ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Νικόλας Σταύρος Νιάρχος, γιος του Σπύρου Νιάρχου, της οικογένειας που μαζί με τους Ωνάσηδες αποτελούν για τους Έλληνες ό,τι πιο κοντινό σε royal υπάρχει και της Δάφνης Γκίνες, που το οικογενειακό της όνομα είναι για την Ιρλανδία κάτι σαν εθνικό έμβλημα, παντρεύεται τη Μαρία Λουδοβίκα Ντάλα Πίκολα, ή Μαλού, πραγματική, κανονική γαλαζοαίματη και αριστοκράτισσα!
Ήδη, εκατοντάδες κείμενα σ’ όλο τον κόσμο έχουν παρουσιάσει την είδηση του γάμου που χαρακτηρίζεται ως αυτός της χρονιάς. Τα Tatler και Vanity Fair, ανάμεσα στ’ άλλα lifestyle και κοσμικά περιοδικά, πιθανολογούν τους καλεσμένους, έχουν αποκλειστικά για κουμπαριές, μόδιστρους και στυλίστες και ετοιμάζονται, με την λαίμαργη όρεξη τους ερεθισμένη, να χορτάσουν πλάνα, φωτογραφίες, περιγραφές, αποκαλύψεις, παρασκήνια, σε πόζες με τουαλέτες υψηλής ραπτικής, κοστούμια ραφινάτων ραφών, λάμψεις κοσμημάτων αστραφτερών σαν τα ίδια τα αστέρια και αίγλη, μύθο, πλούτο όπως παλιά. Όπως μια φορά και έναν καιρό.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Σπετσοπούλα των Νιάρχων αναβιώνει τη χρυσή εποχή της
Στην πνευματική Πάτμο περίμενε ο διεθνής Τύπος πως θα γίνει ο γάμος – γεγονός του καλοκαιριού, μα τελικά θα πραγματοποιηθεί στο εκκλησάκι του Αγίου Σπυρίδωνα, στην οικογενειακή Σπετσοπούλα, την 28η Ιουνίου 2025. Μάλιστα το προσκλητήριο αναφέρει πως βαρκούλες θα μεταφέρουν τους καλεσμένους στη Σπετσοπούλα στις 18:00.

Εκεί, στο νησί – μύθο του Σαρωνικού, που στα αρχαία χρόνια ονομαζόταν Αριστερά και αναφέρεται από τον Παυσανία και που είναι συνυφασμένο με μια εποχή πλούτου, παντοδυναμίας, κυριαρχίας σε θάλασσες του παππού του Νικόλα, του Σταύρου Νιάρχου. Ήταν η εποχή που ο κόσμος κοίταζε την αναμέτρηση δύναμης δυο βαθύπλουτων, εμβληματικών, σαρωτικά δυναμικών Ελλήνων, του Νιάρχου και του Ωνάση, που μοιράζονταν τη φήμη του ιδιοφυούς αυτοδημιούργητου, τις κόρες του πατριάρχη του ελληνικού εφοπλισμού Λιβανού, το πάθος για κυριαρχία σε όλες τις θάλασσες της γης, το ποιος θα έχει τις ωραιότερες και διασημότερες αγαπημένες ή το μεγαλύτερο και πιο πολυτελές σκάφος, ο Ωνάσης το «Χριστίνα» ή ο Νιάρχος το «Κρεολή».

Όταν ο ιδιοφυής Σμυρνιός Αρίστος έκανε πάταγο με την πολυτέλεια του να έχει φτιάξει τον προσωπικό του παράδεισο σε ένα ιδιωτικό νησί στο Ιόνιο πέλαγος, τον Σκορπιό, ο Νιάρχος ακολουθήσε και απέκτησε την Σπετσοπούλα, απ’ τον πολιτικό της περιοχής Γιάννη Λεωνίδα. Με τελειομανία παροιμιώδη ο εφοπλιστής φύτεψε σπάνια καλλωπιστικά γεράνια, αμυγδαλιές, συκιές, οπωροφόρα δέντρα, ακόμα και φοίνικες.
Έφτιαξε στο μικρό λιμανάκι αποβάθρα, προβλήτες και κυματοθραύστη να προστατεύουν τα κότερα, ανακαίνισε και αναδιαρρύθμισε το σπίτι που βρισκόταν εκεί, σαν παλάτι που να ταιριάζει με το νησί. Έχτισε ξενώνες, μέσα στα δέντρα, με θέα στις ακτές της Πελοποννήσου, στο Τρίκερι και στον Δοκό. Κρέμασε πίνακες Ντελακρουά, Κίρχνερ, Κίσλινγκ και άλλων διάσημων ζωγράφων, με θέματα από τη ζωή, τη φύση, την Ιστορία της Ελλάδας. Τέλος έφερε στο νησί, και τ’ άφησε να αυξηθούν ελεύθερα, ελάφια, ζαρκάδια, λαγούς, φασιανούς, πέρδικες και ορτύκια.

Σύννεφα και καταιγίδες στον παράδεισο
Έχοντας φτιάξει τον προσωπικό του παράδεισο, μπορούσε, δημιουργός αυτός του ιδιωτικού του σύμπαντος, να περιμένει μια ζωή όλο καλοκαίρια. Μα ποια είναι έτσι; Για Κροίσους, Μίδες, Ινδούς Ακμπάρ της πλουσιότερης Μογγολικής δυναστείας όλων των εποχών, βασιλιάδες απ’ το Τιμπουκτού, τους πλουσιότερους όλων των εποχών σαν τον Μάνσα Μούσα όταν πέφτει η σκοτεινή αυλαία του τέλους, ο χρυσός ζυγίζει λιγότερο από μια ανάμνηση. Δραματικά γυρίσματα, πάθη, συγκρούσεις, αμύθητα πλούτη, αναμετρήσεις, ανταγωνισμοί, μοναξιά και τέλος, η κοινή μοίρα όλων των ανθρώπων, η λήθη.
Ο Σταύρος Νιάρχος ποζάρει με την τρίτη σύζυγο του, την Ευγενία Λιβανού, και τα τέσσερα όμορφα παιδιά του, την Μαρία – Ισαβέλλα, τον Φίλιππο, τον Σπύρο, τον Κωνσταντίνο στο νησί του, με φόντο το πιο απόλυτο μπλε του Αιγαίου, περίκλειστη από τα σπάνια δέντρα και λουλούδια της Εδέμ – Σπετσοπούλας του, φιλοξενείται στα εξώφυλλα σπουδαίων περιοδικών όπως το «Time», είναι ένας από τους πιο έξυπνους επιχειρηματίες, ένας κυρίαρχος της εποχής του. Και η Σπετσοπούλα ζει πάρτι και μακρόσυρτα, εύθυμα, όλο γέλια καλοκαίρια, πολυτελή κότερα θαυμάζονται στη προβλήτα της, όμορφα πλάσματα κολυμπούν στη θάλασσα της ή περιφέρονται ευδαιμονικά στους παραδείσιους κήπους.

Στα όρια της ύβρης για την απόλυτη πλουτοκρατική δημιουργία, εμφανίστηκε, όλο συρσίματα, ψίθυρους και κροτάλισμα λεπιών, ο βιβλικός, ο προαιώνιος όφις, λες και, δαγκώνοντας την ουρά του, κύκλωσε με σκοτάδι το νησί. Είναι το 1970 και η Ελλάδα έχει συνταγματάρχες και χούντα, ενώ ο κόσμος ζει τον Ψυχρό Πόλεμο, με ηγέτη στις ΗΠΑ τον Νίξον και στη Σοβιετική Ένωση, τον Λεονίτ Μπρέζνιεφ. Η Ευγενία Λιβανού βρίσκεται νεκρή στην Σπετσοπούλα.
Το κακό έχει αλώσει τον παράδεισο, τουλάχιστον τότε, σε πρόσκαιρη νίκη. Παρ’ ότι λέγεται ότι βρέθηκαν ίχνη ξυλοδαρμού, οι Αρχές είχαν αποφάνθηκαν ότι ο θάνατός της προκλήθηκε από υπερβολική κατανάλωση βαρβιτουρικών. Ένα χρόνο αργότερα, ο Σταυρός Νιάρχος, κάνει τον τέταρτο επίσημο, τον πέμπτο ανεπίσημο, αν μετρηθεί και εκείνος με την Φορντ, στο Μεξικό, γάμο με την αδελφή της Ευγενίας, την Τίνα Λιβανού, πρώην σύζυγο του Αριστοτέλη Ωνάση. Μα τα καλοκαίρια, για πολλές δεκαετίες, ως τον γάμο αυτού του Ιουνίου, δεν θα είναι ποτέ πια το ίδιο ανέμελα και γελαστά στη Σπετσόπουλα.
Ένας Νιάρχος αλλιώτικος από τους άλλους
Γεννημένος, το 1989, στη Νέα Υόρκη, ο Νικόλας Σταύρος Νιάρχος και μεγαλωμένος μέσα σε εκείνη την μακρινή για τους υπόλοιπους ζωή μιας ελάχιστης ελίτ δισεκατομμυριούχων, που μοιάζουν να ημίθεοι, φάνηκε από πολύ νωρίς, πως δεν έμοιαζε, μα και ούτε και ήθελε με όλους του άλλους. Γύρω του παντού, σα κλοιός η υψηλή πολυτέλεια, σε ένα σύμπαν ασύλληπτα προνομιούχων, με άλλα ήθη, έθιμα, καθημερινές τελετουργίες του. Ο νεαρός Νιάρχος αντιδρά και επιθυμεί έναν άλλον κόσμο. Τον αληθινό.
Έχοντας εκδηλώσει πάθος από μικρός για τη δημοσιογραφία, σπούδασε στο περιβόητο Yale λογοτεχνία και πολιτική, ενώ στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη δημοσιογραφία στο Columbia University. Τα πρώτα του άρθρα στην Yale Daily News κάνουν αίσθηση, τόσο για τη θεματολογία τους, όσο και για τη γραφή τους. Μέσα από μια σειρά συνεντεύξεων με καλλιτέχνες και πρωταγωνιστές της διεθνούς showbiz, όπου ξεχωρίσει εκείνη με τη Μία Φάροου, δείχνει μια απρόβλεπτη ρεαλιστική ματιά και μια όλο ενσυναίσθηση, μαχητικότητα και τόλμη ανθρώπινη προσέγγιση.
Οι καθηγητές του ξεχωρίζουν την αμεσότητα του και τα δημοσιογραφικά του αντανακλαστικά. Ως φοιτητής αρθρογραφεί για την πολιτική, την τέχνη, τον τρόπο ζωής, ανακρίνει με θάρρος ηθοποιούς και μουσικούς, ενώ στέλνει ανταποκρίσεις για τις εξελίξεις στις ΗΠΑ σε διεθνή μέσα, ανάμεσά τους και το BBC. Ο Νικόλας είναι γλωσσομαθής, αφού μιλά πέντε γλώσσες, μεταξύ των οποίων ιταλικά και ρωσικά εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα φοιτητικά του χρόνια, αποκτώντας εμπειρία στα πεδία δράσης και σε μακρινούς τόπους, διαμορφώνοντας ένα προσωπικό ύφος που θα τον συνοδεύσει σε όλη του την καριέρα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Κάνει ρεπορτάζ και γράφει άρθρα για τα κορυφαίες εφημερίδες και περιοδικά του αγγλοσαξονικού κόσμου, όπως The Guardian, The Independent, The Observer, The New York Times, The Huffington Post. Λεπτολόγος, σχολαστικός με τις πηγές του, αφιερώνει χρόνο και κοπιαστικά, παράτολμα ταξίδια για να διασταυρώσει κάθε πληροφορία. Υπηρετεί ένα είδος δημοσιογραφίας που δεν χαρίζεται στις ευκολίες, αλλά απαιτεί χρόνο, πόρους, σθένος. Ένα είδος δημοσιογραφίας που αναζητά την αλήθεια σε μακρινές γωνιές του κόσμου, μακριά από τις συμβάσεις και τις καθημερινές παραχωρήσεις.
Ο Νιάρχος διατηρεί εντυπωσιακά ευρύ φάσμα θεματολογίας. Την εποχή που η Αμερική συγκλονίζεται από τις πολιτικές περιπέτειες της προεδρίας Τραμπ, δεν διστάζει να τον περιγράψει ως «μίγμα οπορτουνισμού, κυνισμού και άγνοιας». Από το Κονγκό και την Υεμένη έως τη Μπουργκίνα Φάσο και την Ιαπωνία, τα ρεπορτάζ του βρίσκουν θέση σε έντυπα κύρους.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Vivere pericolosamente ή ο δισεκατομμυριούχος με τη Leica
Τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με περιοδικά όπως το The Nation και το New Yorker. Η αποστολή του στην Ουκρανία, λίγο μετά τη ρωσική εισβολή, ξεχωρίζει. Εκεί, αναδεικνύει το αντιστασιακό ραδιόφωνο Kraina, ενώ ταξιδεύει έως τη Λβιβ, διακινδυνεύοντας την ίδια του τη ζωή, για να καταγράψει τις επιπτώσεις του πολέμου στον πολιτισμό και τις τέχνες.
Ήταν από τους πρώτους που για λογαριασμό του New Yorker απαθανάτισαν τις σκηνές φρίκης, αλλά και την απέλπιδα προσπάθεια των Ουκρανών να διασώσουν τα έργα τέχνης από τους βομβαρδισμούς, τυλίγοντάς τα σε φελιζόλ. Μες σε όλη την δημοσιογραφική, έντονη δραστηριότητα του και παρότι το κλισέ θέλει το χρήμα να μην έχει πατρίδα, ο δημοσιογράφος Νιάρχος, μοιάζει να νοιάζεται για την Ελλάδα. Το 2022, θα βρεθεί στο Άγιον Όρος για ένα πολύ ενδιαφέρον φωτορεπορτάζ στις ζωές, το βίο, τις συνήθειες των μοναχών του σπουδαίου, αρχαίου, θρησκευτικού τόπου.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Θα πραγματοποιήσει ακόμα και αποστολή στη Σάμο, καταγράφοντας την κατάσταση στα hot spots των προσφύγων σε μια σειρά από ρεπορτάζ που επίσης φιλοξενήθηκαν στις σελίδες του σπουδαίου New Yorker. Μοιάζει να αγωνιά για την αλήθεια και είναι τόσο παράτολμος, ώστε να ρίχνεται σε επικίνδυνες αποστολές. Κάποτε, συνελήφθη από τις μυστικές υπηρεσίες της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό.
Ο Νικόλας Σταύρος Νιάρχος, στα 36 του χρόνια, μοιάζει να κινείται ανάμεσα σε δύο κόσμους, εκείνο τον εσωστρεφή, εγωιστικό και απαγορευτικό του αμύθητου πλούτου και αυτόν που φτιάχνει μόνος του, με κανόνες αποστολικής -σχεδόν- δημοσιογραφίας και της αλήθειας ως ιερό ζητούμενο, ικανό να αλλάξει τον κόσμο.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Από το New Yorker στα loafers – ή αλλιώς, σκέψη σε νούμερο 42 ευρωπαϊκό
Η επιχειρηματικότητα και οι οικογενειακές μπίζνες δεν ήταν ποτέ, για τον Νικόλα Σταύρο Νιάρχο, ζήτημα πίεσης. Ούτε αυτοσκοπός. Δεν είχε να αποδείξει τίποτα. Την εποχή της πανδημίας, που ούτε να ταξιδέψει μπορούσε, ούτε να κυνηγήσει τα ρεπορτάζ του, αποφάσισε – μάλλον τυχαία, σίγουρα συμβολικά – να κάνει το δικό του μικρό επιχειρηματικό πείραμα. Όχι σε κάτι γκράντε. Σε μια σειρά παπουτσιών. Μαζί με τον Λουί Σαρκοζί, γιο του πρώην Προέδρου της Γαλλίας, συνεργάστηκαν με την ισπανική Boonper για μια capsule συλλογή υποδημάτων.
Όχι ακριβώς με τη λογική της αγοράς, αλλά σίγουρα με το ύφος μιας εστέτ πρότασης. Τα loafers της σειράς βαφτίστηκαν με ονόματα… φιλοσόφων, συγγραφέων και ξεχωριστών ανδρών, όπως Φρόιντ, Σαίξπηρ, Νίτσε, Σενέκας! Η ονομασία τόνιζε το υπονοούμενο, πως τα παπούτσια ήταν όχι για περπάτημα απλώς, αλλά για σκέψη. Ή τουλάχιστον για μια πρόφαση στοχασμού. Τα εγκεφαλικά – σοφιστικέ μοκασίνια ανέλαβε να προωθήσει στα social media ο Λουί Σαρκοζί, ως ο πιο επικοινωνιακός του δίδυμου, με hashtags, πορτρέτα με ελαφρώς τσαλακωμένα μανίκια και λεζάντες με ψήγματα φιλοσοφίας.
Ο Νιάρχος, από την άλλη, κρατώντας τον φακό, ανέλαβε τη φωτογράφιση της συλλογής. Η απόπειρα αυτή παραμένει μέχρι σήμερα η μοναδική καταγεγραμμένη επιχειρηματική του κίνηση. Δεν συνέχισε. Δεν του χρειάστηκε κιόλας. Σκοπός του, δεν ήταν να πουλήσει παπούτσια κοτζάμ Νιάρχος και δη διανοούμενος, αλλά ίσως, να υπενθυμίσει πως ακόμα και το πιο απλό μπορεί να γίνει φορέας ύφους ή και να ειρωνευτεί την αγκύλωση κάθε επιχειρηματικής σοβαροφάνειας.
Άλλωστε για αυτόν οι business δεν είναι πάντα μονόδρομος ή όπως θα έλεγε και ο Κίρκεγκορ, στο όνομα του οποίου θα υπάρχει και κάνα ζευγάρι πατούμενα, «η ζωή κατανοείται μόνο αναδρομικά, αλλά πρέπει να βιώνεται προς τα εμπρός». Όπως κι οι παντόφλες, δηλαδή.
Μια σχέση old money, new rules
Κάποτε ο δημοσιογράφος Νιάρχος γνωρίζει τη Μαρία Λουδοβίκα ή Μαλού Ντάλα Πικόλα, μια Ιταλίδα αριστοκρατικής καταγωγής, με ρίζες που ανάγονται σε ιστορικές οικογένειες της Ιταλίας.
Είναι ζωγράφος, υψηλής αισθητικής, σπούδασε στο θρυλικό Central Saint Martins στο Λονδίνο, στο Atelier de Sevres και στο ESAG Penninghen στο Παρίσι, έχει λίγο μόντελινγκ στο ενεργητικό της, εικαστικές παρεμβάσεις στους τοίχους σπουδαίων παλάτσο στη Βενετία, έζησε επτά χρόνια στη Ρωσία και λέγεται πως είναι φίλη της φημισμένης Μαρίνα Αμπράμοβιτς.
Και αυτή, σαν τον Νικόλα, δεν τρελαίνεται για τη δημοσιότητα και η ζωή της είναι περισσότερο χαλαρά κοινωνική, παρά κοσμική και λουσάτη.
Η σχέση της με τον Νικόλα Σταύρο Νιάρχο φυσικά και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των κοσμικών κύκλων. Το ζευγάρι φέρεται να είναι μαζί εδώ και αρκετό καιρό, με κοινές εμφανίσεις σε ιδιωτικές εκδηλώσεις και ταξίδια. Ζουν μόνιμα στη Νέα Υόρκη, αλλά πριν λίγο καιρό αρραβωνιάστηκαν στη Γαλλία, με ένα νεανικό, κεφάτο, όλο χορό, πάρτι αρραβώνων, με κατακόκκινη διακόσμηση, τούρτες σε σχήμα καρδιάς με τους δυο τους σε τρυφερές πόζες στο διάκοσμο, με καλεσμένους φίλους και των δυο και κοινούς, κάποιους συναδέλφους τους που εκτιμούν και αγαπημένους συγγενείς.
Η οικογένεια Ντάλα Πικόλα έχει βαθιές ρίζες στην αριστοκρατία και συνδέονται με ιστορικές προσωπικότητες και ευγενείς κατά διάρκεια αιώνων Ιταλικής Ιστορίας. Η σχέση τους είναι εμφανώς κοσμοπολίτικη, αλλά στην εποχή που όλα γίνονται για να αναρτηθούν, οι δυο τους αποφεύγουν την επιτήδευση, έχουν χιούμορ, κοινές ανησυχίες και αδιαφορώντας για το θεαθήναι, μοιάζουν κυνηγοί της εμπειρίας.
Ο επικείμενος γάμος «της χρονιάς» σε κλειστό κύκλο, αλλά με ευρύ κοινό
Συνοψίζοντας, στις 28 Ιουνίου, στο μικρό εκκλησάκι του Αγίου Σπυρίδωνα στη Σπετσοπούλα θα τελεστεί ένας γάμος που υπόσχεται όλα όσα δεν χρειάζεται να διαφημίσει. Ο Νικόλας Σταύρος και η Μαλού, αναμένεται να ενώσουν τις ζωές τους σε μια τελετή, που προετοιμάζεται, σύμφωνα με το πλήθος δημοσιευμάτων, ως οικεία, με φιλικά και συγγενικά πρόσωπα, χωρίς αυτό να αποκλείει την παρουσία βασιλικών οικογενειών, μιας και οι Νιάρχοι και συγγένειες και κουμπαριές έχουν με το Μπάκιχαμ. Αναμένονται ακόμα όλο και κάποιοι διεθνείς εκδότες, άνθρωποι της μόδας και κάποιοι διάσημοι, απαραίτητοι jet setters για ισορροπία.

Το σκηνικό υπόσχεται τη καλοκαιρινή μοναδικότητα του Αιγαίου και της Σπετσοπούλας, που η ίδια φύση δεν χρειάζεται στολισμούς και πολλά – πολλά, με ένα summer chic dress code και μια μικρή, διακριτική υπενθύμιση να φέρουν οι καλεσμένοι τους ένα ελαφρύ πανωφόρι, γιατί και οι πιο θερμές συναντήσεις μπορεί να δοκιμαστούν από ένα νησιώτικο αεράκι. Το after, λέγεται, θα περιλαμβάνει μια δεξίωση που θα συνδυάζει παραδοσιακά στοιχεία με μοντέρνα φινέτσα, δηλαδή μια βραδιά με καλοφωτισμένους ξύλινους διαδρόμους, κοκτέιλ σε ποτήρια που δεν πλένονται σε πλυντήριο και κουβέντες για τέχνη, ενώ το catering φροντίζει να είναι διατροφικά ευσυνείδητο.
Μεταξύ των καλεσμένων ξεχωρίζουν πρόσωπα όπως η Μαρία-Ολυμπία, φίλη του ζευγαριού, η Ευγενία Νιάρχου με ενεργό ρόλο, μέλη των οικογενειών Missoni και Fendi, που είναι φίλοι του ζευγαριού, όλοι εκείνοι με την αύρα της παγκόσμιας επιρροής και υπεροχής. Όσο για τη νύφη και τον γαμπρό, δεν φαίνεται να έχουν στόχο να ανατρέψουν τους κανόνες, απλώς να τους εφαρμόσουν ήσυχα, με μια δική τους αίσθηση μέτρου.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ίσως τελικά αυτό να είναι και το πιο αντισυμβατικό πράγμα σε έναν τόσο συμμετρικά οργανωμένο γάμο, το ότι, δηλαδή, δεν κραυγάζει, δεν προκαλεί, δεν ποζάρει! Υποδηλώνει έτσι, τρανταχτά πως οι πρωταγωνιστές του δεν έχουν κάτι να αποδείξουν. Δεν το έχουν, άλλωστε, καμια ανάγκη.
Ο «αθέατος δισεκατομμυριούχος» μπαμπάς Σπύρος και τα αδέλφια Αλέξης Σπύρος και Ινές Σοφία
Εννοείται πως στο γάμο θα παρευρίσκεται ο μπαμπάς του γαμπρού, ο «αθέατος δισεκατομμυριούχος», ο Σπύρος Σταύρος, που γεννήθηκε το 1955 και είναι το δεύτερο παιδί του Έλληνα μεγιστάνα της ναυτιλίας Σταύρου Νιάρχου και της Ευγενίας Λιβανού. Ο κληρονόμος δύο από τα ισχυρότερα ναυτιλιακά γενεαλογικά δέντρα της Ελλάδας, ο Σπύρος Νιάρχος μεγάλωσε με μια κοσμοθεωρία που συνδυάζει τον πλούτο με τη σιωπή και την διακριτικότητα.
Ο πατέρας του τού αφιέρωσε ένα πλοίο από τη στιγμή της γέννησής του και ο ίδιος, χρόνια αργότερα, αφιέρωσε τον εαυτό του στην αθόρυβη διαχείριση μιας τεράστιας περιουσίας, με μετόχους, φιλανθρωπία, νησιά, θεσμούς. Από τον γάμο του με την Δάφνη Γκίνες μέχρι τη συμμετοχή του στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η παρουσία του ήταν πάντα αθόρυβη, ποτέ επιδεικτική. Στο γάμο θα είναι βέβαια και τα άλλα του δυο παιδιά, τα αδέλφια του γαμπρού, ο 34χρονος Αλέξης Σπύρος και η 30χρονη Ινές Σοφία. Και αυτά τα παιδιά του Σπύρου Νιάρχου, παρότι ανήκουν σε δύο από τις πιο ισχυρές οικογένειες της παγκόσμιας ελίτ, έχουν επιλέξει να διατηρούν χαμηλό προφίλ, αποφεύγοντας τη δημοσιότητα και τις κοσμικές εμφανίσεις.
Ο Αλέξης Σπύρος Νιάρχος τις αρχές της δεκαετίας του 2010, έκανε τα πρώτα του βήματα στον χώρο του μόντελινγκ, συνεργαζόμενος με το παριζιάνικο πρακτορείο μοντέλων Bananas. Διακρίνεται για το εντυπωσιακό ύψος του, τα καστανά μαλλιά και την αθλητική του εμφάνιση. Η Ινές Σοφία, έχει επίσης κληρονομήσει την φημισμένη ομορφιά της μητέρας της, χωρίς όμως την εκκεντρικότητά της. Θεωρείται μία από τις πιο περιζήτητες νύφες, λόγω της συνδυασμένης περιουσίας των οικογενειών Νιάρχου και Γκίνες.
Αν και δεν υπάρχουν πολλές πληροφορίες για την προσωπική της ζωή, η Ινές-Σοφία διατηρεί λογαριασμό στο Instagram, όπου μοιράζεται στιγμιότυπα από ταξίδια και προσωπικές της στιγμές. Όλη η οικογένεια του Σπύρου Νιάρχου, λοιπόν, κρατά χαμηλούς τόνους και ακολουθεί κανόνες απλής ζωής, ενώ η σχέση τους με όσους εργάζονται κοντά τους λέγεται πως χαρακτηρίζεται από σταθερότητα και πίστη, ιδιότητες του παλιού κόσμου, σε έναν νέο που αλλάζει ραγδαία. Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που σπάνια φωτογραφίζονται αλλά πάντα υπολογίζονται, σαν ενσάρκωση της αριστοτέλειας ρήσης πως η αληθινή μεγαλοπρέπεια δεν κάνει θόρυβο.
Δάφνη Γκίνες: η εκκεντρική, αντισυμβατική μαμά
Εννοείται, επίσης, πως στο γάμο θα παρευρίσκεται και η μαμά του γαμπρού, η Δάφνη Γκίνες, μια από τις πιο εκκεντρικές και πολυσχιδείς προσωπικότητες της σύγχρονης ευρωπαϊκής αριστοκρατίας. Κληρονόμος της διάσημης οικογένειας Guinness, με τη ζυθοποιία – σύμβολο της Ιρλανδίας, είναι κόρη του βαρόνου Τζόναθαν Γκίνες και της Γαλλίδας καλλονή Σουζάν Λίσνεϊ. Η Δάφνη μεγάλωσε ανάμεσα σε κάστρα της Ιρλανδίας και της Αγγλίας, περνώντας τα καλοκαίρια της στην Καταλονία, όπου ο Σαλβαδόρ Νταλί ήταν οικογενειακός φίλος.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η αγγλική της οικογενειακή πλευρά είναι απ’ την αριστοκρατική οικογένεια των Mίτφορντς και η Δάφνη, σοκαρίστηκε, όταν μεγαλώνοντας συνειδητοποίησε πως η αγαπημένη της γιαγιά, Νταϊάνα Μόλσι, είχε παντρευτεί τον Όσβαλντ Μόσλι ιδρυτή του φασιστικού κόμματος Βρετανική Ένωση Φασιστών. Όταν ήταν μόλις πέντε ετών η Δάφνη Γκίνες σώθηκε τελευταία στιγμή από τα χέρια οικογενειακού φίλου, που προσπάθησε να τη δολοφονήσει, κρατώντας την όμηρο με ένα μαχαίρι στο λαιμό της για ώρες.
Σε ηλικία 19 ετών, παντρεύτηκε τον Σπύρο Νιάρχο και απέκτησαν τρία παιδιά. Μετά το διαζύγιό τους το 1999 και ύστερα από δέκα χρόνια γάμου, η Δάφνη μπορούσε να έχει περιορισμένες επαφές με τα παιδιά της, τα οποία πήγαν να ζήσουν με τον πατέρα τους. Έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις πως περνούσε όλες τις γιορτές μόνη της και όλο αυτό έκανε να βλέπει τη ζωή της «κωμωδία και τραγωδία σε ίσα μέρη». Πώς αλλιώς; Όλα έχουν το τίμημα τους! Ακόμη και ο πλούτος!

Όπως και να έχει, με το διαζύγιο έλαβε το ποσό των 39 εκατομμυρίων δολαρίων. Είναι η κύρια κληρονόμος και της οικογενειακής περιουσίας της. Αν και βαθύπλουτη λοιπόν, μετά τον χωρισμό της, επανεμφανίστηκε δυναμικά στον κόσμο της μόδας και της τέχνης, αναδεικνύοντας έναν ιδιαίτερο, avant-garde χαρακτήρα. Φίλη και μούσα του Αλεξάντερ Μακ Κουίν και της Ισαμπέλα Μπλόου, η Δάφνη διακρίνεται για το εκκεντρικό της στυλ, συλλέγοντας και δημιουργώντας και η ίδια, μοναδικά κομμάτια μόδας.
Πέρα από τη μόδα, έχει ασχοληθεί με τη μουσική, με μέντορα και υποστηρικτή της, τον Ντέιβιντ Μπάουι. Κυκλοφόρησε έξι άλμπουμ, με πιο ευπώλητο το Sleep και έχει συμμετάσχει σε καλλιτεχνικά πρότζεκτ με φωτογράφους, όπως ο Νικ Νάιτ και ο Ντέιβιντ Λα Σαπέλ. Η Δάφνη Γκίνες έχει πια άριστες και πολύ φιλικές σχέσεις με τον πρώην σύζυγο της, ενώ λατρεύει αλλά και θαυμάζει τους δύο γιους και τη μια κόρη της. Λέει πως τα παιδιά της είναι λαμπρά, υπέροχα πλάσμα και επίσης πολύ καλοί άνθρωποι. Αυτό, βρίσκει πως είναι το μόνο που θα μπορούσε να ευχηθεί μια μάνα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η λέξη «πλούσιος», λέει, βγαίνει από τον πλουν στη θάλασσα για εκείνον, που απέκτησε πολλά αγαθά και έκανε από τη θαλασσοκρατία ουσία, δηλαδή περιουσία! Οι Νιάρχοι με τον ίδιο τον αρχαίο τρόπο, που γέννησε τη λέξη, έγιναν ο ίδιος ο ορισμός της λέξης. Ό,τι κι αν κάνουν μας αφορά και καταναλώνουμε λεπτομέρειες και άρθρα και αφιερώματα για τη ζωή τους, που οι ίδιοι ποτέ δε θα ζήσουμε, αλλά μπορούμε να ονειρευτούμε.
Πόσο περισσότερο αν μιλάμε για έναν γάμο, για ωραία νέα πλάσματα, για ιδιόκτητα νησιά, ομορφιά, αίσθημα και χαρά. Και αν ο Ευριπίδης έλεγε ότι «και αν είναι κάποιοι από γενιά μεγάλη, μα φτωχοί, η φτώχεια τη γενιά τη σβήνει», οι Νιάρχοι, αντίθετα, αυξάνονται, πληθύνονται, παντρεύονται και συνεχίζουν φημισμένα…
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κοινωνικός τουρισμός – Ανοίγει την 1η Ιουνίου: Πώς και έως πότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα voucher
- «Ιστορική απόφαση» του Ισραήλ: Θα φτιάξει 22 νέους εβραϊκούς οικισμούς στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη
- Ντόρα Μπακογιάννη: Η συγκινητική ανάρτηση για τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, 8 χρόνια από τον θάνατο του
- Κίεβο: Έτοιμο για συνομιλίες υπό όρους με την Μόσχα την Δευτέρα στην Κωνσταντινούπολη
