Το μεγάλο SUV της BYD εντυπωσιάζει με τα επιμέρους χαρακτηριστικά, τόσο όσον αφορά στην απόδοση αλλά και στα επίπεδα εξοπλισμού με δεδομένο ότι η τιμή του είναι κάτω από 40 χιλιάδες ευρώ.
Δεν έχουμε κάνει λάθος η δικίνητη έκδοση ξεκινά από τις 39 χιλιάδες ευρώ ενώ η 4κινητη έκδοση της δοκιμής μας με απόδοση 324PS και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού τιμάται 46.500 ευρώ. Η BYD (Build Your Dreams), ιδρύθηκε το 1995 στην Κίνα και ξεκίνησε ως κατασκευαστής επαναφορτιζόμενων μπαταριών. Γρήγορα επεκτάθηκε στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και σήμερα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) και υβριδικών plug-in.

Η εταιρεία σχεδιάζει και κατασκευάζει εσωτερικά, βασικά εξαρτήματα όπως μπαταρίες, ηλεκτρικούς κινητήρες και ημιαγωγούς. Η τεχνολογία των μπαταριών της BYD είναι πρωτοποριακή, με πιο γνωστή την Blade Battery, η οποία προσφέρει υψηλή ασφάλεια, αντοχή και ενεργειακή πυκνότητα. Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται και στο μεγάλο plug in SUV που είχαμε στη διάθεσή μας. Πρόκειται για μια μπαταρία φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP), γνωστή για την ασφάλεια, την αντοχή της και την μεγάλη διάρκεια ζωής της.
Δεν είναι όμως μόνο η δομή της μπαταρίας αλλά και η τεχνολογία DM-i (Dual Mode-i) που κάνει το Seal ξεχωριστό. Πρόκειται για ένα εξελιγμένο υβριδικό σύστημα που συνδυάζει έναν κινητήρα βενζίνης με έναν ή περισσότερους ηλεκτροκινητήρες, καθώς και μια μπαταρία που μπορεί να φορτιστεί από εξωτερική πηγή. Αυτό που κάνει το DM-i να ξεχωρίζει είναι η έμφαση στην ηλεκτρική κίνηση, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να λειτουργεί κυρίως ως γεννήτρια για την φόρτιση της μπαταρίας.
Ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει να κινήσει τους τροχούς μόνο όταν απαιτείται υψηλή ισχύς (π.χ. σε μεγάλες ταχύτητες ή σε έντονη επιτάχυνση) ή όταν η μπαταρία είναι σχεδόν άδεια. Αυτή η προσέγγιση έχει πολλαπλά οφέλη. Πρώτον, βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου, καθώς ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί σχεδόν πάντα στο βέλτιστο εύρος στροφών, μειώνοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Δεύτερον, προσφέρει την ομαλή και άμεση απόκριση της ηλεκτρικής κίνησης, δίνοντας μια αίσθηση οδήγησης που θυμίζει περισσότερο ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Τρίτον προσφέρει αυτονομία που έφτασε στην περίπτωσή μας τα 1000km με γεμάτο ρεζερβουάρ και πλήρως φορτισμένη μπαταρία.
Η BYD έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ασφάλεια του Seal U DMi, ενσωματώνοντας μια πληθώρα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS). Στα συστήματα αυτά περιλαμβάνονται:
- Adaptive Cruise Control (Προσαρμοζόμενο Cruise Control): Ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος για να διατηρεί μια ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
- Lane Keeping Assist (Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας): Διορθώνει αυτόματα την πορεία του αυτοκινήτου για να το διατηρήσει εντός της λωρίδας.
- Automatic Emergency Braking (Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης): Ενεργοποιεί τα φρένα αυτόματα για την αποφυγή σύγκρουσης με άλλα οχήματα, πεζούς ή ποδηλάτες.
- Blind Spot Monitoring (Παρακολούθηση Τυφλής Γωνίας): Ειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που βρίσκονται στην τυφλή γωνία του καθρέφτη.
- 360-degree Camera (Κάμερα 360 μοιρών): Δίνει μια πλήρη εικόνα του περιβάλλοντος γύρω από το αυτοκίνητο, διευκολύνοντας τους ελιγμούς και το παρκάρισμα.
O θερμικός κινητήρας του Seal U DMi, είναι χωρητικότητας 1.5lt, τετρακύλινδρος, βενζίνης, με άμεσο ψεκασμό και αποδίδει 107PS. Έχει σχεδιαστεί για υψηλή θερμοδυναμική απόδοση (έως και 43%), καθώς λειτουργεί κυρίως ως γεννήτρια, διατηρώντας το εύρος στροφών του στην ιδανική ζώνη. Η τετρακίνητη έκδοση έχει δυο ηλεκτροκινητήρες έναν σε κάθε άξονα. Η συνολική ισχύς του συστήματος (κινητήρας και ηλεκτροκινητήρες) δεν αθροίζεται, καθώς ο βενζινοκινητήρας δεν κινεί πάντα τους τροχούς. Η μέγιστη ισχύς είναι αυτή των ηλεκτροκινητήρων, ενώ ο βενζινοκινητήρας υποστηρίζει κυρίως την ηλεκτρική λειτουργία.

Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός εξελιγμένου κιβωτίου που διαχειρίζεται την ισχύ από τον κινητήρα και τους ηλεκτροκινητήρες. Ουσιαστικά, το αυτοκίνητο κινείται από τους ηλεκτροκινητήρες, και ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει όταν η μπαταρία έχει χαμηλή φόρτιση ή σε υψηλές ταχύτητες. Η συνδυαστική αυτονομία (με γεμάτο ρεζερβουάρ και πλήρως φορτισμένη μπαταρία) που καταγράψαμε έφτασε τα 1000km. Αξιοσημείωτο πως η μπαταρία των 18,3kwh υποστηρίζει και ταχεία φόρτιση DC, επιτρέποντας την πλήρωση από το 30% στο 80% σε περίπου 30 λεπτά.

Το Seal U DMi έχει μια ανάρτηση σεταρισμένη με έμφαση στην άνεση. Εμπρός υπάρχουν γόνατα MacPherson και πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι (Multi-link). Η συγκεκριμένη ρύθμιση προσφέρει βελτιωμένη άνεση και σταθερότητα σε σχέση με απλούστερες διατάξεις. Όσον αφορά στο σύστημα πέδησης διαθέτει δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς. Η μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικής και υβριδικής κίνησης είναι ανεπαίσθητη, προσφέροντας μια άνετη οδηγική εμπειρία. Το Seal U DMi έχει πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 όταν κινείται με την ηλεκτρική του ενέργεια, και συνολικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση με ένα συμβατικό βενζινοκίνητο SUV.
Στο ταξίδι είναι αθόρυβο και ξεκούραστο. Η παρεμβατικότητα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας όπως η διατήρηση λωρίδας κατεύθυνσης είναι ενοχλητική και πρέπει ο οδηγός να την απενεργοποιεί κάθε φορά προτού εκκινήσει. Το τιμόνι έχει μέτρια πληροφορία και χαλαρή αίσθηση. Ο οδηγός αναγκάζεται να κάνει διορθώσεις της πορείας αλλά το δυνατό σημείο της ανάρτησης είναι ότι αφού το αυτοκίνητο πάρει κλίση, «κρατάει» θυμίζοντας τα παλιά Peugeot ή Subaru.

Σε δρόμο με στροφές το Seal U DMi σε οικογενειακούς ρυθμούς είναι απολαυστικό. Χάρη στην περίσσεια ροπής και ισχύος που διαθέτει μπορείς να κινηθείς σβέλτα, προσπερνώντας χωρίς να αγχώνεσαι. Αν πιέσεις στην είσοδο της στροφής αισθάνεσαι μια ανασφάλεια μέχρι να καταλάβεις πως δεν θα υποστρέψει.

Το Seal U DMi είναι σωστό στημένο και συμπεριφέρεται ασφαλώς, ουδέτερα υπό πίεση. Αλλά δεν έχει φτιαχτεί για να προσφέρει συγκινήσεις σε δρόμο με στροφές. Έχει φτιαχτεί για οικονομικές και άνετες οικογενειακές μετακινήσεις. Σε χωματόδρομο η ανάρτηση παραμένει ατού όπως και η απόσταση των 20 cm από το έδαφος. Προφανώς με μια τετράδα ελαστικών μεικτών συνθηκών το Seal U DMi μπορεί να ανταποκριθεί σε μια πλειάδα απαιτήσεων εκτός δρόμου.
Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των D SUV είναι πολύ σκληρός, ξεκινώντας από τα παγκόσμια best seller Toyota RAV 4 και Honda CRV. Σίγουρα το Seal U DMi έχει δελεαστική τιμή χωρίς να υστερεί σε κανέναν τομέα. Όσον αφορά στα συγκριτικά του πλεονεκτήματα αυτά είναι η άνεση, η αποδοτικότητα, το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και η ευκολία οδήγησης που προσφέρει στο χρήστη. Αν ψάχνετε όχημα στην κατηγορία σας προτείνω να το αξιολογήσετε χωρίς δεύτερες σκέψεις για την αξία μεταπώλησης ή την εξυπηρέτηση πελατών. Η BYD ήρθε για να μείνει στην Ευρώπη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά BYD Seal U DM i
Θερμικός Κινητήρας turbo
Κυβισμός: 1.497 cc
Ισχύς: 96kw (131 PS)/5200rpm
Ροπή: 220 Nm/1500 – 3500 rpm
Hλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: εμπρός 150kw (204PS) / πίσω 120kw (164PS)
Συνδυαστική ισχύς: 238kw (324PS)
Συνδυαστική ροπή: 550Nm
Κίνηση: στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Μιας σχέσης
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.775 / 1.890 / 1.670 mm
Μεταξόνιο: 2.765 mm
Χώρος αποσκευών: 425 lt (1440 lt σε διθέσια διαμόρφωση)
Βάρος: 1.940 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 5,9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2: 26 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 46.500 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Louis Vuitton και το στοίχημα της πολυτελούς ομορφιάς: Μπορεί ένα κραγιόν των 160 δολαρίων να αλλάξει τους κανόνες της αγοράς;
- ΕΤΑΔ: Ποιοι μεγάλοι παίκτες συνεχίζουν στη «μάχη» για την Ακτή Βουλιαγμένης
- Διορθώσεις στη Wall Street λίγο πριν την ομιλία του Πάουελ – Τι περιμένουν οι επενδυτές
- Cosmote Telekom: Ιστορική συμφωνία για το ΟΑΚΑ – Τι σηματοδοτεί
