Η κυβερνητική συμμαχία του Γερμανού καγκελάριου Φρίντριχ Μερτς συμφώνησε σε πακέτο κινήτρων ύψους 3 δισ. ευρώ για την αγορά οχημάτων μηδενικών εκπομπών, με ισχύ έως το 2029. Το σχέδιο αποτελεί μέρος της ευρύτερης κυβερνητικής στρατηγικής για στήριξη των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες αντιμετωπίζουν μειωμένη ζήτηση και έντονο ανταγωνισμό από κινεζικές εταιρείες.

Ο Μερτς ανακοίνωσε το πρόγραμμα μετά τις συνομιλίες με τους Σοσιαλδημοκράτες εταίρους του (SPD), τονίζοντας ότι τα μέτρα θα στηρίξουν κυρίως τα νοικοκυριά χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος. Στο πλαίσιο αυτό, υποδέχτηκε στο Βερολίνο επικεφαλής των μεγαλύτερων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών και ανώτερους κυβερνητικούς αξιωματούχους, για να χαράξουν κοινή στρατηγική για την ενίσχυση του κλάδου, που θεωρείται κορμός της γερμανικής οικονομίας.

1

«Συμφωνήσαμε ότι θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να διασφαλίσουμε ένα ισχυρό μέλλον για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Μερτς, πλαισιωμένος από τον αντικαγκελάριο και υπουργό Οικονομικών, Λαρς Κλίνγκμπαϊλ, συμπρόεδρο του SPD.

Η συμμαχία Μερτς–SPD, που ανέλαβε τα καθήκοντά της τον Μάιο, καλείται να βρει κοινό βηματισμό γύρω από τη γραμμή της Γερμανίας έναντι της ΕΕ, αναφορικά με την απαγόρευση πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Ο καγκελάριος δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει τον διάλογο με τις εταιρείες του κλάδου προτού διαμορφώσει τελική θέση για το ευρωπαϊκό πλαίσιο, επισημαίνοντας ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να ολοκληρώσει την επανεξέταση των στόχων εκπομπών έως το τέλος του έτους.

«Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οι αποφάσεις των Βρυξελλών θα είναι ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες για τη γερμανική βιομηχανία», τόνισε ο Μερτς, προαναγγέλλοντας προτάσεις ευελιξίας στα χρονοδιαγράμματα και στους στόχους μείωσης εκπομπών.

Στο τραπέζι βρίσκεται η δυνατότητα εισαγωγής ενός μέσου όρου εκπομπών σε πολυετή βάση, ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μπορούν να αντισταθμίζουν τις εκπομπές τους μεταξύ μοντέλων με διαφορετικά καύσιμα και τεχνολογίες. Το μέτρο, που θυμίζει τις παρατάσεις του 2025, θα διευκολύνει την προσαρμογή των εταιρειών στις απαιτήσεις της πράσινης μετάβασης χωρίς να χαθεί η ανταγωνιστικότητά τους.

Παρά τα αιτήματα του κλάδου, η κυβέρνηση παραμένει επιφυλακτική απέναντι στην πλήρη άρση της απαγόρευσης πώλησης συμβατικών οχημάτων μετά το 2035, επιμένοντας στην ανάγκη εναλλακτικών τεχνολογιών που μειώνουν τις εκπομπές χωρίς να αναιρούν τους ευρωπαϊκούς στόχους για το κλίμα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη προβλέψει εξαίρεση για τα λεγόμενα ηλεκτρονικά καύσιμα (e-fuels), τα οποία παράγονται με δέσμευση CO₂ και ανανεώσιμη ενέργεια, δίνοντας περιθώριο στις εταιρείες να τα αξιοποιήσουν σε νέα υβριδικά ή plug-in μοντέλα.

Τα e-fuels αποτελούν συμβιβαστική λύση που θα επιτρέψει τη μετάβαση χωρίς να επιβραδύνει την παραγωγή, διατηρώντας ταυτόχρονα την τεχνογνωσία της γερμανικής βιομηχανίας κινητήρων.

 

Διαβάστε επίσης 

Τραμπ: Ζητά την αποβολή της Ισπανίας από το ΝΑΤΟ λόγω χαμηλών αμυντικών δαπανών – Τι δαπανά η Ελλάδα 

Γαλλία: Σήμερα η ανακοίνωση του νέου Πρωθυπουργού από τον Μακρόν -Τα επικρατέστερα ονόματα

Φιλιππίνες: Άρση της προειδοποίησης για τσουνάμι μετά τον σεισμό των 7,4 R