Το Dacia Hipster Concept είναι 100% ηλεκτροκίνητο και προσαρμοσμένο στις καθημερινές ανάγκες, με στόχο τον περιορισμό έως και 50% του αποτυπώματος άνθρακα, σε σύγκριση με τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα. Για τη σχεδίαση του Dacia Hipster Concept, οι ομάδες εργασίας της Dacia ξεκίνησαν από τις πραγματικές ανάγκες των χρηστών και τον τρόπο που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους καθημερινά. Εν ολίγοις, εστίασαν στα ουσιώδη.  Το Dacia Hipster είναι 20% ελαφρύτερο από το Spring. Αυτό είναι αποτέλεσμα της συνολικής οικολογικής προσέγγισης της Dacia: μικρότερο βάρος σημαίνει λιγότερες πρώτες ύλες και λιγότερη σπατάλη ενέργειας στην κατασκευή. Το μικρότερο βάρος, σημαίνει επίσης και λιγότερη ενέργεια για την κίνηση. Στόχος να επιτευχθεί μείωση έως και 50% στο αποτύπωμα άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του οχήματος.

1

Το Dacia Hipster Concept κινείται στην πόλη, στους επαρχιακούς δρόμους ή στα προάστια. Σχεδιάστηκε για καθημερινή χρήση, προσφέροντας αυτονομία για τις καθημερινές διαδρομές με δύο μόνον πλήρεις φορτίσεις την εβδομάδα.  Το Dacia Hipster Concept φτιάχτηκε για να ικανοποιήσει τις πραγματικές ανάγκες των πελατών. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, το 94% των οδηγών διανύουν λιγότερα από 40 km την ημέρα. Με το Spring, η Dacia ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έκανε τόσο προσιτή την ηλεκτροκίνηση. Η μέση τιμή ενός καινούργιου αυτοκινήτου στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 77%, μεταξύ 2010 – 2024, ξεπερνώντας κατά πολύ την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών.

Το Dacia Hipster Concept ξεχωρίζει για την εξαιρετικά απλή και στιβαρή του σχεδίαση: ένα αμάξωμα σταθερά τοποθετημένο πάνω σε τέσσερεις τροχούς, ακροβολισμένους στις τέσσερεις γωνίες του. Η πλήρης απουσία εμπρός και πίσω προβόλων είναι εμφανής. Αυτή η απλότητα αντικατοπτρίζεται στη σχεδίαση του μπροστινού μέρους, το οποίο είναι εντελώς οριζόντιο και ενσωματώνει κομψούς προβολείς που δίνουν στο Dacia Hipster Concept μια σοβαρή και ταυτόχρονα φιλική όψη.

Στο πίσω μέρος, έχει δοθεί προτεραιότητα στη λειτουργικότητα: η πόρτα του χώρου αποσκευών καλύπτει όλο το πλάτος του Dacia Hipster Concept και ανοίγει σε δύο μέρη για να παρέχει άνετη πρόσβαση στο εσωτερικό του πορτμπαγκάζ. Πιστό φιλοσοφία της σχέσης ‘design – κόστους’, το Dacia Hipster Concept διαθέτει έναν καινοτόμο σχεδιασμό πίσω φώτων. Τοποθετημένα πίσω από το τζάμι της πόρτας του πορτμπαγκάζ, δεν χρειάζονται δικό τους διαφανές κάλυμμα. Με βάση τη συγκεκριμένη προσέγγιση, το Dacia Hipster Concept έχει σχεδιαστεί με ένα μόνο χρώμα αμαξώματος και μόνο τρία βαμμένα τμήματα: το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου και τα στοιχεία εισόδου στις πλευρικές πόρτες.

Η στιβαρότητα του σχεδιασμού του Dacia Hipster Concept, τονίζεται ακόμα περισσότερο χάρη στα πλευρικά προστατευτικά από Starkle – ένα υλικό που παράγεται μερικώς από ανακύκλωση, και δημιουργήθηκε από τους μηχανικούς της Dacia – και από την εμπρός και πίσω ποδιά που ενσωματώνονται στο αμάξωμα, ακολουθώντας τη σχεδιαστική προσέγγιση της Dacia για στιβαρά αυτοκίνητα, προορισμένα για υπαίθριες δραστηριότητες.

Στο εσωτερικό διατηρούνται οι κυβοειδείς μορφές σε απόλυτη ταύτιση με το σχήμα του αμαξώματος, ιδιαίτερα τα εντελώς κάθετα παράθυρα και το παρμπρίζ, με στόχο να αξιοποιηθεί πλήρως ο διαθέσιμος χώρος. Το γυάλινο μπροστινό τμήμα της οροφής συμβάλλει καθοριστικά στη φωτεινότητα της καμπίνας, τονίζοντας την αίσθηση της ευρυχωρίας. Για τη μείωση του κόστους και του βάρους, τα πλαϊνά παράθυρα είναι συρόμενα.  Στην καμπίνα του Dacia Hipster Concept μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα μέχρι και τέσσερεις ενήλικες. Τα καθίσματα για οδηγό και τον συνοδηγό είναι ίδια (σε επιφάνεια επαφής) με αυτά του Dacia Sandero, εξασφαλίζοντας άνεση, ορατότητα και ασφάλεια στον δρόμο. Η πρόσβαση στις πίσω θέσεις διευκολύνεται από το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας και το κάθισμα του συνοδηγού που ανακλίνεται προς τα εμπρός.

Η Dacia έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στη σχεδίαση των καθισμάτων, προκειμένου να συνδυάσει την άνεση και την ευχρηστία, με τη μείωση του βάρους και του κόστους. Η σχεδίασή τους έχει απλοποιηθεί, αποτελούμενη από ένα ορατό πλαίσιο που συνδυάζεται αρμονικά με μία ζεστή και ευχάριστη στην αφή υφασμάτινη ταπετσαρία. Τα μπροστινά καθίσματα ενώνονται σχηματίζοντας ένα μονοκόμματο σύνολο, ένα απλό και φιλόξενο χαρακτηριστικό που αποτελεί άλλη μια αναφορά στα εμβληματικά δημοφιλή αυτοκίνητα του παρελθόντος. Τέλος, τα ανοιχτά προσκέφαλα παίζουν και αυτά το ρόλο τους στη βελτιστοποίηση του βάρους. Χάρη στο αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ μπορεί να κυμαίνεται από τα 70 λίτρα με τέσσερις επιβάτες, έως τα 500 λίτρα με δύο επιβάτες.

Συνδεσιμότητα και ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν πλέον θεμελιώδη συστήματα, συμβάλλοντας στην απλοποίηση και τη βελτιστοποίηση της καθημερινής χρήσης του αυτοκινήτου, με χαρακτηριστικότερη τη βάση σύνδεσης smartphone, η οποία παραμένει πιστή στη φιλοσοφία BYOD (Bring Your Own Device/Φέρε τη Δική σου Συσκευή) της Dacia, δίνοντας τη δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ smartphone και αυτοκινήτου. Το smartphone γίνεται ακόμα και ψηφιακό κλειδί ξεκλειδώματος και εκκίνησης του αυτοκινήτου. Μόλις ο οδηγός καθίσει πίσω από το τιμόνι, το smartphone λειτουργεί σαν οθόνη πολυμέσων εμφανίζοντας την προτιμώμενη εφαρμογή πλοήγησης. Λειτουργεί, επίσης, και σαν ηχοσύστημα του αυτοκινήτου, καθώς συνδέεται μέσω Bluetooth με ένα φορητό ηχείο, που είναι συμβατό με το YouClip.

Διαβάστε επίσης:

Συνεργασία Toyota-Samsung

F1: Οι πανηγυρισμοί των πρωταθλητών

Ένα εκατομμύριο plug-in hybrid Volvo