ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο εφοπλιστής Μιχάλης Μποδούρογλου, αυτή τη φορά ήρθε στην διεθνή επικαιρότητα μετά την επίθεση που δέχθηκε το πλοίο του MV Magic Seas, από του Χούθι.
Το πλοίο δέχθηκε επίθεση από μικρά σκάφη και drones, από τους Χούθι, επειδή προσέγγισε στο παρελθόν ισραηλινά λιμάνια.
Ο Μιχάλης Μποδούρογλου, ωστόσο, υποστήριξε στο Bloomberg ότι η προσέγγιση του πλοίου σε λιμάνι του Ισραήλ «πριν από μερικά χρόνια, αλλά το ίδιο έκαναν και τόσα άλλα» και πρόσθεσε ότι «η Stem Shipping σταμάτησε τη διαδρομή μέσω Διώρυγας του Σουέζ, μετά την επίθεση των Χούθι στο πλοίο Sounion, το ελληνόκτητο πετρελαιοφόρο, τον Αύγουστο του περασμένου έτους, αλλά ξανάρχισε μόνο αφού ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι είχε επιτευχθεί εκεχειρία με τους Χούθι για τα αμερικανικά πλοία τον Μάιο».
Ο Μιχάλης Μποδούρογλου αποτελεί μια αναγνωρίσιμη προσωπικότητα στον ελληνικό και διεθνή ναυτιλιακό χώρο, γνωστός για την επιχειρηματική του δραστηριότητα και την εμπειρία του στη διαχείριση στόλου.
Θεωρείται ευεργέτης της ευρύτερης περιοχής της Δράμας και ο μεγάλος χορηγός που για δεκαετίες στηρίζει οικονομικά την κορυφαία ομάδα «Δόξα Δράμας»
Σε ένδειξη ευγνωμοσύνης, οι άνθρωποι του αθλητισμού της Δράμας, έχουν δώσει σε μια κερκίδα του γηπέδου το όνομα της οικογένειας του. Υπάρχει τεράστιος σεβασμός, προς το πρόσωπο του Μιχάλη Μποδούρογλου για όσα έχει προσφέρει στους «μαυραετούς».
Αλλά, την πόλη της Δράμας, ο Μιχάλης Μποδούρογλου, την συνδράμει οικονομικά με πολλαπλές πρωτοβουλίες και δράσεις.
Άλλωστε, όταν γεννήθηκε ο Μιχάλης Μποδούρογλου στη προσφυγομάνα Δράμα, οι “Μαυραετοί” της Δόξας Δράμας μεσουρανούσαν στο ποδοσφαιρικό στερέωμα. Ήταν τότε η καλύτερη ποδοσφαιρική ομάδα της επαρχίας
Τα αδέλφια Τάκης και Θανάσης Λουκανίδης, ο Ιωάννου, ο Γρηγοριάδης, ο Κοτρίδης, ο Ιγνατίου ήταν οι ποδοσφαιριστές που αποτελούσαν τα ινδάλματα της ευρύτερης περιοχής.
Ο πιτσιρικάς από τη Δράμα, που ήθελε να γίνει γιατρός, αλλά τελικά έγινε ναυπηγός και εφοπλιστής, ποτέ δεν ξέχασε την Δόξα Δράμας, αλλά και την γενέτειρα πόλη του.
Σημαντική δράση στην κοινωνική ζωή της Δράμας, έχει και η κόρη του Κατερίνα Μποδούρογλου, η οποία είναι και εκλεγμένη στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας.
Η οικογένεια Μποδούρογλου, έχει ιδρύσει την ΑΜΚΕ Μποδούρογλου, η οποία έχει σημαντική παρουσία στα κοινωνικά και πολιτιστικά δρώμενα της Δράμας.
Ο Μιχάλης Μποδούρογλου, είναι ο εφοπλιστής που συνέδεσε το όνομα του με την πρώτη χρηματοδότηση της Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα “συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A.”.
Επισημαίνεται ότι η χρηματοδότηση αφορούσε τα δύο αδελφά eco-type φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου, μεγέθους kamsarmax, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική παρουσία της Τράπεζας στο χώρο της ναυτιλίας και των «πράσινων επενδύσεων».
Τα δύο πλοία, το m/v Phaedra και το m/v Greek Seas, διαχειρίζεται η Stem Shipping Co S.A, του Μιχάλη Μποδούρογλου η οποία διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση πλοίων ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων.
Υπενθυμίζεται ότι το πλαίσιο της δέσμευσής της για βιώσιμη ανάπτυξη, η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα εισήγαγε έναν νέο μετρήσιμο Δείκτη Απόδοσης (KPI) βασισμένο στον Δείκτη Έντασης Άνθρακα (Carbon Intensity Indicator – CII) των πλοίων.
H επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για τον συγκεκριμένο δείκτη σε ετήσια βάση σε συμφωνία με την Stem Shipping, θα επιφέρει μείωση της τιμολόγησης του δανείου.
H Stem Shipping Co Sa κατέχει και διαχειρίζεται ένα πολύμορφο στόλο 13 σύγχρονων πλοίων. Ο στόλος περιλαμβάνει 2 φορτηγά kamsarmax, 3 Ultramax και 5 Suprmax, καθώς και 2 οικολογικά εμπορευματοκιβώτια feeder και ένα οικολογικό δεξαμενόπλοιο Suezmax.
Από τον Απρίλιο του 2025 η μέση ηλικία του στόλου είναι 11 έτη, με πάνω από το 70% του συνολικού στόλου να αποτελείται από σύγχρονα πλοία οικολογικού σχεδιασμού.
Όπως έχει εξομολογηθεί ο ίδιος, όταν ήταν 15 χρονών, ήθελε να γίνει γιατρός. Όμως, ένας φίλος του, που και αυτός έχει όραμα να σπουδάσει γιατρός, μια ημέρα του ανέφερε για ένα θείο του, που σπούδασε ναυπηγός και εργαζόταν ως αρχιμηχανικός σε ναυτιλιακή εταιρεία, ο οποίος ταξίδευε σε διάφορες μακρινές χώρες και είχε οικονομική ευχέρεια.
Αυτό ήταν. Η απόφαση ήταν ακαριαία. Πήγε στον πατέρα του και του είπε ότι “θέλει να σπουδάσει ναυπηγός στην Αγγλία” και τον ρώτησε “αν θα στηρίξει την απόφαση του”.
Ο πατέρας του, αμέσως δεν έφερε αντίρρηση, ωστόσο του έθεσε μια προϋπόθεση: “Όταν τελειώσει τις σπουδές του να γυρίσει στην πατρίδα”.
Το έτος 1977, ο Μιχάλης Μποδούρογλου αποφοίτησε με άριστα από το Πανεπιστήμιο του Newcastle-upon-Tyne, στο Ηνωμένο Βασίλειο, με πτυχίο Bachelor of Science στο Marine Engineering και το επόμενο έτος 1978 του απονεμήθηκε το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης MSC στη Ναυπηγική.
“Αυτή την δέσμευση την τήρησα και γύρισα”. Όμως, όπως αναφέρει ο Μιχάλης Μποδούρογλου, δεν ήταν εύκολη υπόθεση η εξεύρεση εργασίας στις ναυτιλιακές εταιρείες και άρχισε να χτυπάει διάφορες πόρτες στην Ακτή Μιαούλη.
“Η δουλειά τότε δεν ήταν εύκολο πράγμα, δεν είχα προσβάσεις, δεν είχα γνωριμίες και αυτό που έκανα ήταν να χτυπάω όλες τις πόρτες σε ναυτιλιακές εταιρείες”, εξομολογήθηκε αρκετά χρόνια αργότερα.
Ο Μιχάλης Μποδούρογλου, ίδρυσε και λειτούργησε ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η Paragon, Allseas Marine, Box Ships.
Διατέλεσε πρόεδρος και CEO, της Paragon Shipping Inc. και της Box Ships Inc. Ο Μιχάλης Μποδούρογλου, ίδρυσε την Paragon Shipping Inc.και κατείχε τη θέση του προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της εταιρείας από την ίδρυσή της τον Απρίλιο του 2006.
Υπήρξε επίσης ιδρυτής και της Βox Ships Inc., από την ίδρυση της εταιρείας το Μάιο του 2010.
Ο Μ. Μποδούρογλου ασχολείται με τη ναυτιλία για περισσότερα από 35 χρόνια.
Η εκκίνηση του στη πλοιοδιαχείριση του Μιχάλη Μποδούρογλου ξεκίνησε το έτος 1993, με φορτηγά και τάνκερ.
Πριν από το 1993, ο Μ. Μποδούρογλου διετέλεσε Τεχνικός Υπεύθυνος ναυτιλιακών εταιρειών έχοντας υπό την εποπτεία του διαφόρους στόλους πλοίων τόσο ξηρού όσο και υγρού φορτίου. Υπήρξε ένας άψογος και περιζήτητος αρχιμηχανικός.
Ο Μιχάλης Μποδούρογλου υπήρξε μέλος της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Πλοιοκτητών των νήσων Κέιμαν, της Επιτροπής Ελλάδας των Νηογνωμόνων DNV , GL και του Lloyd’s Register.
Είναι επίσης μέλος της Επιτροπής Μεσογείου του Κινεζικού Νηογνώμονα (China Classification Society Mediterranean Committee (CCS), της Συμβουλευτικής Επιτροπής του Ιταλικού Νηογνώμονα (RINA), της Επιτροπής Ελλάδας του Ιαπωνικού Νηογνώμονα (ClassNK) και του Swedish P&I Club.
Ο Μιχάλης Μποδούρογλου είναι ο Επίτιμος Πρόξενος της Σλοβακικής Δημοκρατίας στον Πειραιά και Πρόεδρος του Ελληνο – Αυστραλιανού Επιχειρηματικού Συμβουλίου (HABC). Θήτευσε επίσης και ως σύμβουλος της διοίκησης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Ο Μιχάλης Μποδούρογλου, ασχολείται με τη ναυτιλία από το 1976. Το 1991 ίδρυσε την εταιρεία διαχείρισης πλοίων, Allseas Marine S.A.
Η Paragon δημιουργήθηκε τον Απρίλιο του 2006, ενώ τον Αύγουστο του 2007 εισήχθη στο χρηματιστήριο Nasdaq αντλώντας 152,8 εκατ. δολάρια. Τον Μάρτιο του 2010 η εταιρεία μεταφέρθηκε στο χρηματιστήριο του NYSE. Ο στόλος της, τότε αποτελείτο από 12 φορτηγά πλοία με μέσο όρο ηλικίας 6,8 ετών, ενώ είχε 4 πλοία υπό ναυπήγηση.
Το 2010 η Paragon αποφάσισε να διαφοροποιήσει τις επενδύσεις της στον τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Έτσι, το τρίτο τρίμηνο του 2011 η θυγατρική της εταιρεία Box Ships Inc εισήχθηκε στο NYSE.
Η Paragon πούλησε στη Box Ships όλα τα πλοία της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παραμένοντας με τα φορτηγά πλοία. Η Box Ships είχε 9 πλοία με μέσο όρο ηλικίας 7 ετών.
Η Paragon Shipping στο τέλος του 2014, είχε 16 πλοία, αλλά πούλησε όλα τα πλοία προκειμένου να αποπληρώσει τα δάνεια της, μηδενίζοντας τον στόλο της.
Η υπεξαίρεση των 4,1 εκατ. ευρώ από τον λογιστή
Πρόσφατη είναι η περιπέτεια του Μιχάλη Μποδούρογλου με τον επί 27 χρόνια λογιστή του, ο οποίος αποδείχθηκε ότι υπεξαίρεσε ένα μεγάλο χρηματικό ποσό από την ναυτιλιακή εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι προσελήφθη ως λογιστής με μηνιαίο μισθό 1.600 ευρώ μικτά και λίγα χρόνια αργότερα έγινε δεξί χέρι του εφοπλιστή και γενικός διευθυντής επιχειρησιακής λειτουργίας εταιρειών του, εισπράττοντας 300.000 ευρώ τον χρόνο για μισθούς και μπόνους!
Μετά από μήνυση της εταιρείας του Μ. Μποδούρογλου, ο πρώην λογιστής παραπέμφθηκε σε δίκη ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, για υπεξαίρεση ποσού 4.127.903 ευρώ. Εξ αυτών, τα μισά φέρεται να τα υπεξαίρεσε για να αγοράσει έργα τέχνης!
Οι απόψεις που έχει διατυπώσει για τις εισηγμένες εταιρείες, είναι απόλυτες:
«Πιστεύω ότι για να πάει κανείς να μιλήσει στους επενδυτές και να κερδίσει την εμπιστοσύνη τους πρέπει η ίδια η εταιρεία του ακόμα και στο ιδιωτικό μοντέλο, να έχει θεσπίσει κανόνες λειτουργίας, να έχει θεσπίσει διαδικασίες που να μην διαφέρουν από αυτές που απαιτεί μια εισηγμένη στο Χρηματιστήριο».
Αλλά, υποστηρίζει ότι η επιτυχία ενός επιτυχημένου ανθρώπου κυρίως στη ναυτιλία, είναι η εργατικότητα:
“Σε όλα τα επαγγέλματα προσόν είναι η εργατικότητα. Δεν πιστεύω σε επιτυχίες χωρίς σκληρή δουλειά. Ο κοινός παρανομαστής σε όλους τους επιτυχημένους ανθρώπους επαγγελματικά, είναι η σκληρή δουλειά από κει και πέρα υπάρχουν βέβαια πολλές μεταβλητές, πολλές παράμετροι, είναι και η τύχη, και ακόμη πέρα από τη σκληρή δουλειά, είναι η ικανότητα να επικοινωνείς με ανθρώπους, να συνεργάζεσαι, να μπορείς να δουλέψεις σε μια ομάδα. Όλοι αυτοί είναι παράγοντες οι οποίοι συντελούν στο να προοδεύσει κανείς στο δύσκολο ναυτιλιακό χώρο και βέβαια στα πλαίσια μιας ομαδικότητας, μιας καλής και αποδοτικής συνεργασίας”.
Κοντά στις προσπάθειες του στον ναυτιλιακό τομέα, είναι η κόρη Κατερίνα Μποδούρογλου, η οποία έχει αναλάβει τον συντονισμό της “ΑΜΚΕ Μποδούρογλου” με πολύμορφες δραστηριότητες στη Δράμα.
Είναι γεννημένη το 1994, ολοκλήρωσε τη δευτεροβάθμια εκπαίδευσή της στην Αθήνα και στη συνέχεια πήγε στην Αγγλία για ανώτατες σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ.
Τον Ιούνιο του 2016, αποφοίτησε από το Κέιμπριτζ με BA Ανθρωπιστικών, Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και έλαβε το “Dr. David Ritchie Ives Award” και το “Academic Exhibition Award 2016” για τις ακαδημαϊκές επιδόσεις της.
Στη διάρκεια της φοίτησης της ακόμη στο σχολείο, υπήρξε μέλος της Εθνικής Ελληνικής Ρητορικής Ομάδας (Greek National Debate Team), στο πλαίσιο της οποίας διακρίθηκε σε πρωταθλήματα ρητορικής σε Τουρκία, Ουκρανία, Σκωτία και Νότιο Αφρική.
Έχοντας κάνει πρακτική άσκηση σε μια εταιρεία investor relations στη Νέα Υόρκη, σε μια εταιρεία διανομής κινηματογραφικών ταινιών στην Αθήνα και έχοντας εργαστεί στην προεκλογική εκστρατεία ενός Μέλους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2023, η Κατερίνα Μποδούρογλου εξελέγη σύμβουλος της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας με τον συνδυασμό του Χρήστο Μέτιου και ανήκει στην μείζονα μειοψηφία.
Πρόσφατα η Κατερίνα Μποδούρογλου, έκανε δωρεά 88.000 ευρώ στο Μουσείο Τρένων της Δράμας
Η Κατερίνα Μποδούρογλου, η οποία είναι πρόεδρος της ΑΜΚΕ ΜΠΟΔΟΥΡΟΓΛΟΥ, προχώρησε σε δωρεά για την διαφύλαξη του Μουσείου Τρένων της Δράμας.
Επισημαίνεται ότι, η ΜΠΟΔΟΥΡΟΓΛΟΥ ΑΜΚΕ προέβη στην δωρεά κουφωμάτων και εργασιών αναβάθμισης ύψους 88.000 ευρώ του Μηχανοστασίου Δράμας στο οποίο φυλάσσεται ανυπολόγιστης αξίας μουσειακό τροχαίο υλικό, μεταξύ των οποίων και δυο από τα τελευταία σωζόμενα οχήματα του θρυλικού Orient Express τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ιστορικά μνημεία!
Οι εργασίες αυτές συμβάλλουν καταλυτικά στην προστασία του μουσειακού υλικού εντός του παλιού μηχανοστασίου μέχρι το υλικό αυτό να τεθεί σε έκθεση ή σε επαναλειτουργία.
H Κατερίνα Μποδούρογλου, εκπρόσωπος της ΜΠΟΔΟΥΡΟΓΛΟΥ ΑΜΚΕ, κατά την ομιλία της στην τελετή εγκαινίων, ιδιαιτέρως συγκινημένη, αναφέρθηκε στην μεγάλη σιδηροδρομική ιστορία της Δράμας, ενώ ταυτόχρονα επεσήμανε και την ανάγκη εξάλειψης των γραφειοκρατικών εμποδίων με τα οποία συχνά έρχεται αντιμέτωπη η ιδιωτική πρωτοβουλία στην προσπάθεια ενεργειών διαφύλαξης της πολιτιστικής κληρονομιάς και ιστορίας του τόπου μας.
Αναλυτικότερα, η Κατερίνα Μποδούρογλου, είπε:
“Συγχαρητήρια για την εξαιρετική πρωτοβουλία, τη σκληρή δουλειά και για τη διοργάνωση των εγκαινίων και επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω από καρδιάς τους μη Δραμινούς που βρίσκονται σήμερα μαζί μας.
Παρότι δραμινής καταγωγής, έμαθα πρώτη φορά για τη συλλογή του σιδηροδρομικού σταθμού τυχαία πέρυσι το καλοκαίρι. Κατά την ξενάγηση μου ανακάλυψα ότι ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Δράμας είναι ένας άγνωστος συγκλονιστικός θησαυρός!
Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι η πόλη μου διαθέτει μια τόσο ενδιαφέρουσα σιδηροδρομική ιστορία καθώς και χαρακτηρισμένα ιστορικά μνημεία ανυπολόγιστης πολιτιστικής και οικονομικής αξίας.
Επίσης, με συγκίνησε ιδιαίτερα η αφοσίωση, η εθελοντική εργασία και ο ρομαντισμός του Ηφαίστου.
Όταν δε αντίκρισα τα δυο σωζόμενα βαγόνια του Orient Express έμεινα άφωνη, γνωρίζοντας ότι τα βαγόνια της ίδιας σειράς φιλοξενούνται σε μουσεία ανά τον κόσμο και χρησιμοποιούνται στην υπερπολυτελή γραμμή Βενετίας – Παρισιού.
Ενθουσιάστηκα τόσο, που από το περσινό καλοκαίρι έχω φέρει δεκάδες φίλους από όλη την Ευρώπη για να θαυμάσουν τη συλλογή και ευτυχώς ο κ Μακρόπουλος έχει δεχθεί να τους ξεναγήσει όλους αφιλοκερδώς ανεξάρτητου ώρας και ημέρας.
Ωστόσο, με μεγάλη λύπη διαπίστωσα ότι ο σταθμός και το μουσείο ήταν εντελώς αφύλακτα και ότι τα κουφώματα του μηχανοστασίου όπου φυλάσσονται τα βαγόνια του Orient Express ήταν σπασμένα, αφήνοντας έτσι έκθετα τα βαγόνια σε καταστροφές, κλοπές και πυρκαγιές!! Σε μια προσπάθεια να συμβάλλω στην προστασία των βαγονιών, συμφωνήσαμε να δωρίσω καινούργια χειροποίητα κουφώματα αξίας 88.353 ευρώ, και πιστής αντιγραφής των αυθεντικών.
Από τον Σεπτέμβριο του 2023 και παρά τις επιστολές, οχλήσεις και το ενδιαφέρον της κυρίας Αλεξόπουλου, δεν έχουμε λάβει ακόμη την επίσημη απόφαση έγκρισης της δωρεάς των κουφωμάτων.
Μάλιστα, η τοποθέτηση των κουφωμάτων ολοκληρώθηκε χθες, κατόπιν προφορικής έγκρισης λόγω εγκαινίων.
Τέλος καλό όλα καλά και συγγνώμη εάν επισκιάζω το κλίμα της σημερινής γιορτής.
Ωστόσο θα ήθελα να παρακαλέσω όλους τους αιρετούς και τους δημόσιους υπαλλήλους που βρίσκονται σήμερα εδώ να απλοποιήσουν τη γραφειοκρατία και μην δημιουργούν τόσα εμπόδια στους πολίτες που επιθυμούν να βοηθήσουν στην υλοποίηση ενός συλλογικού οράματος.
Άλλωστε, όλοι εδώ συμφωνούμε ότι σκοπός είναι η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά και η ουσιαστική αναβάθμιση της απομακρυσμένης αλλά αγαπημένης μας Δράμας”.
Η ΑΜΚΕ, επίσης, ανέλαβε την εξωτερική ανακαίνιση του 15ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας όπου φοιτούν 205 παιδάκια και το αποτέλεσμα είναι σίγουρα φωτογενές.
Η Κατερίνα Μποδούρογλου, ασχολήθηκε επισταμένα, τις τελευταίες εβδομάδες, με το πρόβλημα των ανεπιτήρητων δεσποζόμενων ιπποειδών στη Μικρόπολη Δράμας.
Διαβάστε επίσης
Βίντεο των Χούθι από την επίθεση στο ελληνόκτητο πλοίο Magic Seas
Υπουργείο Ναυτιλίας: Ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χαμάς: Συμφώνησε στην απελευθέρωση 10 ομήρων
- Υεμένη: Για απαγωγή των ναυτικών του Eternity C κατηγορεί τους Χούθι η αμερικανική πρεσβεία
- Ασπροχώρι: Μάχη για να μην περάσουν οι φλόγες σε Συκάμινο και Ωρωπό
- Τραμπ : Υπόσχεται μείωση δασμών στις αφρικανικές χώρες – Ο πρόεδρος της Γκαμπόν τον κάλεσε να επενδύσει στη χώρα του
