Η Ανδρομάχη Δημητρίου, είναι υποπλοίαρχος εμπορικού ναυτικού και εργάζεται σήμερα στην ναυτιλιακή εταιρεία Stena και σε πρόσφατη ομιλία της, στο ναυτιλιακό συνέδριο της Ύδρας, εξιστόρησε την ναυτική της διαδρομή και τις συνθήκες εργασίας στα πλοία.
Η Ανδρομάχη Δημητρίου είπε ότι κάθε ναυτιλιακή εταιρεία οφείλει να δημιουργήσει υπεύθυνους ηγέτες με γνώση των προκλήσεων της ναυτιλίας προκειμένου να εξασφαλίσει την συνέχεια της μακρόχρονης ναυτιλιακής παράδοσης.
«Εσείς, τόνισε (απευθυνόμενη στους εφοπλιστές), πρέπει να σκεφτείτε ότι οι άνθρωποι σας στα βαπόρια εργάζονται για εσάς, είναι ηγέτες στο πλοίο, επενδύεται εκατομμύρια που τα διαχειρίζονται ναυτικοί, που θέλουν εκπαίδευση, που θέλουν να έχουν όλα εκείνα που κάνουν τον άνθρωπο να περνάει καλά» και πρόσθεσε:
«Εσείς όταν θα σας πονέσει το κεφάλι σας ή είστε αδιάθετοι θα πάτε στο σπίτι σας. Εκείνοι θα είναι στο πλοίο για να πάνε το πλοίο και το φορτίο στον προορισμό τους. Δεν υπάρχει μόνο κρίση πολιτικής ηγεσίας. Υπάρχει κρίση ηγεσίας και στον εφοπλισμό και κρίση ηγεσίας στους ναυτικούς. Πρέπει να τους εκπαιδεύεται για να πηγαίνουν τα νέας τεχνολογίας πλοία. Δικές σας είναι οι επενδύσεις και αυτό που κάνετε καλά, θα πρέπει να εξασφαλίσετε τη συνέχεια. Το πρόβλημα με την έλλειψη ναυτικών είναι γενικό, όμως θα πρέπει να εξασφαλίσετε τη συνέχεια των κόπων σας»
Για την προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα επισήμανε επίσης ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες διαβίωσης που θα ικανοποιούν τις προσδοκίες των νέων και αυτό ισχύει ιδιαιτέρως για τις γυναίκες οι οποίες αναζητούν την θέση που τους αξίζει στην ναυτιλία.
Ερωτηθείσα, «γιατί δεν εργάζεται σε ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία», η Ανδρομάχη Δημητρίου, απάντησε:
«Πήγα στην Stena, γιατί κάποιος με άκουσε να μιλάω σε κάποιο συνέδριο. Όταν πήγα στο γραφείο, μου έδωσαν να υπογράψω συμβόλαιο, με το οποίο θα εργαζόμουν ένα μήνα στο πλοίο και το άλλο μήνα θα ήμουν στην στεριά και θα πληρώνομε. Νόμιζα, στην αρχή ότι με κοροϊδεύουν, αλλά έτσι είναι τα πράγματα. Αυτό στην Ελλάδα, δεν υπάρχει. Εκεί μου παρέχουν ανέσεις μέσα στο πλοίο και μου κάνουν τη ζωή μου άνετη και μπορώ να μείνω και να δουλεύω με όρεξη. Συμμετέχω στην υλοποίηση των προγραμμάτων. Μας έφεραν ένα πρόγραμμα, στο οποίο με δικές μας προτάσεις το εφαρμόσαμε και σήμερα εξοικονομούμε κάθε μήνα πετρέλαια ύψους 500.000 δολαρίων».
Στη συνέχεια, η Ανδρομάχη Δημητρίου, ανέφερε:
«Δεν έχω καμία σχέση με ναυτική ή ναυτιλιακή οικογενειακή παράδοση. Όμως, παρακολουθούσα μικρή το τηλεοπτικό σίριαλ «θα σε δω στο πλοίο», όχι για να γίνω ναυτικός, αλλά για να γίνω τραγουδίστρια σαν την Βαλέρια. Όμως, ο Θεός δεν μου τα έδωσε όλα, ούτε και φωνή και έτσι αποφάσισα να γίνω ναυτικός».
«Υπάρχουν εταιρείες ακόμη που δεν εμπιστεύονται τις γυναίκες στα πλοία. Πρέπει να εμπιστευτείτε τις γυναίκες και να τις δώσετε περιθώρια εξέλιξης».
Στο σημείο αυτό, παρενέβη ο πρώην πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Πατέρας, ο οποίος τόνισε:
«Πάντα ο ρόλος της γυναίκας στη ναυτιλία ήταν ενεργός. Παλιά, που έφευγαν οι ναυτικοί από τα σπίτια και τα νησιά για πέντε και επτά χρόνια, κράταγαν τις οικογένειες, τα παιδιά, το κομπόδεμα, έκαναν περιουσίες. Ήταν και μάνα και πατέρας. Όταν γύριζε ο άνδρας, ήταν και σύζυγος και μάνα. Γνώριζε, ότι σε δύο μήνες ο άνδρας της θα έφευγε και πάλι. Έπρεπε να ήταν ηθική και να το έδειχνε. Τώρα, τα πράγματα είναι διαφορετικά, αλλά δεν ξέρω αν είναι και καλύτερα».
Ο Νίκος Τσάκος, παρενέβη στη συζήτηση και τόνισε ότι «στην εταιρεία του υπάρχει μεγάλη συμμετοχή γυναικών σε όλα τα επίπεδα και η εξέλιξη είναι ομαλή και χωρίς προβλήματα» και πρόσθεσε: “Υλοποιούμε το όραμα του πατέρα μου, καπετάν Παναγιώτη Τσάκου και δημιουργήσαμε τον πυλώνα ναυτικής εκπαίδευσης στη Χίο. Είμαστε μια εταιρεία που εργάζεται στην προσέλκυση και εκπαίδευση των Ελλήνων ναυτικών, αλλά και στην εξασφάλιση της εργασίας τους”.
Ποια είναι η Ανδρομάχη Δημητρίου
Η Ανδρομάχη Δημητρίου γεννήθηκε στην Κύπρο. Σήμερα, είναι υποπλοίαρχος στην ναυτιλιακή εταιρεία Stena.
Έχει υπηρετήσει σε διάφορους τύπους και μεγέθη πλοίων, όπως κρουαζιερόπλοια, RO/επιβατηγά και φορτηγά πλοία, σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον.
Στα προηγούμενα χρόνια έχει εργαστεί στην MSC, ως ανθυποπλοίαρχος στα κρουαζιερόπλοια, στην Royal Caribbean Cruise Lines, ως υποπλοίαρχος, ενώ πρωτομπαρκάρησε στην Celestyal Cruises.
Επίσης, ήταν υπεύθυνη επικοινωνίας με τα μέλη και την διοργάνωση μηνιαίων εκδηλώσεων σε συνεργασία με τον Καπετάνιο Koch, Πρόεδρο της Ναυτιλιακής Λέσχης Κύπρου, από το 2018–2019.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μόδα: δικαστήρια, επιδείξεις, συγχωνεύσεις και μουσικές καρέκλες στους ρόλους ηγεσίας
- Hellenic Energy: Υψηλό μέρισμα αλλά και ανάπτυξη λειτουργικής κερδοφορίας με τιμή – στόχο τα €9,55 ανά μετοχή
- Βιομηχανία: Στο τραπέζι της Διυπουργικής το ιταλικό μοντέλο για σταθερό ενεργειακό κόστος
- Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές διαχώρισαν τους στόλους τους και ανοίγουν δρόμους στην επόμενη γενιά
