Ο Μαξ Φερστάπεν, νικητής του τελευταίου σπριντ στο Βέλγιο φέτος, καθώς και των δύο τελευταίων αγώνων σπριντ στο Όστιν, βρίσκεται ξανά στην pole position για τον αγώνα σπριντ στην πίστα Circuit of the Americas σήμερα (20:00 ώρα Ελλάδος, απευθείας ΑΝΤ1+). Ο οδηγός της Red Bull ξεπέρασε τη McLaren, η οποία είναι ήδη πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές για τέταρτη συνεχόμενη περίοδο κατατακτήριων δοκιμών.
Ο Ολλανδός επικράτησε του Λάντο Νόρις, ο οποίος ήταν ταχύτερος και στις δύο περιόδους SQ1 και SQ2, για λιγότερο από ένα δέκατο του δευτερολέπτου, ενώ η άλλη McLaren του Όσκαρ Πιάστρι ήταν τρίτη. Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ της Sauber που ήταν καλός και στις ελεύθερες δοκιμές (2ος) έκανε την έκπληξη κατακτώντας την τέταρτη θέση.
Σε ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες που οδήγησαν στο χαρακτηρισμό του Σαββατοκύριακου ως «επικινδύνου λόγω ζέστης», οι οδηγοί χρησιμοποίησαν μόνο τα μεσαία ελαστικά στις δύο πρώτες περιόδους και αποκλειστικά τα μαλακά στην τελική μάχη για την pole, όπως ορίζουν οι κανονισμοί. Παρά τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος που ξεπερνούσαν τους 30 βαθμούς Κελσίου και το γεγονός ότι οι οδηγοί είχαν πολύ λίγο χρόνο με τα μαλακά ελαστικά στα ελεύθερα, ο χρόνος του Φερστάπεν για την pole του αγώνα σπριντ, 1:32.143, ήταν σχεδόν επτά δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον αντίστοιχο χρόνο του για την pole του σπριντ πέρυσι. Οι καιρικές συνθήκες σήμερα αναμένονται παρόμοιες τόσο στον αγώνα Sprint όσο και στις κατατακτήριες δοκιμές για το GP που θα διεξαχθούν τα μεσάνυχτα.
Η βελτίωση κρατήματος της πίστας γύρο με το γύρο ήταν σημαντική γεγονός που οδήγησε πολλούς οδηγούς να καθυστερήσουν τις προσπάθειές τους μέχρι τις τελευταίες στιγμές για να επωφεληθούν από το καλύτερο κράτημα: μια τακτική που κάποιες φορές απέδωσε, αλλά και κάποιες αιφνιδίασε ορισμένους οδηγούς που δεν πρόλαβαν να χρονομετρηθούν καθώς ολοκληρώθηκε η αντίστροφη μέτρηση.
Όσον αφορά στην μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών όλες οι ομάδες επέλεξαν να αξιολογήσουν ένα σετ ελαστικών σκληρής γόμας C1: μια γόμα που πιθανότατα δεν θεωρείται ανταγωνιστική επιλογή αγώνα, έτσι χρησιμοποιήθηκε κυρίως στο FP1 για να βοηθήσει τους οδηγούς να εξοικειωθούν με τις αρχικές συνθήκες της πίστας.
Η πραγματική διαφορά απόδοσης σε σχέση με τις άλλες δύο γόμες είναι σημαντική. Η C1 προσέφερε καλό κράτημα κατά τη διάρκεια των δοκιμών και σταθερότητα στις μεγάλες αποστάσεις. Παρόλο που οι θερμοκρασίες ασφάλτου ήταν υψηλότερες από πέρυσι, οι ταχύτεροι γύροι με το μαλακό ελαστικό σε FP1 και SQ3 ήταν ταχύτεροι, κάτι που οφείλεται κυρίως στην τεχνική εξέλιξη των μονοθεσίων.
Η σημερινή pole του Φερστάπεν για το σπριντ ήταν δύο δέκατα ταχύτερη από τον χρόνο της pole του Νόρις το 2024 στο COTA. Η διαφορά απόδοσης μεταξύ μεσαίας και μαλακής γόμας είναι επίσης σημαντική, αλλά αυτό δεν είναι ασυνήθιστο κατά τη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου με διαμόρφωση Sprint, καθώς οι ομάδες έχουν περιορισμένο χρόνο για να βελτιστοποιήσουν τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου και να μεγιστοποιήσουν τη συνολική απόδοση. Σίγουρα στις κατατακτήριες δοκιμές θα δούμε αρκετούς οδηγούς να βελτιώνουν το σετάρισμά τους.
Η σειρά εκκίνησης στο σημερινό αγώνα Sprint είναι:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λωρίδα της Γάζας: Ανοίγει ξανά τη Δευτέρα το συνοριακό πέρασμα στη Ράφα
- Premier League: Ο Μαρινάκης απέλυσε τον Ποστέκογλου από τη Νότιγχαμ Φόρεστ
- ΕΛΑΣ: Συνελήφθη ο πρόεδρος του Ατρομήτου Βασίλης Μπέτσης – Βρέθηκαν αποθηκευμένα στο γήπεδο φωτοβολίδες, κοντάρια και κράνη
- Γερμανός ΥΠΕΞ: Για να ενταχθεί η Τουρκία στο SAFE θα πρέπει να λύσει τα ζητήματά της στην περιοχή

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Όταν βροντούν τα κανόνια, η μάχη Metlen και ΟΠΑΠ, οι φήμες για Μυτιληναίο, οι φωτό του Τσιάρα, η νίκη της Κεραμέως, τι απαντά ο Άδωνις στις φήμες για facelift, η Παπαδοπούλου στο My story, και το Baglietto των 400.000

Navios (Αγγελική Φράγκου): Πούλησε τρία πλοία με 69,1 εκατ. δολάρια, παρέλαβε ένα νεότευκτο τάνκερ και έχει εξασφαλίσει έσοδα 3,6 δισ. δολαρίων έως το 2037
