Για την HELLENiQ ENERGY, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η Tεχνητή Nοημοσύνη αποτελούν βασική στρατηγική προτεραιότητα με απτά οφέλη και κύριοι πυλώνες του ευρύτερου στρατηγικού μετασχηματισμού της.
Μέσω του Προγράμματος Horizon, συνεισφέρει στην ενεργειακή μετάβαση και στοχεύει στην ασφάλεια των εργαζομένων, τη διαχείριση κινδύνων και τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της. Παράλληλα, σκοπός της είναι η δημιουργία ψηφιακής κουλτούρας συνολικά για την εταιρεία με θετικό αντίκτυπο στα ενδιαφερόμενα μέρη και την κοινωνία ευρύτερα.
Η HELLENiQ ENERGY ενσωματώνει καινοτόμες λύσεις σε κάθε τομέα επιχειρηματικής δραστηριότητάς της, αξιοποιώντας την Tεχνητή Nοημοσύνη και ψηφιακές τεχνολογίες, και εισάγοντας βέλτιστες πρακτικές που επιταχύνουν την ολιστική μετάβαση και καθορίζουν ένα νέο μοντέλο λειτουργίας.
Η ανάδειξη και η αξιοποίηση των επιχειρησιακών δεδομένων μέσω προηγμένων εργαλείων, η αυτοματοποίηση των εργασιών για τη βελτίωση της λειτουργικής απόδοσης, σε συνδυασμό με την ενδυνάμωση του ανθρώπινου κεφαλαίου, μέσω της καλλιέργειας νέων δεξιοτήτων και γνώσεων, και την υιοθέτηση σύγχρονων μεθόδων λειτουργίας, καθιστούν το πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού ένα σημαντικό μοχλό ανάπτυξης.
Συνολικά, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της HELLENiQ ENERGY περιλαμβάνει:
– περισσότερες από 120 ψηφιακές πρωτοβουλίες,
– περισσότερους από 500 εργαζόμενους που συμμετέχουν στη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού,
– περισσότερες από 2.500 ώρες εκπαίδευσης
Το πρόγραμμα του Ψηφιακού Μετασχηματισμού ξεκίνησε πριν από 5 χρόνια, με τις σωρευτικές επενδύσεις να φθάνουν στα €50 εκατ., έχοντας απτά οικονομικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, το σωρευτικό οικονομικό όφελος εκτιμάται ότι θα φθάσει στα €160 εκατ. μέχρι το τέλος του 2025, ενώ σε ετήσια βάση το εκτιμώμενο όφελος από το 2025 και μετά εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 50 εκατ. ευρώ.
Τεχνητή Νοημοσύνη στην HELLENiQ ENERGY
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) αποτελεί θεμέλιο λίθο του ψηφιακού μετασχηματισμού στον τομέα της ενέργειας, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα εφαρμογής από υπάρχοντα συστήματα και διαδικασίες μέχρι τις αναδυόμενες τεχνολογίες αιχμής (GenAI,IoT) και τις έξυπνες εφαρμογές.
Η HELLENiQ ENERGY έχει ενσωματώσει την Τεχνητή Νοημοσύνη στις λειτουργίες της, αξιοποιώντας δυνατότητες όπως η Μηχανική Μάθηση και τα προβλεπτικά μοντέλα. Παράλληλα, η εταιρεία συμμετέχει ενεργά στην διαμόρφωση και την αφομοίωση των τεχνολογικών εξελίξεων, με πιλοτικές υλοποιήσεις έξυπνων ψηφιακών βοηθών σε πολλαπλές λειτουργίες του οργανισμού (Agentic AI), καθώς και στην διαμόρφωση του πρώτου εγχειρίδιου ενσωμάτωσης του Generative AI σαν εργαλείο καθημερινής χρήσης, εκπαιδεύοντας τους ανθρώπους της και βελτιώνοντας την παραγωγικότητά τους.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη προσφέρει σημαντικές δυνατότητες που μετασχηματίζουν ήδη την αλυσίδα αξίας της εταιρείας, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα, την αυτοματοποίηση και τη λήψη αποφάσεων. Καθώς η υιοθέτηση της ΤΝ επιταχύνεται, η HELLENiQ ENERGY διαμορφώνει τη δική της στρατηγική για την ΤΝ, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες της επιχείρησης και της βιομηχανίας.
Για την υλοποίηση αυτής της στρατηγικής, η εταιρεία οικοδομεί μια ισχυρή βάση εξειδικευμένων στελεχών και ενισχύει και τη τεχνολογική της υποδομή.
Παράλληλα, αναπτύσσει εσωτερικές διαδικασίες και σύγχρονα λειτουργικά μοντέλα διακυβέρνησης της ΤΝ προκειμένου να διασφαλίσει την ορθή και ασφαλή χρήση της, να διαχειριστεί αποτελεσματικά τα ρίσκα και τη συμμόρφωση με τους τελευταίους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, όπως τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό για την ΤΝ (AI Act).
Ένα από τα βασικά εργαλεία για την ανάπτυξη και αξιοποίηση της ΤΝ στον οργανισμό είναι η διαμόρφωση των κέντρων Αριστείας Ψηφιακών Τεχνολογιών (Data, Intelligent Automation, Productivity), ενώ, παράλληλα, επεκτείνει τη συνεργασία με διεθνείς προμηθευτές και την ακαδημαϊκή κοινότητα.
Τι περιλαμβάνει το Πρόγραμμα Horizon
Το Πρόγραμμα Horizon αποτελεί βασικό πυλώνα του προγράμματος Ψηφιακού Μετασχηματισμού της HELLENiQ ENERGY και εφαρμόζεται με ιδιαίτερη επιτυχία συμβάλλοντας στο ευρύτερο πρόγραμμα μετασχηματισμού. Αναβαθμίζει τον τρόπο εργασίας, συντελώντας στη βελτίωση των εταιρικών αποδόσεων και επεκτείνει το αποτύπωμα του Ομίλου σε νέους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας. Επιπλέον, συμβάλλει με σημαντικά οφέλη στον τομέα της ασφάλειας και της αποτελεσματικότερης διαχείρισης κινδύνων, καθώς και στη δραστική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και τη δημιουργία κουλτούρας καινοτομίας.
Το Πρόγραμμα Horizon αξιοποιεί ψηφιακές τεχνολογίες και εισάγει βέλτιστες πρακτικές μέσα από πλήθος δράσεων και έργων σε 4 βασικούς πυλώνες:
1. Ψηφιακό Διυλιστήριο
Μετεξέλιξη του διυλιστηρίου σε ένα συνεργατικό, συνδεδεμένο και ψηφιακό διυλιστήριο, με έργα που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη και επιτρέπουν τον καλύτερο προγραμματισμό της παραγωγής, τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, την αποτελεσματική διαχείριση του εξοπλισμού, την εξοικονόμηση ενέργειας και την ασφάλεια των εργαζομένων.
Όραμα της HELLENiQ ENERGY «ένα σύγχρονο, ψηφιακό, διασυνδεδεμένο διυλιστήριο που θα προσδίδει κίνητρο και αξία στους εργαζόμενους, θα δημιουργεί πρόσθετο οικονομικό όφελος για την εταιρεία, θα βελτιστοποιεί τις λειτουργίες των παραγωγικών μονάδων, ενώ θα δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για όλο τον οργανισμό».
Συνεισφέρει στην ενεργειακή μετάβαση και στοχεύει στην ασφάλεια των εργαζομένων, τη διαχείριση των κινδύνων και τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Ενσωματώνει καινοτόμες λύσεις σε κάθε περιοχή της επιχειρηματικής δραστηριότητάς της, αξιοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες, και εισάγει βέλτιστες πρακτικές που επιταχύνουν την ολιστική μετάβαση και καθορίζουν ένα νέο μοντέλο λειτουργίας.
Σκοπός είναι η δημιουργία ψηφιακής κουλτούρας συνολικά για την εταιρεία με θετικό αντίκτυπο στα ενδιαφερόμενα μέρη και την κοινωνία ευρύτερα. Κύριος στόχος είναι η διευκόλυνση της συνεργασίας, η αξιοποίηση της πληροφορίας που ήδη υπάρχει στις μονάδες και τις λειτουργίες τους και η ενσωμάτωση καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων στις παρακάτω περιοχές δράσης:
– Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας Υδρογονανθράκων
Βελτιστοποιημένη διαχείριση της συνολικής (end-to-end) αλυσίδας εφοδιασμού της παραγωγής στα τρία διυλιστήρια, αξιοποιώντας τα δεδομένα από τις εμπλεκόμενες διαδικασίες.
– Διαχείριση εξοπλισμού
Κοινή διαχείριση / βελτιστοποίηση και για τα τρία διυλιστήρια της Συντήρησης και Αξιοπιστίας εξοπλισμού, βελτιστοποίησης των Σταματημάτων (TurnArounds) προς συντήρηση του εξοπλισμού, του προγραμματισμού Συντηρήσεων και τη Διαχείριση των υλικών των Aποθηκών.
– Διαχείριση Ενέργειας
Δραστηριότητες που βελτιστοποιούν τη διαχείριση ενέργειας κυρίως μέσω καθημερινής αριστοποίησης δικτύων καυσίμου και ατμού, καθώς και μέσω παρακολούθησης ενεργοβόρου εξοπλισμού.
– Βελτιστοποίηση Παραγωγής, που περιλαμβάνει:
· Βελτιστοποίηση τροφοδοσίας διυλιστηρίων
· Βελτιστοποίηση τροφοδοσίας μονάδων
· Βελτιστοποίηση λειτουργίας μονάδων
· Ανάλυση αποκλίσεων λειτουργίας μονάδων (troubleshooting)
– Επιχειρησιακές Λειτουργίες και Ασφάλεια
Διασύνδεση λειτουργιών με προτεραιότητα την ασφάλεια του προσωπικού και των διεργασιών, την υγεία του προσωπικού και την προστασία του Περιβάλλοντος.
2. Ψηφιακές Ομιλικές Λειτουργίες
Δημιουργία αποδοτικότερων εταιρικών λειτουργιών, τεχνολογία αυτοματισμών και αποτελεσματικότερες λήψεις αποφάσεων, μέσω της αξιοποίησης ενός μεγάλου εύρους δεδομένων.
Όραμά της «Ένας πρωτοπόρος, ψηφιακός και διασυνδεδεμένος οργανισμός που αξιοποιεί την τεχνολογία και τα δεδομένα για να ενισχύσει τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα και την ευελιξία των επιχειρησιακών λειτουργιών. Ένας οργανισμός όπου η καινοτομία, η συνεργασία και η συνεχής βελτίωση διαμορφώνουν ένα σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον, ενδυναμώνουν τους εργαζόμενους και δημιουργούν βιώσιμη αξία».
Στοχεύει στη συνεχή αναβάθμιση των επιχειρησιακών λειτουργιών, αξιοποιώντας την τεχνολογία, για να βελτιώσει τη λήψη αποφάσεων, να αυξήσει την αποδοτικότητα και να ενισχύσει τη συνεργασία σε όλο τον οργανισμό. Για να το πετύχει, εστιάζει στις ακόλουθες στρατηγικές πρωτοβουλίες:
Αξιοποίηση Δεδομένων: Συλλέγει, τυποποιεί και επεξεργαζέται τα δεδομένα του οργανισμού, ώστε να τα μετατρέψει σε χρήσιμη και αξιοποιήσιμη πληροφορία, επιτρέποντας πιο γρήγορη και τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων
Αυτοματοποίηση Διαδικασιών: Εισάγει ψηφιακές αυτοματοποιήσεις σε επαναλαμβανόμενες και χρονοβόρες εργασίες, μειώνοντας τον φόρτο και απελευθερώνοντας χρόνο για πιο στρατηγικές δραστηριότητες
Ευέλικτες Ομάδες Εργασίας: Υιοθετει agile μεθοδολογίες και δημιουργεί πολυσυλλεκτικές ομάδες (squads), επιτρέποντας γρήγορη και στοχευμένη επίλυση προβλημάτων μέσω διαρκούς βελτίωσης και καινοτομίας
Ψηφιακά Εργαλεία: Ενισχύει τη χρήση προηγμένων ψηφιακών εργαλείων που διευκολύνουν την απομακρυσμένη και διατμηματική συνεργασία, επιτρέποντας στις ομάδες να εργάζονται απρόσκοπτα ανεξαρτήτως γεωγραφικής θέσης.
Με αυτές τις πρωτοβουλίες, επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ενισχύει την ευελιξία του οργανισμού και διαμορφώνει ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό και διασυνδεδεμένο επιχειρησιακό περιβάλλον.
3. Ψηφιακή Λιανική Εμπορία
Η μετάβαση του οργανισμού λιανικής προς έναν σύγχρονο, ψηφιοποιημένο και άρτια οργανωμένο φορέα επιτυγχάνεται μέσω της ενσωμάτωσης καινοτόμων, ευφυών λύσεων σε κάθε στάδιο της εφοδιαστικής αλυσίδας, του δικτύου καταστημάτων καθώς και των ψηφιακών καναλιών επικοινωνίας με τον πελάτη. Με την αξιοποίηση προηγμένων τεχνολογιών ανάλυσης δεδομένων, προωθούνται αποφάσεις βάσει δεδομένων και αυτοματοποίηση διαδικασιών που συμβάλλει στη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας.
Όραμά της «η αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη στον κλάδο mobility και η ενίσχυση της λειτουργικής αποδοτικότητας μέσα από καινοτόμες τεχνολογίες, πρωτοπόρες πελατοκεντρικές λύσεις και προηγμένες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και ανάλυσης δεδομένων».
Το όραμα αυτό υλοποιείται μέσω τεσσάρων βασικών στρατηγικών πυλώνων:
Αναβάθμιση εμπειρίας του πελάτη: Διαμορφώνει ελκυστικές και προσωποποιημένες εμπειρίες για τους πελάτες της, αξιοποιώντας τα πιο προηγμένα τεχνολογικά εργαλεία σε όλα τα διαθέσιμα φυσικά και ψηφιακά σημεία επαφής σε web, mobile apps και καταστήματα.
Operational Excellence: Ενισχύει την λειτουργική αποδοτικότητα και την ευελιξία των συστημάτων, αξιοποιώντας τεχνολογίες ανάλυσης δεδομένων, τεχνητής νοημοσύνης και αυτοματοποίησης διαδικασιών (intelligent automation).
Προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης: Αξιοποιεί τη τεχνολογία με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, την ενίσχυση της ενεργειακής αποδοτικότητας και την προώθηση ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης.
Ενδυνάμωση ψηφιακών δεξιοτήτων: Εξοπλίζει τις ομάδες του δικτύου με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, collaboration platforms και εκπαιδευτικά προγράμματα ψηφιακών δεξιοτήτων, ώστε να μπορούν να παρέχουν τη καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση.
4. Ψηφιακός Πυρήνας
Εκσυγχρονισμός του κεντρικού συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) αξιοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες.
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα “Business Rewired“
- Bvlgari: Το δαχτυλίδι των 180.000 δολαρίων της Ελίζαμπεθ Τέιλορ στον οίκο Christie’s
- Δέσποινα Σουγιούλ: Τα χρώματα είναι εμπειρίες για τα παιδιά
- Νέα… επανάσταση στο ποδόσφαιρο! Ο Ολυμπιακός, η κόκκινη στον Έσε και το VAR και στα κόρνερ
- Σκοντάφτει η κυβέρνηση, βυθίζεται η αντιπολίτευση, ηττάται ο πολίτης