Οι σειρές i4, i5 αποτελούν λαμπρά δείγματα ηλεκτροκίνησης από τη BMW και το μοντέλο δοκιμής μας βρίσκεται ακριβώς στο μέσο όντας η πολύ όμορφη έκδοση Gran Coupe.

H Gran Coupe, ξεχωρίζει από την αθλητική σιλουέτα της με σήμα κατατεθέν τις πόρτες δίχως πλαίσιο γύρω από τα παράθυρα. Παρατηρώντας το αυτοκίνητο εξωτερικά στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η κλειστή μάσκα αλλά και τα νέα φωτιστικά σώματα. Στο κάτω μέρος της μάσκας ξεχωρίζει το ραντάρ των συστημάτων ασφαλείας. Οι προβολείς έχουν νέα φωτεινή υπογραφή ίχνος, ενώ οι πίσω, προαιρετικά, μπορούν να είναι λέιζερ.

1

Οι ζάντες είναι νέας σχεδίασης (από 19 έως 20 ίντσες), ενώ υπάρχουν νέα χρώματα αμαξώματος. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν σε γκρι ματ βαφή με M πακέτο και αεροδυναμικά – αισθητικά πρόσθετα. Παρατηρώντας τη σχεδιαστική γραμμή από το πλάι εντυπωσιάζει η μυώδης προέκταση του αεραγωγού αλλά και μέριμνα για μείωση των στροβιλισμών που προκαλούν οι τροχοί. Η προσοχή στη λεπτομέρεια αναδεικνύεται και από τα χερούλια των θυρών που είναι ενσωματωμένα.

Στο εσωτερικό υπάρχουν αλλαγές σε λεπτομέρειες. Το τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος ξεχωρίζει όπως και οι νέες επενδύσεις στο ταμπλό και στα καθίσματα, ο προαιρετικός διάφανος διακόπτης για την επιλογή σχέσεως στο κιβώτιο, οι νέοι αεραγωγοί με φωτιζόμενο πλαίσιο στο σχήμα της μάσκας αλλά και πρόσθετες λειτουργίες στο infotainment (αναβάθμιση σε iDrive 8.5).  Ο συνδυασμός ποιοτικών υλικών δημιουργεί μια αίσθηση οικειότητες και πολυτέλειας. Τα παχιά άνετα καθίσματα στηρίξουν καλά το σώμα. Η 4αρα Gran Coupe των 4.8m έχει άνετους χώρους για 4 επιβαίνοντες. Ο 5ος θα ήθελε λίγο περισσότερο χώρο που τον κλέβει το κεντρικό τούνελ το οποίο φιλοξενεί τη μπαταρία. Το πορτμπαγκάζ των 478lt είναι ομοιόμορφο και εύκολα προβάσιμο. Το πίσω κάθισμα διαιρείται 40/20/40 δίνοντας πολλές πρακτικές επιλογές.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας ήταν η τετρακίνητη xDrive40 με ισχύ 295kw. Διαθέτει δυο ηλεκτροκινητήρες έναν σε κάθε άξονα. Ο πίσω ηλεκτρονικητήρας είναι πιο ισχυρός και σε φυσιολογικές συνθήκες εμπλέκεται μόνο ο πίσω άξονας. Οι επιδόσεις της Gran Coupe είναι εντυπωσιακές: Επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100km/h σε 5 sec ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά για λόγους κατανάλωσης αλλά και ασφάλειας  στα 200 km/h (δεν το επιβεβαιώσαμε). Η κατανομή βάρους του είναι ένα από τα ατού, του αυτοκινήτου όπως και η ακαμψία του πατώματος. Όλα αυτά γίνονται άμεσα αντιληπτά αν αποφασίσεις να πιέσεις λίγο το αυτοκίνητο για να ξεδιπλώσει το σπορ χαρακτήρα του. Η συμπεριφορά είναι ουδέτερη και υπό πίεση το βάρος γίνεται αισθητό και η BMW υποστρέφει στην είσοδο. Όμως όλα αυτά σε ρυθμούς πολύ πάνω από τη λογική και τα κοινωνικά πλαίσια ανοχής.

Η μπαταρία έχει καθαρή χωρητικότητα 81,3 kWh. Η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) γίνεται με ρυθμό 11 kW ανά ώρα ενώ η ταχυφόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC) φτάνει σε ρυθμό τα 205 kW την ώρα. Η κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στις 21kwh/100km εντός πόλης με συνεχή χρήση κλιματισμού οπότε υπολογίστε την πραγματική αυτονομία του οχήματος στα 400km. Η BMW i4 xDrive40 Gran Coupe επιταχύνει εντυπωσιακά (ειδικά στο Sport πρόγραμμα) και απαιτεί γερό αυχένα καθώς αν επιμείνεις δυσφορείς. Χάρη στην 4κινηση η ισχύ περνά ομοιόμορφα στο δρόμο και μόνο σε γλιστερά κομμάτια ίσως αντιληφθείς το πισωκίνητο DNA.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson στον εμπρός άξονα και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα. Η BMW i4 xDrive40 μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με την προσαρμοζόμενη ανάρτηση M (Adaptive M Suspension), η οποία διαθέτει αμορτισέρ μεταβλητής σκληρότητας. Αυτό επιτρέπει στο αυτοκίνητο να προσαρμόζεται στις συνθήκες οδήγησης και στις προτιμήσεις του οδηγού (π.χ., Sport, Comfort), προσφέροντας είτε πιο σφιχτή και σπορ αίσθηση είτε πιο άνετη οδήγηση. Η ανάρτηση M Sport, που συχνά συνδυάζεται με το πακέτο M Sport, βελτιώνει περαιτέρω τη δυναμική συμπεριφορά. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους εμπρός και πίσω, οι οποίες συμβάλλουν στη μείωση των κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές, βελτιώνοντας την οδική συμπεριφορά και την ακρίβεια.

Αντίστοιχα οι αποσβεστήρες συμβάλλουν στην αποτελεσματική απόσβεση των κραδασμών, εξασφαλίζοντας ομαλή και ελεγχόμενη οδήγηση. Η ανάρτηση συνδυάζει άνεση για καθημερινή χρήση και ταξίδια με σπορ αίσθηση όταν αυτό απαιτείται. Μάλιστα, η διαφορά από το Comfort στο Sport πρόγραμμα είναι αισθητή και ουσιαστική. O ανταγωνισμός είναι σημαντικός, ενδεικτικά αναφέρουμε: Mercedes EQE sedan, Tesla Model 3 Long Range (AWD), BYD SEAL Excellence/AWD. Η BMW i4 xDrive40 Gran Coupe είναι καλαίσθητη, άνετη, πολυτελής, άκαμπτη με εκρηκτικές επιδόσεις και σπορ συμπεριφορά.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – BMW i4 xDrive40 Gran Coupe

Δύο σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες, εμπρός 190kw/πίσω 230kw

Μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς, ροπή: 295kw

Ροπή: 600 Nm

Χωρητικότητα μπαταρίας: 81,3 kWh

Ισχύς φόρτισης: AC 11 kW, DC 205 kW

Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,1 sec

Τελική ταχύτητα: 200 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 21 kWh/100 km

Αυτονομία δοκιμής: 400km

Εκπομπές CO2: 0 g/km

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.783/1.852/1.448 mm

Μεταξόνιο: 2.740 mm

Βάρος: 2.260 kg

Χώρος αποσκευών: 470 lt (1.290lt σε διθέσια διαμόρφωση)

Τιμή: Από 63.250 ευρώ

Διαβάστε επίσης

F1 Βρετανία: Εικόνες με φόντο τη βροχή