Το αεροδρόμιο του Χίθροου στο Λονδίνο σχεδιάζει να επενδύσει 10 δισ. λίρες (13,6 δισ. δολάρια) τα επόμενα πέντε χρόνια για την αναβάθμιση των τερματικών σταθμών και των υπηρεσιών του, μετά την υποχώρηση του στις παγκόσμιες κατατάξεις αεροδρομίων.

Το αεροδρόμιο του Λονδίνου υπέβαλε επενδυτικό σχέδιο προς εξέταση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο περιλαμβάνει τον επανασχεδιασμό των τερματικών σταθμών, τη βελτίωση της ακρίβειας των πτήσεων μέσω εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης και τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή.

1

Το σχέδιο θα αυξήσει τον αριθμό των επιβατών ετησίως κατά 10 εκατομμύρια, δηλαδή ένα άλμα 12% στη χωρητικότητα, πρόσθεσε το αεροδρόμιο.

Η ανακοίνωση έρχεται καθώς οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν το Χίθροου, όπως η British Airways και η Virgin Atlantic, συνεχίζουν να εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την υπερφόρτωση των δρομολογίων και τις υψηλές χρεώσεις για τη χρήση των υποδομών του αεροδρομίου.

Το Χίθροου εξυπηρέτησε σχεδόν 84 εκατομμύρια επιβάτες πέρυσι και κατατάσσεται στην 22η θέση στη λίστα της Skytrax με τα 100 καλύτερα αεροδρόμια του κόσμου, σημειώνοντας πτώση από την 21η θέση το 2024.

«Οι πελάτες μας θέλουν να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο τη διεθνή μας κατάταξη, όπως και εμείς», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του αεροδρομίου, Thomas Woldbye. «Για να ανταγωνιστούμε τα παγκόσμια αεροδρόμια, πρέπει να επενδύσουμε».

Στο μεταξύ, το Χίθροου προχωρά με τα σχέδια κατασκευής τρίτου διαδρόμου απογείωσης, αφού έλαβε τη στήριξη της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου νωρίτερα φέτος. Το αεροδρόμιο δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει την εγκατάσταση των νεότερης γενιάς σαρωτών ασφαλείας, οι οποίοι δεν απαιτούν από τους επιβάτες να αφαιρούν υγρά και ηλεκτρονικές συσκευές από τις χειραποσκευές τους.

Το επενδυτικό σχέδιο θα υλοποιηθεί από το 2027 έως το 2031 και θα χρηματοδοτηθεί από ιδιώτες, μέσω της συνεισφοράς 2 δισεκατομμυρίων λιρών από τους μετόχους.

Στο πλαίσιο του σχεδίου, το Χίθροου δήλωσε ότι θα προσθέσει περισσότερα σαλόνια, εστιατόρια και καταστήματα στους τερματικούς σταθμούς και θα κατεδαφίσει τον Τερματικό Σταθμό 1, ο οποίος δεν χρησιμοποιείται πλέον και είχε ανοίξει αρχικά το 1969.

Διαβάστε επίσης:

F1 Red Bull: Έπιασε δουλειά ο Μεκίς

Γεωργιάδης σε ΠΑΣΟΚ: Δείτε τι έκαναν οι Σοσιαλιστές στη Δανία για τους μετανάστες – Όταν ξυπνήσει ο Ανδρουλάκης θα είναι πάλι αργά

Τράπεζα Ηπείρου: Συγκρότηση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου σε σώμα