array(0) {
}
        
    
Menu
1.01%
Τζίρος: 130.15 εκατ.

Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Αντιμετωπίζει δεύτερη πρόταση μομφής μέσα σε τρεις μήνες

Sports

Premier League: Ο αγγλικός «εμφύλιος» για τη «ζώνη των 3» και η εγγύηση των 7,8 δισ. ευρώ!

Comments

Από το 1992, όταν ιδρύθηκε η Premier League, ισχύει ο άγραφος κανόνας που έγινε θεσμός: κανένας αγώνας δεν μεταδίδεται ζωντανά μεταξύ 14:45 και 17:15 (τοπική ώρα) το Σάββατο.

Η λογική πίσω από αυτό ήταν σαφής – προστασία της προσέλευσης στα γήπεδα, από την κορυφή της Premier League έως τις χαμηλότερες κατηγορίες.

1

Ωστόσο, η ραγδαία άνοδος της τηλεοπτικής βιομηχανίας και η επέκταση των δικαιωμάτων στο εξωτερικό έχουν κάνει αρκετούς να μιλούν για «αναχρονισμό». Ο Τζόναθαν Λιχτ της Sky Sports έχει ήδη παραδεχθεί ότι περιμένει να ξεκινήσει η συζήτηση για το μέλλον του…. blackout, ως αποκαλείται πια η εν λόγω χρονική περίοδο τα Σάββατα, πριν λήξει το τρέχον τηλεοπτικό συμβόλαιο.

Κι όμως, ο Ρίτσαρντ Μάστερς, CEO της Premier League, μιλώντας στο συνέδριο Leaders στο Λονδίνο, ξεκαθάρισε: «Είμαστε δεσμευμένοι για το άμεσο μέλλον. Δεν είναι απόφαση που παίρνουμε μόνοι μας – αφορά και την EFL και την FA» (ήτοι τις δύο αγγλικές ομοσπονδίες»

Τα 7,8 δισ. ευρώ και ο ρόλος των broadcasters

Το τρέχον τηλεοπτικό deal στο Ηνωμένο Βασίλειο αξίας 6,7 δισ. λιρών (περίπου 7,8 δισ. ευρώ) για τέσσερα χρόνια με Sky Sports και TNT Sports, εξασφαλίζει μετάδοση όλων των αγώνων εκτός από το «παράθυρο» των 15:00.

Είναι το πιο πλούσιο συμβόλαιο στην ιστορία της Premier League και δίνει ανάσα στις 20 ομάδες, τα οποία γνωρίζουν ότι ακόμα και οι μικρότερες ομάδες έχουν τηλεοπτικά έσοδα συγκρίσιμα με τις κορυφαίες λίγκες της Ευρώπης.

Η διατήρηση του blackout αποτελεί κομβικό σημείο, γιατί προστατεύει και την εμπορική αξία των live matchdays, πέρα από την τηλεοπτική υπεραξία.

Το… φάντασμα του Premflix

Το ενδεχόμενο να μπει η Premier League στον χάρτη με δική της direct-to-consumer πλατφόρμα –το αποκαλούμενο «Premflix»– έχει επανέλθει (ως σενάριο). Οι αριθμοί είναι δελεαστικοί: με διεθνή βάση εκατοντάδων εκατομμυρίων φιλάθλων, μια συνδρομή 9,99 λίρες (περίπου 11,7 ευρώ) τον μήνα θα μπορούσε να φέρει έσοδα πολλών δισ. ευρώ.

Όμως η πραγματικότητα είναι πιο περίπλοκη. Η Premier League απολαμβάνει σταθερές και εγγυημένες ροές εσόδων από τα media rights, μεταφέροντας το επιχειρηματικό ρίσκο στους τηλεοπτικούς και streaming παρόχους. Αν επέλεγε να «κόψει» τον μεσάζοντα, θα αναλάμβανε το σύνολο του κόστους σε marketing, τεχνολογικές υποδομές και εξυπηρέτηση πελατών.

Ο Μάστερς ξεκαθάρισε: «Δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο στο άμεσο μέλλον. Το μοντέλο μας έχει φέρει τρεις δεκαετίες άνευ προηγουμένου επιτυχίας». Αλλά δεν έπεσε…

Premier League Studios: Το νέο εργαλείο

Η ουσιαστική κίνηση διαφοροποίησης είναι η απόφαση να τερματιστεί η συνεργασία με την IMG και την Premier League Productions. Από το καλοκαίρι του 2026, το νέο Premier League Studios θα αναλάβει την παραγωγή του διεθνούς σήματος και του συνοδευτικού περιεχομένου.

Πρόκειται για μια στρατηγική κίνηση που δίνει στον οργανισμό μεγαλύτερο έλεγχο στο προϊόν του και ταυτόχρονα κρατά ανοιχτή την «πόρτα» για μελλοντική OTT υπηρεσία. «Δεν σημαίνει ότι θα πατήσουμε έναν διακόπτη και θα ξεκινήσει το Premflix. Στόχος είναι να έχουμε επιλογές και να ελέγχουμε το περιεχόμενο που φτάνει στα εκατομμύρια των φιλάθλων μας», τόνισε ο Μάστερς.

Οι κινήσεις των ανταγωνιστών

Το τοπίο του sports media έχει αλλάξει. Το NBA, η Formula 1, ακόμα και εθνικές λίγκες όπως η LaLiga έχουν ήδη λανσάρει DTC υπηρεσίες ή συνεργασίες με streaming πλατφόρμες. Η Premier League, αντιθέτως, δηλώνει «τεχνολογικά ουδέτερη».

Η Amazon δοκίμασε την παρουσία της με το μικρό πακέτο των 20 αγώνων, αλλά δεν συνέχισε στην τρέχουσα περίοδο. Ο Μάστερς δεν ανησυχεί: «Εργαζόμαστε με παρόχους που έχουν streaming platforms, όπως το Now και το Peacock. Το ζητούμενο είναι η ανταγωνιστική διαδικασία και η αξία του προϊόντος».

Προστασία παράδοσης, αλλά με τα μάτια στο μέλλον

Η Premier League δείχνει να πατάει σε δύο βάρκες: από τη μία υπερασπίζεται το παραδοσιακό blackout των 15:00, από την άλλη δημιουργεί τις υποδομές για να ελέγχει το δικό της προϊόν και να ανοίγει νέες πηγές εσόδων.

Το σίγουρο είναι ότι η μάχη του επόμενου media cycle θα καθορίσει πολλά: θα μείνει το blackout ή θα πέσει θύμα των νέων συνηθειών θέασης; Και θα δούμε τελικά ένα «Premflix» που θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο που καταναλώνουμε το αγγλικό ποδόσφαιρο;

Η απάντηση, όπως όλα δείχνουν, δεν θα έρθει σύντομα – αλλά η Premier League προετοιμάζεται ήδη για κάθε σενάριο.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρώην μέλος του Παναθηναϊκού, τον απέλυσε ο Μαρινάκης και αναλαμβάνει αποστολή… βουνό!
Παρίσι 2024: Ο λογαριασμός των Ολυμπιακών Αγώνων ξεπέρασε τα 10 δισ. ευρώ
Γιατί «κλείνει» κατά το ήμισυ το ΟΑΚΑ και τι σημαίνει για τον Παναθηναϊκό
UEFA Champions League: Ήττα «εντός προγράμματος» για τον μαχητικότατο και πολλά υποσχόμενο Ολυμπιακό
Τουρκία: Υπό κρατική επιτροπεία η Κασίμπασα και ένταλμα σύλληψης για τον πρόεδρό της
3.237.327 μοναδικοί χρήστες επέλεξαν το mononews.gr για την ενημέρωσή τους τον μήνα Σεπτέμβριο
Τα… πετροδόλαρα εισβάλλουν στο ευρωπαϊκό μπάσκετ!
Πόλεμος Κουτζαμάνη – Μασέλλου: Το ΕΣΡ «βασιλικότερο του βασιλέως» παίζει τον «χωροφύλακα» του ραδιοφάσματος
Πώς η ζάπλουτη Premier League «σώζει» την Αγγλία μετά το Brexit
Όταν το στοίχημα «παίζει μπάλα» και στα ερτζιανά