Η νέα BMW M2 CS βασίζεται στη δεύτερη γενιά της BMW M2 και ανεβάζει ακόμη ψηλότερα τον πήχη των ήδη εντυπωσιακών επιδόσεων.
Για παράδειγμα, ο υψηλόστροφος εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας με τεχνολογία M TwinPower Turbo αποδίδει 390 kW/530 hp στην BMW M2 CS – δηλαδή 37 kW/50 hp περισσότερο σε σχέση με την τρέχουσα BMW M2. Αυτό σημαίνει ότι η BMW M2 CS προσφέρει επιδόσεις αντίστοιχες με εκείνες της BMW M3 Competition Sedan με M xDrive και της BMW M4 Competition Coupé με M xDrive. Η ισχύς μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω του οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με λειτουργία Drivelogic, το οποίο περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Η BMW M GmbH έχει μειώσει το βάρος της ειδικής έκδοσης κατά περίπου 30kg σε σχέση με την στάνταρ BMW M2. Η μείωση αυτή επιτεύχθηκε μέσω στοχευμένων τροποποιήσεων όπως η προσεκτική χρήση τεχνικών ελαφριάς σχεδίασης. Για παράδειγμα, η BMW M2 CS διαθέτει μεγάλο αριθμό εξαρτημάτων, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, κατασκευασμένων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Επιπλέον, εξοπλίζεται στάνταρ με σφυρήλατους τροχούς ελαφρού κράματος M. Ως αποτέλεσμα, μέχρι στιγμής, η CS είναι η ελαφρύτερη BMW M2 της τρέχουσας γενιάς.
Για την BMW M2 CS, η BMW M GmbH επέλεξε μια αναβαθμισμένη έκδοση του εξακύλινδρου σε σειρά κινητήρα των 3,0lt που χρησιμοποιείται και στη στάνταρ M2. Η επιλογή αυτή απογειώνει τις επιδόσεις που βιώνει ο οδηγός με την ειδική έκδοση, ιδιαίτερα σε εξαιρετικά δυναμικές συνθήκες οδήγησης. Οι αναβαθμίσεις επιτείνουν το αδιαμφισβήτητα χαρακτηριστικά ισχύος του κινητήρα δίνοντας ταυτόχρονα ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη γραμμική απόδοση ισχύος, που διατηρείται μέχρι τα υψηλότερα κλιμάκια του εύρους στροφών της μονάδας κίνησης και αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα των μοντέλων M. Σε σύγκριση με την BMW M2 με το στάνταρ οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic, η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 50 Nm, φτάνοντας τα 650 Nm, και αποδίδεται σε ένα ευρύ φάσμα στροφών – από τις 2.650 έως τις 5.730rpm. Η μέγιστη ισχύς των 390 kW/530 hp αποδίδεται στις 6.250 rpm, ενώ το όριο περιστροφής του φτάνει τις 7.200 rpm Για να μπορούν οι οδηγοί να απολαύσουν τα ανώτερα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα με ακόμη μεγαλύτερη ένταση, έχουν γίνει περαιτέρω βελτιώσεις στη χαρτογράφηση και την απόκριση του γκαζιού σε όλα τα drive modes που μπορούν να επιλεγούν μέσω του μενού M Setup.
Με τις βελτιωμένες επιδόσεις της, η νέα BMW M2 CS εδραιώνει την ηγετική θέση της στην κατηγορία compact μοντέλων υψηλών επιδόσεων. Το υψηλό αυτό επίπεδο απόδοσης επιτυγχάνεται μέσω τροποποιήσεων στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, γεγονός που αποτελεί περαιτέρω απόδειξη των εξαιρετικών δυνατοτήτων της εξακύλινδρης εν σειρά μονάδας που έχει δημιουργήσει η BMW M GmbH – η οποία αποτελεί επίσης τη βάση για την μονάδα ισχύος της αγωνιστικής BMW M4 GT3 EVO. Η τεχνολογία M TwinPower Turbo περιλαμβάνει δύο mono-scroll υπερσυμπιεστές, καθένας από τους οποίους παρέχει συμπιεσμένο αέρα σε τρεις κυλίνδρους, έναν έμμεσο εναλλάκτη θερμότητας (intercooler) που υποστηρίζεται από ένα κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας και μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα διαφυγής (wastegate). Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης σύστημα ψεκασμού υψηλής ακρίβειας (High Precision Injection) το οποίο λειτουργεί με μέγιστη πίεση 350 bar, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VALVETRONIC και πλήρως μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων Double-VANOS.
Ο κινητήρας διαθέτει μια σειρά από τεχνολογίες που υιοθετούνται στους αγώνες, με τον αντίκτυπό τους να γίνεται άμεσα διακριτός χάρη στην αστραπιαία απόκριση, την ικανότητά του να ανεβάζει απρόσκοπτα στροφές και την υψηλή του απόδοση κατά την οδήγηση σε πίστα. Αυτές οι τεχνολογίες περιλαμβάνουν έναν εξαιρετικά άκαμπτο στροφαλοθάλαμο σε σχεδίαση “closed-deck” χωρίς χιτώνια, έναν σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα χαμηλού βάρους, διάμετρο κυλίνδρων με επίστρωση σιδήρου μέσω ψεκασμού με ηλεκτρικό τόξο και πυρήνα κυλινδροκεφαλής κατασκευασμένο με χρήση τεχνικών τρισδιάστατης εκτύπωσης. Το ειδικό για μοντέλο M σύστημα ψύξης διασφαλίζει ότι τα εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης διατηρούν τη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας ακόμη και υπό υψηλά φορτία. Το κύκλωμα λαδιού έχει σχεδιαστεί για να διαχειρίζεται εξαιρετικά δυναμικές καταστάσεις οδήγησης. Η αντλία λαδιού, που ελέγχεται μέσω χαρτογράφησης, εξασφαλίζει αξιόπιστη παροχή λιπαντικού ακόμα και όταν αναπτύσσονται ακραίες επιταχύνσεις.
Ο κινητήρας συνεργάζεται στάνταρ με οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic. Το μπουτόν Drivelogic που είναι ενσωματωμένο στον επιλογέα επιτρέπει την μεταβολή των χαρακτηριστικών αλλαγής των ταχυτήτων του κιβωτίου, παρέχοντας τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών διακριτών ρυθμίσεων. Τόσο ο επιλογέας Μ στην τελευταία σχεδιαστική εκδοχή του όσο και τα paddles στο τιμόνι επιτρέπουν ανά πάσα στιγμή τις διαδοχικές παρεμβάσεις στη διαδικασία επιλογής ταχυτήτων. Μια βάση κινητήρα με αυξημένη ακαμψία που έχει σχεδιαστεί ειδικά για το μοντέλο εξασφαλίζει μία ιδιαίτερα στιβαρή σύνδεση της μονάδας κίνησης με το πλαίσιο της BMW M2 CS. Η εξαιρετικά άμεση μετάδοση της ισχύος βελτιστοποιεί την απόκριση. Χάρη στην αστραπιαία παροχή ισχύος, σε συνδυασμό με την αυξημένη ισχύ του κινητήρα και το μειωμένο βάρος του οχήματος, η BMW M2 CS σπάει το φράγμα των τεσσάρων δευτερολέπτων για την επιτάχυνση 0–100 km/h. Ο χρόνος των 3,8 δευτ. είναι κατά 0,2 δευτ. ταχύτερος σε σχέση με την στάνταρ M2.
Με τη μέθοδο «1-foot rollout», ο χρόνος πέφτει στα 3,5 δευτ. Η αυξημένη ισχύς ενισχύει και την επιτάχυνση 0–200 km/h, η οποία πλέον ολοκληρώνεται σε 11,7 δευτ. – ή 11,4 δευτ. με τη μέθοδο «1-foot rollout» – δηλαδή 1,2 δευτερόλεπτα ταχύτερα. Για την εν κινήσει επιτάχυνση 80–120 km/h απαιτούνται 3,4 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα της ειδικής έκδοσης, η οποία εξοπλίζεται στάνταρ με το M Driver’s Package, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 302 km/h. Η δυναμική παροχή ισχύος συνοδεύεται από τον πλούσιο, σπορ ήχο του κινητήρα, που παράγεται από το ειδικά σχεδιασμένο σύστημα εξαγωγής M, το οποίο διαθέτει ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια και τέσσερις απολήξεις εξάτμισης – σήμα κατατεθέν των μοντέλων M – σε ματ μαύρο χρώμα για την BMW M2 CS. Για όσους επιθυμούν επιπλέον αναβάθμιση, η γκάμα M Performance Parts που προορίζεται για την BMW M2 CS περιλαμβάνει για πρώτη φορά το σύστημα σιλανσιέ M Performance με απολήξεις από carbon και τιτάνιο, σχεδιασμένο αποκλειστικά για τα μοντέλα CS. Το χαμηλού βάρους σύστημα εξάτμισης με σιλανσιέ τιτανίου προσφέρει έναν ήχο που διεγείρει έντονα συναισθήματα παραπέμποντας σε αγωνιστικό αυτοκίνητο. Το Active Sound Design συμβάλλει στην ανόθευτη μεταφορά του ήχου κινητήρα στην καμπίνα, με την ένταση να αυξάνεται περαιτέρω στις λειτουργίες SPORT ή SPORT PLUS, μέσω του διακόπτη Driving Experience Control.
Η τεχνολογία πλαισίου και το σύστημα πέδησης της BMW M2 CS είναι προσαρμοσμένα με ακρίβεια στα βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα και στην κατανομή βάρους της ειδικής έκδοσης. Το πλαίσιο έχει χαμηλώσει κατά οκτώ χιλιοστά και έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του μοντέλου με ειδικές ρυθμίσεις στα ελατήρια, τα αμορτισέρ και τα συστήματα ελέγχου του πλαισίου. Οι τροποποιήσεις αυτές ενισχύουν αισθητά τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε κάθε οδηγικό σενάριο – ακόμη και υπό υψηλά φορτία. Οι ρυθμίσεις του Dynamic Stability Control (DSC) και του M Dynamic Mode έχουν βελτιστοποιηθεί ειδικά για χρήση σε πίστα, ενώ το στάνταρ προσαρμοζόμενο πλαίσιο M φέρει ειδική ρύθμιση σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά του μοντέλου.
Το ίδιο ισχύει για το σύστημα διεύθυνσης M Servotronic, το διαφορικό M Sport και το ενσωματωμένο σύστημα πέδησης. Το στάνταρ σύστημα φρένων M Compound με κόκκινες δαγκάνες εξασφαλίζει ισχυρή επιβράδυνση, ενώ προαιρετικά διατίθενται τα κεραμικά φρένα M Carbon, επίσης με κόκκινες δαγκάνες φρένων. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται αποκλειστικές για την CS σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου M, με σχεδίαση διπλών ακτίνων και ματ φινίρισμα Gold Bronze. Έχουν διάμετρο 19 ίντσες εμπρός και 20 ίντσες πίσω και συνδυάζονται στάνταρ με ελαστικά πίστας, διαστάσεων 275/35 ZR19 και 285/30 ZR20, αντίστοιχα. Κατόπιν παραγγελίας διατίθενται ελαστικά ultra-track ή στάνταρ σπορ ελαστικά (χωρίς επιπλέον χρέωση) στις ίδιες διαστάσεις.
Η επιβλητική εξωτερική εμφάνιση της BMW M2 CS διαμορφώνεται από πλήθος εξαρτημάτων κατασκευασμένων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), καθώς και από άλλες αποκλειστικές λεπτομέρειες. Εκτός από τα χαρακτηριστικά καλύμματα Μ των εξωτερικών καθρεπτών, γνωστά ήδη από την BMW M2, η οροφή M Carbon – που προσφέρεται στάνταρ στην ειδική έκδοση – και ο ειδικός για την CS πίσω διαχύτης, κατασκευάζονται επίσης από εντυπωσιακό, γυμνό carbon. Την σπορ και δυναμική εμφάνιση συμπληρώνουν το εμπρός splitter σε ματ μαύρο χρώμα και η αποκλειστική μαύρη μάσκα BMW M με βελτιστοποιημένες εισαγωγές αέρα. Το ελαφρύ κάλυμμα του πορτμπαγκάζ από CFRP με το ενσωματωμένο ducktail μαγνητίζει τα βλέμματα, ενώ το λογότυπο «M2 CS» στο πίσω μέρος ξεχωρίζει χάρη στο κόκκινο περίγραμμά του. Η νέα BMW M2 CS διατίθεται στα τέσσερα μεταλλικά χρώματα Sapphire Black, BMW Individual Velvet Blue, M Brooklyn Grey και M Portimao Blue. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης οι προβολείς Adaptive LED Headlights με αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας BMW Selective Beam, καθώς και τα φώτα M Shadowline με σκούρα ένθετα.
Το εσωτερικό της νέας BMW M2 CS συνδυάζει την αποκλειστική αισθητική με τη σπορ αίσθηση που προσφέρουν το εκλεπτυσμένο Alcantara και ο καινοτόμος σχεδιασμός χαμηλού βάρους. Ενδεικτικά, η κεντρική κονσόλα είναι κατασκευασμένη από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Ο οδηγός και ο συνοδηγός φιλοξενούνται στα χαμηλού βάρους θερμαινόμενα μπάκετ καθίσματα M Carbon, τα οποία διαθέτουν μία ευρεία γκάμα ηλεκτρικών ρυθμίσεων και φωτιζόμενο λογότυπο «CS». Τα ενσωματωμένα προσκέφαλα είναι αφαιρούμενα και, χάρη στην επιλογή ενσωμάτωσης ζωνών ασφαλείας πολλαπλών σημείων, βελτιώνουν την ετοιμότητα του αυτοκινήτου για χρήση σε πίστα. Οι επιφάνειες των καθισμάτων είναι επενδυμένες με δέρμα Merino.
Το στάνταρ τιμόνι M από δέρμα Alcantara διαθέτει στεφάνη με επίπεδο κάτω τμήμα, paddles αλλαγής ταχυτήτων, κόκκινη σήμανση στη θέση της ευθείας και δύο μπουτόν M για την επιλογή των ατομικά διαμορφωμένων ρυθμίσεων του οχήματος (λειτουργία θέρμανσης προαιρετική). Το τριάκτινο τιμόνι προσδίδει μία αγωνιστική αίσθηση στο cockpit. Τα διακοσμητικά στοιχεία στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα είναι από ανθρακόνημα M Carbon Fibre. Ανάμεσα στις ειδικές για το μοντέλο λεπτομέρειες περιλαμβάνονται το κόκκινο λογότυπο «CS» στην κεντρική κονσόλα, οι ζώνες ασφαλείας M και τα μαύρα μαρσπιέ με λογότυπο «M2 CS» και κόκκινο περίγραμμα, τα οποία κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση. Οι επενδύσεις των θυρών, που τώρα φωτίζονται με το λογότυπο «CS», προσελκύουν την προσοχή. Το χρώμα του εδώ μπορεί να ρυθμιστεί ανεξάρτητα, όπως και ο στάνταρ ατμοσφαιρικός φωτισμός. Όταν είναι απενεργοποιημένος, είναι ορατή η ανθρακονημάτινη υφή. Η σπορ αίσθηση στο εσωτερικό ολοκληρώνεται από την επένδυση οροφής M Anthracite.
Όπως και η BMW M2 Racing, που βασίζεται στο πλαίσιο της τελευταίας γενιάς M2, η BMW M2 CS θα παράγεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο San Luis Potosí, στο Μεξικό. Ακολουθώντας την παράδοση των ειδικών εκδόσεων της BMW M GmbH, η BMW M2 CS θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων. Οι βασικές αγορές είναι οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Κίνα. Το λανσάρισμα θα ξεκινήσει στα τέλη του καλοκαιριού του 2025. Η τιμή της BMW M2 CS στη Γερμανία θα ανέρχεται σε 115.000 ευρώ.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ντόναλντ Τραμπ: «Ξεροκέφαλοι» ο Πούτιν και ο Ζελένσκι
- Συγχαρητήρια Τασούλα στον Πετρούνια για το χρυσό μετάλλιο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα
- Τηλεφωνική επικοινωνία Ερντογάν-Ζελένσκι ενόψει του δεύτερου γύρου συζητήσεων Ουκρανίας-Ρωσίας
- OHE: “Ένοπλα άτομα” λεηλάτησαν “μεγάλες ποσότητες” ιατρικού εξοπλισμού και συμπληρώματα διατροφής στη Γάζα

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Το party των τραπεζών και οι Porsche, το παρασκήνιο για την Alpha με Στουρνάρα, Orcel, Holterman, αυξάνει θέσεις το Helikon, o big winner Ψάλτης, οι κινήσεις Προκοπίου και Βαφειά, τι φοβάται το Μαξίμου και ένα quiz με εφοπλιστικές λαμογιές

Τι έγινε σε ΟΠΑΠ, Metlen, Eurobank, ο επίμονος Ιταλός της Ευρώπης Holdings, το καλό mood Γιάννη – Πιέρ, ο λούστρος του εφοπλιστή Οικονόμου και ο χαμός με την πανελίστρια και τον υπουργό
