mini ποιότητα. Κάτω από την κεντρική οθόνη, οι διακόπτες αεροπορικού τύπου, για την εκκίνηση του κινητήρα, την επιλογή σχέσεων και την αλλαγή των προφίλ οδήγησης (Experience mode) έχει διαφοροποιηθεί ελαφρώς από τις προηγούμενες γενιές, διατηρώντας όμως την ίδια φιλοσοφία.


Τα καθίσματα είναι θερμαινόμενα, με στιβαρή στήριξη και ελαφρώς σκληρή αίσθηση, ιδανικά για σπορ οδήγηση. Δύο USB-C θύρες εμπρός και άλλες δύο πίσω προσφέρουν ευκολία σε όλους τους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών των 275 λίτρων είναι αρκετός για ταξίδι δύο ατόμων με αποσκευές, ενώ η διπλή ηλιοροφή πλημμυρίζει την καμπίνα με φως – ειδικά στις διαδρομές μέσα στα καταπράσινα τοπία του Πηλίου. Είναι ένα περιβάλλον που σε κάνει να θέλεις να μείνεις, ακόμη κι όταν φτάσεις στον προορισμό.


Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνώριμος υπερτροφοδούμενος τρικύλινδρος κινητήρας 1.5 lt, που αποδίδει 156 PS και μέγιστη ροπή 230 Nm. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, το οποίο λειτουργεί με υποδειγματική ομαλότητα. Ο κινητήρας διαθέτει άμεση απόκριση και ελαστικότητα.


Στα ανηφορικά κομμάτια του Πηλίου, από τον Κισσό προς την Τσαγκαράδα, το Mini έδειξε πραγματικά τον χαρακτήρα του. Το κιβώτιο επιλέγει πάντα τη σωστή σχέση, κρατώντας τον κινητήρα μέσα στη δύναμή του, και η συνολική αίσθηση είναι γεμάτη αυτοπεποίθηση. Ίσως το κιβώτιο με τα χειριστήρια (paddles) πίσω από το τιμόνι, το οποίο διατίθεται ως έξτρα εξοπλισμός, να μας επέτρεπε να κάνουμε μερικά κατεβάσματα πριν από την στροφή για καλύτερη αίσθηση μεταφοράς βάρους και πιο άμεσης απόκρισης στο πεντάλ του γκαζιού κατά την έξοδο. Γενικότερα κινητήρας και κιβώτιο μας συνόδευσαν άξια, ικανοποιώντας τις ανάγκες μας και τις ορέξεις μας.


Στο πρόγραμμα Go-Kart, η απόκριση γίνεται πιο αιχμηρή, προσκαλώντας σε πιο «ζωντανή» οδήγηση. Αντίθετα, στο Green Mode, το Mini κινείται πιο ήρεμα, εξοικονομώντας καύσιμο χωρίς να χάνει τον χαρακτήρα του. Είναι αυτή η διπλή του φύση που το κάνει ξεχωριστό. Σε σύνολο περίπου 1000 km κατά τη διάρκεια δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση καυσίμου ήταν στα 6,2 lt/100 km.


Ας μιλήσουμε για την αίσθηση οδήγησης: Η Mini κρατά την υπόσχεσή της, διατηρεί στιβαρό πλαίσιο, με σωστό ζύγισμα και τιμόνι «ξυράφι». Η αμεσότητα του κοντού μεταξονίου γίνεται αισθητή μέσα από τις κινήσεις των χεριών μας.


Σύστημα διεύθυνσης που πραγματικά θυμίζει καρτ. Οι τροχοί βρίσκονται σχεδόν άκρη-άκρη εμπρός και πίσω. Δίνουν όλη την πληροφορία ώστε να ξέρουμε που ακριβώς πατάνε, επιτρέποντας, να σημαδεύσουμε και να στρίψουμε γραμμικά εκεί που θέλουμε. Στις στενές διαδρομές του Πηλίου οι οποίες παρουσιάζουν οδηγικό ενδιαφέρον, το Mini σε «ακούει» με κάθε μικρή κίνηση του τιμονιού. Το σύστημα φρένων λειτουργεί 1 προς 1, με συνέπεια και αντοχή, ακόμη και σε συνεχόμενη χρήση. Πρόκειται για ένα σύνολο που προσφέρει απόλαυση, αλλά και αίσθηση ασφάλειας. Εντός πόλεως είναι ευέλικτο και ευκίνητο, με διαστάσεις (4 m μήκος) που βοηθάνε αρκετά και στην εύρεση θέσης παρκαρίσματος.


Το βάρος στα 1.395 kg δεν είναι αμελητέο, ούτε προβληματίζει όμως. Ο κινητήρας ζωηρός σε όλο το φάσμα στροφών λειτουργίας, σπάνια αδυνατεί να ανταπεξέλθει. Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε να προσφέρει ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στη σπορ συμπεριφορά. Η ρύθμιση της σφιχτής ανάρτησης σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο δεν επιτρέπει κλίσεις στις γρήγορες εναλλαγές πορείας σε συνεχείς καμπές εμπνέοντας εμπιστοσύνη.
Για την κίνηση εντός πόλεως ίσως να χρειαζόταν τα αμορτισέρ να έχουν μαλακή ρύθμιση με γρηγορότερη απόσβεση για τους κακοσυντηρημένους δρόμους του αστικού δικτύου και ίσως μικρότερης διάστασης ζάντας με υψηλότερο προφίλ ελαστικού από αυτό που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (215/40R18). Όμως σε διαδρομή με στροφές η συμπεριφορά του ήταν αυτή που περιμένει κανείς από ένα Mini, δυναμική, απόλυτη, σβέλτη και ακριβής. Μπορεί κάποιος μετά από μια απαιτητική διαδρομή να μην βγει τόσο ξεκούραστος, αλλά όταν αποβιβαστεί σίγουρα το χαμόγελο θα φτάνει στα αυτιά και οι παλμοί της καρδιάς θα χτυπάνε κόκκινο.


Διαθέτει όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, με μικρή, όχι ενοχλητική παρεμβατικότητα και ήπιους ήχους για τις ειδοποιήσεις χωρίς να αγχώνουν ή να τρομάζουν τον οδηγό. Η προειδοποίηση διατήρησης λωρίδας σε βοηθά να κινείσαι εντός της λωρίδας, το Cruise Control διατηρεί σταθερή την ταχύτητα κίνησης, ο Personal Assistant (Ψηφιακός Βοηθός) με φωνητικές εντολές έχει και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα, η προειδοποίηση τυφλού σημείου με οπτική, ηχητική ένδειξη αλλά και με δόνηση στο τιμόνι είναι μερικά από αυτά τα συστήματα και άλλα πολλά που μειώνουν τα περιθώρια λάθους και το ενδεχόμενο ατυχήματος. Μάλιστα με το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης του βασικού εξοπλισμού, εντοπίζει μόνο του την θέση παρκαρίσματος και αυτόματα παρκάρει-ξεπαρκάρει χωρίς εμείς να χρειάζεται να κάνουμε το παραμικρό.


Οι κάμερες 360 μοιρών μας εμφανίζουν κάθε εμπόδιο, ενώ παράλληλα μας ειδοποιούν και οι αισθητήρες παρκαρίσματος όπου μέσω ενός πολύ γρήγορου και υψηλού επιπέδου λογισμικού, η πληροφορία και η εικόνα στην οθόνη εναλλάσσονται ανάλογα τις συνθήκες για να μας παρέχουν την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση. Εύχρηστο και γρήγορο μενού στην κεντρική οθόνη αφής, όπου αν το ψάξει κανείς θα δει πως το Mini Cooper έχει δυνατότητα παραμετροποίησης σχεδόν για τα πάντα. Έχει και κουμπί Celebrate (Γιορτάζω), όπου όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, παίζει ένα βίντεο με κινούμενα σχέδια με μουσική και φωτορυθμικά που θυμίζουν ντισκοτέκ. Κάπου εκεί, σε ένα κρυφό μενού ανακαλύψαμε ακόμη και πως μπορούμε να «σκρατσάρουμε» τον δίσκο βινυλίου, πηγαίνοντάς μας πίσω σε μια άλλη εποχή. Γενικά οι έξυπνες λειτουργίες της οθόνης, αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη (AI) στον μέγιστο βαθμό κάνοντας τη ζωή μας πιο εύκολη και πιο ευχάριστη σε ορισμένες περιπτώσεις.


Το Mini Cooper ανήκει στην κατηγορία B. Συνδυάζει το στυλ, την ποιότητα και τη χαρά της οδήγησης όπως λίγα άλλα αυτοκίνητα. Ανταγωνίζεται μοντέλα όπως τα: DS3, Toyota Yaris, Peugeot 208, Renault Clio, Audi A1. Προσφέρει συναίσθημα, άμεση απόκριση κινητήρα, ακρίβεια τιμονιού, στιβαρή οδική συμπεριφορά και premium ατμόσφαιρα στο εσωτερικό. Αν έχει κάποιο «μείον», αυτό είναι η σχετικά σφιχτή ανάρτηση, αλλά είναι αυτή που του χαρίζει τον σπορ χαρακτήρα του. Στο τέλος της διαδρομής, εκεί ψηλά στην Τσαγκαράδα με θέα το Αιγαίο, συνειδητοποιείς πως το Mini Cooper δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο. Είναι μια στάση ζωής, η απόδειξη ότι η απόλαυση της οδήγησης μπορεί να είναι καθημερινή υπόθεση.


Τεχνικά χαρακτηριστικά Mini Cooper C 5D FAVOURED TRIM
Κυβισμός: 1.499 cc
Συνδυαστική ισχύς: 156 PS
Συνδυαστική ροπή: 230 Nm
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.036 / 1.744 / 1.464 mm
Μεταξόνιο: 2.567 mm
Χώρος αποσκευών: 275 lt έως 925 lt (σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.395 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8 sec
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2: 140 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 98 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 39.584 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

F1: Αρραβωνιάστηκε ο Λεκλέρ

Lamborghini: Παραδόθηκαν 8.140 νέα αυτοκίνητα στο 9μηνο

Ιδού το νέο Citroen C5 Aircross