Στον αντίκτυπο του καύσωνα στην εμπορική κίνηση κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων αναφέρθηκε σε συνέντευξή του, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης

Όπως επεσήμανε μιλώντας στην ΕΡΤ, η υπερβολική ζέστη επηρεάζει αρνητικά τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, με εμφανή μείωση στη ζήτηση και την επισκεψιμότητα, ιδίως τις ώρες αιχμής μεταξύ 12:00 και 18:00.

1

Οι καταναλωτές αποφεύγουν τις μετακινήσεις, κυρίως σε υπαίθριες αγορές ή καταστήματα χωρίς κλιματισμό, περιορίζοντας έτσι τις αυθόρμητες αγορές τους και στρέφοντας την προσοχή μόνο στα απολύτως απαραίτητα είδη.

Επιπλέον, η δυσφορία από τον καύσωνα οδηγεί πολλούς να αναβάλουν τις προγραμματισμένες αγορές τους.

Ως αποτέλεσμα, ολόκληρες οικογένειες αλλά και τουρίστες επιλέγουν να παραμείνουν σε δροσερούς χώρους, αποφεύγοντας αγορές, ειδικά σε περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας που δεν έχουν έντονο τουριστικό χαρακτήρα.

Ως αποτέλεσμα, η πτώση στις πωλήσεις των φυσικών καταστημάτων μπορεί να φτάσει ακόμη και το 18%.

Εντούτοις, παρατηρούνται κάποιες ουδέτερες ή και θετικές τάσεις.

Συγκεκριμένα, σημειώνεται αύξηση στις online αγορές, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους από την άνεση και τη δροσιά του σπιτιού τους.

Την ίδια στιγμή, ενισχύεται η ζήτηση για εποχικά είδη που προσφέρουν ανακούφιση από τη ζέστη, όπως είναι οι ανεμιστήρες, τα κλιματιστικά, τα μαγιό, τα ελαφριά ρούχα και τα είδη θαλάσσης, τα οποία εντάσσονται και στις εκπτωτικές καμπάνιες των καταστημάτων.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, σε προηγούμενες περιόδους παρατεταμένου καύσωνα, όπως το 2021 και το 2023, παρατηρήθηκε πτώση τζίρου έως και 15–20% σε φυσικά καταστήματα, κυρίως σε σημεία εκτός μεγάλων εμπορικών κέντρων. Αντιθέτως, οι online πωλήσεις αυξήθηκαν έως και 10% την ίδια περίοδο. Παράλληλα, οι πωλήσεις των εποχικών ειδών κατέγραψαν ελαφρά άνοδο της τάξης του 5%.

Για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων αυτών, ο Βασίλης Κορκίδης προτείνει συγκεκριμένες στρατηγικές στους εμπόρους που περιλαμβάνουν την παράταση του ωραρίου των καταστημάτων κατά τις απογευματινές ή βραδινές ώρες, την ενίσχυση της online παρουσίας με προσφορές στο ηλεκτρονικό κατάστημα και την προώθηση προϊόντων που συνδέονται με τις καιρικές συνθήκες.

Όπως συνοψίζει, η εικόνα της αγοράς υπό συνθήκες καύσωνα διαμορφώνεται με αρνητικό πρόσημο για τη φυσική λιανική, με μικρή αντιστάθμιση από το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα είδη καλοκαιρινής ανάγκης.

Η πρόκληση παραμένει για τον εμπορικό κόσμο να προσαρμόζεται έγκαιρα και ευέλικτα στις ακραίες καιρικές συνθήκες που πια δεν είναι η εξαίρεση αλλά ο κανόνας.

Διαβάστε επίσης: 

Ξεκίνησε η κατασκευή της Προβλήτας 6 στο λιμάνι Θεσσαλονίκης – 4000 νέες θέσεις εργασίας

Τι θα συμβεί αν η Τουρκία πάρει τα Eurofighter – Θα είναι ανίκητη ή έχει η Ελλάδα το πλεονέκτημα;

Χανιά: Συνελήφθησαν δύο ημεδαποί, μετά από καταδίωξη, κατηγορούμενοι μεταξύ άλλων για απόπειρα ανθρωποκτονίας